Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

kalimera!

Oh, es, dat is schrikken! toch wel fijn dat er niets gevonden is, maar ja, nu de vraag wat is het dan wel geweest. hoop dat het niet meer gebeurt! Je moet je ticker nog aanpassen. Je bent nu 42 weken zwanger, hihihi.

Simba, jeetje, ook al ei gemist, tjonge jonge!! onze cycli lopen echt niet meer goed hier, behalve die van kaartje dan hihihi.

Dublin, jij ook weer binnenkort in de race, spannend!!!

Sen, leuke eerste werkdag gehad, altijd leuk wanneer je collega's je zo welkom heten! zal ook wel weer effe wennen zijn, toch? Maar als je dan thuiskomt en je mannetje(s) weer ziet, is alles weer goed.

Hier vanochtend negatief getest. hoop was er natuurlijk wel, maar ook met prednisolongebruik maakt het dus niets uit. zoals ik het zie, vind er geen bevruchting plaats. ik wacht de afspraak vrijdag af en dan gaan we langzaam maar eens denken over hoe nu verder. Nu op dit moment zeg ik: stoppen.

Verder ook druk met sporten. erg moe daarvan, want de lessen zijn pittig. is maar een weekje en wellicht volgende week ook nog een paar lessen extra, maar verder gaat ie wel.

uitgerekende datum komt steeds dichterbij...zaterdag de 12e....ach...ons verdriet verdrink ik gewoon zondag de 13e...

Wen, fijn dat je een goeie echo had!!! altijd mooi om te horen. en of ze nu groot of klein zijn, ze moeten er toch uit. wellicht is kleiner iets fijner, maar dat weet ik natuurlijk niet ;-S.

Ik denk trouwens niet dat ik naar onze D&D-meeting kom in maart? A'dam is me toch net iets te ver weg en we willen ook nog naar engeland gaan, dus wil de weekenden ook nog een beetje vrij houden. Ben er nog niet over uit, maar dat laat ik jullie nog weten.

fijne dag allemaal en laters!!!

Geplaatst

Ik geloof dat Amsterdam al 'afgeschoten' was, toch? Voor velen te ver. We moeten maar even kijken waar we afspreken.

fiene had gister een goede dag, heel veel gegeten en om half 8 uitgeput in bed. Ik merk wel dat ze aan het bij eten is, om half 4 ging er nog een halve fles achteraan. Nu dus een beetje brak... Morgen gelukkig vrij.

es, schrikken zeg!

Psimba en ceeke, wat onwijs k** dat jullie beiden je ei gemist hebben...

ivf, kleine E bijna jarig! Gaan jullie er een enorm feest van maken, of valt het mee?

Geplaatst

Esther wat eng, hoop maar dat dit eenmalig was!

Tool, jammer als we je de volgende meeting moeten missen, maar snap het wel hoor. En dan ben je er met de bbq van het zomer gewoon weer bij toch? (dat werd toch jaarlijks terugkerend dames??) Volgens mij was A'dam idd gesneuveld. Midden van het land boswandelen en pannenkoeken eten was geloof ik voorgesteld? Ik heb nog even een herinnering verstuurd.

En bijna de uitgerekende datum...rottijd is dat toch altijd :-( Ben beide keren heel erg opgelucht geweest dat die dag voorbij was, pas toen kon ik verder. Sta er nu soms nog bij stil hoor, het zijn data die je bijblijven.

Dublin weer bijna beginnen, spannend zeg! We krijgen dan weer een heel rijtje actievelingen, hoop zooooo dat het zijn vruchten af gaat werpen. Moesten eigenlijk ook het lijstje weer eens naar voren halen dames. Iemand enig idee waar dat is blijven hangen?

Hier slechte nacht, elke twee uur plassen en dan niet meteen weer in slaap vallen. Zwaar irritant, maar ondertussen raak ik er ook aan gewend. Zo maar eens douchen en bedenken wat ik vandaag ga doen.

Geplaatst

Ik weet iet of het helemaal de laatste was, maar het wijzigt niet zo heel snel meer hier dus het zal grotendeels kloppen. Heb ook al wat dingen aangepast.

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: eerst pauze en na onze bruiloft 12-10 gaan we op eigen houtje verder metprednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Babeth:

Voortraject:

Sylvino:

Ceeke:

Simba:

Behandeling:

Dublin:

Wachtweken:

Zwanger:

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Wen72: uitger. datum 7-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

EDR (Esther): bevallen op 16 december van dochter J.

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Geplaatst

Oh Esther wat eng! Weet een beetje hoe het is door de koortsstuip van de oudste, die draaide ook helemaal weg en was blauw... je wereld staat even stil... Hoop echt voor jullie dat het niet meer gebeurt!!

Geplaatst

Es idd heel akelig. Hebben met R hiermee ook op de hap gezeten. Hopelijk blijft het net als bij R bij die ene keer. Net wat Caro zegt je wereld staat dan even stil.

Geplaatst

Ohhhh Es wat zullen jullie geschrokken zijn, getsie! Gelukkig heeft de ha niets afwijkende kunnen vinden en was het eenmalig.

Kaartje, wat leuk dat jullie moeder als verrassing was overgekomen zeg!

Ik merk dat velen een aerosleepmatrasje hebben. Is ons afgeraden door de kraanzorg. Ben toen gaan googlen en het wordt ook afgeraden door de stg tegen wiegendood. Product is ook niet getest met babies maar met volwassenen die natuurlijk geheel anders ademhalen. het schijnt ook onhygienisch te zijn. Dan haak ik al af

Zit te kolven in de EHBO kamer waar geen verwarming aan mag omdat de server in de ruimte hiernaast staat. Kouuuuuuuud, er hangen nog net geen halve koeien aan het plafond...

Geplaatst

Ik heb mezelf maar naar het onderste rijtje geplaatst. Denk niet dat we nog een poging gaan doen. Vrijdag weliswaar naar de gyn, maar ik denk dat ik er nu langzaam ook moedeloos van word. zelfs ondanks gebruik prednisolon lukt het niet in een natuurlijke cyclus en met veel, heel veel :smileysex:

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Babeth:

Voortraject:

Sylvino:

Ceeke:

Simba:

Behandeling:

Dublin:

Wachtweken:

Zwanger:

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Wen72: uitger. datum 7-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

EDR (Esther): bevallen op 16 december van dochter J.

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Tool: momenteel meer de neiging naar stoppen. laatste natuurlijke ronde ondanks prednisolon niet gelukt.

Geplaatst

Meiden sorry voerde ego berichten maar ben een beetje wanhopig. J. Huilt enorm veel. Gisteravond van acht tot een. Geslapen van drie tot acht. Se was uitgeput. En jullie weer huilen van acht tot nu. Niet gewoon huilen maar echt krijsen. Weet niet meer wat ik moet.volgens mij gewoon kramphes maar zo overstuur als ze dan is. Niet om aan te zien

Geplaatst

Oh Sen lekker dan!! Is er geen andere ruimte??

Tool ik proef je frustratie en pijn, ook dat je het moe bent allemaal. Dikke knuffel meis!!

Geplaatst

Es info inwinnen bij CB??? Dit breekt jullie zo op. En als je het idee hebt dat dit niet normaal is ha inschakelen. Je kan niet altijd alles onder krampjes zetten.

Geplaatst

arme es... heb je geen draagdoek waar ze in kan? Fiene had dat ook een tijdje en ik vond de draagdoek een uitkomst. Ze is dicht bij je, de beentjes zijn opgetrokken wat helpt tegen krampjes en je hebt je handen vrij. Fiene viel vaak zelfsa in slaap.

Maar zo veel huilen is verschrikkelijk...

Geplaatst

Tool, word er triest van om je in dat rijtje te zien.... Een rijtje met dappere kanjers van meiden, die we het allemaal zo graag anders hadden gegund...bah :-(

Esther kun je de huisarts bellen oid? Zelfs al zijn het krampjes, misschien heeft hij tips of iets van medicatie of wat dan ook?

En ego mag, het evenwicht is er altijd wel, we hebben allemaal onze periodes toch...

Knuf!

Geplaatst

Het is echt huilen bij vlagen. En als ik haar rustig weg leg en ze heeft door dat ik wrgloop dan begint se zo weer. En soms is ze lichamelijk héél onrustig. Trekken met benen en armen en wilt om zich heen slaan.

Heb een drasgdoek waarin ze kan liggen. Gisteravond geprobeerd maar geen succes.

Familie raad me aan om naar een giropractor te gaan.

Hier wordt je zelf zo verdrietig van. Kan hier slecht tegen

Waren die van jullie ook helemaal histerisch op die momenten? echt krijsen?

Geplaatst

Es, schrikken! Spugt J veel of last van oprispingen? Bij ons bleek het (verborgen) reflux. Mijn zus haar meisje had daar ook ooit een soort ademstop van. En bij Bink reden van extreem hard huilen. Pas toen ik (opgedroogd) bloed bij spugen zag, kon ik het thuis brengen. Ik zou toch even langs de huisarts gaan weer!

Sen, brrr... Ik zit hier ook te kolven thuis nu, maar in kou zou het absoluut niet stromen, sterkte!

Tool, knuffie

Geplaatst

Testr ze spuugt zelden, net vanmorgen een keer maar toen had ze ook echt veel gedronken. Ze hikt wel regelmatig op een vreemde manier. Kan het slecht uitleggen hoe dat gaat.

Ok dan ga ik een afspraak maken bij de ha.

Geplaatst

R had het een kleine periode en je wordt er idd radeloos van. Giropractor zou ik niet zo snel doen met een kleintje eerder een osteopaat die ervaring met kleine kindjes heeft.

Even afstand nemen en iemand voor paar uurtjes inschakelen zodat je er zelf even uit bent? Als jij gespannen bent breng je dit door op je meisje en dan blijf je in het circeltje zitten. Zo moeilijk meis. Ik hoop dat je snel een manier vind om dit te hanteren. Huilen doen ze nooit zomaar, alleen de oorzaak ervan vinden is moeilijk.

Bij ons was het dat we R te lang wakker hielden en dus was hij oververmoeid. Toen we gingen hanteren dat als hij moe was hij gelijk ging slapen en niet ophouden voor de gezelligheid, visite of iets anders en het hele ritme van de dag helemaal door hem lieten bepalen ging het stukken beter. Omdat hij zich ook nog eens wakker sloeg hebben we hem gebakert en toen heeft hij 3 dagen bijna alleen maar geslapen, was wakker met eten en heel even spelen en knuffelen en verder alleen maar slapen wat hij gedaan heeft toen.

Geplaatst

es, wat vreselijk om je meisje zo te zien. Is misschien wel beter dat je een afspraak hebt gemaakt. Brengt jou misschien wat rust en dan weet je misschien wat J. heeft. Sterkte meid!!!

Op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken. Je kunt wel blijven uitstellen en uitstellen, hopen op dat wondertje, maar ik trek het niet meer. Wil inderdaad gewoon rust. Zat voor de kerst nog te denken aan iui, maar ik denk niet dat dit nog op de planning komt. vrijdag maar eens bespreken met de gyn. voel nu toch wel tranen komen ;-(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden