Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rsvirus is eigenlijk niet meer als een verkoudheidsvirus. Volwassenen hebben het ook maar das niet erg. Voor de kindjes is het erger.

Vooral hoesten en benauwdheid. Sterre is vreselijk verkouden geweest voor een week of 3 en ineens werd ze benauwd. Hoesten had ze dus al. Huisarts dacht gewoon verkouden en schreef hoestsiroop voor. Maar nadrukkelijk als het erger werd aan de bel trekken. Nou dat was een dag later. Ineens 39.2. Rode oogjes (slaat bij haaf op de ogen) en niet vooruit te branden. Vreselijk veel slapen want alles koste veel te veel energie.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haar zuurstofgehalte was maar 85. Nu met zuurstofbrilletje 96/97/98

Ik dacht ga naar de hap. Ik krijg een kuur en een puffer en klaar. Mocht dus gelijk blijven :(

Geplaatst

Het stomme is dat Bram juist niet zo veel meer hoest, maar hij heeft nog wel een rocheltje... Nauwelijks snot. Benauwd... mmm... hij piept een beetje soms, Kaat ook trouwens.

Ze eten en drinken en slapen normaal, maar ik zal ze zeker in de gaten houden! Ik was al extra alert door Fiene maar nu kwamen er nog meer kindjes ineens met zelfs opnames!! Pfff wat een ellende!

Hoe gaat het nu met Sterre dan?

Geplaatst

Sterre is gelukkig hardstikke vertrokken. Blihft soms flink in een hoestbui hangen maar dat schijnt normaal te zijn. Ze doet het gelukkig goed maar een bepaalde broeder kan ik wel wurgen. Staat bij bomen die bomen ;)

Maar ze slaapt en nu ga ik proberen te slapen... En das nie simpel hier :(

Succes met de kleintjes en jij ook wat slapen!!

Geplaatst

Het RS virus heerst inderdaad in met name die koorts en dat piepen goed in de gaten houden!kleine an mijn vriendin heeft het ook gehad ( was 6 weken oud!) en de artsen gaven aan dat dit kwakkelweer, niet al te koud, veel vocht juist de ingrediënten zijn en dat het dan veel voorkomt.

ja nu herinner ik me jouw verhaal weer maar mijn zus had het juist andersom, zoonlief koortsstuip zonder paracetamol ....pfff wat een gedoe zeg!

met in gaat het wel , buikgriep is over, ben emotioneel vrij stabiel gelukkig.

en nu echt mijn bed in, sterkte met Bram!

Geplaatst

Fiene heeft ook t rs-virus. Denk dat ze bij s.terre iets sneller handelden omdat zij nog jonger is dan fiene. En daar komt bij dat fiene nu al over oscarwaardig acteertalent beschikt: zodra we bij een arts kwamen, was ze vrolijk en aan t brabbelen. Hou brammetje alsjeblieft goed in de gaten en bel desnoods de ha om te overleggen. De verpleegkundige op de afdeling gaf aan dat rs dit jaar heel heftig is én dat ze al heel erg veel erg zieke kindjes opgenomen hebben gehad. Ik ben net wakker. Zal zo vin ff bellen. Dacht dat ik wel lekker zou slapen omdat ik zoooo moe was, maar heb alleen maar liggen draaien :-(

Geplaatst

kalimera,

ach gossie Fren, dat je thuis hebt geslapen heeft dus niet veel uitgemaakt. logisch ook, want je maakt toch zorgen om F. Hoop dat ze een goeie nacht heeft gehad!

Sandra, S.terre ook al in het zh. las op het fb, niet leuk! beterschap ook voor jullie meid!

Caro, hou ze maar in de gaten.

Hier weer op het werk. Ben alleen met mijn baas aanwezig. twee personen in het hele gebouw. lekker rustig.

Vanavond weer lesgeven en morgen een halve dag werken en 's avonds ook nog lesgeven. Nog een paar nieuwe nummers voor straks instuderen en dan weer lekker knuffelen. Geloof dat we de schade aan het inhalen zijn, hahahaha. ahum :wink:

Babeth, fijn dat je je emotioneel stabiel voelt, maar hou het niet tegen he. Je zult het zelf wel weten. We kennen elkaar te goed hier, hihi.

Is iedereen de kerst verder goed doorgekomen?

ga maar wat doen hier.

liefs,

Tool

Geplaatst

Goeiemorgen,

Lag er net een kwartier in vannacht en Bram ging huilen, er uit gehaald en rondgelopen en baf! de eerste golf spuug over me heen, 5 minuten later gevolgd door een tweede erg grote golf... En daarna een hele tijd huilen en onrustig ademen en vooral dat laatste was ik niet gerust op, nadat ik had gelezen dat er een aantal kindjes opeens benauwd werd en in het zh beland was...

Gelukkig werd ie na een tijdje rustig (het was inmiddels 2 uur vannacht) maar hij werd nog een paar keer wakker. Heb dus een zeer slechte nacht gehad...

Vanmorgen om kwart over 8 er uit had ie nog 38.8 en nu net weer er in 38.4... gaat dus wel. Toch voor de zekerheid de huisarts maar gebeld omdat Kaat ook al een paar weken hoest maar de assistente zei in de gaten houden en vooral voldoende drinken maar als ik toch ongerust ben mag ik bellen en alsnog langskomen...

Dus hoop maar dat het een 'gewone' griep of verkoudheid is en niet het gevreesde RS virus dat rondwaart momenteel...

Wel balen dat P toch ook nog flink beroerd is en weer in bed ligt nu. Heb dus 1 ziek kind, 1 zieke man en een hoestend meisje en dan nog de oudste die er tussendoor fietst...

Oh ik kan dit bericht wel even kopiëren naar de andere topics (sorry voor degenen die meerdere topics lezen)

Fren logisch dat je niet slaapt, zou ik ook hebben, tuurlijk vannacht wel af en toe ingedommeld maar echt diep geslapen heb ik niet. Benieuwd hoe Fientjes en Vins nacht geweest is...

Nu is het weer stil hier, twijfel wat te doen, heb zin om erbij te gaan liggen maar vind ik zo lullig voor de oudste dus ga zo toch maar naar beneden.

Geplaatst

Nog niet zo goed, ze krijgt straks zuurstof eb ligt aan de monitor. Fles ging net ook niet, dus toch weer door de sonde. Net longfoto gemaakt, wachten op de uitslag.

Geplaatst

Klote Fren :-(

Caro ook sterkte met de ziekenboeg!

Hier rotnacht en de hele ochtend alweer aan het blèren door angst en zekerheid. Ken mezelf zo niet meer, echt niet leuk. Morgen controle, hoop dat ik me daarna weer wat zekerder, dus beter, voel.

Geplaatst

Pfff, wat een heftigheden hier!

Fren, Fiene, dikke knuf. Hopelijk valt het mee en gaat het nu rap beter!

Caro, pfff ja ik zou ook schrikken als Kenzo nu koortst erbij krijgt. Hij ook al even verkouden en aan het hoesten. Wat erger werd na de 1e wendag op het kdv.

Henne, knuffel ook voor jou. Wat shit dat je je zoooo onzeker voelt. Hopelijk wordt de onrust morgen een beetje weg genomen. Ik ging op het eind best vaal naar de verloskamers voor een check tussen de gun afspraken door. Daar stuurde hij ook op aan. Onze zwangerschappen zijn nu eenmaal "niet zomaar".

Kus ook voor de rest, hopelijk iedereen zonder al teveel kleerscheuren door de kerst gekomen.

Geplaatst

He bah Fren, schiet niet op zo he! En is Vin weer beter? Hopen dat er niks geks te zien is op de longfoto, succes weer en hou ons op de hoogte, we denken aan jullie!

Hier waren ze na een klein uurtje alweer wakker, net een hele boterham op en sap. Dat ging dus goed maar daarna ineens weer een ziek vogeltje dus maar weer naar bed gedaan. Kaatje ligt lekker te spelen... Hoop zo dat zij niet de volgende is.

P is net naar beneden gekomen voor het eerst vandaag en ik zeg net tegen hem: de vrouwen zijn nu wel het sterke geslacht hier he...

Henne sterkte!

Geplaatst

Ohhh Fren, ik vind het zo ingrijpend pfff, ik zat het bericht met een zware brok in mijn keel voor te lezen. Begrijpelijk ook dat je onrustig sliep, had Vin wat kunnen slapen? Meis, heel veel sterkte!

Es, hoe gaat het met jou inmiddels ietsje beter?

Henne toch, zo herkenbaar maar ook zo rot!! Net wat Testr zegt wellicht extra naar het zkh gaan? Iedere week een controle is mogelijk een optie voor jou? En tussentijds nog als je er echt doorheen zit?

Caro, gelukkig eet en drinkt Bram nog goed maar wat sneu he! Ik dacht ook meteen girlpower bij jullie!;-)

Tool een stilr bedoeling bij jullie op het werk maar is ook wel lekker he? Tenminste ik vind het heerlijk om alleen op kantoor te zitten en weinig gestoord te worden.

Hier vandaag al hard gewerkt, 3 de machine draait en inmiddels bedenen alles gepoetst, boven ook en het kantoor van M even gezogen en gedweild, ik weet nu ook weer waarom wij echt NIET samen moeten gaan werken ;-)

I ligt te slapen maar straks weer even op pad.

Geplaatst

Longfoto was gelukkig goed. Ook zelf gedronken zonder strijd. Ze ligt ju te slapen. Dipt nog wel veel in saturatie, dus iig vannacht nog blijven verwacht ik. Vin heeft wel ok geslapen, hij gaf aan dat hij ook vannacht wil blijven. Ik ben nu al va 9 uur in het zh, dus dat zou wel fijn zijn.

Geplaatst

Oh wat een zieken allemaal zeg overal. Getsiederie!!

Allemaal een hele dikke knuffel en heel veel beterschap.

Henne meisje toch. Ik wil je eigenlijk een hele dikke knuffel in het echt komen geven...... :hugg:

Geplaatst

Wat zijn jullie toch lieve meiden :-)

Fren dus idd rs virus, daar kunnen ze zo ziek van zijn he.... Maar geeft ab dan nog zin, als het geen bacterie is? Uitzieken....zal nog wel even gaan duren. Vind op de foto van vandaag haar ogen wel helderder al heeft ze veel rodere koontjes... Sterkte!

Geplaatst

Goed van Vin! Volgens mij slapen mannen ook beter op vreemde plekken dan vrouwen, is tenminste mijn ervaring, wel lief. Oh wat een toestand toch voor jullie!

Bram eet en drinkt nog steeds goed maar heb voor de zekerheid maar ORS zakjes gehaald... Hij heeft nog 38.9 dus benieuwd wat het vanavond laat zal zijn... Nu slaapt het hele spul weer voor de derde keer vandaag, behalve N en ik natuurlijk...

Geplaatst

Ohw wat een ziekenboeg hier. Zelf ook niet lekker hoor. Heb al een hele poos gewoon verhoging. Maar ja, wat doe je er tegen.

Ga straks mijn favoriete klus maar even doen. STrijken en was opruimen. Heb wel een relaxte dag achter de rug. Vanmorgen rustig opgestaan en gedouched. Toen ff naar tuincentrum voor kattenvoer en kattengrid. Daarna naar Nieuwegein gereden naar Sc.rap Delight. Distress markers gekocht. Daar ga ik morgen mee spelen. Als hier de was weg is, kanik de hobbykamer/kantoor gaan doen. Even goed ruimen en vragen of A. met de vrachtwagen wil komen om wat spullen te dumpen.

Dikke knuffel voor iedereen en toch maar een fijne avond!

Geplaatst

Ik wil ook even mijn kwaaltje dumpen hier ;)

Heb nu veel last van mijn kz plek grrrr R is bijna anderhalf en ik heb er nog last van. Lijkt wel of ik vorige week een kz gehad heb. Wat hebben vrouwen het toch moeilijk af en toe..... Gooi het maar weer op vermoeidheid en veel gesjouw.. moet toch iets de schuld geven :)

Ruby lekker aan het ruimen dus. Moet ik hier ook gaan doen, maar geloof dat ik mezelf maar even een avondje bank beloof..

Geplaatst

San, dat is echt vervelend. Misschien idd teveel gesjouwd. En het klinkt raar, maar het weer heeft misschien ook invloed. Ik ben ooit aan m'n voeten geopereerd, echt geen grote littekens, maar nog jarenlang deden ze lijn als het vroor....kekker bizar. Overigens vertelde m'n zus van de week dat ze nog steeds soms laats heeft van de plek van de hechtingen, als ze moe is en ongesteld moet worden ofzo, en m'n neefje is vier en dat was geen ks dus minder ingrijpend.

Ruby als je verhoging blijft houden wel even overleggen met huisarts of misschien de kaakchirurg? Je hebt wel pas een behoorlijke ingreep gehad, er moet niet iets zijn gaan sluimeren ofzo. Heb je nog pijn aan je kaak?

Geplaatst

Dames, beterschap en knuffels voor degenen die het nodig hebben.

ik ben in de greep van mr. G.re.y, dus ben even iets minder hier. Mag t boek eigenlijk niet meer verder lezen van A. maar doe het lekker toch, hihihi.

ik zal me af en toe nog wel even melden hier.

Liefs,

tool

Geplaatst

@tool, hahaha is À bang dat jij ideeën op doet;)) lekker lezen meis!

Alle zieken cq kindjes-zieken, beterschap gewenst. Vervelend zo met deze vrije dagen...

Nu terug naar onze film van vanavond: Madagaskar 3;)

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden