Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Fren, ja dacht ook aan Fientje natuurlijk! Over 2 maanden vieren we gewoon hun eerste verjaardag, onvoorstelbaar toch? Fijn dat ze eindelijk lekker heeft geslapen...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even voetreflex erbij, en dan hoppa gaan bevallen. :-)

Voetreflex staat bekend om een bevalling op te kunnen wekken, als het lijf er aan toe is. En dat lijkt mij wel het geval ;-)

Geplaatst

simba dat dacht ik nu ook...ik ga ff vragen of zij me niet een handje kan helpen!

Ik wil eigenlijk graag vandaag nog even afwachten. Het lijkt me zo vroeg om met 39 weken al actie te ondernemen eigenlijk! Maar goed...feit is wel dat mn dat niet slapen wel een beetje opbreekt. Als dat iets beter ging dan was het geen probleem, dat gerommel is echt wel te doen en vol te houden.

en die pedicure...ik kom er niet meer onderuit. Ik heb al een week of zes enorm last van een likdoorn, maar het is er maar eentje en ik vind het zo sunde van mijn centen om voor die ene likdoorn 30 euro uit te moeten geven! Ik weet het ik ben een knieperd!!! Dus ik heb zelf al geprobeerd of ik hem weg kan krijgen, pleisters etc...maar nu gaat hij ontsteken. Dus ik moet nu wel! Dom hé!

Caro en Fren zo leuk dat jullie kleintjes bijna de eerste verjaardag gaan vieren!!!

Ik wilde vanavond eigenlijk ook nog mee uit eten, er nemen vier collega's afscheid. Maar ik denk dat ik dat beter niet kan doen.

Geplaatst

ik zou dat uit eten maar even overslaan inderdaad... en ALS je gaat: je ziekenhuistas achterin de auto meenemen!

Enne, nog een tip: leg een van de matjes uit je kraampakket op de autostoel, you never know!

Ik ben bevallen bij 39/5 dagen, maar mn vliezen braken bij 39/3. Dus de vk bellen en vragen of ze iets kan doen is helemaal niet gek. Jullie meisje is 'af', dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Geplaatst

Es, ik begrijp wel wat je bedoelt, bij mij rommelde het zo ook 2 weken, is erg vermoeiend, mede vanwege het niet of slecht slapen...maar ik hoop dat er bij jou al heel wat gebeurt zonder dat je er zelf echt erg in hebt. De nacht voor de bevalling werd ik er ook weer van wakker, toen na het douchen de weeën toch afnamen zei ik tegen mijn man, kom op, toch het zkh bellen.(ik zei niet tegen het zkh dat het weer minder was geworden ) eenmaal daar had ik al 4 cm ontsluiting! Ik wist niet wat ik hoorde! Dus al dat gerommel had toch ook wat gedaan, ik hoop bij jou ook meid!

Geplaatst

ja maar ik mag thuis bevallen hoor! Dan kan ik toch net zo goed naar huis rijden?

Maar ik ga niet, gerard wil het niet hebben. Ik ga zo naar de pedicure en dan de hele middag ncis kijken. Heb nog 20 afleveringen te gaan...

Vanavond gaat gerard lekker een chineesje halen.

Geplaatst

Es, doe aub rustig aan. Het is niet zomaar een signaal wat je lichaam geeft lijkt mij.

Verder zit ik met een dilemma.

Ben eigenlijk vanaf het tandentrekken al niet lekker. De hele boel komt eruit. Blijf verkouden en op de fiets doen mijn voorhoofd en bij holtes zeer. Lijkt zelfs dat mijn tandvlees gewoon koud wordt als ik fiets. sorry voor het verhaal. Gevoel alsof het allemaal aan elkaar verbonden zit. Nu vanavond een kerstborrel op de muziek in Amsterdam. maar morgen ook nog werken. En zondag avond verjaardag in amsterdam. Denk dat ik vanavond niet ga en probeer te knutselen. Stukje ontspanning. Vroeg naar bed hoef ik niet te gaan, want dan ben ik om 2 uur klaarwakker.

dikke knuffel voor iedereen en toi toitoi.

Geplaatst

GRMBL.... vanochtend dus een hele lap tekst getyped, maar die is dus niet geplaatst?

Nou, dan heel in het kort. Net naar de gyn hier geweest, omdat ik geen flauw idee meer heb, waar ik zit in mijn cyclus.

Ben nu weer ongi!! 1 december was de laatste, en toen ben ik echt 8-9 dagen mega ongi geweest....

2 cystes van een cm of 3. Stolsels in de baarmoeder, en een klein ei (of iets wat ze vermoedde dat een ei was/is)

maar nu dus geprikt op hcg, fsh, lh en b-oestradiol

Vanmiddag weet ik meer.....

Geplaatst

Ohh Simba, je lichaam is enigszins van slag!? Fijn dat je nel terecht kon en dat er het eea nu in kaart gebracht gaat worden. Wat balen, net nu jullie voor de cryo willen gaan.....

sen, laten we hopen dat het een reuma is en wat een achterlijke intuïtie met je h.a. zeg, daar ga je dus ook niet met een goed gevoel naar toe. Dat er maar snel uitsluitsel is, is de pijn een beetje uit te houden?

Es, ik houd het voor jullie nog steeds op zondag :-) en wijs dat je niet uit eten gaat!

fren, ik sta er van te kijken dat jij 2 dagen met gebroken vliezen hebt gelopen, mij werd verteld dat als mijn vlezen zouden breken ik binnen 24 uur zou moeten bevallen.

Henne, het begint voor jullie nu ook echt op te schieten he!en inderdaad een mooi plaatje!al in de 33 ste week....

Rubster, wat naar at je zo die klachten blijft houden, heeft het misschien niet allemaal wat tijd nodig?

Guusje, ik heb jouw berichtje echt even 2x moeten lezen...pffff heftig! En ik kan me voorstellen nu bijna een jaar verder dat het ook weer erg aan de oppervlakte komt. In ieder geval bedankt dat je jouw ervaring nogmaals hebt willen delen.

ik wacht nog af, af en toe lijk ik wat te voelen 2x een zeer pijnlijke steek/kramp gehad maar verder niets meer.

van de arts idd. Citotec gekregen , ligt in de kast maar ben er nog niet uit wat te doen. Ik ben huiverig dat als ik ga afwachten het net met de "feestdagen" komt maar ook bang dat als ik het ga opwekken en mijn lichaam er nog niet klaar voor is het niet Goed afkomt.

Kaartje en Eef hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Babeth, hier ben ik hoor. Gaat goed, maar wel erg moe. Dinsdag voor zekerheid getest (negatief) en zelfde dag ook ongi begonnen. Wel cyclus van 26 dagen nu ipv 23 zoals vrij constant de laatste tijd. Daar is de acu ook mee bezig om die cyclus langer te krijgen. Kan ik hem straks blij maken. haha.

Ben nog steeds kussens aan het testen. Tot nu toe het ideale kussen nog niet gevonden helaas.

Nu druk op zoek naar leuke kerstpakketten. Moet ik ook mee opschieten, want volgende week vrijdag gaan we naar Spanje, dus voor die tijd moeten mijn collega's hun kerstpakket kunnen krijgen. Iemand nog een goed idee? Dit wordt mijn vierde jaar. 1e jaar pluim, 2e jaar bon voor een massage, 3e jaar pluim. Wil nu dus geen pluim. Wordt denk ik dan een ander soort bon. Iemand leuke ideeen? Ben even niet zo creatief. Help!

Geplaatst

Of een bladcadeau voor tijdschriften.

Je hebt ook zoiets als ei cadeau. Dan adopteer je een kip en krijg je zoveel eieren tegoed. Noem maar iets hoor!!

Geplaatst

Nou.. Mocht ik zwanger zijn geweest.... hcg is (nu) 0

En voor de rest vind mijn lichaam dat ik aan het begin van de cyclus sta?????

Maandag 9.30 weer heen, Ze willen de boel wel even in de smiezen houden.

zeker de stolsels die er nu zichtbaar waren.

Haar woorden: je hebt maar 1 embryo, en die moet wel in een mooi bedje komen, en niet in een halfbakken cyclus ;-)

Geplaatst

Ohw simba, wat vervelende dingen weer allemaal. Die k.... cystes ook.

Ik heb vandaag het VU gebeld met de mededeling dat ik geen consult wil hebben van de arts en alleen maar lucrin recept wil hebben.

Werd moeilijk gedaan. Ik zeg ze kan toch niets voor me doen en ws zit ik tot de overgang aan de lucrin dus... Gelukt.

Nu regent het hier en moet zo op de fiets richting huis, blehhh!!!

Geplaatst

Nee, geen cystes, die spelen tenminste nu geen rol. waren er maar 2 en allebei maar 3 cm. Gaat nu meer om de stolsels in de baarmoeder zelf.

Geplaatst

Simba, begrijp ik goed dat de gyn dacht aan zwangerschap? Of hebben ze het alleen voor de zekerheid getest? Wat een gedoe toch altijd met die cyclussen. Juist nu wil je dat het gewoon allemaal netjes verloopt.

Ruby, ik blijf het bizar vinden dat ze verder niks voor je kunnen doen. Heeft het geen nut om een second opinion te vragen (of had je dat nou al gedaan en ben ik het vergeten)

Guusje, wat gaat de tijd toch snel. Al iets op het oog om te doen als herinnering?

Henne, lekker bezig jij met je was ;-)

Geplaatst

ivm de forse bloeding vanaf 1 december, en de bloeding nu weer, plus de stolsels in de baarmoeder zou er iets gezeten kunnen hebben.

Ik heb ook een tijdje terug opeens een hele lange cyclus gehad volgens mij. Toen heb ik mezelf nog even gek lopen maken. Heb ik geloof toen ook hier geschreven. Daarna een lichte bloeding gehad. Daarna een hoop bruine prut voor bijna 3 weken en toen begon ik 1 dec. weer te vloeien.

Dus ja, het zou zo hebben kunnen zijn. Maar vermoedelijk niet. Tenzij het hcg ondertussen alweer helemaal weg zou zijn, en dat kan volgens mij bijna niet.

Geplaatst

Huh?? Hele avond niemand?

Wij samen een heerlijk avondje uit naar najib amhali jn de ziggo dome. Heerlijke avond gehad, was even geleden dat we samen weg waren.

Morgen eerst lunchen eb naar beverwijk met vriendinnetjes en daarna verjaardagvan m'n moeder. En dan nog 4 dagen werken en dan 2 weken vrij! Heerlijk!!

Geplaatst

Net terug van n gezellige verjaardag. Was de Bob, maar boeide niet.

nu slapen en morgen weer fris op. 'S ochtends Workshop en 's avonds naar de film.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden