Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kaartje, ahum, dat is niet zo'n slimme zet van je. Hoop dat de pijn en blauwe plek snel weg is. Nog twee daagjes en dan naar Spanje! Lekker genieten!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Meiske, heel veel sterkte deze dagen. Gisteren wel een heel beladen dag geweest. Wel een heel mooi gebaar met het boompje van I. En zeker het besef dat je dan het boompje een aantal weken per jaar voorziet van lichtjes (juist in de tijd waarin het moeilijk is) is heel mooi!

@Edr, hoop dat je ergens nog een beetje geslapen hebt. Tja heel herkenbaar. Heb zelf de eerste dagen ook amper tot niet geslapen, lag ook deels aan het feit dat ik in het ziekenhuis lag (waar je echt elke keer gestoord wordt....). En eenmaal thuis hield die kleine mij wakker. Dat verandert hoor! Geniet van jullie meid en laat je lekker vertroetelen. Plus de kraamtranen horen erbij!

Alle anderen een dikke knuffel, moet nu de kleine wegbrengen en naar Zwolle. Laatste dagje werken dit jaar en dat is nog wel een cursusdag...

Geplaatst

Oh Tool ik lees en voel je pijn door het scherm heen. Het is ook allemaal zo oneerlijk en het had idd heel anders moeten zijn. Laat die boosheid er maar zijn, je collega's die moeten je maar een beetje ontzien. Hopelijk kun je het tzt een plekje geven en er mee omgaan. Vergeten zal je nooit, missen des te meer....

Hele dikke knuffel voor jou, wilde dat ik meer voor je kon betekenen.

Geplaatst

Oh lekker Dublin, laatste werkdag van het jaar!!!! Dagje cursus en dan lekker alleen tijd voor je gezin!!

Iemand vroeg naar mijn voorbereidingen van het kerstdiner geloof ik?? Tool was jij dat? Nou dat gaat prima hoor, maandag de verse spulletjes nog halen. Die dag de appelmoes, stoofperen en champignonsaus maken. Dan lekker met de voetjes omhoog en genieten van de fam om me heen. Op de dag zelf, rollades in de oven schuiven, de rest opwarmen, aardappelkroketjes bakken en genieten met zijn allen van al het lekkers!!

Geplaatst

meiden, wat een activiteiten op de vroege morgen!

Babeth, erg mooi gebaar voor jullie engeltje. Grote broers N en L zullen hem/haar met open armen ontvangen.

Tool, knuffel meis, tis niet niks allemaal. Provbeer je boosheid niet weg te stoppen, maar juist te uiten, opkroppen is uitstellen...

Wij hadden gister kerstlunch van het werk, erg gezellig en heerlijk gegeten (allerlei schalen met vis, warm en koud zoals kreeft, krab, paling, zeebaars. MMMM!.) toen ook kerstpakket gekregen: een kilo topzalm, 3 flessen wijn en een glazenset van 24 stuks. Dat laatste krijgen we vandaag, en de kans is zeer groot dat het glazen zijn uit de lijn die ik al in de kast heb staan, dus dat is dubbel boffen!

Verder heel slecht geslapen; vin is nog ziek en ligt te zuchten, te kreunen, te snotteren en te hoesten waardoor ik ook niet slaap. En als hij stil is, begint Fiene te hoesten. Ze is echt niet in orde; vannacht om 5 uur een halve fles, gisteravond 39.2 koorts en vanmorgen niet gegeten. Ben benieuwd wat de KA morgen zegt...

Ik ga snel aan het werk; heb mn vrije dag geruild met vrijdag vanwege een belangrijke afspraak vanmiddag. Dus nog 2 dagen werken en dan vrij tot 7-1 WIEHOO!

Geplaatst

Lieve Babeth, wat heftig allemaal. Ik zat het met tranen in de ogen te lezen. Het maakt me weer zo boos, Waarom?

Enorm bijzonder hoe jullie het gaan begraven, een mooi boompje van I , ik kreeg er kippevel van. Heel bijzonder. En dan is ook nog poes er niet meer. Heftig alemaal op 1 dag.

Ik wens je enorm weel sterkte toe, en ik denk aan jullie.

Tool, je voelt je ietsjes beter, maar let op jezelf he? Weet dat ik aan je denk, ook voor jou een hele dikke knuffel.

Fren, beterschap voor Vin, en je kleine meisje.

Kaartje, hoe is het met je oog? Bont en blauw? Alvast veel plezier in Spanje.

Geplaatst

Babeth, heel veel sterkte, wat een emotionele dag.... Ik hoop dat het er donderdag goed uitziet en jullie dit achter je kunnen gaan laten. Met het boompje als mooie herinnering. Hoe is het met I? Met de waterpokken en hoe gaat zij om met het verlies van Poes?

Denk deze dagen ook extra aan degenen van wie de wens (nog) niet vervuld is, Eef, Kaartje, Ruby, Tool, Guusje, San, Ceeke, Sylvie....(ik hoop dat ik niemand vergeet lieverds) de lijst is zo lang ondanks alle mooie wondertjes hier. Kan daar zo boos en verdrietig van worden. Zeker nu ik zelf ervaar hoe groot het verschil is om de feestdagen in te gaan met een (bijna) vervulde wens. Ik gun dat iedereen, meer dan ik zeggen kan. Dikke kus.

Geplaatst
En wij gunnen het jou Henne! :-)

Weet ik Caro. Maar ik weet zo vreselijk goed hoe het voelt....mensen die goedbedoeld op een kerstkaarten schrijven dat ze hopen dat dit jaar je wens uit mag komen, met lege handen staan op oudejaarsavond na meestal gewoon een K-jaar vol teleurstelling. En elke keer denken 'volgend jaar wordt ons jaar'. Hoe vaak wij dat niet tegen elkaar gezegd hebben....pfff....

Geplaatst

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld Henne met die goed bedoelde wensen voor het nieuwe jaar. Maar ik dacht ook met iedere oud & nieuw, dit gaat ons jaar worden, en dan weer zo'n klote jaar. Maar ik weet zeker dat veel mensen het lastig vinden de juiste woorden op een kaart te zetten. Dus ik waardeer enorm dat ze een kaartje sturen met een simpele tekst. Het komt uit een goed hart. Dat weet ik zeker.

Ondanks dat wij, R en ik met lege handen blijven hoop ik dat 2013 een mooi jaar voor ons (en iedereen) gaat worden, alleen met een andere richting.

En Henne, ik gun jou en iedereen zo'n mooi wonder! x

Weet ik Caro. Maar ik weet zo vreselijk goed hoe het voelt....mensen die goedbedoeld op een kerstkaarten schrijven dat ze hopen dat dit jaar je wens uit mag komen, met lege handen staan op oudejaarsavond na meestal gewoon een K-jaar vol teleurstelling. En elke keer denken 'volgend jaar wordt ons jaar'. Hoe vaak wij dat niet tegen elkaar gezegd hebben....pfff....
Geplaatst

Ja, lege handen. Er zijn heel veel mensen die er niet mee om weten te gaan. En dan maar niks zeggen of doen of hun neus bloed. Bahbahabah!!!

Zoals Guusje heel mooi verwoord een mooi 2013 maar dan in een andere richting.

Net een goed gesprek met Ha gehad. Toch maar een afspraak bij de gyn voor de gevolgen van gebruik lucrin. Bot ontkalking. Ben benieuwd wat we eraan gaan doen. Was wel advies van de ha namelijk om dit te bespreken.

Verder zei hij direct dat hij me niet herkende. Top gevoel hoor. toen de vraag hoe is het. Heb maar niets gezegd. Mijn zwijgen zei hem genoeg volgens mij. Dus...

suiker waardes waren goed, nog even en ik ben prediabetes. Dank hoef ik niet meer zo vaak te komen. Zolang we maar blijven gewicht verliezen.

Dikke knuf voor jullie allemaal...

Geplaatst

Ruby dat is echt super, dat je je suiker zover hebt weten terug te dringen. Complimenten hoor, zoals jij met jezelf en je gezondheid bezig bent is bewonderingswaardig.

En ik hoop dat het jou en Guusje en iedereen die daarmee bezig is, Eef, Kaartje, Tool, lukt om die nieuwe richting mooi en zinvol en gelukkig vorm te geven. Zal denk ik heel moeilijk zijn. Mijn schoonzusje zei ooit dat ik met mijn kinderwens teveel focuste op maar één stukje van de puzzel. Ik heb haar toen uitgelegd dat een puzzel waaraan een stukje mist, geen bevrediging geeft. Al heeft hij duizend stukjes, ze moeten er allemaal zijn om er blij van te worden. En als de kinderwens geen waarheid kan worden, dan zal er een hele andere puzzel moeten komen, een ander plaatje, waarin het gezin, ouders zijn, niet meer centraal staat. Dat kan net zo goed een heel mooi plaatje zijn, maar je moet er wel aan toe zijn, aan wennen én afscheid nemen van het oude plaatje.

Geplaatst
Ik heb haar toen uitgelegd dat een puzzel waaraan een stukje mist, geen bevrediging geeft. Al heeft hij duizend stukjes, ze moeten er allemaal zijn om er blij van te worden. En als de kinderwens geen waarheid kan worden, dan zal er een hele andere puzzel moeten komen, een ander plaatje, waarin het gezin, ouders zijn, niet meer centraal staat. Dat kan net zo goed een heel mooi plaatje zijn, maar je moet er wel aan toe zijn, aan wennen én afscheid nemen van het oude plaatje.

Henne, ik heb er bewondering voor, hoe mooi je dit hebt weergegeven!

Knuffel voor degenen die het nodig hebben!

Geplaatst

Henne wat mooi omschreven!!! Is helemaal waar en ook zo moeilijk om een andere puzzel te "vinden" en afscheid van de oude, niet complete te nemen.

Allemaal een dikke :positive energie:

Geplaatst

oh Babeth wat een vreselijk verdrietige dag voor jullie gisteren. Heel heel veel sterkte

Es, hoop dat je snel weer een beetje kan slapen. Hier helaas nog steeds niet doordat J meestal snachts nog om de 3 uur komt èn ik lastig weer in slaap kom. Per saldo slaap ik dus weinig.

allemaal een knuffel

Geplaatst

Heel goed omschreven Henne, echt!!!

Maar ben niet altijd met mijn gezondheid bezig hoor. Snoep ook genoeg en de aankomende tijd zal er best genoeg alcohol in gaan, met al die feestdagen. Dan letten we dus echt niet zo goed op. Maar het is natuurlijk wel heel goed dat ik er bijna af ben zeg maar.

Fren, zolang Oma het niet vervelend vindt dat Fien bij haar is. Dan is het niet zo erg toch. Enkelt dat ze ziek is is echt niet leuk.

Heb vanmorgen vroeg om half vijf lekker zitten kliederen met inkt, maar de groeven in mijn vingers blijven blauw. Zal moeten slijten denk ik.

Vanmiddag toch een beetje proberen te relaxen. Heb vanavond diner met de dresscode. Casual chique. WAT MOET IK AAN!!! Geen idee. Denk maar een leuke legging met een mooie tuniek ofzo...

We gaan bij restaurant V.uur eten zit tussen Baarn en Hilversum.

Geplaatst

Ruby dit is toch ook een snoepmaand joh!

Fren beterschap voor F. Drie keer oma op rij, zolang oma en F het niet erg vinden... Ik zou zelf ook niet blij worden als ik Koek drie dagen achter elkaar bij bijv m'n schoonzusje moest brengen hoor. Ideeën en opvoedmethodes liggen te ver uit elkaar voor meer dan 'af en toe'. Wat zei de ha van Vin? Voor een holteontsteking kan ik echt het neusspoelen aanraden (rhino Horn of nettypot googlen). Werkt beter dan alle sprays bij elkaar.

Oh en nu ik eraan denk: kent je zwangere vriendin de site growingposition al? die kwam ik gisteren nog tegen bij m'n favorieten. Zat me af te vragen of ik voor de kerst nog iets nieuws zo kopen maar beetje zonde voor die paar weken. Niet dat ik na de bevalling gelijk in m'n oude kleren denk te passen ;-) maar een feestelijk jurkje oid zal ik toch niet erg vaak meer dragen.

De Kertslunch van zondag is verplaatst van m'n ouders naar hier. Moeder en zus nemen deel van eten mee, dus ik heb er weinig werk aan en het scheelt mij twee keer 1,5 uur in de auto zitten met m'n bil/rug. Komende dagen wel veel rusten en vroeg naar bed, maar heb er toch zin in. Dinsdags komen schoonzus, zwager en de kids lunchen. Avonden trek ik niet meer, dus dit is een mooie oplossing.

Wen hoe vordert het klussen?

Kaartje is je oog erg blauw? Balen dat deze week zo idioot druk is joh.

Geplaatst

Pff... Kom net thuis, vin hartstikke ziek, heeft penicilline gekregen, fiene hartstikke ziek, 39.7 koorts, in paniek en uit bezorgdheid m'n schoonmoeder afgesnauwd, zij boos naar huis, vin boos naar bed en negeert me en ik zit te janken op de bank...

Geplaatst

Ah lieve Fren! Stuur oma anders ff bericht met "sorry, beetje gestrest ik" En geef Vin en Fien maar een knuf. Krijg jij van ons een groephug!!!

Geplaatst

Mooi gesproken Henne!

Die groephug (of Syl hoe noemde we die ook alweer? :-)) is meteen voor iedereen die het juist nu goed gebruiken kan. >> dikke dikke knuf

Geplaatst

Ah gatsie Fren, dat is geen lekker begin van je vakantie. Sluit me aan bij Mik, je schoonmoeder een berichtje sturen, Vin een kippensoepje en een knuffel brengen, je meisje een knuffel geven (hap nog bellen?) en vooral proberen zelf ook weer even tot rust te komen en wat te eten. Sterke daar!

Geplaatst

Crisis bezworen. Schoonmams gebeld en huilend excuus gemaakt, uitgepraat met vin (die natuurlijk ook heftig reageert want voelt zich superberoerd), en meiske ligt nu te slapen...

morgen naar de kinderarts, en kijk wel wat ik doe met werk. Heb m'n baas al gemaild dat de kans groot is dat ik niet kom...

knuffel voor de rest en dank voor de lieve woorden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden