Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh Tool vandaar meer knuffel momenten momenteel, jij stout meisje!!!!

Hier inmiddels met molletjes op in bed, hopelijk is het morgen weer wat beter. Heb het idd al vaker gehad, maar nu wel erg heftig. Bekken is ook heel gevoelig en pijnlijk dus duidelijk vermoeidheid.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat is het momenteel een ziekenboeg / kwakkelboeg hier.....en ik voeg mijzelf er ook aan toe.

Sinds eerste kerstdag voel ik mij niet fit. Veel harde buiken en wat zeurend gevoel laag in de onderbuik en rug. Ik heb mogelijk toch teveel gedaan / hooi op mijn vork genomen. Ik heb mij vandaag dan ook (verplicht door manlief) ziek moeten melden en lig al de hele dag niets te doen op de bank. Erg frustrerend als je geest zo graag actieve klusdingen wil doen terwijl je lichaam alles tegen houd. Ik laat voor de zekerheid morgen maar even mijn urine testen op een blaasontsteking om dit uit te sluiten. Mocht het langer aanhouden dan ga ik de gyn wel bellen, maar ik vermoed dat rust de enige remedie is. Nu weer genoeg kwakkelgezeur van mijn kant.

Fren, hoe is het met F? Hoe reageert zij op alles? Het RS virus is echt een heel vervelend virus en ze kunnen er zo ziek en benauwd van zijn.

Het is idd een zwaar verkoudheidvirus die voor kleintjes gewoon er heel zwaar en heftig inhakken! (4 jaar geleden zaten wij op nieuwjaardag met dit virus in het ziekenhuis, uiteindelijk 8 dagen opname geworden)

Heel veel sterkte en beterschap voor jullie drietjes!

Caro, Hoe is het met B.ram? Goed in de gaten houden, hoor. Het RS virus heerst zo'n beetje momenteel overal.

Het blijft altijd zo sneu als die kleintjes ziek zijn. Beterschap voor hem en P.

Es, hoe is het met jou? Ik las alle perikelen mbt de borstvoeding. Bortsvoeding geven is heel mooi maar kan ook echt heel loodzwaar zijn! Dat wordt helaas er niet altijd bij vermeld. Je kan er idd een hele dagtaak aan hebben. (M was een langzame drinker en kwam zo'n beetje na een uur weer, dus was minimaal 10 uur per dag aan het voeden).

Je hebt daardoor ook zelf je rust nodig! Schakel hulp in (zeker nu je zelf al niet lekker bent) en ga eventueel (deels of tijdelijk) over op kv.

mbt het kolven, sluit ik mij aan bij simba. Op de een of andere manier moet je vaak kolven leren ofzo. Veel vrouwen kolven in het begin weinig. Het lijkt wel of je lichaam er aan moet wennen, ik weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven,

Ik begon zelf met iets van 20 cc. Het duurde weken voordat ik volle flesjes kreeg (ook met de neusspray).

Stress, moeheid en ziekzijn werken vaak averechts. Ga niet door ten koste van alles (jezelf!). Je hebt al het belangrijkste mee kunnen geven aan haar. Sterkte en beterschap!

Geplaatst

Gaat wel redelijk met Bram. Hij had vanavond 38.7, das toch beter dan de 39.4 van gisteravond. Hij heeft redelijk normaal gegeten en gedronken, alleen zijn avondeten hoefde hij na 5 happen niet meer, wel een klein flesje sap leeggedronken en zijn laatste fles was maar 100 cc, maar alles bij elkaar best goed. En alles binnengehouden tot nu toe...

Hij slaapt nu, net als de rest van de familie maar ik verwacht 'm eerlijk gezegd nog wel vannacht of straks... We zullen zien, ik ga nu naar bed.

Welterusten en iedereen beterschap!

Geplaatst

Caro, fijn dat t met B. Beter gaat. Hoop dat jullie de nacht goed zijn doorgekomen!

fren, hoe ist met F.?

Sandra81, las dat S. Weer aan de beademing was?

henne, rot dat je je zo voelt. Kan helaas niets voor je doen. Heb je nog kunnen slapen met het onding?

ruby, gaaf! Nog n bn-er in ons midden!

dames, laatste werkdag vandaag! Joepie! Half 1 naar huis en pas weer 3 januari beginnen...lekker! En dan nog meer knuffelen, mmmmmmmmm hihihi

Geplaatst

Oh Tool leuke avond/nacht gehad dus hihi. Nu nog een paar uurtjes en dan lekker pas weer volgend jaar!!!!!!

Het lijkt me zo vreselijk om je kindje aan van alles te zien liggen in het zh. San sterkte!!! Fren wat goed van F-je. Dat ze maar snel weer mee naar huis mag!

Henne las van je gevecht met voedingskussen. Ik vond het ook een onding, op meerder vlakken zelfs. Maar zoals met alles je hebt voor en tegenstanders. Denk maar aan luiertassen en voetenzakken voor MC hihi. Hopelijk heb je nog wel even kunnen slapen, vandaag controle toch?? Hopelijk kunnen ze je wat meer geruststellen, dat alle onzekerheden en angsten "normaal" zijn in deze fase van de zw. Wel balen dat het bij jou zo heftig is. Ik heb het gevoel dat je nu juist veel angst voor de bevalling hebt en of je het daarna allemaal wel aan kan. Moeder zijn is altijd een aaneenschakeling van onzekerheden. Je wilt het beste voor je kindje en dat is volkomen normaal. Net zoals zoveel van ons hier, jullie redden het echt wel. Laat alles over je heen komen, is erg moeilijk voor een controle freak als jij......

Wen pas goed op jezelf hoor!!!!! jij en ukkepuk zijn veel belangrijker dan alles wat je nog wil doen!!!

Hier vanacht redelijk geslapen, pijn was weg maar komt al weer terug zucht.. Zo maar even op de fiets een boodschapje doen met R. Werken van 13 tot 21 en dan het weekend vrij. Oud en nieuw 2 vroege diensten waarvan oudejaarsdag maar tot 13 uur dus mijn jaar eindigt rustig hoop ik.

Geplaatst

Fren dat is supernieuws! Ze zag er ook weer een stuk beter uit op de foto. Hè fijn zeg :-)

Caro hoe is het met B?

Hier weer weinig geslapen en tot overmaat van ramp was J vanaf vijf uur ook wakker. Die probeert dan niet rustig weer in slaap te vallen, maar gaat alle Bert en Ernie even verkondigen dat hij niet kan slapen, liggen draaien, luidruchtig uit bed, in z'n boxer benden zitten zodat ik boos word dat hij dan ziek wordt etc. Kortom: vanaf vijf uur hier niet meer geslapen, dus voel me top. Voedingskussen ligt trouwens alweervnaast het bed, heb een opgerolde badhanddoek gepakt, dat gaat beter.

Nu opschieten, dalijk controle. Zal eens kijken wat ik bespreekbaar kan maken.

Wen nog even snel: hier al maanden een hoofd dat veel wil en lijf dat het tegenhoudt, maar echt meis: luist naar je lijf en niet naar je hoofd hoe moeilijk dat ook is! Harde buiken met pijn is níet goed. Nu eerst rust houden tot dat weer weg is en evt idd overleggen met de gyn. En kijk op je to do lijst wat jeukt laten zitten, uit kunt besteden of aan anderen vragen. Het is het niet waard als jij straks echt plat moet of opgenomen wordt oid.

Tot later meiden xx

Geplaatst

Fren, wat een goed nieuws! F die aan het opknappen is en los is van de draadjes! Hopelijk mag ze straks naar huis.

Henne, succes bij de gyn. Hopelijk kan je de onzekerheden goed bespreken en kunnen ze je wat meer gerust stellen of vaker langs laten komen. En hopelijlk gaat alles helemaal super met koekie!

Tooltje toch.... Haha. Ik moet enorm lachen om je mister grey verhalen. Geniet ze.

G is zojuist even bij de huisarts langs geweest met mijn urine. Ik word zo gebeld voor de uitslag. Zal wel niets zijn. Ik merk nl dat rust mij nu even goed doet.

Geplaatst

Fren wat een goed nieuws!

Hier ook: Bram had vanmorgen 37.0! Koortsvrij, jeeh!! Hij heeft tot half 10 geslapen, net als de oudste, eindelijk heeft die ook een keer lekker kunnen uitslapen dat vind ik ook fijn. Kaatje sliep tot half 9 ook mooi. En P is een stuk opgeknapt en roept net of ik een croissantje wil... Nou, das een stuk beter zo...

Geplaatst

Dat zijn mooie berichten Caro, dat de ziekenboeg bij jullie goed aan het opknappen is!!!!

Wen hopelijk urine schoon en zo zie je maar dat je eigen lichaam je kleine Uk zelf beschermt door jou het rusyig aan te laten doen.

Geplaatst

Net gebeld door de assistente. Urine is idd schoon. Zij hebben wel geadviseerd om het maandag nogmaals te laten controleren voor het geval dat het in ontwikkeling is.

Ik denk zelf dat mn lichaam aan het aangeven is dat ik toch teveel heb gedaan. Ik merk nu al dat drie dagen rust langzaam zijn vruchten gaat afwerken.

Geplaatst

We mogen naar huis!! Fiene is wel sinds maandag 250 gram afgevallen en misschien daarvoor nog wel meer, dus ze moet goed aansterken.

Fijn dat Bram ook weer beter is!

Geplaatst

Fijn fren!! S.terre mag nog niet. Die moet eerst de nacht zonder zuurstof kunnen doorbrengen. Vannacht was nog niet gelukt :(

Vertroetel haar maar lekker. Ze heeft genoeg te verduren gehad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden