Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heel goed henne. Wij hebben F ook na een week naar haar eigen kamer verhuisd. Ik deed geen oog dicht.

Maak ook je wensen mbt bezoek kenbaar; wanneer wel, en vooral, wie wel en niet in de eerste weken. Je moet aan zoveel denken en wennen aan elkaar. Ga je bv geven? Vraag dan een kraam die daar veel ervaring mee heeft. En zorg in ieder geval dat je wel wat kunstvoedng in huis hebt voor als het niet lukt.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

syl wat balen... hoop dat je er niet teveel last van hebt, weer zo'n teleurstelling..heb je n nbeetje afleiding?

ruby, heel veel sterkte morgen!!"

Geplaatst

Bezoek is wel een puntje ja :-) enne.....het zo zomaar kunnen dat mijn schoonouders hier in huis zijn. Ik hoop zelf stiekem dat ze een weekje of twee na de geboorte pas komen, maar vrees dat geen tien paarden hen bij onze standhouder weghouden ;-) En mijn schoonzusje heeft nu eenmaal geen ruimte voor ze.

Borstvoeding wil ik proberen, maar het moet mij niet teveel uitputten. Ik ben er bang voor een ME terugval en als dat dreigt, gaat mijn eigen gezondheid voor, anders kan ik op de langere termijn ook niet voor mijn kind zorgen! Wil ook zsm combineren met kolven zodat J ook voedingen op zich kan nemen (uiteraard alleen als dat kan en lukt en kolven kost ook energie).

We zullen uiteindelijk gewoon af moeten wachten hoe het gaat lopen, met alles :-)

Geplaatst

Gisteren bet onderwerp bij zwangergym: loslaten. Bevallen is het begin ;-) daarna gaat het 18 jaar lang door haha. Hier nu al nodig. Angst voor harde buiken, rugpijn, pijn in benen etc loslaten...het hoort er ten eerste bij en ten tweede: zelfs áls het nu al weeën zouden zijn, dan is dat zo. Het is erg vroeg en we willen het natuurlijk liever nog niet, maar het mag. Dus: loslaten. Dat ga ik nu even een uurtje tegen mezelf herhalen, want zit mezelf weer op te vreten. Tuttebel.

Geplaatst
Vreet dan iets anders op...

:laugh: Ook al gedaan hihi. Ik ga gewoon lekker slapen.

Presteer welk toetje is het eigenlijk geworden?

Geplaatst

Ff zo tussendoor,

Hebben jullie ook dat het forum er opeens zo anders uitziet, met allemaal schuifbalken, zowel horizontaal als vertikaal. En dat overal tussendoor reclames staan, soms wel 3 van die blokken naast elkaar.

Lastig lezen, maar weet niet of het aan mijn eigen pc ligt of aan het forum.

Daarna weer back topic.

Annelies

Geplaatst

Babeth mooie echo gehad!!!!!

Es het gaat opschieten zeg. Fijn dat het met je zus wat beter gaat en er een oplossing is gevonden voor het oppas"probleem" van de andere zussen. Geeft wat rust voor allemaal.

Syl wat verdrietig weer :(((( Ok de kans was klein, maar wel een kans... op naar volgend jaar dus.

Henne loslaten, valt niet mee voor controle freaks. Maar dat leer je echt wel straks als de kleine er is. Er is idd niets meer te plannen (althans zoals jij het op dat moment in je hoofd hebt) en als je dat doet gooit de kleine roet in het eten. Als je het "los" laat, wordt het gezinsleven een stuk makkelijker en ontspannen en kan er ook heel veel!!!!

Heeft mij ook even gekost en zal jou ook vast wel lukken!!!

Hier gaat het weer wat minder, dus ben er ook niet zo veel. Zit beetje met mezelf in de knoop. heeft zijn tijd nodig, maar komt weer helemaal goed.

Met R gaat het langzaamaan beter. Bij de ontstekingsremmer ook de ventoli.n weer gaan gebruiken en hij doet het er goed op. Geen koorts meer en is nog steeds levendig en vrolijk. Slaapt goed en redelijk veel dus dat betekend opknappen!! Heeft hij het in ieder geval gehad voor de feestdagen denken we maar.

Kus en Knuffel voor allemaal!!

Geplaatst

Ahnee.. Syl, bah. :(

Beterschap voor R witje. Jij ook sterkte.

Babeth, wow.. wat bijzonder mooi nieuws!

Es, spannend wordt het. Rustig aan nog een hele uitdaging. Nu wel echt gaan doen! Je energie hard nodig straks.

Henne, wij bevielen in pinksterweekend. Alle kraamhulp met verlof. Moest er 1 van ver komen. Niet zoals gepland, maar op zich ok. Al op 2/3 jij!

Hier drukke tijden, steeds meer werk (=fijn), maar opvang start pas januari. Schipperen met tijd dus! Lukt me ook echt niet om mee te schrijven. Nu ook nog ziek, keel, neus, longen. Ook binkie, hoesten en roggelen als een oude vent. Weer vaker eruit in de nacht, wordt dan echt brullend wakker (arm ding). En als je zelf ziek bent.. best ff doorbijten. En sollicitatie afzeggen voor morgen, baal ik van. Nooit goeie indruk.

Eef hoe gaat het nu op jouw werk? Wat een gedoe allemaal zeg :(

Kus iedereen

Geplaatst

Kalimera!

Testr, balen dat je een soll. gesprek hebt moeten afzeggen! wel weer fijn dat je meer werk hebt, maar ook weer veel regelen met opvang e.d. van binkie. Maar dat lukt je zo te zien en horen wel.

Beterschap voor binkie! idd nooit leuk als de kleine ziek is!

Henne, loslaten is inderdaad moeilijk, maar ook jou gaat dat lukken! Denk ook wel dat je zult moeten als de kleine er is. Maar nu nog geen zorgen maken. Succes met het gesprek!

Ruby, heel veel succes en sterkte vandaag!!! Ben heel benieuwd naar het resultaat! jij ook zeker! En toch ook rustig aan doen!!!

San, knuffel voor jou! mijn bedrijfsarts zei eens tegen me, het leven is een proces van pieken en dalen (en toen dacht ik bij mezelf, pieken???? heb alleen maar dalen gekend), maar toch zijn er ook pieken. Misschien niet zo hoog als we zouden willen, maar dat hoeft toch niet? Als de dalen maar iets minder diep worden met de tijd, dat zou al fijn zijn. Neem de tijd en we zien je wel weer verschijnen!

Hier ook niet zo lekker in mijn vel. Zal wel aan de tijd van het jaar liggen. Vind dit een hele moeilijke periode. het liefst dook ik ergens diep weg of ging ik ver weg naar een warm land en kwam ik pas weer ver na de feestdagen terug.

Heb continue gesprekken met mezelf, voor- en nadelen afwegen van wel of niet doorgaan. En waarom? Alleen omdat ik denk dat we alleen via ivf/icsi zwanger kunnen worden? Omdat dit eigenlijk de enige keer is geweest dat het gelukt is? Die eerste keer is het weliswaar spontaan gelukt, maar ook redelijk vlak na een operatie, dus stond er niets in de weg zeg maar.

Mijn redenatie van: we kunnen alleen maar zwanger worden met behulp van en niet spontaan neemt steeds meer de overhand en tja, om nog een behandeling te doen, daar hebben we gewoon het geld niet voor. Dus de enige logische oplossing/optie is om te stoppen met de hele santekraam en hoe moeilijk het ook is, verder met zijn tweetjes. Hoe erg ik het ook vind.

Geplaatst

Lieve Tool, Moeilijke tijden voor je. En wat moeilijk om een beslissing te nemen. Is ook bijna niet te doen, want je wilt zo graag! Oh meisie, ik ken dit klote gevoel. Ik leef enorm met je mee. Dikke kus!

Syl, wat verdrietig, weer een witte test! Ook als was de kans klein er was een kans. Sterkte.

San, Neem de tijd, het is moeilijk allemaal. Ook en dikke kus voor jou!

Henne, jij al weer 30 weken! Wat een mijnpaal. Hou je haaks.

Babath, ik heb je nog niet eens gefeliciteerd, ik wilde eerst kijken hoe de echo's waren, maar gelukkig een pracht kindje te zien. Gefeliciteerd lieve Babeth!

Lottepot, ik heb er geen last van, het forum is niet anders dan anders bij mij. Succes in de ww.

Hier gaat het ietsje beter, ik slaap beter waardoor ik me ook beter voel. Ik werk nog wel iets minder om "bij te komen" wat ik toch wel lastig vind omdat het nu in deze tijd enorm druk is op werk. Maar het is even niet anders.

Iedereen een fijne dag, en een kus voor alle kindjes :)

Geplaatst

San en Tool, een dikke knuffel. Het klinkt zo loos...wou dat ik meer kon doen.

Tool ik vind het echt zo oneerlijk dat het eigenlijk nu vooral geld is dat jullie tegenhoudt. Er komt natuurlijk voor veel mensen een moment waarop je moet beslissen of je doorgaat of stopt, maar als de beslissing feitelijk al genomen is vanwege medische oorzaken of stomweg geld....ik vind dat zwaar prut. Om het netjes te zeggen.

Guus fijn dat het beter gaat, slapen is zooooo belangrijk. Neem je tijd, ook al is het druk op werk.

Miki flink druk dus! Balen dat je gesprek af hebt moeten zeggen. En beterschap!!

Hier snotjeverkouden, zucht... Keelpijn, oorpijn, dichte neus, koud. Geen koorts gelukkig, wil geen ontsteking erbij met die prednisolon.

Geplaatst

meiden, ik zit nog op mijn werk. Heb om 9.00 uur de oxezepam ingenomen. Hopen dat het wat doet. Dit was 10 mg. Misschien vlak voor ik ga nog 1 nemen of is dat niet handig. Heb om 10.45 uur afspraak. Vind het zo eng!!!!!

MAar bedenk me wel dat ik er alleen maar beter door ga voelen. En heb ff gekeken, krijg nu eindelijk de rechte tanden die ik altijd al had willen hebben....

Sorry dat ik verder niet reageer, veel te veel stress in mijn lichaam.

Dikke knuffel voor iedereen die grieperig, ziek en het gewoon nodig heeft!!!:positive energie:

Geplaatst

Ruby, succes straks. Ik hoop dat het achteraf mee valt. toi toi toi

Geplaatst

Volgens mij al te laat.... maar.....

Lieve Ruby.... heel heel heeeeel erg veel sterkte, succes en moed vandaag..

Moed heb je al...... ik denk aan je vandaag...

Geplaatst

Ruby denk aan je! Je zult nu wel in de stoel liggen...brrrrr. Hoop echt dat het meevalt. Dikke kus!

Hier met verkouden (en eigenwijze) kop kozijn tweede keer geverfd. Is nu tenminste af dus geeft rust, ook belangrijk. Nu na douchen weer lekker in bed gekropen, aan het wachten tot een flinke 'hier ben ik mamma' schop van m'n manneke.

Sen heeft J nog last gehad van de prikjes verder? Moest wel lachen om z'n 'beloning' op fb....is een kusje erop niet meer voldoende hihi?

San, slapen is idd herstellen dus R zal het nodig hebben, de kleine kerel. Kindjes geven het zelf vaak zo feilloos aan. Mijn ene neefje zegt soms zelf nog smiddags 'ik wil naar bed'. Zijn uiteraard ook uitzonderingen op die weigeren een tukkie te doen ook al vallen ze zichtbaar om :-D Probeer zelf ook wat extra rust te pakken. Rust in je lijf geeft ruimte in je hoofd.

Geplaatst

oei lieve Ruby: ik denk aan je!! Bikkel! Heel goed dat je dit doet! Hoop echt dat het allemaal meevalt.

San: knuffel voor jou meis

Syl: je schrijft het heel nuchter, ik baal er enorm van..... ik hoop altijd zo hard dat het gelukt is, hoe groot of hoe klein die kans ook is. Volgend jaar meis: hopelijk gaat dat een heel mooi jaar worden!

Hier nderdaad een hele gezellige middag gehad met de meisjes: echt schattig om ze samen te zien. F en E lijken volgens mij ook heel erg op elkaar qua ontwikkeling: daar waar F nu mee bezig is, deed E een week of 4 geleden. Behalve dan het zwaaien: dat krijgen we er bij E echt nog niet in :-) Hier wat fotootjes van gister.

[ATTACH=CONFIG]4827[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4828[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4829[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4830[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4831[/ATTACH]

Ik hebe en zalige dag hier. Ar is werken, E is naar de opvang en ik heb een mega relax dag. Uitgeslapen tot 11.00 (!!!!!) uur! en nu loop ik in mijn pyjama wat op te ruimen, wat klusjes te doen en forum te lezen. Zaligheid! Straks nog even proberen naar de kapper te gaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden