Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ceeke fijn dat dit zo kon met dat zaad invriezen! Gaf rust of niet? Op naar dinsdag of woensdag. Nogmaals jammer dat je er niet bent morgen!

Ruby sterkte!!! Jouw ongi is altijd erg pijnlijk hé?

Henne fijn dat je vandaag een wat betere dag hebt!

Vanmorgen intake gehad bij de verloskundige...ook weer een ervaring. Ze hebben wat meer tijd dan in het zh in mijn ogen. Geen echo gehad helaas :(, wel hartje geluisterd en dat klopte!

Simba jij bood toen aan dat ik je doppler mocht lenen hé? Geld dat aanbod nog? Ik kon voor mijn vakantie niet meer bij de vlos terecht en mag nu pas na mijn vakantie, over vijf weken, weer. Duurt wel erg lang. Het zou leuk zijn als we op vakantie af en toe het hartje kunnen horen. Als je het liever niet hebt dan even goeie vrienden hoor!

De tiramishu staat te stijven in de koelkast, morgen afmaken...

Ik zag trouwens dat zwangere vrouwen geen tiramishu mogen o.a. vanwege de eieren...nou weet ik niet of jij het sowieso wel mocht hebben henne? Heb jij nog een voorkeur voor een ander toetje? Dan neem ik dat voor je mee.

Even broodje eten en dan weer werken! Tot morgen allemaal!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

es, weet je zeker dat je een doppler wilt gebruiken? Ik hoor ook vaak dat het voor paniek kan zorgen als je onverhoopt het hartje een keer niet kunt vinden...

En helaas is het inderdaad zo dat - tenzij er indicatie toe is - je geen echo's meer krijgt tot je 20w echo. Ik kreeg ze zelfs in het ziekenhuis nauwelijks. Als je niet kunt wachten is een pretecho ook echt heel leuk hoor, hebben wij met 12 weken, 18 weken en 29 weken gedaan.

Geplaatst

Esther tiramisu is voor mij sowieso geen optie (suiker) en verder eet ik op het moment zoooo moeilijk.... Zal al blij zijn als wat vlees en brood lukt. Denk dat ik voor de zekerheid wat soep meeneem hihi. Denk ook niet dat wij heel lang kunnen blijven, maar zien we morgen wel.

Wel fijn dat het vandaag wat beter gaat ja, maar tegelijk dan weer eng. Nemen de kwaaltjes niet af na de allergie... Die gedachte speelt toch een beetje door m'n hoofd, maar ik probeer vertrouwen te houden in ons kleintje en blij te zijn dat ik niet elke dag zo beroerd ben als gisteren.

Geplaatst

Oh nou ja henne...sorry dat was ik vergeten. Jij dus geen toetje? Ik neem dan ook niet, heb s'avonds toch niet zo'n grote trek.

Fren het is idd dubbel met die doppler...toch lijkt het me fijn om hem bij me te hebben...ik weet dat het hartje klopt nu, als ik dit weekend eens ga oefenen of ik hem moeilijk of makkelijk kan vinden? Dan raak ik nu niet direct in paniek omdat ik weet dat het hartje klopt. Als ik hem moeilijk kan vinden dan weet ik dat ik het niet vaker moet doen.

Ik heb vannacht trouwens veel wakker gelegen en ik meende de baby te kunnen voelen als ik mijn hand op mijn buik legde...maar toen ik vanochtend wakker werd dacht ik...heb ik het niet gedroomd?

Geplaatst

Kan best hoor Esther ik voelde ze al met 12 weken!

Meiden het is hier heel raar weer al de hele dag: van zon tot enorme buien, hoop dat het morgen wat stabieler is bij jullie! Alvast heel veel plezier en vergeet niet veel foto's te maken!!

Geplaatst

Ja hoor Esther, hij ligt al klaar..

Als ik op mijn rug lag, en over mijn buik heen keek, zag ik met een week of 12 echt een bobbeltje groeien. Als ik de doppler daar zette en dan wat rond zocht vond ik hem elke keer.

En Esther, weet je ook nog waar de vk de doppler ongeveer neerzette? Daar heb je dan ook wel de meeste kans om het hartje te vinden.

En je zelf gewoon heel duidelijk voorhouden, het is maar een huis-tuin-en keuken apparaatje. Als je het hartje een keer niet vind, is guppie waarschijnlijk even verder naar achteren gezwommen, om omgedraaid ofzo.

Dat gaf mij voldoende rust om het af en toe te proberen. maar zoals ik al zei, ik vond het hartje altijd.

Maar dat komt ook doordat ik redelijk mager ben.

Geplaatst

Ceeke, op naar de dinsdag of woensdag! fijn je man erbij kan zijn!!! jammer dat je er niet bij kan zijn morgen! wat betreft het bloedprikken/testen:normale bloedcontrole 3 dagen voor en na de tp. de T-cells 6-7 dagen weer na positieve zwangerschapstest.

ik heb de normale bloedtesten gedaan op 20 en 27 april (tp was op 24 april) en de t-cells op 7 en 16 mei (tweede keer omdat het toen niet meer goed was, maar dat wist ik toen nog niet).

Met hoevelen zijn we nu eigenlijk morgen? en drinken moesten we toch zelf meenemen of niet?

Es, fijn dat er nog steeds een kloppend hartje is!

Ruby, balen van je bongi, maar je weet nu tenminste waardoor je je zo belabberd hebt gevoeld, al zal je dat nu niet veel troost bieden...knuffel meid, en rustig aan!!! is het lek gemaakt?

Geplaatst

Hallo meiden,

Nog 1 nachtje en dan zien jullie elkaar op de bbq, Leuk!

Ik wil jullie veel plezier toe wensen!!

Simba, jullie camperen dicht bij waar ik woon. B.Arneveld, toch?

veel plezier. Ik duim voor goed weer!

Liefs Naomi

Geplaatst

lieve meiden,

veel plezier morgen op de BBQ: heel jammer dat ik er niet bij kan zijn, had jullie heel graag weer gezien!

Sandra: ik scrik van je bericht over je moeder, moeilijk hoor en de afstand maakt het er niet makkelijker op. Het is zo moeilijk als iemand die je lief is ziek is... Denk aan jullie meis!

voor de anderen: heb meegezelen, maar was druk. Gister inderdaad op en neer gevlogen naar Nederland voor het gesprek (4.30 de deur uit en na vertraging om 23.00 uur weer thuis). Maa heb vandaag gehoord dat ik het niet ben geworden, ze hebben voor de andere kandidaat gekozen. Foto finish, moeilijke keuze blablabla. Baal er gruwelijk van.

geniet van de BBQ!!!

Geplaatst

Hi fren,

Super zuur... Kreeg net netjes een brief gemaild met wat ze van me vonden. Denk dat belangrijkste reden was om t niet te worden dat ik vrouw en en mid 30. Ze waren bang dat ik met drie jaar weer weg zou zijn. Daarnaast denk ik dat ze wellicht bang zijn dat ik nog vaker zwanger ga worden, tja...

Geen concrete ijzers in het vuur, wel wat goede leads voor tijdelijke klussen. Is natuurlijk prima om zo weer te starten en dan verder te kijken naar vaste baan. Dit was gewoon ideaal geweest!

Geplaatst

Balen ivfsh. Vind dat altijd zo flauw 'we zijn bang dat je snel weer weg zult zijn' volgens mij zijn juist vrouwen die evt zwanger willen worden honkvast. Mannen van mid 30 gaan voor een betere kans en hoger salaris zo ergens anders heen. Is even stereotype hoor, maar heb dat al zo vaak zien gebeuren. Mannen aannemen uit angst voor zwangerschappen en juist die mannen zijn dan in no time weg voor iets 'beters'.

Geplaatst

Ivf, wat een domper zeg! ben je nog helemaal op en neer naar NL gevolgen ervoor.. mja niets aan te doen helaas.

Es, ik vind die doppler ideaal. Gewoon oefenen en de tijd nemen, in het begin is het vaak zoeken en kan het steeds weer ergens anders zitten. Gewoon dat ding op je buik zetten en heel langzaam voortbewegen want met zo'n huis-tuin-en-keuken apparaatje is het echt millimeterwerk. De doppler van de VK is natuurlijk een professionele en die zijn veel gevoeliger en is het hartje dus veel eerder mee gevonden. Ik luister dagelijks even.

Ceeke, veel succes deze ronde en op naar een goede oogst!

Meiden ik hoop dat jullie morgen wat beter weer hebben. Hier waait het behoorlijk! alles waait door de tuin heen.

Vanmiddag bij de psychologe geweest en even geventileerd over werk enzo. Die allerlaatste reaktie zit me toch wel dwars. Ze gaf me het advies me er niet al te druk over te maken, komende 3 weken uit te zingen en de boel de boel te laten. Weet ik ook wel maar kan niet tegen onrechtvaardigheid en helemaal niet als iemand mij onterecht een schuldgevoel probeert aan te praten en de rollen zit om te draaien... grmbl

ga zo maar eens hapje eten: pastasalade, normaal niet mijn ding maar deze is wel erg lekker. Heeft mn vriend gemaakt ahv italiaans recept

Geplaatst

Ivfsh balen zeg....en als je dan ook nog de reden leest al helemaal...jammer, hoop dat je volgende ijzer meer succes heeft!

We zijn zojuist terug van de locatie waar we het feest willen houden voor onze bruiloft, superleuke en mooie locatie. Ideetjes opgedaan voor de indeling van de dag en avond. Aardige mensen!

moet nu weer ervan door. Moet m'n benen nog scheren voor de les vanavond. Ga in wit/blauw, ben nl. Voor de Grieken, lol.

kan de eerste helft niet zien, helaas, omdat ik dan aan het lessen ben.

Meiden, fijne avond en tot later en anders tot morgen.

We vertrekken hier rond 13.00 en dan zijn we rond 15.00/15.30 uur bij kaartje.

hier is trouwen shet hele weekend NK wie.lren.nen. Zondag effe kijken, is bij ons om de hoek.

Liefs,

Tool

Geplaatst

Ppppfffttt... Als we morgen doof zijn komt dat door sanne. Die zit te gieren van de lol achterin de auto. Ze kletst letterlijk de oren van ons hoofd.....

Geplaatst
Ppppfffttt... Als we morgen doof zijn komt dat door sanne. Die zit te gieren van de lol achterin de auto. Ze kletst letterlijk de oren van ons hoofd.....
hahaha ik zie t al.helemaal voor me.
Geplaatst

we hebben net n quickie achter de rug. vetpositieve ovutesten dus maar meteen gebruik ervan gemaakt. dag 14, dus mooi weer terug op 28 dagen.

henne hoeveel omega 3 ben jij gaan gebruiken ipv intralipid?

Geplaatst

hoi meiden

Simba en Sam geniet van jullie weekendje weg!

haha Henne, ukkepuk heeft een masterbrein zullen ze zeggen bij de 20w-echo.

Ivfsh, wat ontzettend rot dat je het niet geworden bent, en inderdaad die flauwe geijkte we zijn bang dat.....henne ik ben het helemaal met je eens, met name mannen mid dertig hoppen over.Fijn dat je je wat beter voelt ookal maakt het je ook weer wat bang..tis ook nooit goed he ;-)

Tool ik moet om je quicky lachen, ik zeg maar niets tegen mijn man want dat hier ook gedeeld wordt dat weet hij niet haha.

Mart fijn te horen dat het met je vader eigenlijk best goed gaat, zoals ik je begrijp vallen de beperkingen best mee, fijn om dat te horen!!!

meiden ik hoop dat het weer morgen iets beter is , hier was het vandaag erg onstuimig maar sinds een uurtje of 2 is het rustiger gelukkig.

Sen ik kan me je gevoel wel voorstellen, ik kan daar ook moeilijk tegen maar het kost je zoveel energie en wat schiet je er mee op? wellicht kennen je collegas haar ook wel en weten zij wel beter? nog maar een paar weekjes en dan begint je verlof, heerlijk!

morgenvroeg even boodschappen doen, eea. klaarmaken en en route richting Kaartje, we hebben er zin in!

Geplaatst

Ha! Op de 3D echo zagen we dat in de hersens de fijne motoriek ruim voor liep, ver ontwikkeld was. Dat zie je vaak bij Omega 3 gebruikt zei de arts. Nou uhuh, die slik ik nogal ruim! Hij: die gast snel lopen en weet vast wel raadt met een piano. Met z'n lange vingers erbij, hebben we dus goede hoop!

;-) ik zit nu op 2000mg per dag, dat kind krijgt hersens....
Geplaatst

Babeth, ik vertelde m'n directe collega's over die laatste mail en zij waren net zo verbouwereerd.

Ik slik trouwens 1000mg omega 3 per dag. Is normale dosis toch?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden