Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo zie je maar dat ieder kind anders reageert want wij hebben ze ook wekenlang johannesbroodpitmeel gegeven in elke fles tegen het spugen en dat werkte prima, nergens last van! Het blijft een kwestie van uitproberen en soms zijn het gewoon rare snaken die babies...

Bram die heeft een Difraxfles, vanaf de geboorte (omdat hij toen vaker spuugde en dat zou beter zijn). Kaat heeft Avent. Maar als sapflesje drinkt Bram gewoon wel uit een Aventflesje, geen probleem.

Soms heeft Bram zijn fles leeg en drinkt Kaat die van haar niet helemaal op. Wil ik dat restje aan Bram geven, neemt ie aan, kijkt vervolgens heel vies en weigert! Drinkt het pas op als het overgeheveld is naar zijn eigen fles!

Dus sap uit Avent is wel goed maar melk niet! Tsss...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4919[/ATTACH]Hier foto van vingervoeden van R. Toen lag hij ook nog op de lichtbak. Jeetje is al weer enige tijd geleden dat zijn hoofdje in mijn hand paste zo klein. Ik heb toen ook alle kunstgrepen gebruikt die er waren. Borstvoedingsset, is met een slangetje in zijn mondje en als hij aan te tepel zuigt dan krijgt hij melk om het zo te leren, werkte helemaal niet. Cupfeeding is alleen de zuster 1x gelukt, tepelhoedjes ook nog gebruikt ging redelijk. Dit werkte het beste en was ook wel het meeste werk. Was zo ontzettend blij dat ik het ben gaan afkolven en met de fles ben gaan geven. Bij ons werd het voeden niet "leuk" meer en dat is natuurlijk niet de bedoeling en het gaf zo veel rust. Na 3 weken volledig kolven en daarbij veel spugen door die rotmeds om het op gang te houden overgestapt op kv. Verademing!!! Vond het wel jammer dat het hem niet is gelukt uit de borst te drinken, had dit graag ook meegemaakt.

Geplaatst

Dames wat een rust hier! Iedereen druk met kertsvoorbereidingen, aan het bijkomen van emotionele dagen, of aan net zorgen voor kleine en/of zieke hummeltjes....

Merkte dat ik me zelf even terug moest trekken. Ook al loop ik nu met een dikke buik, de situatie van Babeth herinnerde me zo hevig aan onze ma van twee jaar geleden. Op zo'n moment wil ik er zijn voor degene die het nodig heeft, maar het hakt er bij jezelf ook in. Zullen meerderen hier wel herkennen.

Overigens Babeth, heb na beide curettages geen buikklachten gehad, voelde me prima. Alleen na de eerste keer kreeg ik na een paar dagen dus wel klachten, wat uiteindelijk leidde tot de tweedde curettetage. Daarvan wel last van de narcose...tja, twee in twee weken...

Vandaag en gisteren verder veel gedaan, teveel want nu rustig kind en harde buiken. Morgen heel rustig aan doen, alles aan m'n moeder en zus overlaten ;-)

Dikke knuffel voor allemaal!

Geplaatst
Stil hier?

Wat schaft de pot vanavond? Chili con carne!

Kip ketjap met rijst en boontjes. J probeert nu eea te managen in de keuken hihi.

En voor morgen staat er ragout klaar voor bij de lunch en kippensoep voor savonds, mijn aandeel in twee maaltijden. Plus een leuk gedekte tafel. Bij kruid.vat was alle kerstversiering tweede gratis dus heb wat leuke houten hangers gehaald, een pakje chocola en voor iedereen nu een chocolaatje in cellofaan verpakt met een hanger eraan en een naamkaartje. Dat leg ik morgen op de borden. Kleine moeite, kost geen drol, ziet er super uit. Dat soort dingen kan ik blij van worden :-)

Geplaatst

Hier een roerei met komkommer, niet zoveel honger. A. had Chinees gehaald.

het kaartje van es is binnen, jippie. Mooi kaartje es en wat een mooie tekst!

wij gaan zometeen naar the hob.b.it en morgen notp in ober.hAu.sen. Mijn zusje speelt mee en heeft voor deze keer vrijkaarten kunnen regelen. Daar nog even over de kerstmarkt rondlopen en wat eten en dan genieten van de laatste show.

hadden ook vandaag de canvasdoeken opgehaald met een mooie trouwfoto erop, zwart wit echt mooi geworden. Die voor ons is 60x90 die voor onze ouders 20x30. Maak nog wel een foto ervan!

zal wel blij zijn als kerst voorbij is. Tweede kerstdag nog een after xmas spinnig les bij mijn oude sportschool en daarna weer Alles eraan eten, hahaha.

fijne avond allemaal!

liefs,

tool

Geplaatst

Zeker rustig hier!

Babeth, hoe voel je je nu?

San, is dat vingervoeden. Had er nog nooit van gehoord. Dan ben ik blij dat het bij ons gelijk goed ging met de bv.

Wij hebben de meeste kerstinkopen gedaan. Niets bijzonders, gewoon lekker eten voor onszelf

En vanavond lekkere verse kippensoep gegeten

Geplaatst

Henne, die babyzaak bij jou om de hoek heeft nu ook een koopjeshal in sliedrecht met kortingen tot 80% wist je dat al?

Geplaatst
Henne, die babyzaak bij jou om de hoek heeft nu ook een koopjeshal in sliedrecht met kortingen tot 80% wist je dat al?

Nee, wist ik niet! We hebben inmiddels eigenlijk alles al. Alleen nog babyfoon en luiertas. En evt luieremmer. Zal eens kijken wat ze hebben :-)

Geplaatst

Ik zit rustig vakantie te vieren in Spanje :-). 22 graden vandaag en zonnetje, dus heerlijk buiten laat ontbeten en geluncht. Vanmiddag met M. en mijn moeder lekker gewinkeld. M. en ik allebei paar nieuwe schoenen. Waren we allebei aan toe. De schoenen die ik hier mee naar toe heb genomen en die nogal op zijn gaan straks dus niet meer mee naar huis. Ik heb nogal lastige voeten (maatje 40/41, maar heel smal en plat). Helemaal blij dus met mijn nieuwe schoenen. Merk dat ik duidelijk even toe was aan rust. Nu heerlijk even vijf dagen gewoon geen wekker zetten en zien wanneer we wakker worden. Bovendien ook even tijd voor elkaar. Afgelopen week elkaar vrijwel niet gezien (ja, 5-10 minuten als M. net thuis was uit nachtdienst en voor ik weer naar werk moest). Erg fijn nu dus en ook altijd fijn om weer even uitgebreid mijn ouders te spreken.

Es, ben je inmiddels aan wat slapen toe gekomen? Jullie hebben in ieder geval een schitterend meisje gemaakt :-)

San, gek he dat R. ooit zo klein was? Het is nu al een heel ventje. Hoe gaat het trouwens met je vader in deze tijd van het jaar?

Henne, kan me goed voorstellen dat de situatie van Babeth weer allerlei herinneringen oproept. Lekker bijna alles in huis dus. Mogen we al bijna een foto van het kamertje zien?

Babeth, hoe voel je je? Hopelijk geen lichamelijke klachten meer. Hoe gaat het verder met jullie?

Geplaatst

Hoi meiden,

San, die foto van R, jeetje wat was hij klein daar he!!

ik vind het ergens ook jammer dat bij mij de bv totaal niet kwam, ja met 6x per dag kolven had ik 20 cc maar wat een rust met het geven van een flesje kv! De omschakeling zelf had ik destijds geen moeite mee, ik was heel zwart - wit daar in: Enigste wat I nu nodig heeft is voeding en warmte/liefde dus dan de kv!blij dat ik er geen moeite mee had en dat ik niet al zelf een kolf gekocht had ;-)

Henne, ik kan me erg goed voorstellen dat het ook bij jou heel wat naar boven haalt,eigenlijk toch ook wat he dat een curettage nogmaals moet...dat verwacht je totaal niet, ik zal er niet te lang bij stil blijven staan.

Veel plezier met de lunch morgen, het klinkt Goed en de tafel wordt vast mooi!

Fren, hoe gaat het nu met kleine F? Jeetje ik schrok ervan,zo'n hoge temp en niet willen drinken. Wat dat betreft mag ik blij zijn dat I altijd is blijven drinken en eten ons wat minder maar nooit niets...beterschap met je meisje! En V, gaat het met hem al de goede kant op?

Eef, bedankt voor je mooie, lieve kaart!

Es, mijn moeder was ook zeer onder de indruk van jullie kaartje en ook jullie historie!!ik weet dat jullie altijd erg druk zijn met kerst (met familie) maar neem jezelf en J. Wel goed in Acht he!!!

Wen, wat bijzonder dat je zo in gesprek raakte met die moeder van een klasgenootje, en wat toevallig dat zij nu ook in G onder behandeling zijn! Wie weet zit ze ook op dit forum?!

Het gaat best goed met me, dwz lichamelijk.vandaag enorme hoofdpijn bij het opstaan maar vandaag extra veel gedrinkennen in de frisse lucht geweest.

emotioneel gezien gaat het op en af, vandaag kwam mijn moeder nog, ik heb haar ook het wondertje in wording laten zien, toen ze weg was en I in bed lag hebben we het in het doosje gedaan en in de pot bij het Miniboompje begraven.pfff dat was wel weer heftig, verder ben ik ook weer veel meer met de jongens bezig maar dat komt het door de tijd van het jaar en de perikelen in het zkh.I. Is ontzettend knuffelig dus volgens mij heeft ze e och wel wat gemist en voelt ze wellicht dat ik niet helemaal in mijn hum ben.

Morgen nog even naar de winkel, uiterlijk maandag nog wat kerstcadeautjes kopen ( had ik voor gisteren op de agenda staan)...sjonge, expres een week voor kerst vrijgekomen om juist te voorkomen dat alles op het. Laatst moet!

Geplaatst

Babeth, fijn dat het lichamelijk wel goed met je gaat. Denk dat dit inderdaad ook weer een hoop naar bovenhaalt mbt je jongens. Jeetje, wat hebben jullie toch veel meegemaakt al. Ik vond het doosje dat jullie hebben uitgezocht trouwens erg mooi.

Lieve meiden, ik blijf ons zo'n bijzonder groepje vinden. In mijn omgeving begrijpt geloof ik niet iedereen de band die we hier met elkaar hebben, maar ik vind het zelf erg waardevol. Fijn dat we alles met elkaar kunnen delen. Knuffel.

Geplaatst

Kaartje, mij lijkt me dat e juist met een smalle voet goed in Spanje zou kunnen slagen maar 40/41 is voor daar misschien erg groot? Terwijl het hier juist weer heel gangbaar is...fijn dat je nu het qualitytime hebt voor elkaar en je ouders. Geniet ervan!

Sjonge hier wel stil /rustig zo zonder poes, juist omdat hij altijd op de bank lag, of je plek innam zodra je opstond. Als ik de was in de machine wilde doen dan kwam hij juist op datzelfde moment om te drinken uit de waterstandaard van Senna,moest dan weer het krukje terugzetten zodat meneer er bij kon...wachten met de machine inladen tot hij klaar en weg was.ik mis hem maar heb er ook vrede mee.

verder nog een "leuk" incident met Senna gehad, een lade schoot los uit de provisiekast ( ja een P.A.X.;-)daarbij viel ook het doosje op de grond van een sjieke chocoladeletter, nog voor ik het zag en erbij was was Senna me voor, hap slik weg: de doos was open gevallen.Paniek! Hond en chocolade. Het was een stukje van ongeveer 40/5o gram, gelukkig wel melk. Ik gauw gegoogled en Vond een tabel, vervolgens voor de zekerheid de dierenarts gebeld maar het kon gelukkig geen kwaad...ik zat wel even flink in de rats moet ik zeggen!

Geplaatst

Babeth dat had ik idd ook van de narcose. Advies was frisse lucht, dus dat heeft hoop ik geholpen. Verder merkte ik zelf dat ik pas na de ingreep echt goed kon gaan verwerken, heeft toen nog best lang geduurd. Weet nog dat m'n baas belde hoe het was en ik alleen kon huilen. Neem echt de tijd, ook qua werk ed. Sterkte!

Fren is F nog zo ziek? Wat naar :-( Vin wel wat opgeknapt of sta je er alleen voor? Ook sterkte voor jullie en veel beterschap voor je meisje!

Tool, blij als kerst voorbij is... Kan ik me voorstellen meis. Denk dat meer meiden er hier zo over denken.

Kaartje lekker aan het genieten, goed zo, was je aan toe! Kamertje komen hoop ik begin januari gordijnen en we moeten nog eea ophangen dus duurt nog wel even ;-) Is je zus al bijna klaar? Zij loopt toch nagenoeg gelijk met mij?

Wen hoe gaat het met klussen?

Esrher wat een bijzondere kerst zal het voor jullie zijn. Wel je rust pakken hè! Hoop dat het met voeden snel wat beter gaat.

Geplaatst
Babeth, fijn dat het lichamelijk wel goed met je gaat. Denk dat dit inderdaad ook weer een hoop naar bovenhaalt mbt je jongens. Jeetje, wat hebben jullie toch veel meegemaakt al. Ik vond het doosje dat jullie hebben uitgezocht trouwens erg mooi.

Lieve meiden, ik blijf ons zo'n bijzonder groepje vinden. In mijn omgeving begrijpt geloof ik niet iedereen de band die we hier met elkaar hebben, maar ik vind het zelf erg waardevol. Fijn dat we alles met elkaar kunnen delen. Knuffel.

Kaartje, inderdaad, het is en blijft bijzonder!!ik denk dat anderen het ook pas zullen begrijpen als ze het zelf zouden ervaren.

Geplaatst
Babeth dat had ik idd ook van de narcose. Advies was frisse lucht, dus dat heeft hoop ik geholpen. Verder merkte ik zelf dat ik pas na de ingreep echt goed kon gaan verwerken, heeft toen nog best lang geduurd. Weet nog dat m'n baas belde hoe het was en ik alleen kon huilen. Neem echt de tijd, ook qua werk ed. Sterkte!.

De frisse lucht heeft inderdaad erg goed gedaan, en ook het vele drinken, jeetje wat had ik een dorst gisteren, vandaag wat minder maar toch extra gedronken.

wat het verwerken betreft..ik denk dat het me onbewust "goed" heeft gedaan dat ik zo lang mogelijk ben blijven rondlopen met het hummeltje.en vandaag was het ook echt het moment om het te begraven.gelukkig hoef ik 3-1 pas weer te beginnen en wat je zegt, gaat het niet dan neem ik ook echt de tijd voor mezelf.

ik moest wel lachen bij jouw banner ; koekie speelt kiekeboe: zo doet I dat, et alleen haar handjes of met haar tutdoekje.

Geplaatst

Kalimera meiden!

Mooie film the hob.bit, maar niet als je bijna helemaal beneden in de zaal zit. Voorstelling was uitverkocht en toen we twee plekken hadden gevonden, bleken deze al bezet te zijn. Maar toch genoten.

wat een weertje vandaag. Bah bah.vanmidag naar ober.hau.sen voor ni.ght of the pr.oms. Wel zin in.

morgen gewoon weer werken 's avonds gourmetten en dan twee dagen eten bij familie. En dan donderdag weer werken en sporten.

Verder niet veel te melden.

kaartje, geniet lekker vande warme Spaanse zon!

Babeth, logisch dat je nu weer meer aan de jongens denkt. Zal ook wel eenhoevig moment zijn geweest toen jullie jullie wondertje begraven hebben.

verder weet ik het even niet meer. Geheugen is als een zeef.sla niets op en dat is lastig.

fijne zondag allemaal en tot later of morgen!

liefs,

tool

Geplaatst

Fiene is er nog niet hoor... Gisteren heeft ze vanaf 3 uur smiddags tot half 10 s avonds gekruist. Ik werd er helemaal moedeloos van. Drinken blijft slecht, gisteren uiteindelijk 400 cc. Vanmorgen om half 5 100 cc, om half 8 een luier die leek op de eerste luiers met meconium, helemaal pikzwart. Nu hoor ik haar wakker worden en hoop ik dat er wat ingaat. Vanmorgen gelukkig ook een plasluier, geen enorme, maar gisteren helemaal niet, en dan ga je je wel zorgen maken... Vin heeft gister de hele dag geslapen, hoop dat hij nu aan de beterende hand is, want zo is het wel heftig hoor, in je uppie voor een ziek meiske zorgen.

Geplaatst

Balen dat het met F. Nog niet beter gaat! Heftig idd om alleen voor je kleintje te moeten zorgen als je partner ook nog ziek is. Sterkte! Hoop dat het ergste voorbij is en dat jullie toch een rustige kerst hebben!

Geplaatst

Fren pikzwarte ontlasing??? Misschien even de hap bellen om dit door te geven?? Wil je niet ongeruster maken dan je nu al bent, beter voor niks info inwinnen.

Geplaatst

Hm, even gegoogled op zwarte poep (nooit googlen...) en daar vind ik dat zwarte poep komt door bloed dat door maagzuur is omgezet. Ik kijk het even aan, maar misschien straks toch maar even bellen. Zucht...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden