Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh oké! Daar heb ik jullie al wel vaker over gehoord ja. Wel grappig ...er komen dingen hier voorbij waar ik echt nog nooit van gehoord heb. Heb mijn zussen al vaker gebeld of zij dat dan ook hadden gebruikt. Ik geloof dat ze nogal basis zijn :)Van veel dingen hadden zij ook nog nooit gehoord. Ik schaf veel ook nog niet aan. Kan altijd nog als ik denk het nodig te hebben

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ivfsh, wat super voor je dat er nu waarschijnlijk twee mooie kansen voor je zijn. En dan te bedenken dat je op een gegeven moment zo baalde van het lage aanbod in banen. Hoop dat E. gauw weer beter is. Altijd zo sneu als die kleintjes ziek zijn.

Es, verstandig om al te stoppen met werken. Als je het prettig vindt en je lijf het aan kan kun je altijd nog arbeidstherapeutisch administratief werk doen en anders komt werken gewoon lekker weer na je extra lange verlof. Lekker hoor!

San, hoe is het nu met jou? Gaat het werken een beetje? Hoe gaat het met je vader?

Ceeke, vakantie volgend jaar al geboekt naar jullie favoriete vakantiebestemming. Lekker hoor. Hoop dat je niet ziek gaat worden.

Babeth, zou erg leuk zijn als je er zaterdag bij kunt zijn. Misschien kan Tool een 'rustige groei follikeldansje' of zo voor je doen? ;-)

Fren, hoe gaat het nu met je pols? F. maakt nu in korte tijd op allerlei vlakken vorderingen. Leuk!

Henne en Es, wat mij betreft zaterdag juist kleding aan doen waar jullie buiken mooi in uit komen. Zeker niet verstoppen hoor. Juist mooi dat er elke meeting nieuwe zwangeren bij zijn. Wat mij betreft juist trots zijn op jullie buiken. Is toch juist een bevestiging dat het bij de D&D meisjes wel kan.

Geplaatst

Kalimera meiden,

Kaartje, mmm dat dansje heb ik nog niet eerder geprobeerd, zal eens kijken. Je lag er trouwens weer Laat in. Ben je je voornemen nog aan t volgen of wil het toch niet helemaal lukken?

Ceeke, lekker!M vakantie al geboekt! Geniet lekker van de vooruitzichten en de voorbereidingen. Hoop dat deze vakantie niet eerder wordt afgebroken zoals volgens jullie eerdere vakanties.

Kent iemand hotel restaurant de mal.l.e ja.N. In vier.houten, geld.er.land (als ik me niet vergis)? Hebben nog n hotelvoucher kado gekregen, dus die willen we daar gaan verzilveren. Verder niet veel te melden.

Ga me douchen en opstaan.

Oja, laat julle mooie buikjes maar gewoon zien. Mag ik ook even voelen aan jullie buiken? Vind ik altijd zo bijzonder en hoop dan ook stiekem dat ik eindelijk eens iets zal voelen, want dat is me nog niet gelukt in al die jaren. Ze hielden zich angstvallig stil. Mijn oudcollegaatje die nu zwanger is en ook al 20 weken heeft niet zo'nmooie buik zag ik op de bruiloft. Leek eigenlijk alsof ze zo'n hangbuik had en dik(ker) wasipv zwanger. Numag ik dat eigenlijk niet zeggen, maar zo vond ik t uitzien.

Geplaatst

Tool, gaat al beter met eerder naar bed gaan. Vorige week aantal keren rond half twee...oeps. Dan heeft M. late dienst en is na half twaalf thuis. Ik merk dat ik dan automatisch langer beneden blijf hangen. Had al even weinig geschreven, dus gisteren in mijn bedje even gedaan.

Ik voel bij mijn zusje als we elkaar zien ook altijd gelijk aan haar buik. Even die kleine gedag zeggen. Heb het kindje ook al gevoeld. Heel bijzonder.

Geplaatst

Gelukkig Kaartje, ik merk ook dat ik wat langer beneden blijf als A. middagdienst heeft en als ie de nachtdienst ingaat. Eigenlijk niet zo goed voor mij, omdat ik in de ochtend moeite heb om uit bed te komen en ik echt mijn slaap nodig heb, maar ach, ik heb het er wel voor over, om mijn man uit te zwaaien, hihihi.

Deze dagelijkse gedachte kreeg ik vandaag binnen en wilde ik even met jullie delen:

Oud verdriet loslaten is plaatsmaken voor nieuwe vreugde

Mooi hè?

Zei vanochtend nog tegen A. bij het broodjes smeren en wisseling van de wacht dat we er nog maar eens over moesten praten wat we nu gaan doen, door of niet. Want als we niet doorgaan, want wil ik eigenlijk wel stoppen met de d.h.e.a. zie niet het nut ervan in en heb ook geen zin om eerder in de overgang te komen, ook al zei dr. S. dat het geen effect had op de voorraad...je weet maar nooit en zeker niet aangezien mijn waarde zo flink gestegen was...

ben weer veel aan het denken om niet toch nog een poging te doen...erg moeilijk...praktisch gezien denk ik dat we het niet meer moeten doen, leeftijd, financiën. maar dat gevoelsmatige hè, dat is zo knagend...en misschien ben ik nu ook wel weer meer ermee bezig omdat ik 'niets' te doen heb. de vakantie is voorbij, het huwelijk is voorbij. misschien heb ik dat wel als een soort van vluchtoord gezien en kan ik nu niet meer vluchten en is het tijd om het onder ogen te zien. lastig lastig...maar...ik wil vandaag niet 'zwaar' gaan doen, maar het lekker luchtig houden, dus ik hou er bij deze (voor vandaag) mee op.

tot later meiden!!

x

Geplaatst

Hi meisies, tjee Kaartje half twee!!? Ik zou er bij neervallen haha. Maar kan het me wel voorstellen hoor, als M laat thuis is. Je gaat dan toch niet echt slapen.

Ik slaap vreselijk slecht op het moment. Heb soms het gevoel dat ik helemaal niet eens echt diep slaap, maar vooral de hele nacht bezig ben met in slaap vallen. En dan weer plassen en weer opletten of ik Koekie voel etc. Dat laatste is wel een beetje dom, dat kind mag natuurlijk ook gewoon slapen ;-)

Tool, over het algemeen beweegt hij vrij veel en is het goed te voelen, dus kom zaterdag maar naast me zitten ;-) Moet ik wel een beetje opknappen want vanochtend ook weer flink misselijk, bah. Weet niet of het zwangerschap, vermoeidheid of PDS is. Zal wel een combi zijn. Dalijk na fysio en boodschappen dus lekker op de bank of in bed en proberen te slapen. Moet zaterdag wel naar m'n D&D meiden kunnen natuurlijk!

Ivfsh hoe is het met E?

Geplaatst

Tuurlijk Syl. Als Koekie meewerkt heb ik er geen probleem mee bij jullie meiden. Hoor ook wel dat wildvreemden aan je buik gaan voelen :-/ dat hoeft van mij dan weer niet!

Geplaatst

hee meisjes!

Tool: goed om rustig met A alles door te spreken, zaterdag kunnen wij er 'met z'n allen' ook eens live over praten, is toch ook wel eens fijn naast alle schrijven op het forum.

Ben ook erg benieuwd naar de dikke buiken, blijft zo ontzettend bijzonder!

Met E gaat het wat beter, we hebben haar bedje wel op onze kamer gezet vannacht, was er niet echt gerust op (eerste keer dat ze koorts heeft), ze moest namelijk ook een paar keer overgeven en ik was bang dat dat 's nachts zou gebeuren. Ze heeft goed geslapen, soms wel krijsend wakker. Arm ding. Ze ligt nu weer te slapen (ik werk thuis vanochtend en arjon heeft papa ochtend (ze gaat vanmiddag naar opa en oma omdat wij naar Doe maar gaan vanavond) en papa ligt er heerlijk naast :-)). Wel even kijken hoe het zo gaat, koorts was al een stuk minder gelukkig. Moet zeggen dat ik haar nu niet graag wegbreng, hoewel ik weet dat ze waarschijnlijk beter wordt verzorgd bij opa en oma (die hebben al heeeeel wat vaker zieke kindjes gehad).

Tja, en die banen: echt ongelooflijk. Was ook echt verbaasd over die mededeling op mijn huidige werk. Ik had wel een sterk vermoeden tijdens mijn aanname dat ze een keer die kant op wilden, maar niet dat ze dat nu al concreet zouden bespreken. Ach, het is een luxe situatie! Eerst maar eens gesprek volgende week afwachten.

Ik ga snel verder werken!

X

Geplaatst
Zul je net zien dat die kindjes zaterdag de hele high tea heerlijk liggen te tukken ;-). Haha.

Die kans is groot Kaartje :-) Ik merk wel dat meneer niet zo van drukte houdt. Laatst bij m'n schoonzusje waren de kinderen nogal luid en toen heeft hij werkelijk geen kick gegeven. Maar toen er bij fysio een klein kindje door de zaal liep te kwekken, kreeg ik opeens allemaal schopjes. En als J en ik samen praten komt er ook vaak reactie. Zo grappig. Maar ik zal hem streng toespreken dat een aantal vast even gedag wil zeggen.

Tooltje, wat fijn dat we elkaar nu zaterdag zien en dat je 'live' kunt praten over twijfels, wel/niet doorgaan etc. Ik kan me nog steeds het gespek met Esther, Guusje en Kaartje herinneren in Scheveningen, voor mij maakte dat toen heel duidelijk dat ik er nog niet klaar voor was om te stoppen. Juist door de zekerheid waarmee Kaartje dat wist en waarneem Guusje wist dat ze na de cryo's niet verder zou gaan. In het echt is dat toch allemaal veel beter te bespreken dan via het forum.

Ik viel trouwens na het trouwen ook een beetje in een gat hoor, ondanks dat ik toen al snel zwanger was en een andee baan kreeg. Het is iets waar je samen mee bezig bent, samen naar toeleeft en uiteindelijk ook best mog wat tijd enzo vraagt en dat is opeens weg. Eigenlijk is er niks veranderd ook nog eens, behalve dat je met een andere naam te telefoon opneemt haha. Anti climax noemen ze dat hè ;-)))

Ivfsh fijn dat E vanmiddag goed verzorgd is, hoewel ik me levendig in kan denken dat je nu niet graag weggaat. Toch wel veel plezier gewenst vanavond!

Geplaatst

Wilde nog even zeggen dat je er zo prachtig uit ziet Tool, wat een supermooi bruidspaar zijn jullie! Leuk om te zien, nu ben je dus een bekende kerkradenaar ;- )

Hier alles ok, wel gaat mijn werkgever 250 arbeidsplaatsen bezuinigen, fijn hoor. Vooral in leidinggevende en beleidsfuncties. Het is heel erg onrustig op t werk, merk dat ik wel last van heb. Er zal wel veel gaan veranderen, ook voor mijn collega's en mij. Heb trouwens net aangegeven dat ik van plan ben om meer te richten op werkzaamheden die niet met bedside te maken hebben, minder fysieke belasting voor mijn enkel, lekker fout moment.

Es jij lekker thuis nu, groot gelijk! zit je nu op een krukje ; - ) benieuwd als je nieuwe spulletjes komen ;- )

benieuwd naar zaterdag ; -)

Geplaatst

idd wat een rust. Ik denk dat iedereen zijn praatjes bewaard voor zaterdag ;))

Ik ben zo trots!! R heeft nu echt een klein stukje los gelopen en ik heb het op film. Beetje knullig gefilmpt maar het staat er wel op!!

Nu lekker vrij 8 dagen!! Ben moe en met vlagen emo dus die kan ik wel gebruiken. Lekker beetje keuvelen met de grote kleine man, mijn fotoboek van zijn eerste jaar afmaken. En vooral veel rusten.

Ik vergeet wat ik allemaal gelezen heb.... dus gewoon aan iedereen een hele dikke digiknuffel!!!!

Geplaatst

Babeth, veel succes vandaag met de fm! Ben benieuwd hoe hard ze gegroeid zijn en wanneer de punctie wordt ingepland!

simba, wanneer krijg je de uitslag van je tentamen? En hoe is t met S.?

verheug me op zaterdag. Zal waarschijnlijk in t weekend bongi moeten worden. Hoop alleen niet dat dit zaterdag is.

tot later!

Geplaatst

San, wat leuk van R.!! Zijn eerste meters, hihihi. Ben benieuwd naar t filmpje, staat het op fb?

lekker genieten nu van je vakantie. Neem de rust waar je kunt. Hoop dat je je weer kunt volladen.

knuffel terug!!

Geplaatst

Ja filmpje staat op fb, die heb je al gevonden zag ik hihi.

Oh Babeth vandaag weet je wanneer de punctie is. Spannend!!!!

Hopelijk lukt het me idd om me weer op te laden. Eerst de moeilijke dag doorkomen morgen, dan zou moeders 61 geworden zijn.... Dus lekker appeltaart bakken uit het boek van Fren en het toch een beetje "vieren" samen.

Geplaatst

Ach san, morgen dus een beladen dag. Sterkte meid. En de appeltaart zal zeker heerlijk smaken! Welk boek vN fren eigenlijk? Geloof dat ik dat nog niet heb gezien....

en echt een heeeel leuk filmpje van een glunderende R! Geweldig gewoon!

Geplaatst

Het boek Ap.peltaart van J.anneke P.hilippi. Dat heb ik gewonnen, omdat ik het geslacht van de kleine F goed had geraden!!

Daar staan echt heerlijke recepten in die ik bijna allemaal van plan ben uit te proberen. Die heb ik van de week maar uit de doos met kookboeken gevist die op zolder stonden nog van de verhuizing. Bakken is ook een beetje therapeutisch en leid af. Jammer dat je van teveel appeltaart eten teveel vetcelletjes kweekt. Maar ja dan maar af en toe zo'n heerlijke hap.

Er staat ook een slanke versie van appeltaart in, maar die moet ik nog uitproberen.

Geplaatst

Mogge meiden,

Ruben loopt! Yeeeeh! Goed zo knul, ben trots op je :-) Zal best een moeilijk moment zijn San, maar ook machtig mooi.

Babeth succes vandaag in Dd.

Tool hoop voor je idd niet zaterdag bongi.

Ik ben nog steeds gammel. Lijk wel iets minder misselijk. Gisteravond veel harde/gespannen buiken, zeurende rug en last van opvliegers (bah zeg), alles bij elkaar was ik er erg onrustig van.... Wat kan angst toch akelig diep zitten.

Simba hoe is het met je hoofd vandaag?

Ivfsh genoten van Doe Maar?

Eef wat een gedoe op je werk. Toch is het goed dat je aangegeven hebt een andere kant op te willen. Voor 'baanzekerheid' stil blijven staan word je ook niet gelukkig van. Wie weet wat voor een kansen er nu opeens voorbij komen juist door een reorganisatie, misschien wel heel iets anders dan je nu kunt bedenken.

Hier zeikt het van de regen, zo toch maar douchen en wat administratie doen. Hihi, ik denk eroverheen van een cursus op te pakken terwijl ik er niet eens aan toekom m'n rekeningen netjes bij te houden...hmm....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden