Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

San, ik ben het volledig met je eens! hier ga ik weer over tot de orde van mijn dag: werken en straks nog twee lesjes geven, terwijl ik met mijn gedachten bij Babeth ben en met mijn eigen gedachten worstel.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

San, ik zeg amen. Mooi verwoord.

Ik laatste dagje van het jaar op kantoor. Van de week nog wel werken in de groentewinkel, maar dat is alleen maar leuk.

Verder 2e kerstdag naar de efteling. Voor de rest nog geen plannen.

Babeth, denk aan je. Je blijft in mijn hoofd zitten. Hoop zo dat het goed gaat.

Tool, jij ook rustig aan he!!!

Es, las op de app dat het pittig is en de kleine meid afvalt en spruw heeft? Weinig slaap. Maar toch genieten. Helaas nog geen geboortekaartje in de bus. Moet dus gewoon geduld hebben...

Dikke knuffel voor allemaal.

Geplaatst

He Babeth?? Wat een rare situatie zeg! ik was al verbaasd over je bericht dat je na middernacht geopereerd zou worden? Wist niet eens dat ze dat deden,alleen met spoedgevallen en kennelijk ben je dat niet want ze lieten je liggen?

Belachelijk, ook dat nog! benieuwd hoe dit verder gaat... Heel veel sterkte en Ceeke wat ontzettend lief van je dat je op bezoek bent gegaan!!

Geplaatst

Oh Es spruw!! Dat is niet fijn, zeker niet als je bv geeft. Hopelijk hebben jullie het met de meds en zalfjes ed snel onder controle. Blijft ze afvallen? Kan me voorstellen dat je daar ongerust van wordt, kan dat door de pijn van de spruw komen dat ze daardoor slechter drinkt? Heftig hoor, ondanks dit alles is genieten er ook gelukkig. Hou je taai meis, alles goed met G??

Ruby lekker hoor dat je na vandaag lekker vrij bent!!! Kan me voorstellen dat de kerstdrukte leuk is bij de groenteman, inspannende ontspanning dus.

Henne heb je vandaag in verhouding met gister wat meer energie? Of lig je weer lekker in je bedje te slapen met je kleine voetballer???

Hier is de vloer bijna droog, gelukkig maar, R is aan het wakker worden. Dat is het nadeel van parket vind ik, duurt even voor het droog is na het dweilen. Ach heb er echt een hekel aan dus het is maar weer gebeurt. Nu nog de plee, nog zo'n leuk klusje hihi. Dat is wel het voordeel hebben van logees krijgen en veel bezoek, alles krijgt weer eens een superbeurt en het is weer netjes opgeruimt in huis.

Geplaatst

Herkenbaar San! Ben niet zo'n huisvrouw dus als er bezoek is een mooie reden om alles effe te doen...

We hebben trouwens een stoomreiniger gekregen van een vriendin, superding! Zeker nu Bram het hele huis doortijgert en Kaat ook niet meer op het kleed blijft liggen... zij hadden 'm gekocht voor het vorige huis maar nu een houten vloer dus kunnen ze 'm niet meer gebruiken, wij hebben plavuizen dus juist ideaal!

Ben zo benieuwd he het nu met Babeth is...

Geplaatst

Voor de waplozen (hihihi), Babeth is vanochtend om 8 uur door haar eigen gyn geholpen. Ze was rustig en behalve de pijn aan haar hand door het infuus is alles goed gegaan.

Ze is blij dat het nu achter de rug is. wordt door M. en I. opgehaald en dan lekker naar huis.

Geplaatst

@Meiske, heb de kaarsjes nog steeds branden, maar hoop zo dat je nu idd ligt bij te komen van de operatie. Wat een narigheid (vervanging van scheldwoord....). Denk aan je! Sterkte ook voor je man!

Geplaatst

Oh gelukkig! Bedankt Tool...

Sterkte Babeth met bijkomen en die pijn van dat infuus ken ik... kijk uit dat je hand en arm niet dik worden, was bij mij na mijn galblaasoperatie, anders Hirudoid hydrofiele creme halen, werkt heel goed!

Geplaatst

Babeth hoop dat je inmiddels thuis aan het bijkomen bent.

Ben moe, sjaggie en boos om van alles en niks (terwijl ik m'n handjes toch dicht mag knijpen op alle fronten) dus hou het hier maar even bij ;-)

Geplaatst

Babeth, sterkte!!! Ik hoop dat jullie weer thuis zijn?

Witje je reageert op EDR, maar ik zie haar update (hier) niet staan? Ik ben zo benieuwd!

Hier bij DE allergiepoli in wilhelmina kinderziekenhuis geweest voor exzeem Bink. Ik zit al maanden op een koemelkvrij dieet. Maar waarsch onnodig. Maar een heeel klein deel reageert op koemelk en dan geen exzeem maar galbulten. Bovendien heeft Bink de eerste 2 weken bijvoeding gehad, ook melk, dat ging goed. Verder is het nieuwe inzicht dat hormoonzalf niet genoeg helpt. We hebbenn iets sterkers, maar wat niet in zijn bloed komt (hormoon kennelijk wel). Omdat hij het vrij erg heeft, moeten we zijn hele lijf gaan smeren en vet houden volgens een schema van 6 weken. Fren, F ook exzeem las is. Ik stuur straks een link van dit ziekenhuis. Staat alles op!

Nu op gesprek bij een nieuwe klant, terwijl man met Kenzo in de buurt rondjes rijdt. :) Was in de buurt van het ziekenhuis, dus praktisch combineren. :)

Kus voor iedereen, ja die donkere dagen, heeel dubbel en beladen altijd. Extra knuf voor wie dat gebruiken kan!

Geplaatst

Es' reageerde in de app dat J veel afvalt rn de borst niet meer wil. Ze vingervoeden nu. Es' heeft zelf ook spruw. Is heel moe want J wil alleen bij haar slapen.

Mik, wij ook nu nieuwe zalf, moddervet, maar lijkt nu al te helpen. Is een combi van paraffine en vaseline en smeert als een tierelier. Wij wel heel lichte hormooncreme voor de echt rode en open plekken. Ka zei: je doet je kind meer slecht als je het niet gebruikt dan als je het wel doet. We moeten nu 3 dagen smeren en dan 3 dagen niet. Over 2 weken terugkomen.

Overigens is ze nog steeds ziek: heb haar net weer met 39,5 in bed gelegd.

Geplaatst

Oja mik, ka zei ook dat we F maximaal 2x per week mogen douchen. Water droogt nog verder uit. De zalf die we naast de hormoonzalf hebben moeten we ook over haar hele lijf smeren, ze glimt helemaal van get vet...

Geplaatst

fren en Testr, hoop dat de zalven werken voor jullie muppies!

Es, ben nu wel heel benieuwd naar je kaart. rot van de spruw! sterkte! en desondanks toch blijven genieten, je bent een bikkel!

Babeth, dikke knuffel voor jou, hoop dat je nu thuis bent en aan het herstellen bent en bijkomen van de afgelopen uren. knuffel!

Henne, ook voor jou een knuffel!! enne, die trap onder de kont van gisteren was een grapje he, maar dat weet je wel! xx

Geplaatst

Pff pittig Es! Wij ook tijd lang finger feeden en ik kolven. Dan heb je het zo druk met al die voedingen! Sterkte dame. Het wordt beter hoor. Als het lukt (ook niet te pijnlijk is!) volhouden en wellicht bijvoeden. Wij ook gedaan, tot de borstvoeding op gang was. Kus lieverd

Fren, ja die vet cremes smeren wij ook. Douchen al sinds het begin max 1x pw en niet te warm.

Dit allergie centrum heeft dus nieuwe inzichten over hormooncremes. Als je meer wilt weten, let me know. Beterschap voor het meisje!

Geplaatst

Babeth, ik hoop dat je inmiddels weer lekker thuis bent meid. Wat een drama in dat ziekenhuis. Echt een rare gang van zaken. Maar gelukkig is het nu achter de rug. Sterkte lieverd en een dikke knuffel

Fren, ziekenboeg bij jou thuis zag ik op FB. Beterschap voor F en V

J heeft ook een behoorlijk droge huid. Hier goede ervaringen met S.ebamed babyhuidolie voor de extra gevoelige huid en met B.etadine voor de extra gevoelige huid. Fren het verbaasd me dat je iets hebt gekregen waar parraffine inzit. Mij is dat juist afgeraden. Het zou de normale vochthuishouding van de huid juist in de war schoppen en de huid op den duur nog droger maken. Het schijnt zelfs verslavend te zijn voor de huid.

Es, wat een prachtig kaartje! dankjewel. Wat vervelend dat het allemaal nog niet zo lekker loopt maar zoals Caro al zei, die roze wolk is gewoon een fabel. Niet dat je niet happy bent of niet geniet, maar het is ook gewoon even afzien want je hele ritme draait even 180graden om, je emoties slaan op hol, je bent oververmoeid enz enz. Ik zit me trouwens af te vragen wat fingerfeeden is?

donkere dagen voor kerst... heb er ook last van. Ach gaat ook weer voorbij

Geplaatst

Geloof dat het paraffine was, maar weet het niet zeker. De KA raadde juist olie af, niet vet genoeg ;-)

ik heb alle zalfjes die verkrijgbaar zijn wel geprobeerd en wat we nu hebben lijkt voor het eerst te werken.

Geplaatst

Alle artsen spreken elkaar ook tegen. :)

Fingerfeeden is met een spuitje en je vinger de baby leren dat er eerst gezogen moet worden voordat er melk komt. Gaat best langzaam en dus duurt elke voeding wel een half uur en dus zit er russen voedingen amper tijd in het begin. Dat deed mijn man dan en ik kolfde tegelijkertijd. Erg druk mee samen. Geen tijd voor kraambezoek. Duurde zeker 1,5 week en toen was het vertrouwen hebben dat ik voldoende produceerde om hem direct aan de borst te voeden. Hij was op de neonatale afdeling in ziekenhuis gewend aan een fles, die 1e dagen. Nix proborstvoedingbeleid. Pas thuis leerden we dat ook finger feeding een optie is. Maar denk dat ze op die medische spoed afdeling geen tijd hebben daarvoor, snap dat ook wel weer.

Geplaatst

Vriendin van mij heeft ook eerst gekolfd met vinger voeden ernaast, dochter had te weinig kracht nog om zelf te drinken aan de borst. Is helemaal goed gekomen, is nu ze en maanden en nog steeds borstvoeding. Maar het begin vrat wel energie en tijd. Zij had trouwens ook een speciale speen die op borst/tepel leek?

Geplaatst

Ja hier nog borstvoeding idd! Bink ook nog steeds niet gek op de fles. Alle spenen wel geprobeerd. Wendag kdv ging goed, behalve drinken dan. Backup is moedermelk indikken en met lepel erin. Verder vind ie vast voer erg leuk en lekker. Met name pompoen en banaan! En woei, nu de stoelgang het ook snapt ruikt het ook -ahum- zaaalig in ene! :)

Geplaatst

parraffine zit in veel smeersels hoor, zelfs in de S.ebamed maar bij ernstig droge huid kan je het dus beter vermijden en dus iets op natuurbasis smeren.

J kreeg de eerste dagen ook KV erbij ivm op gang komen BV maar na een paar dagen al overgegaan op volledig BV en nu nog steeds. Ben nu voorraadje aan het invriezen voor als ik straks ga werken. We hebben J daarom ook al snel aan de fles laten wennen. Wij hebben ook die speen waar jij het over hebt MIk, die op de tepel zou lijken maar die weigert hij. Is van M.edela. Hij drinkt wel uit een flesje van A.vent dat in zo'n blije doos zat. Was vanmiddag trouwens bij vriendin die een dochtertje heeft van 12 weken en ook volledig BV geeft. Ze geeft haar sinds een aantal dagen een lepeltje johannesbroodpitmeel voor de voeding zodat ze dan langer vol zit. Resultaat: kind ziet helemaal pips, is misselijk, geobstipeert en jengelig. Lekker spul....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden