Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Es, deze week heb ik het eigenlijk te druk. Verder valt het meestal wel mee. Heb wel veel afspraken staan altijd, maar mooi gespreid. Voorheen plande ik rustig 3 verjaardagen, paardrijden, boodschappen etc, etc. op 1 dag. Dat doe ik tegenwoordig niet meer. In principe 1 grotere afspraak per dag. Alleen is je agenda dan gevoelsmatig sneller vol ;-)

Henne, die dinsdag is inderdaad wel 'mijn' dagje. Op vrijdag ben ik ook vrij, maar dan heb ik vaak acupunctuur, speuren etc op de planning. Ach, we overleven vandaag wel weer. Gevoelsmatig staat nu alleen mijn hele week bomvol.

Henne, waarom twijfel je nu aan de naam dan? Iemand tegengekomen met die naam? Mijn zusje twijfelt ook nog steeds hoor. Waren ze er eerst voor 80% uit, nu is alles weer een optie. Zelf heb ik het idee dat ze mogelijk weer bij die eerste naam uit gaat komen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hihi Henne-die-alles-wil-plenne.... Mooie Caro :-))

Weet je wat jij zegt is helemaal waar, ik heb heel sterk het idee "ik moet hem eerst zien", misschien dat ik daardoor twijfel. En Kaartje heeft ook wel een punt, kwam de naam laatst veel dichterbij dan gedacht tegen. Nu is het geen hele aparte naam, verre van zelfs, dus tegenkomen zullen we m zeker maar het kan nu best meespelen. En verder geef ik gewoon lekker de hormonen de schuld ;-)

Geplaatst

vin had dat ook toen ik ongeveer 30 weken was. Begon ineens te twijfelen. Maar uiteindelijk kon hij niks anders dan Fiene verzinnen'.

Het is ook nogal iets: je 'zadelt'je kind wel voor de rest van zijn of haar leven met de naam op. En dan kiezen wij nog heel normale namen, en niet Royce, of Appel, of Spreeuw (Had niemand in de planning, toch??) Of zoals het zoontje van een van mijn auteurs: Ziggy Odmar Mapie....

Geplaatst

wij hebben onze naam al klaar voor een jongen, maakt niet uit wat. als nodig, dan kunnen we uit twee namen kiezen.

Voor een meisje wordt het iets moeilijker. Maar goed, het zullen waarschijnlijk altijd namen blijven die we in onze gedachten blijven houden...

Geplaatst

van mij mogen de afgelopen jaren eigenlijk vergeten worden over het algemeen.

We hebben wel een paar leuke dingen meegemaakt, maar over het algemeen overheersen toch de minder leuke dingen...ondanks dat ik altijd zo positief over kom, ben ik blij als ook 2012 afgelopen is. Ga ook niet zeggen (voor mezelf) dat 2013 mijn/ons jaar wordt, dat zeg ik al een paar jaar en tot nu toe nog steeds niet uitgekomen...

Geplaatst

Een meisjesnaam ligt hier ook al vast, maar zo zielig om ons manneke daarmee op te zadelen ;-D 't is niet echt een unisex naam. Ach, het zal erg wel bijhoren. Ik twijfel ook erg over het kaartje en over alles wat er nog echt gekozen of besloten moet worden...

Tool, als je eenmaal kinderen wilt zul je volgens mij altijd namen blijven bedenken, keuren, in gedachten houden. Hoop dat jullie de naam nog mogen gaan gebruiken xx

Geplaatst

wij hadden dat gevoel heel erg op oudjaarsavond 2010: 2010 was ons Annus horribilis, met de doorverwijzing voor tese, overlijden van Vin zn vader en nog wat van dat soort zaken. Wij hadden toen met oudjaarsavond echt het gevoel: 2011 wordt ons jaar, en dat werd het ook, met de positieve tese, en mijn zwangerschap. 2012 kan natuurlijk ook niet meer stuk en zal altijd bijzonder blijven, gelukkig geen 'erge' dingen gehad dit jaar, die je nog jaren tekenen.

Lieve meiden, het lijkt wel of we, zo op de drempel van de laatste maand van het jaar - al aan het bespiegelen en terugkijken gaan. Ik hoop echt dat 2013 voor iedereen een topjaar wordt, ondanks het ongeluksgetal, of misschien wel dankzij!

Geplaatst

JA, terugkijken en idd bedenken dat er heel veel is gebeurd. Verdriet en geluk. Ook al zal onze wens nooit uitkomen, ik heb geluk dat ik A heb. Mijn knuffelbeer die ik niet kwijt wil.

Ben ook erg dankbaar dat wij niet uit elkaar gegroeid zijn door dit hele gebeuren. Je leest zo vaak anders.

Wel denk ik dan direct, weer een jaar langer zonder mijn moeder. Ik zal er alles voor doen om haar nog eens vast te houden of te kunnen bellen of zo.

Al met al ik heb een leuk leven en hoop dat het volgend jaar alleen maar leuker wordt.

Geplaatst

We lopen dit jaar gewoon een beetje voor ;-). Het is nog niet eens december. Dat wordt nog wat ;-). Hoop dat 2013 voor ons allemaal een mooi jaar gaat worden. Vorig jaar was ik zo blij dat het jaar over was. Was er toen echt helemaal klaar mee. Dat heb ik nu eigenlijk helemaal niet. Ben wel erg benieuwd wat het nieuwe jaar ons allemaal gaat brengen.

Henne, ik vuur nu alle leuke namen die ik kan verzinnen af op mijn zusje en zwager. Denk dat ze uiteindelijk voor die eerste naam gaan, maar het is wel erg leuk om mee te mogen denken. Ik ben trouwens ook op mijn gemakje al aan het kijken naar babykamerspullen. Die kamer moet gewoon baby/kinderkamer worden. Straks gaat mijn neefje/nichtje er 4 jaar lang (dan naar school helaas) 1 dag per week 'wonen'. Manlief hield het eerst een beetje tegen. Hij vond dat het best een logeerkamer kon worden voor baby en anderen. Sinds dit weekend gaat hij mee met mijn idee om de logeerkamer naar zolder te verplaatsen (goede reden om daar op te ruimen) en die kamer gewoon als kinderkamer in te richten. Dan kan ook al het babyspul gewoon op die kamer. Ook als mijn 1-jarige neefje of kindjes van vrienden dan langskomen of komen logeren heb ik daar gewoon een vaste plek voor. Heb er helemaal zin in. En stiekem droom ik er dan gewoon van dat die kamer ooit nog eens gebruikt mag worden voor een wondertje van onszelf. Toch voelt het gewoon goed dat die kamer in ieder geval parttime die bestemming krijgt. Iemand nog leuke suggesties? Ben al op marktplaats aan het kijken voor leuke meubeltjes. Wil minimaal een bedje en een kommode. Verder zo'n vakkenkast in mijn hoofd waar straks speelgoed en zo in kan. Kledingkast is geen must, maar als ik een complete leuke set zie voor een leuke prijs is dat natuurlijk ook prima.

Geplaatst

Wat leuk Kaartje! Toen wij naar dit huis verhuisden hebben we ook een kamertje ingericht voor onze neefjes. De oudste noemt het ook echt "mijn kamer", wij zeggen trouwens ook "S zijn kamer" :-) Een commode heb ik er nooit gehad, maar wij pasten ook niet structureel op. Ledikantje heb ik bij mijn ouders meegenomen, ons oude bedje. En de afgelopen vijf jaar is het meegegroeid. Er staat nu een stapelbed voor de jongens en in het ledikantje past m'n nichtje nog net. En er staat een rek waar ik al het speelgoed in heb gezet, maar ook bijvoorbeeld mijn kinderboeken, die de oudste dus weer gaat lezen etc. Heb het altijd heerlijk gevonden dat ze een duidelijke eigen plek hadden en ons huis daarmee ook een beetje 'thuis' voor ze is.

Je lekker op uitleven dus! Heb je al een bepaalde stijl oid in gedachten? Leuk dat M er nu ook voor voelt.

Ik kom net van zwangergym. Wat theorie over bevallen, beetje kletsen en aantal oefeningen. Vind het wel leuk, nuttig en gezellig. Voel me dan ook even echt zwanger en niet alleen maar moe met een dikke buik :-)

Geplaatst

Jaaaa, we zijn weer in de lucht :-) En nu heb ik eigenlijk geen drol te melden haha. Hele ochtend balen de het forum eruit lag en waarom? ;-))) Gelukkig geen testers oid vandaag.

Ik ga een poging doen kozijn te verven. Hik ik al de hele dag tegenaan.

Fren en Ivfsh is de speeldagen gezellig?

Ruby hou je het nog een beetje uit met de zenuwen?

Syl trek jij het nog?

Caro is B weer helemaal beter? En K niet ziek geworden?

San en Tool hoe is het met jullie? Met iedereen natuurlijk? :-)

Geplaatst

Joepie, hij doet het weer.

Henne, ik hou het nog wel uit hoor. Liep vanmorgen naar kantoor en bedacht laatste dag met eigen gebit. Hoe bedoel je ben er mee bezig!!

Baas wenste me wel sterkte.

Zal vanavond mijn overlevingspakket klaarleggen om mee te nemen naar mijn werk, pillen e.d. Zal vannacht niet zo goed slapen denk ik.

Eerst vanavond nog ff surprise maken. De mijne kan ik eigenlijk pas op het laatste moment doen. Maar ga ze toch maar eerder maken. Dan heb ik daar ook geen last meer van.

Succes iedereen en dikke knuf.

Geplaatst

hehe, we zijn ere weer! We lijken wel een stelletje verslaafden, haha!

Ivf en E zijn net weg, zo leuk, die kleine meisjes samen. Ze speelden nu ook echt samen, super cute om te zien. Ivf heeft een paar mooie foto's van de dames denk ik, dus wellicht snel een kiekje...

Fiene ligt nu weer te tukken, arme ding is zo snipverkouden, gisteravond de hele avond gehuild, wilde niet slapen en vanmorgen weer hetzelfde. Gelukkig was Evie een goede afleiding!

Henne, 30 weken, jeej!

Geplaatst

Joepie eindelijk weer in de lucht!

Ruby nogmaals succes morgen.

Vanmorgen om 11.00 naar de wc en ja hoor bloed. Test gedaan en die is wit. Ben niet geschokt, de kans was klein.

In januari nog een keer proberen.

Geplaatst

Huh, is dat niet heel erg snel Syl? Of ben ik nu zo in de war.... Toch balen, al was de kans klein. Grrrmmpppbbbbffff!

Ruby, overlevingspakket voor werk? Je gaat toch morgen niet werken????

Fren wat leuk, kan het me helemaal voortellen twee van die kleine meiskes. Ben erg benieuwd naar de foto's.

Ik heb uiteindelijk de kozijnen geverfd maar ben nu helemaal kapot. Zo moe, ook hele moeie spieren en misselijk en dat herinnert me aan de M.E/C.V.S....word ik niet blij van. Merk dat die angst erg op komt zetten, dan ik nu de laatste weken, of door de bevalling of de eerste weken door te weinig slaap oid daarin een terugval krijg. Beetje vervelend.

Geplaatst

oh Syl, toch balen zeg!!! hopelijk in januari een betere kans met een positief resultaat.

Ruby, veel succes morgen en hoop dat je toch iets kunt slapen vannacht! succes ook met de surprises!

Geplaatst

Syl toch balen hoor!

Henne jeeh daar doet het weer! dus fotootje binnenkort!

Bram had weer 37.2 vanmorgen dus koorts is weg maar de rochel/hoest blijft dus vrijdag maar vragen of we daar wat mee moeten. Kaatje hoest een heel klein beetje af en toe...

ga proberen een powernapje te doen, tot later!

Geplaatst

Ohhhh Syl wat balen zeg :-( knuffel

Ruby, heel veel succes morgen. Moet er niet aan denken brrrr

Fren, ben benieuwd naar de foto's van F en E

Caro, mag B geen hoestdrankje hebben?

J heeft weer prikjes gehad. Zo zielig! Keihard brullen :-( hij weegt nu ruim 12 pond en is 61cm lang. Hij heeft veel geslapen vanmiddag en nu zit hij bij me op schoot. Gaan we lekker even de app baby-silencer kijken vind hij reuze interessant

Geplaatst

Ik mag nog voor ik naar het ziekenhuis ga lekker brood eten. Koude compressen mee, pijnstillers mee. Rustgevende pillen mee.

Tot half elf werk ik en dan naar het ziekenhuis. Ben zo gestressed. Maar weet ook dat ik nu door moet zetten anders krijg ik alleen maar meer pijn.

prothese opgehaald. Straks nog ff poetsen en in een bakje mee. Ben zo benieuwd hoe het er straks uit ziet. Krijg eindelijk de rechte tanden die ik altijd wilde.

Nou ga zo mee naar een vergadering van de waterpolo en dan met een pammetje naar bed.

Succes allemaal

Geplaatst

Ruby heeeel veel sterkte en succes morgen. Hoop dat het allemaal een beetje meevalt.

Ik heb Caro's voorbeeld gevolgd van een powernap. Nog wel last van rug en benen, maar iets minder uitgeteld. Zal blij zijn als ik het kozijn morgen af kan maken, dan kunnen we tenminste verder.

Oh en werd net gebeld, maandag intake kraamzorg. Iemand nog tips over waar zelf op te letten e.d? Heb geen flauw idee wat er besproken wordt.

Geplaatst

Ruby, heel veel succes, ik hoop dat het ondanks alles een beetje meevalt.

syl, balen!,! Maar ben je niet te vroeg?

Henne, gewoon op je af laten kmen en je vooral niks wijs laten maken. Bij mij was het gewoon een uitleg van de gang van zaken, ik heb aangegeven dat ik m'n bed echt niet op ging hogen, aangezien dat al 65cm is, en dat vonden ze prima. Verder kun je je vragen stellen en wensen doorgeven voor de kraamhulp (niet roker, wel of geen leerling). Ze geven aan wat je het beste in huis kunt hebben, ook als je in het zh bevalt, wanneer je nog kraamhulp krijgt op de eerste dag (vriendin van mij beviel om 23.57 uur en dat telde als dag 1...)

hier een zielig meisje; gisteravond 38,9, vandaag overdag nadat M en E wegwaren 38,0 en nu net 39,5... Even in de gaten houden, vind het zo zielig bij die kleintjes!

Geplaatst

Ah gossie, arme F :-( beterschap!

Fren je geeft al goeie tips, niet roken, geen leerling. Wij hebben zo'n traject doorlopen, zowel zwanger worden als zwanger zijn...ik wil echt graag een ervaren, praktische en flexibele kraamhulp. Heb je natuurlijk op die manier niet voor het kiezen, maar toch.... En heb best wat 'dingetjes' hoor over voeden op verzoek (oké als nodig, maar mijn eigen regelmaat is extreem belangrijk), kindje op onze kamer (zoals we er nu over denken niet), mijn dieet (ik eet géén beschuit met muisjes :laugh:).....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden