Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ze zullen wel een boek gaan uitgeven? Altijd leuk van dat soort werkbezoeken!

Nou ik ga nu pas naar bed, door het gedoe met Bram heb ik Masterchef helemaal teruggespoeld en is eigenlijk net pas klaar, daarna nog even blijven hangen en nu boven, P komt zo hopelijk ook. Had geen puf meer om het bed te verschonen, doe ik morgen dan is het helemaal lekker!

Wel grappig, ik had die man van wie we ze gekocht hebben gemaild dat zijn pakket was aangekomen en dat ze er goed uitzagen en hij wenste me veel plezier ermee en 'pas op morgenochtend als je uit bed stapt', hihi! Dat was juist zo raar de eerste ochtend op de grond: je wil half slaperig je benen over de rand gooien en boem! Meteen op de grond, pfff...

Heb overigens helaas wel wat pijn bij mijn kies... das een beetje een domper op de feestvreugde maar ja, hopelijk morgen weg.

Welterusten!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro laat naar bed, maar wel mc gezien. Heel belangrijk hihi. Heb je lekker op hoogte geslapen??? Hoe is het met je kies??

Henne de piekeraarster!! Weer beetje kunnen slapen? Succes met je suikertest, boekje meenemen deze keer, heb je wat te doen als je moet wachten tussen de prikken door. Hoop dat dat niet nodig is!!

Es ik las dat je oefenweeën hebt gehad om de tien minuten?? oefenweeën komen toch onregelmatig en niet "om de tien minuten"? Je bent echt begonnen hoor!! Wie weet lig je nu wel te puffen of beter nog, ze ligt al in jullie armen!!! Succes in ieder geval.

Fren hoe is het met F?? Beter gegaan vanacht dan vorige nachten? Vervelend en slopend he, die gebroken nachten. Zeker als je het niet gewent bent.

Sen is J vanacht nog gillend wakker geworden? Ik hoop zo dat het snel stopt en hij ook weer langer doorslaapt, is voor papa en mama ook beter. H al wat beter dan gisteren??

Babeth wat sneu voor jullie I. Zo vervelend en je kan er niks mee doen, dat vind ik zo moeilijk. Is bij I ook niks goed?? Bij R hier is niks goed. Hij wil op schoot, zit ie daar wil hij eraf, is ie eraf wil hij weer terug. Legt zijn hoofdje tegen me aan, maar kan niet lang stilzitten. Veel jammeren, huilen en aan mijn broek hangen. Is geen combi als je zelf ook niet lekker bent.

Het duurt maar even denk ik dan, nog een paar dagen en dan is ie ons gezellige manneke weer. Sterkte daar bij jullie in ieder geval!!

Kun je het allemaal nog een beetje aan of sta je nog helemaal in de overlevingsmodus? Kan me net als Es niet voorstellen hoe het is om het vruchtje nog bij je te dragen en los te moeten laten. Hopelijk komt het vanzelf en idd zonder gedoe. In stilte afscheid nemen. Hoe noemen ze dat altijd het stille verdriet toch een mk??

Tool je bent laat vandaag ;)) of lig je nog lekker in je bedje??

Ik ga zo maar eens een to do lijstje maken. Voor het kerstdiner wil ik dat het lekker vlotjes verloopt, perfect hoeft niet. Heb gister 3 kiprollades bij de slager besteld, nog even goed opzoeken hoe het precies moet met zo'n braadzak in de oven. De slager heeft het wel gezegt, maar wil wel weten of hij gelijk heeft hihi.

Zaterdag gaan we om een nieuwe eettafel naar de Ikea, hij is voor 4 personen en kan naar 6 of 8 personen vergroot worden. Makkelijk met de kerst en in de kleinste stand is ie ietsje kleiner dan die we nu hebben, is beter nu we toch met drietjes blijven. Ook nog een stapel serveerschalen meenemen voor een prikkie daar. We willen eigenlijk ook nog 2 eetkamerstoelen erbij kopen, maar de auto gaat 8 januari naar de garage en dat zal een gepeperde rekening worden helaas. Door de lekkage van de dakdragers moet de hele dakbekleding aan de binnenkant los en dat kost een hoop tijd pffffff, maar ja lekkage is ook niet fijn.

Eigenlijk wel goed dat we hier de kerst vieren met de fam. worden er tenminste klusjes in huis afgemaakt hihi. Nu na bijna een jaar wonen hier is eindelijk de verwarming in het halletje gemaakt, er staan nog wat van dat soort kleine klusjes op het menu. Is best een leuke combi, allebei niet fit en aan de klus klus.

Zo maar eens mezelf opfrissen en aankleden, R ligt weer heerlijk te slapen, lang leve de AB hij heeft sinds 2 weken weer eens een hele boterham ontbeten en beker melk leeg gedronken. Hij voelde zich echt niet goed dus. Ben blij dat ik naar de ha geweest ben gister. Zit nu wel een beetje aan huis gekluistert, maar dat is misschien ook wel goed voor mij. Beetje rommelen en uitrusten.

Geplaatst

Hè, wat is doorslapen toch een genot! F heeft inderdaad geslapen va 10 uur tot 7 vanmorgen. Nu ligt ze in bed te hoesten. De apotheek had t recept voor de vernevelaar niet ontvangen, dus did ga ik straks halen.

Moet idd voor een boek bij de librije zijn; een kinderkookboek, met jonnie dn terese. En kl dacht als ik dan toch in Zwolle ben kan ik net zogoed even doorrijden naar Es' en t kleine prinsesje!

Babeth, zwaar hoor. Moet je vandaag teug voor een plan? Hoop dat ze je kunnen helpen, deze situatie is ook niks.

Caro, lekker geslapen?

Geplaatst

Fren R zit ook aan de toeter, zo noemen we zijn inhalatortoeter hihi. Wat bij ons heel goed helpt is afleiden. Je kleine op schoot met rug naar je toe of in de kinderstoel en dan er achter gaan staan. Favoriete iets op tv en als ze daardoor afgeleid is is het "makkelijker" te geven. Bij ons werkt het 8 van de 10 x prima zo en die andere 2x is het een krijsfestein!! Succes.

Geplaatst

Kalimera!

hahaha, san, ik zat om 7 uur al achter de pc, maar meteen te druk met andere dingen en kon dus niet eerder op het forum, hihihi.

Nu wel effe tijd (eigenlijk niet, maar ik maak er gewoon tijd voor).

Fijn dat R. zich weer ietsje beter voelt en in elk geval alweer iets gegeten heeft.

Fren, lekker dat F. heeft doorgeslapen! Dat zullen jullie ook meteen merken.

Es, zou het dan nu zover zijn? Ik hou me beschikbaar voor evt. 'jaaaaaaaaa, ons prinsesje is er' berichtjes via de foon :-), hahahaha.

ik denk dat jullie Kerst gewoon met zijn drietjes vieren! gezellig toch! (en dan de rest van de familie erbij).

Babeth, vandaag terug om af te spreken hoe nu verder? Knap hoe je zo lang kunt lopen. Ik kon het op een gegeven moment niet meer aan, al die gevoelens die door je lichaam gaan en van links naar rechts worden geslingerd. Hoop dat het met de meds (als je ze krijgt) allemaal goed gaat en dat er niet nog een curretage na moet komen.

Caro, hoe heb je geslapen???

Ik ben er weer vandoor...duty calls!!

Geplaatst

Es ik vind het nu toch echt spannend worden hoor! Lees nu mee bij uitgerekend topic en als ik lees over hoe je nacht was... gaat echt niet lang meer duren!

San maak gebruik van de rust inderdaad door lekker in huis te rommelen en veel te knuffelen!

Lekker geslapen in mijn normale bed, dank u! Helaas wel voor de kat beneden om half 4 maar babies braaf doorgeslapen tot kwart voor 9!

Wat wel balen is, is dat mijn kies echt wel gevoelig is en bij vlagen pijn doet. Als ik er per ongeluk op bijt is het echt pijnlijk. Kan me niet herinneren of dat normaal is? Als het te lang duurt ga ik de tandarts maar even bellen of dat kan.

Geplaatst

Goedemorgen,

Caro, ik lag lekker te slapen en om half 3 telefoon. A moest gaan strooien. Ik op de fiets naar de ha om bloed te prikken, ruim een half uur gewacht.

Het was een beetje blubberig op de weg. Doodeng dan op de fiets. Maar we zijn weer aan het werk.

Gisteravond met 3 kids kerstballen van papier gemaakt. En ze vonden het geweldig. Volgende week de rest af maken. Zelfs het drukste jongetje vroeg of we het volgende week weer konden doen.

Dat doet dan weer goed zullen we maar zeggen.

Ik hou ook de uitgerekend december 2012 bij hoor. Voor es wordt het nu toch wel spannend.

Vanavond kerstboom opzetten. Kunstboom. Ben benieuwd wat onze jongste telg er van vindt.

Dikke knuf voor iedereen en denk aan jullie.

Geplaatst

We zijn wel heel blij met mensen zoals A hoor! Die de weg een beetje veiliger maken voor de rest...

De andere katten laten de kerstboom altijd met rust?

Heb toch maar besloten om een jaar over te slaan met een boom. P zei wel terecht dat het al zo vol is in huis, de wipstoelen staan er nog, speelkleed, box, zitzak, om over al het speelgoed maar te zwijgen... En dan hebben we Bram the terrible nog, die heel lief is maar nu echt het hele huis doorkruipt en steeds sneller wordt. Dat wordt een drama ook met naalden op de grond en een kunstboom wil ik niet.

Oudste zal het jammer vinden want was echt een klus van ons samen: hard kerstmuziek op (haar favoriet is Last christmas van Wham!) en boom versieren.

Ik hield de laatste tijd de uitgerekend topics niet bij behalve natuurlijk nu er 'een van ons' bij zit. En ik volg Sorpresa met extra belangstelling die al twee dagen probeert haar tweeling te krijgen, pfff... Nu is het stil dus denk dat ze wel bezig is. Mooie datum natuurlijk...

Maar Es jullie gaan Kerst echt wel met zijn drietjes vieren, dat kan niet anders!

Geplaatst

Goedemorgen!!!

Caro wel herkenbaar hoor dat na een wortelkanaalbehandeling de kies (meer w.s. is het tandvlees eronder) gevoelig is. Ik heb er vorig jaar ook een flinke poos last van gehad! Erg vervelend!

San jij nog echt niet fit? Balen hoor! Succes met het naar de ikea gaan! Altijd leuk toch?

Fren heerlijk dat F. lekker geslapen heeft vannacht. V. ook weer wat beter te pas? En leuk hoor als je hier langs komt wippen strakkies! Ben trouwens wel benieuwd wat voor boek dat zal gaan worden! Johny en Therese zijn tnt toch helemaal niet gericht op kinderen? leuk vak heb je toch!

Babeth sterkte vandaag!

Henne hoe is het bij jou?

Hier idd een onrustige nacht gehad. gisteravond laat gaan douchen, ik was daarna heerlijk loom en ontspannen en ben lekker in bed gaan liggen echter daar kwamen de krampen toch echt wel met regelmaat en moest me er wel een beetje op concentreren zeg maar. Dit duurde tot een uur of half drie. Daarna ben ik in slaap gedommeld alleen vervolgens werd ik elk half uur wakker vanwege mijn bekken. Al met al nu zo brak als een kanarie en gewoon weer terug bij gistermiddag...lees: zwaar ongesteld gevoel en wat kramperig maar geen regelmaat oid.

Vanmorgen bij de vk geweest. Ze wilde evt. wel strippen/checken etc maar dat hoeft voor mij niet hoor. Als ik nou 40 weken was dan vind ik het een ander verhaal maar ik ben nog maar 38.5 week. Ik vind dat nog een beetje vroeg ofzo. Komt het dan komt het en komt het nog niet dan komt het nog niet (zo...de statement van de dag!). Alhoewel ik deze datum wel erg leuk had gevonden :)!!!

Ze gaf wel aan dat, als dit zo doorging en ik kwam niet meer aan mijn rust toe oid dan moest ik bellen. Anders volgende afspraak volgende week dinsdag.

Oh ik ben aan het zondigen meiden...heb chocotoffs in huis. Wat is dat fout zeg! Ik blijf dooreten!

We hebben net de enveloppen voor de kaartje opgehaald, die ga ik zo maar eens schrijven. En verder vanmiddag toch maar even proberen te slapen. Gerard komt vanavond laat thuis, die moet werken zo. Dus ik heb de dag aan mezelf!

Geplaatst

Auw, krijg spontaan kiespijn als ik aan chocotoffs denk! Maar wel lekker... geniet er van!

Was hier van alles van plan, huishouden, kerstkadootjes inpakken en nog zo wat dingen maar Jut en Jul hebben geen zin om te slapen deze morgen, soms hebben ze dat. Denk dat ik ze maar ga wassen en aankleden en een boterhammetje ga maken. Ze hebben ook wel erg lang geslapen vanmorgen dus ondanks het gegaap niet moe genoeg?

Geplaatst

Ohw chocotofs, lekker. maar kan ze niet eten. gisteravond piza calzone gegeten. Moet gewoon hele kleine hapjes nemen. En ik had zo'n honger.

Ben minimaal een kwartier bezig met eten. Maar de pijn is echt een heel stuk minder. Denk dat het nu echt voorhoofd en bijholte ontsteking is. Of toch ook nog extra bijwerkingen van de lucrin.

Niet vergeten morgen die prik erin te zetten. Anders krijg ik een probleem het weekend.

Es, we houden je in de gaten hoor!!!

Caro, jammer geen kerstboom voor de oudste. Maar snap het wel hoor. Wij hebben natuurlijk niets voor kinderen in huis staan. Dus nu wel de ruimte.

Maar de oudste kat gaat op de onderste takken van de (kunst)kerstboom liggen. Verder vorig jaar niet neergezet.

Geplaatst

Esther, nog even terug komend op het issue van gisteren. Ik zat in de auto, en kon niet meer reageren.

Het is niet echt een issue, ik merk dat ik er op zich wel mee bezig ben, maar niet alles bepalend momenteel.

Geplaatst

Es, mmm, lekker chocotofs! Oohh, ik vind het toch echt wel spannend, hoor. Al die krampen en zware menstrutatieklachten. Het lijkt mij dat er er wel iets aan de gang is. Ik schat ook in dat jullie met kerst als lekker met zn drietjes zijn. Verder blijf ik ook het uitgerekend topic volgen.

Sen, fijn dat je weer wat bent opgeknapt! Beterschap met H.

Caro, Joepie de poten binnen en lekker geslapen. Ik kan mij voorstellen dat jullie even een jaartje over slaan met de kerstboom. Je kan altijd nog een leuk kerststukje oid neerzetten. Ook gezellig zonder dat de kat of de kids ermee aan de haal gaan. Sterkte met de kies!

Babeth, succes vandaag! Ik denk aan je! Ook heel veel beterschap voor I.

Fren, wij hadden toendertijd ook zo inhalator. Ook wij hadden succes met afleiden van M. Wij dede vaak of de inhaltor een grappig muziekinstrument was. Wij hielden dan die eerst zelf voor onze mond en maakte rare geluidjes. Dit, om te laten zien dat het niet eng is om zo'n ding op je mond / gezicht te hebben. Succes.

San, Fijn dat R weer wat aan het opknappen is!. Het blijft altijd zo sneu als die kleintjes (ook als ze al wat groter zijn) ziek zijn.

Leuk al die voorbereidingen op het kerstdiner.

Henne, jij ook succes vandaag met suiker prikken.

Wat betreft de gevoelens van onwerkelijkheid en doorgaan met het normale leven, is het hier een en al herkenbaarheid. Al die jaren ben je zo bezig geweest met behandelingen, alternatieven, onderzoeken, miskramen etc. Het is dan zowat een deel van je leven geworden.

Dan ineens is het wonder gebeurd. De zwangerschap. Zo onwerkelijk! Daarnaast ook best eng. Bang om te hechten. Stel dat het toch nog wordt afgenomen. Het is daardoor behoorlijk moeilijk om echt te bevatten dat er een kleintje aan gaat komen. Daarnaast valt het deel van je leven mbt behandelingen ineens weg. Ineens niet meer dagelijks bezig zijn met de vraag: wat als?, wanneer beginnen? , hoe zal het verlopen?, waar gaan wij verder? etc.

Ik merk ook dat deze zwangerschap heel anders voelt als de zwangerschap met M.

Bij M was ik na 1 behandeling zwanger en ben ik vanaf het begin gaan genieten. Vanaf de positieve test was ik mij al gaan hechten en binden aan het ukkie in mijn buik. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds onwerkelijk vind dat ik al 4 jaar mama bent. Ik kan bij het minste of geringste nog steeds tranen in mijn ogen krijgen van geluk. Samen liedjes zingen en ik sta met natte ogen, zoonlief naar zwemles en ik sta zowat elke les met natte ogen naar hem te kijken. Ga zo maar door. Pure gevoelens van geluk en onwerkelijkheid dat ik dit mag meemaken.

Bij deze zwangerschap is de onwerkelijkheid veel groter. Ik had nooit verwacht (wel gehoopt) na 5 behandelingen toch nog zwanger te raken. Tot de 12 weken durfde ik amper te geloven dat ik zwanger was. Ik verdrong het als het ware. Na de goede combinatietest, durfde ik eindelijk te geloven dat er iets in mijn buik aan het groeien was, echter het binden en hechten aan het kindje was maar heel sporadisch. (dat geeft mijn overigens wel eens een schuldgevoel). Pas na de goede 20 weken echo, durf ik eindelijk contact te maken met ijsbeertje in mijn buik. Ik durf nu steeds meer te gaan genieten van dit alles, maar er blijft altijd toch nog een soort gereserveerdheid op de achtergrond aanwezig. Nog steeds een soort angst van: als het maar goed blijft gaan.

Jarenlange medische molen heeft op die manier toch zijn sporen nagelaten, ondanks het feit dat ik een van de gelukkigen ben waarbij het tot een positief resultaat is gekomen.

De onwerkelijkheid ( en gelukgevoelens) blijven bestaan, ook na de geboorte van je ukkie. Het besef dat je mama wordt of bent gaat zich steeds dieper wortelen. Het is en blijft gewoon een wonder.

Wij zijn momenteel druk bezig met de verbouwing. De aannemer is nu klaar en onze dakopbouw is aan de buitenkant af. Nu moeten wij de binnenzijde nog geheel gaan afwerken. Daar zullen wij ook nog wel minimaal een maandje mee bezig zijn. Wij hebben inmiddels al aardig geshopt en de glaswol, andere isolatie, gipsplaten, houten rachels etc zijn binnen. Nu dus aan de klus.

Verder heb ik gisteren mijn eerste behandeling gehad mbt de bekkenfysio. Een aantal nuttige oefeningen meegekregen.

Daarnaast is het verkoudheidsvirus hier ook toegeslagen. M is al drie dagen ziek thuis met keelklachten, koorts, overgeven, zware verkoudheid etc. Nu maar hopen dat wij zelf een beetje bespaard blijven van het virus, echter ik merk dat ik zelf nu ook wat verkouden begint te worden. Ach, wij zien het wel.

Geplaatst

Nou meiden, dacht lekker een appel te eten. Ben al een half uur bezig en het is ook nog eens pijnlijk. ienieminie stukjes.

Wil zo graag weer alles kunnen eten.

Wen, druk met verbouwen. Succes meis.

tool, snap je gevoelens wel. Heel af en toe komen die ook weer boven. Maar dan zeg ik nu tegen mezelf in ons leven past geen kindje. Dat klinkt misschien heel hard maar is wel de waarheid. Dikke knuffel voor jou.

Ga maar eens een pil innemen dan voelt het wat aangenamer denk ik.

Geplaatst

Auw! Gedeelde smart is halve smart Ruby, helaas doet mijn kies, of waarschijnlijk de omgeving ervan, nu toch weer behoorlijk pijn! Net een paracetamol genomen en even gegoogled en las dat napijn enkele dagen tot zelfs weken kan duren, bleh!

Sterkte jij ook!

Geplaatst

Babeth, ik moet steeds maar aan je denken. Misschien nu juist meer omdat mijn miskraam volgende week een jaar geleden is. Ik vind het enorm dapper dat je het in 1e instantie wil afwachten, evt met behulp van medicatie.

Achter af gezien denk ik nog wel eens, waarom heb ik direct voor een curettage gekozen? Het was toen mijn 1e ingeving, en ik wilde er vanaf. Maar nu denk ik soms wel eens, het is toen allemaal zo snel gegaan, eigenlijk geen tijd gehad om het te verwerken. Had ik een andere keuze moeten maken? Maar het is allemaal achteraf, en kan het niet meer veranderen.

Een hele dikke knuffel, en ook voor I xxx

Geplaatst

Guusje wat moeilijk als je achteraf het gevoel hebt dat je dingen toch anders had willen doen. Is het voor jou niet mogelijk om op een of andere manier symbolisch je miskraam een plekje te kunnen geven, te kunnen gedenken? Ook een hele dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

Suikerwaardes lijken oké. Eerste (12 uur, niet nuchter) weet ik niet omdat ze uit m'n arm geprikt heeft (moest ook hb enzo). Twee uur later, na lunch, was het 5,9. Vorige keer was dit 6,2. Lijkt mij dus prima, maar de gyn moet het zeggen natuurlijk.

Zostraks een flinke huilbui gehad nav de berichtjes over het onwerkelijk zijn, raakte me echt diep. En nu zijn mijn gedachte heel erg bij Babeth en Guus ook bij jou. Achteraf.....op dat moment was het de goede beslissing, zo voelde het toen. Afscheid nemen en verwerken is denk ik op geen enkele manier 'beter' of makkelijker te maken en het kost hoe dan ook tijd, veel tijd.

Geplaatst

Henne ik lees dat jouw suikerwaarde goed was? Fijn zeg!

Ik ben vanmiddag gebeld door een vriendin die twee dagen voor mij was uitgerekend dat ze vandaag is bevallen van hun vierde kind, hun eerste meisje na drie jongens. Ze was ingeleid ivm suiker.

Geplaatst

Ik ben al even aan het nadenken over iets symbolisch, maar weet het gewoon niet. En misschien komt het ook dat ik na de curettage alsnog een "natuurlijke" miskraam heb gehad. Maar dit was zo onverwachts. En wat je zegt Henne, het was toen de juiste beslissing, daar probeer ik ook steeds naar te kijken. Ik zal nooit zeggen dat ik spijt heb, maar vraag het me iedere keer af of ik het anders had moeten doen.

Guusje wat moeilijk als je achteraf het gevoel hebt dat je dingen toch anders had willen doen. Is het voor jou niet mogelijk om op een of andere manier symbolisch je miskraam een plekje te kunnen geven, te kunnen gedenken? Ook een hele dikke knuffel voor jou!
Geplaatst

Wat geweldig Es, na 3 jongens een meisje! Gefeliciteerd. Nu jij ;)

Geplaatst

Jeetje Guus is dat echt alweer bijna een jaar geleden? Weet het nog goed...

Zat laatst te denken, je laat het hier wel even weten als je tijdschrift in de winkel ligt he, want ik ga dat anders vergeten en niemand in mijn omgeving heeft een abonnement...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden