Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren ben echt blij dat F weer beetje beter klink, wat een rot virus.

Vond hier de drukte meevallen in de supermarkt moet ik zeggen vanmorgen vroeg. Halve dag in de keuken gestaan maar de saus, appelmoes en stoofpeertjes zijn klaar voor morgen. We zouden 2e kerstdag gourmetten maar ze gaan al op tijd naar huis dus dat hebben we vanavond gegeten. Jammer dat Ruben zo vreselijk tekeer ging de halve maaltijd, waarschijnlijk vermoeid en hongerig. Later gelukkig weer wat gezelliger.

Hopelijk fijne dag morgen ondanks herinneringen van minder fijne dingen.

Slaap lekker allemaal.

Geplaatst

Even een ego meiden. Zit er helemaal doorheen. Met j ggaat goed maar bv wil maar niet op gang komen produceer echt te weinig. Kom niet aan de helft van wat ze nodig heeft. ben zo verschrikkelijk moe en echt verdrietig. Had weinig idealen of dromen maar eentje die ikk echt had was bv geven maar het lijkt erop dat ik hier mee moet gaan stoppen. Dit is geen doen. Leg haar overdag aan. Voed dan bij en ga dan kolven. Snachts sla ik het aanleggen weleens over. Ze heeft alleen haar huiluurtje van tien tot twee snachts. Gebruuik trouwens nu ook die oxydinges neusspray.

Hebben jullie nog tips om de productie op gang te krijgen? Ik kolf nu ong veertig ml per x

Geplaatst

Hi essie, klinkt stom, maar minder zorgen maken helpt ook. Ik had het tegenovergestelde: ik produceerde te veel en F snapte niet hoe ze aan moest happen. Heb twee weken geëmmerd met kolven en voelde me ook schuldig. Uiteindelijk de knoop doorgehakt eb volledig op kv over gegaan. Was zo'n opluchting! Ik voelde me beter, F dronk beter omdat mijn frustraties wegwareb en ik kon slapen omdat vin ook s nachts kon voeden.

Wat ik wil zeggen is dit: J heeft meer aan een mama die goed in haar vel zit san aan bv. Kv is net zo goed, ze geeft de eerste colostrum binnen. Voel je vooral niet schuldig of denk dat je opgeeft als je stopt, want dat is onzin ( maar héél herkenbaar).

Sterkte meis!

Geplaatst

Lieve E, heel herkenbaar. Bij mij duurde het ook minimaal 1 tot 1,5 week tot het volledig op elkaar afgestemd was. Ik was ook STUK! Bink viel ook best veel af.

Als je nog een beetje energie hebt (wij hebben kraambezoek stop gezet voor 2 weken), blijf nog heel even proberen. Zeker als je het zo graag wil! Ken je website borstvoeding.com en borstvoedingnatuurlijk? Staat veel info. En raadpleeg ajb nog even een lactatiekundige. Is zeker vergoed! En hopelijk vind je iemand (laat Gerard lekker rondbellen) die nu werkt. Al is het een telefonisch consult of via Skype. Zo ben ik toen erg goed geholpen! Zie o.a. hier: http://www.borstvoeding.com/lk/nl/ Of via de verloskundige?

En inderdaad flesvoeding is een goed alternatief. Want als het echt niet gaat, dan zeker liever kiezen voor een uitgeruste mama en baby met volle buik, dan volharden in frustratie. Maar eerlijk is eerlijk, qua antistoffen tegen ziektes en bescherming tegen complicaties is bv wel het beste. Ook voor de ontwikkeling van de hersenen.

Ik hoop dat het nog lukt lieverd! En anders geen man overboord inderdaad. Je hebt het geprobeerd!

Liefs, sterkte -M

Geplaatst

En fijn dat F weer drinkt Fren, wel goed schrikken en pittig allemaal! Beterschap voor het meissie. En jeetje een heel funky kerstoutfit :) Leuke kerstkaart trouwens hoor, thanks!

Geplaatst

Mogge!

Esther, bv kan ik weinig zinnigs over zeggen behalve dat als het niet gaat, kv ook prima is. Beter zelfs doordat jij je dan fitter voelt. Maar ik snap heel goed dat je het moeilijk vind om te stoppen, net dat ene waar je je echt op ingesteld had. Zou het nog met je medicatie te maken kunnen hebben dat het minder goed op gang komt?

Hier baggerslecht geslapen, word er beetje moedeloos van. Maak mezelf gek en onrustig, slaap daardoor niet en zit weer heerlijk in een cirkeltje. Weet even niet hoe dat te doorbreken, ja....Koekie moet weer even een dag flink van zich laten horen (voelen) en die harde buiken moeten afnemen....rust dus...goh.... Zie ook tegen de gyn op vrijdag, heb veel vragen en onzekerheden en weet nu al dat ik met vijf minuten zonder antwoorden weer buiten sta. Misschien vragen of J meegaat, al is dat ook niet zo'n kei in dat soort situaties.

Nu i ieder geval nog snel even terug naar bed, straks lunchen met schoonzus en aanhang. Vanmiddag lekker op de bank.

Meide, ondanks griep, zieke kindjes, vermoeidheid etc wens ik jullie allemaal een fijne dag!

Geplaatst

Hi Es' het is heel lastig maar je wil het graag. Juist wel s nachts aanleggen of kolven want is je prolactine gehalte het hoogst!

en idd lacatatiedeskundige bellen hebben wij ook twee keer laten komen....

sterkte meid

Geplaatst

@EDR, ik weet dat mocht ik ooit weer zwanger raken en borstvoeding ga geven ik gelijk weer een afspraak maak met een lactatiekundige. Vorig jaar kreeg ik vlak voor de kerst een borstontsteking en heb een lactatiekundige gebeld. Kwam kerstavond nog langs en heel telefonisch een vinger aan de pols tijdens de kerstdagen. Heb hier zoveel aangehad. Beste advies is: bel een lactatiekundige, probeer ook gewoon tijdens de kerstdagen. Als het een goede is dan maken de feestdagen niet uit.

Maar besef ook heel goed: JIJ gaat voor en een moeder die helemaal doodop is en niet lekker in haar vel zit is een mindere moeder dan die op kv overstapt en zichzelf weer gaat hervinden. HET IS GEEN SCHANDE om KV te geven!

Geplaatst

Mooi gezegd Dublin. Es', bellen dus! Hoop dat het een ommekeer geeft.

Net de dienstdoende kinderarts weer gesproken. Beleid is nog steeds lekker thuis houden. Vanmorgen een hoestbui van een uur waarna de fles (80cc) en de penicilline er weer uit kwamen. Net om 10.15 heeft ze 100 cc gedronken en heb ik de penicilline opnieuw gegeven en dat was de juiste beslissing zei de KA. Morgen om half 11 weer een belafspraak en mochten we het niet vertrouwen moeten we eerder bellen.

verder was ik zo wakker na dat uur met fiene op m'n arm in een donkere badkamer bij een hete douche (dan werkt nl de afzuiging niet), dat ik om 8 uur al in de keuken stond. Tot m'n frustratie mislukte tot twee keer toe de witte chocomousse en ben ik op Schiphol nieuwe chocolade (en als plan B een bak ijs) gaan halen. Inmiddels staat de mouse (wel donkere, maar ach!) in de koelkast op te stijven en ga ik de ontbijtlakens maar eens lekker dekken. Meiske ligt helaas wel al weer in bed, dus het wordt geen kerstontbijt met z'n drietjes. Maar Fientje gaat voor nu!

Oja henne, wat enorm klote dat je zo slecht slaapt en zo ligt te malen. Waar ben je bang voor? Misschien helpt het om je angsten en vragen hier te stellen? En als je echt niet meer slaapt, moet je iets vragen om in te slapen aan de gyn. Je kunt niet compleet uitgeput de bevalling ingaan namelijk.

fijne dagen meiden!

Geplaatst

Es.... Veeeeel beschuit met muisjes eten, (anijs is heel goed voor de borstvoeding) en eventueel borstvoedingsthee drinken. Komijnenkaas eten... Havermoutpap eten.. Zijn allemaal melk stimulerend...

Bij mij duurde het ook even voor de melk goed op gang kwam. En 40 cc kolven per keer, is echt niet heel erg gek hoor!!

A. ze drinke nog niet heel veel, en je kolft vaak iets minder dan dat gedronken wordt. Zeker in het begin...

Geplaatst

Es, ik had met merel ook te weinig bv in het begin. Zo sneu, ze huilde en huilde omdat ze zo'n honger had. Ik heb niet gekolfd maar haar vaak aangelegd wanneer ze wilde, ook snachts. (ik kheb wel geprobeerd te kolven maar dat liep op niets uit, ik vind 40 al best veel hoor!) Verder haar bijgevoed met kv de eerste week, moest ik ruzie voor maken in het ziekenhuis want die wilden dit niet geven. Gelukkig een zweedse verpleegster snachts die wat minder strikt was. Niet uit een fles maar met een kopje. Uiteindelijk kwam het beter op gang maar het heeft nooit 'overgelopen' zeg maar. Na drie maanden werd het echt te weinig en moest ik stoppen, het liep o.a. terug omdat ik op een gegeven moment te strak hield aan dat er minstens twee uur tussen iedere bv moest zitten.

Met strm dit niet gehad en ruim een jaar bv gegeven.

Meiske, het is ook superveel, enorm overweldigend om moeder te worden van zo'n mooi mensje.

Bedankt voor je mooie kaartje! Het kaartje maakte goed duidelijk hoe bijzonder jullie meisje voor jullie is en hoe dankbaar. Heel mooi en eigens en verhalend.

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties! Vrijdag is lactatiedeskundigr al geweest. Zal straks met kraamverzorgster overleggen of ik haar nog eens zal bellen. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Dat het herkenbaar is. Omgeving hier is ook niet echt stimulerend. Ik ben nogal jankerig door moebheid en hormonen. Veel zeggen dat ik maar moet stoppen maar dat wil ik nog niet. Gisteren begonnen met meer drinken. Dat deed ik echt wel te weinig. Ga nu ook twee x per dag proberen te rusten.. Kijken of dat nog zoden aan de dijk zet.Bedankt voor jullie meedenken.Zeg en is dat vele janken normaal?

Geplaatst

Ja veeeel drinken Es, dat is echt nodig! En zeker, rusten ook. 2x per dag nog weinig in je kraamtijd. Slapen als je meisje slaapt eigenlijk het allerbeste. Deed ik ook te weinig!

En ohhh, die kraamtranen... Ja hier ook. Was gewoon "lek". Kapot, euforisch, verwonderd en MOE.. LABIEL!

Herkenbaar dat je ontmoedigd wordt in je omgeving. Dapper dat je nog wilt doorzetten. Maar als het genoeg is, dan wel toegeven hoor. Te lang vasthouden doe je dan niemand goed mee.

En Fren, wat een gevecht weer. Fijn dat je vinger aan de pols kan houden via de arts. Sterkte!

Geplaatst

HEEEL VEEEL DRINKEN!!!!!!! Deed ik ook te kort, en dat kon ik later echt merken aan de hoeveelheid die ik kolfde. Toen ik al weer aan het werk was.

En RUST........

Je lichaam moet EN bijkomen van de bevalling, EN dan ook nog eens hard aan het werk om melk te produceren...... Geef en GUN het die rust ook Esther... Ook al wil jij zo graag meer, je lichaam kan dat even niet, en laat dat merken. Het kan maar 1 ding tegellijk als je teveel vraagt, en dan kiest een lichaam voor zich zelf en produceer je weinig/minder melk.

Gun je het de rust die het nodig heeft, dan kan je lichaam het prima aan, om melk te gaan produceren. (Gaat natuurlijk niet voor iedereen op, begrijp me goed)

En ja... ook huilen... gewoon doen..

Relax!!!! Meissie... maak je niet druk, als het ECHT niet wil... overstappen op KV.

Maar RELAX!!!!!!!!! Niet zo stressen...... komt goed.....

Geplaatst

Ik moest van de kraam iedere keer dat ik kolfde een groot glas water drinken. Aanvullen wat je eruit haalt zeg maar.

en dat huilen, natuurlijk is dat normaal!! Het verdriet van jaren vindt zijn weg, te samen met het geluk, de verwondering, de moeheid etc. Echt aan toegeven. Slapen en drinken, das alles wat je oet doen nu. En visite lekker afhouden!

Geplaatst

Werd bij ons op de infoavond al gezegd: bij elke voeding ook zelf drinken en evt iets eten. Mijn zus werd zelfs jankerg als ze niet at bij/na het voeden!

En ook een opmerking die bij mij erg is blijven hangen: als je 8 voedingen geeft, wat zeker niet veel is, en ze duren in het begin misschien wel een uur, dan ben je totaal acht uur bezig. Dat is een volledige WERKDAG!!! Onderschat dus niet hoe moe je daarvan kunt worden en hoeveel energie dat kost.

Fren, je vroeg waar ik bang voor ben....moeilijk. Vooral nog steeds dat het toch nog mis gaat. Ik durf bijna niet echt blij te zijn, te bang dat het me alsnog afgenomen wordt. En daardoor ook (te) erg gefocused op beweging, liefst voel ik Koekie de hele dag en nacht. Gisteren realiseerde ik me dat ik hem al een tijd niet echt bewust gevoeld had, toen was ik bijna in paniek. Gelijk rustig gaan liggen en toen kwam er gelukkig vrij snel respons maar hij is de laatste dagen wel weer wat rustiger en de trek ik slecht. Vraag me af of hij toch weer gedraaid is. En natuurlijk krijgt hij nu echt minder ruimte, dus het is allemaal logisch en zal allemaal normaal zijn, maar de geruststelling die ik nodig heb, krijg ik er niet door. Denk dat ik daardoor ook vaak wakker lig, lig dan toch te wachten tot ik iets voel voor ik weer inslaap en als dat dus niet komt....val ik niet in slaap.

En verder wat ik gisteren al zei, het gaat nu opeens zo snel, ben er voor mijn gevoel nog helemaal niet aan toe, zes weken is niks en straks komt ie eerder, wat als het toch een keizersnede wordt, ik wil geen ruggenprik en ik wil niet lang in het ziekenhuis liggen, wat als tijdens de bevalling de herinneringen aan de miskramen boven komen, zoals bij die ctg laatst, wat als Koekie toch last heeft van de prednisolon, kan ik het wel allemaal...bevallen...voor een kindje zorgen...en ga zo nog maar even door. Gezellig hè ;-)

Er is gewoon teveel gebeurd, eerst al de jaren teleurstelling en verdriet, de miskramen, dan een echt niet vlekkeloze zwangerschap en eigenlijk al acht maanden lang continue angst...thuiszitten, weinig kunnen, het begint een beetje aan me te vreten. En juist nu ik alle energie nodig ga hebben begint het op te raken.

Maar goed, wat heb ik te klagen eigenlijk....ik bén zwanger, we krijgen eindelijk een kindje...genoeg meiden zouden met me willen ruilen....

Geplaatst

@Henne, wat een hoop angsten maar ook wat een herkenning (in sommige dingen). Wil toch graag even reageren. Voorop staat dat jij er alles aan het gedaan om een goed en veilig thuis te bieden voor jullie zoon, veilig in jouw buik! Wat betreft de bevalling: geboren wordt ie echt wel, met of zonder keizersnede/met of zonder ruggenprik. Als het zover is (binnen nu en 8 weken) dan zal je er ook dan alles aan doen om het tot een goed einde te brengen, want daar ben je moeder voor.

Geplaatst

Es, meissie toch, wat rot dat je er zo doorheen zit maar ook niet vreemd!! Je wil zo graag de bv geven en dan is het erg moeilijk als het niet lekker gaat. Inderdaad de lactatiedeskundige weer bellen en wat we destijds bij mij ook geprobeerd hebben is echt 100% huid op huid contact: I uitgekleed en ikzelf volledig ontbloot boven, dit om extra stimulatie op te wekken...maar niets hielp.de deskundige weet het aan te veel emoties, rondom en tijdens de bevalling.ik kon me er gelukkig vrij goed overheen zetten omdat ik merkte hoe heerlijk het was om I tevreden en voldaan te zien. Ik heb nog wel een tijdje I steeds aangelegd, meer voor het bijzondere contact maar uiteindelijk afgebouwd. Je hebt er een dagtaak aan en je moet ook kunnen rusten en genieten!!nu heb ik makkelijk praten omdat ik echt geen idealen had op eentje na dan.lieverd je hebt er in ieder gevallen aan gedaan en de belangrijkste voeding heeft ze van jou gehad. Toen ik overigens nog aan het proberen was kreeg I de kv dmv cupfeeding, zodat ze de tepel niet zou ontwennen.

ik hoop dat het alsnog gauw goed op gang gaat komen en dat je echt kan gaan genieten!

henne, ik schoot even vol bij jou post, zo ontzettend herkenbaar, oké, ik mócht dan niets doen maar de weken zijn niet leuk!!ook wat jouw angst nu betreft, jij hebt natuurlijk enige ellende om je heen gezien en dat draag je bij me.dat was ook bij mij het geval, mijn fijnste weken waren die van 28-35 ongeveer, toen begon de andere angst.

ik ben er echt door de gyn doorheen gesleept en had veel controles.ik weet iet meer exact wanneer het was maar we hebben echt in en week tijd 6x in het zkh gezeten...ik heb geen goede raad, alleen begrip maar ja, dat schiet niet echt op nu he.

het bovenkomen van de herinneringen heb ik aan den lijve meegemaakt. Bespreek het van te voren. Oo het moment dat ik echt even de weg kwijt was kon ik me toch focussen ( na een tik van de verpleegkundige) op onze I en echt het ging meer dan perfect!lieverd je slaat je er doorheen en geloof me dat je er klaar voor zal zijn!! Er komt iets in je boven ( en bij J) een verborgen talent noem ik het maar.

mbt de bevalling, wel/ geen ks , e moet echt afgaan op het advies van de artsen en je er aan overgeven. Ze gaan liever geen ks doen en als het van wel zou moeten dan zullen ze je wens van geen ruggeprik echt respecteren.

misschien een idee om met het zkh contact op te nemen en je angsten / wensen nogmaals te bepreken?

nou meiden, kerst valt hier echt in de soep....niet alleen ik ben niet fit maar ook mijn moeder en schoonmoeder niet..M is nu toch iets lekkers bij de Chinees halen.

Geplaatst

Dublin en Babeth dank jullie wel, herkenning scheelt al de helft.... Ik ga proberen vrijdag eea bespreekbaar te maken bij de gyn, maar ben bang dat het niet gaat lukken, hij is altijd zo haastig. Tip van mijn zus was om niet te beginnen met de vragen, maar te zeggen dat ik nog heel veel vragen heb en of ik daar een aparte afspraak voor kan maken bij hem of de vk. Vond ik wel slim. En verder zei ze: als de bevalling begint heb je no uren om eraan te wennen dat je kindje eraan komt. En dat is natuurlijk ook zo.

Vannacht gelukkig redelijk geslapen, niet zo heel lang wakker gelegen. Vandaag gaan we samen eens goed kijken naar wat er nou allemaal echt nog moet en wanneer we dan wat gaan doen.

Fren, ik las dat het met F nog steedsniet goed gaat. Wat ontzettend naar toch :-( Vandaag weer een belafspraak met de kinderarts toch?

Babeth hoe is het met jou?

En Simba met jullie meisje?

Sandra genoten van het familiediner en Caro ik zag een leuke foto van de tweeling bij opa en oma op fb, was het gezellig?

Tool alweer vroeg uit de veren voor een lesje.....

Ik kruip zo nog even terug in bed, we maken er een lekker luie dag van. Geen familie vandaag, volgens traditie van mijn moeder maak ik vanavond boerenkool (dat was het enige wat alle vier de kinderen zonder zeuren aten en ze wilde één kerstdag rust en weinig werk hihi).

Geplaatst (aangepast)

Goede tip van je zus Henne, op het moment dat ik mijn vragen beantwoord had gekregen was ik een stuk geruster en vooral ook de extra controles op het einde...ook dat het lijstje met punten afgewerkt was was een geruststelling. Er name ook omdat ik normaal l schilderwerk en klusjes doe of er aan meehelp en toen kon ik echt niets doen.ja ideetjes opdoen maar niets uitvoerends. Frustrerend was dat soms en iedereen zei wel, maak je niet druk , als de uk eerder komt blijven jullie toch in het zkh, ja dat klopt maar dan wil papa er ook kunnen zijn en dan is het al druk genoeg. Het geeft gewoon rust en dat is heel belangrijk, zeker voor die regeltantes als wij ;-)

mijn buikgriep was overigens kort maar krachtig..ben er weer vanaf.

fren hoe gaat het met jullie moppie?

meiden, ik ga gauw verder, even naar een verjaardag, dan I even laten slapen en DN weer naar schoonfamilie , daar komen alle ooms, Tantes, neven n nichtjes samen, gezellig!!

aangepast door Meiske74
Die iPad die iPad....
Geplaatst

Ja hoor was gezellig, kindjes waren braaf, wel slecht geslapen allemaal want met zijn vijven in een kleine kamer is een beetje vol en dan klinkt elke huil wel erg hard... En P is ziek, was ie gisteren al, die ligt weer in bed denk niet dat hij er veel uit komt vandaag. Mijn zus gaat nu weg, die moet officieel werken vandaag want in Frankrijk is 2e kerstdag geen vrije dag... Dus we eikelen maar wat aan vandaag...

Fren hoe was jullie nacht met fientje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden