Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O ja, Fren: ik zou er zeker wat van zeggen!! Jij moet je lekker voelen als je aan het werk bent en niet het idee hebben dat er een malloot op je kleine meid past... Hmmm misschien iets genuanceerder maar ja dat komt vast van de Deca;-))

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rijst, brocoli, een kippenpootje en gebakken eitje. En nu voel ik me tegelijk misselijk, vol en leeg, heel vaag. Af en toe beangstigt het me een beetje dat ik me nu al zo gammel voel, maar zal het wel overleven hè ;-)

Geplaatst

O Fren lastig zeg, maar je kan toch best eens zeggen tegen je schoonzusje dat je leuker zou vinden als ze eens op visite komt als jij zelf ook thuis bent?? Het is jou huis en jou dochter toch.

Ceeke weer druk. Lekker in bad straks en vroeg naar bed. Dat de bezichtiging van morgen maar tot een goede koop mag leiden. Ik was bij de verkoop van mijn 3 woningen ook extreem netjes en weet niet of het daar aan lag maar alledrie zijn ze binnen 4 maanden verkocht.

Henne je overleeft het echt wel meis!!!! Voor sommige hoort gammel zijn of heel erg gammel zijn er nou eenmaal bij.

Geplaatst

Ceeke, weer in de race! Succes meid! Hoop dat alles goed gaat! Heb je lang schema! Succes morgen met de bezichtiging!

Henne, dat gaat wel goedkomen met jou!

Caro, wat dubbel bij je vriendin! Maar ik sluit me aan bij wat Ursela (?) zei, als nu al veel zorgen, dan een goeie verantwoordelijke moeder die niet over 1 dag ijs zal gaan.

Fren, ik zou ervwat van zeggen. Dat je dit eigenlijk niet prettig vindt en dus ook niet wilt. F. Is jullie beebje en jullie bepalen hoe en wat.

San knuffel voor jou. Lastig als je niet bij je moeke kunt binnenwippen.

Ceeke, gefeliciteerd met t slagen van je nichtje!

Sen hoop dat t in de praktijk goed gaat komen met de geplande taakverdeling.

Kaartje, nog n paar weekjes en dan lekker op vakantie!

Volgende week BBQ, gezellig, heb er zin in. Zal twee cakes bakken. Zat ook te denken aan n frisse macaronisalade of is dat al voldoende in voorraad?

Syl, alles goed bij jullie? Kwamen jullie nu wel of niet?

Wen, drukke dagen achter de rug, maar jullie gaan nog voor een nieuwe verse keer?

En toen was ik t kwijt. Geen zin om morgen te gaan werken. Kwam thuis en meteen al tig muiltjes over dingen, waarbij ik denk...waar gaat dit over?? Heb geen flauw idee....

We zullen zien...in elk geval vroeg naar bed, want ik ben kapot.

Geplaatst

Fren ik zou uit mijn vel springen! Ik vertelde het net tegen P (Die vindt namelijk ook dat zijn schoonzus niet spoort...) en die zei: eigenlijk is het gewoon huisvredebreuk, als ze stiekem in jouw huis is... Kan me voorstellen dat je pissig bent. Wat ga je er aan doen? Om te beginnen tegen Vin zeggen maar wat vindt die er van? Die kijkt er vast anders tegenaan ben ik bang...

Geplaatst

Even snel korte reactie,

Ceeke, heel veel succes met je poging en verkoop van t huis!!!

San, jullie leuk ongelukje met stof en brandmelder :( Erg rot te lezen hoe het met je moeder gaat... sterkte!

Henne, jij helemaal gammel en rare dag maar met een prachtige test ; - ) Zit niks anders op dan toegeven en je lijf voldoende rust geven, knuffel!

Tool, jij weer door lastige periode, en eigenlijk weinig tijd lijkt het om stil te staan wat jullie is overkomen. Begrijpelijk dat al het familie geluk wel een beetje veel van het goede is in jullie situatie...

Hier een beetje balen. Heb van pleegzorg een rare mail gehad, die niet klopt. Nu zijn er bijna 2 maanden voorbij zonder dat er iets is gebeurd door een vreemde administratieve fout van hun kant. Hoe meer ik er over nadenk, hoe moeilijker ik dit traject vind.. as woensdag kennismakingsgesprek bij psycholoog, ik hoop zo dat het wat kan helpen in deze moeilijke tijd. Het gaat redelijk vaak goed met me, maar ik blijf het moeilijk vinden om de situatie te nemen zoals die is.

Geniet erg van t kinderatelier en de dagelijkse dingen, voor nu allemaal veel en meer dan genoeg. Het bureaucratische van pleegzorg en alle onzekerheid geeft me op dit moment echt geen positief gevoel...voor nu even genoeg. Collega's hebben me vandaag verrast met een spin per post. In een circulaire, en dan in een urine sediment bekertje. Zo'n vieze vette.............grrrrrrrrrrrrrr staat natuurlijk ook op video. Haha lacht ze als een boer met kiespijn :)

ps Fren, zou een heel geschikt moment uitzoeken...om te vertellen hoe vervelend het is om onaangekondigd bezoek bij je huis te zien als je er zelf niet bent. Het zijn zulke trieste breekbare relaties.....Weet een klein beetje hoe dit kan werken...alles wordt uitvergroot en verkeerd begrepen. Maar je kan jouw gevoel ook niet negeren en het is heel begrijpelijk. Redt de familierelatie, maar vergeet jezelf vooral niet!

Geplaatst

ps Fren, van manlief is het advies niet te praten over vervelend maar over teleurgesteld...dan hou je het altijd neutraal en geef je geen schuldgevoel. De ander gaat daardoor nadenken..haha

Geplaatst

Fren,

Ik zou ook pisssig zijn. Maar hoe je zoiets nou het beste kan aanpakken? lastig. Ik vind de tip van Eef en hubby wel goed. Maar ik zou toch duidelijk te kennen geven dat je er niet van gediend bent.

En als iedereen haar altijd behandeld met zijden handschoentjes, wordt het nooit anders. Ik vind dat je best duidelijk mag maken dat dit geen stijl is. Zowel aan je schoonmoeder als aan je schoonzus.

Geplaatst

Vin snapt m'n gevoel hoor. Hij gaat er wat van zeggen. Stomme is dat hij wist dat ze vandaag langs zou komen, maar had mij dat niet verteld. Lekker handig. Feit blijft gewoon da ik me een beetje buitengesloten voel. Waarom nu wel en niet als ik thuis ben? Zowel schoonmams als -zus bellen vin ook altijd mobiel ipv mij te bellen of de veste lijn te gebruiken. Is gewoon een moeilijke relatie, erg veel geschiedenis. Ik kan er echt niks van zeggen, moet allemaal ingekleed en dergelijke omdat anders de bom echt barst... Beetje zwart wit allemaal. Maar goed, vin weet nu dat ik er van baal en zegt er hopelijk iets van.

Geplaatst

Oh Henne... Ik heb een boekje gekocht.. Een Zwangerschapsboekje (ja, ik verzoek de goden, ik weet het), maar daar stons wel nog een tip in ivm misselijkheid.

Gemberthee:

rasp 2 centimeter verse gemberwortel

Doe het in een pannetje en giet hier 1 liter kokend water op.

Kook de thee 10 minuten door.

Zeef het.

en schenk in een thermoskan

Drink de thee, verdeeld over de dag, zo heet mogelijk.

Helaas Sen, ze raden het aan tot 3 maanden...

Geplaatst

Jeetje Fren...

Ik weet dat het niet zo simpel is, maar ik zou de bom echt gewoon eens laten barsten....

Ik heb het idee dat je aan alle kanten je eigen gevoel te kort doet, en op een paar dozijn eieren loopt. Maar ondertussen wordt er niet aan jouw gevoel gedacht... Dat gaat een keer mis.... Je schoonmoeder en zus zijn niet de enige op deze aardkloot. Jij en je gevoel zijn er ook nog...

Geplaatst

Bestaat er ook zo'n receptje tegen slaap en moeheid? :-))

Fren lastig soms schoonfamilie.... En je man is een deel van die familie, dus gewend aan hun manier van doen en laten, dat maakt het dan neg nog weer wat ingewikkelder. Gelukkig snapt hij het. En ik vind het ook heel eerlijk en moedig van je dat je zegt dat je je buitengesloten voelt. En ja, als ze daarbij dan je dochter 'meenemen' dat voelt absoluut niet goed. Vond de reactie van San ook een goede, aangeven dat je het leuk zou vinden als ze ook komt als jij er bent.

Ik kreeg trouwens, heel flauw sorry, opeens een soort beeld van me van schoonma en schoonzus die F als een soort Barbiepop de hele middag in verschillende Dubai outfitjes aan het verkleden zijn en dan een briesende Fren die binnenkomt en die hele meuk over je balkon mikt... ;-)

Zonder gekheid, hoop dat erover gepraat kan worden!

Truste meiden! Knuffel extra voor Eef en Tool en Ruby en Guusje vandaag

Geplaatst

Haha, dat moet ik toegeven, was een van mijn grootste angsten, dat ze F als barbiepop zouden gebruiken, maar dat is tot op heden nie het geval. Schoonmams komt wel iedere week met nwe kleertjes aanzetten, maar ach. Ze heeft een goede smaak (gaf zij met tegenzin toe...). Gebruik t nu ook in m'n voordeel, zeg gewoon wat ik nodig heb en dan neemt ze het vaak de volgende week mee ;-)

Geplaatst

als de relatie met je schoonfamilie al niet lekker is door het één en ander uit het verleden dan vraag ik me af of het nog nut heeft om te proberen het op een subtiele manier duidelijk te maken. Volgens mij hebben deze dames duidelijke taal nodig, voor iets anders zijn ze waarschijnlijk hartstikke oost-indisch doof. Het lijkt me ook niet voor niets dat ze zo stiekem lopen te doen. Niet dat ik bedoel dat dat aan jou ligt Fren maar daarmee geven ze al aan dat er iets niet klopt.

Geplaatst

Eef, wat vervelend dat het niet opschiet met de pleegzorg en dat er de afgelopen 2 maanden niets is gebeurd. Goed dat je gaat praten met een psycholoog, ik hoop dat het je helpt in deze moeilijke periode. Knuffel

Geplaatst

Hoi meiden ik weet nog niet zeker of ik, wij zaterdag komen. Hangt van deze week af, planning veranderd per uur.

Ursela een frietpan, tjaa, moet zelf ook een nieuwe hebben. iig zorgen dat hij makkelijk schoon te maken is en dat het in de vaatwasser kan. Ook de inhoud is belangrijk, hoeveel liter. Heb mij er verder niet in verdiept.

Ik lees mee maar geen puf om te reageren.

X

Geplaatst

Caro, we zijn nog niet gestart, wil wel snel een eerste afspraak maken. Maar ik vergeet het als ik op mijn werk ben...Is nog wel in hetzelfde ziekenhuis. Ik merk dat ik het een beetje voor me uitschuif. Misschien toch wat angstig voor wat komen gaat. Ze zeggen wel eens... Alles wat je vergeet, wil je eigenlijk niet. En dat is vaak ook wel zo, en dat brengt me een beetje in verwarring. En daarbij ook wel een beetje de angst... Red ik dat wel.. 2 kinderen... Heb nu al zo'n moeite af En toe met de gebroken nachten. Al doet Sanne het nu weer prima 's nachts..

Geplaatst

Je hebt toch nog tijd zat eigenlijk? Sanne is nog geen 1 jaar en jij bent... ben ik vergeten maar een stuk jonger dan ik in ieder geval!

Meiden ik ga slapen, welterusten!

Geplaatst

Wat eennacht... We hebben allebei vanaf een uurtje of 2 boven de pot gehangen. Gevalletje voedselvergiftiging? Zou vreemd zijn, alles wat we aten was vers gister. Maar voel me zo beroerd, zodra ik wat doe draait de wereld eb moet ik weer spugen. Bleh. Iemand tips?

Geplaatst

Ik heb toen ik om half zes wakker lag bijgelezen en ben het nu totaal weer kwijt. Wens iedereen om te beginnen dus maar gewoon een fijne dag!

Ceeke wanneer is de eerste fm? Rottig dat die hormonen er meteen weer zo inhakken he.

Syl, al komen jullie op het laatste moment binnenvallen, altijd welkom dat weet je. Sterkte met alle onzekerheden!

Tool vandaag weer werken, een halve dag dan toch? Echt niet meer doen he, al die mail komt wel.

Ruby de huisarts nog gebeld?

En San vandaag de afspraak... Hoe is het nu met R? Alweer een beetje bijgetrokken en vrolijk?

Simba lastig, maar wat Caro zegt, je hebt de tijd toch eigenlijk nog.... Omdat we er vanuit gaan dat het lang kan gaan duren is er natuurlijk altijd een soort 'haast', maar je moet er ook aan toe zijn. Een paar maandjes zal je echt de kop niet kosten als dat nu beter voelt.

Eef wat slordig zeg van de pleegzorg. Jullie stellen je open en kwetsbaar op en dan zo'n administratieve fout, bah. Vind dat zo lastig bij dit soort trajecten dat er naast het emotionele gewoon een heel onpersoonlijke, zakelijke kant bestaat.

Esther, jij bent rustig.. druk? Of toch moeite om hier over jezelf te schrijven? Ik begin het ook te merken, al lucht ik nog steeds het liefst hier mn hart, over kwaaltjes e.d. wil ik het dan toch liever niet hebben...

Ik kruip nog even in bed en dan kijken wat de dag verder brengt...

Geplaatst

Koorts erbij? Geen echte tips, ja in bed blijven vandaag. Sterkte, zwaar irri!

Hier ook weer 3u geslapen (2x 1,5) en de buren zijn weer aan het klussen. Dus opladen is er helaas niet bij.

Geplaatst

En vooral heel onhandig dat we allebei voor pampus liggen. Meisje niet, die ligt te zingen in bed, maar vind t griezelig om haar op te pakken. Ben zo slap...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden