Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag dames,

wen, beterschap!

henne, fijn dat je nu meer rust kunt vinden!

we zijn naar de film Li.fe of Pi geweest. Echt een mooie en leuke film. En vanochtend tot half 11 uitgeslapen. Een unicum voor mij.

gisteren trouwens naar de gyn geweest. Waarschijnlijk heb ik idd weer verklevingen, maar dit ku je alleen achterhalen met een kijkoperatie en dat vond ze beetje dubbel, want als er idd verklevingen zitten, dan kunnen ze er niets aan doen en als ze ze weghalen zit er weer een kans in dat ze terugkomen. Dus daar zien we vanaf. Ze heeft wel een inwendige echo gedaan en het zag er mooi uit allemaal. Baarmoeder schoon, geen cyste, eierstok dicht bij baarmoeder. N.a.v. Mijn verhaal over de kwaliteit van m'n eicellen zag ze het dat we eigenlijk twee opties hebben. Zelf nog een keer IVF doen of idd ecd. Natuurlijke cyclus had volgens haar ook niet veel zin/nut als mijn eicelkwaliteit slecht is en ik een slow responder ben. En ze raadde aan m dit ook met dr. S te bespreken. Dus dat gaan we dan toch nog maar doen. Ook met het oog op mijn verhoogde dh.eA waarde. En dan beslissen we echt hoe en wat. Ook zij vond dat we niet meer al te lang daarmee moesten wachten, want dit zou wellicht ook ten nadele van onze relatie kunnen gaan en ons leven.

dus toch weer iets om over na te denken. Gesprek met dr. S moet ik nog inplannen. Ecd denk ik zal moeilijk worden omdat A. Niet volledig erachter staat. Hij heeft denk ik meer moeite ermee omdat het dan niet van ons is, maar ook van een ander. Ik zie dat niet zo. Het zal uiteindelijk in mijn buik groeien en ik zie het echt het als ons kindje.

nu ben ik er weer vandoor.

Ivfsh, veel plezier morgen met de verjaardag van E!! Geniet ervan!

psan, jullie ook veel plezier met de verjaardag van je schoonmoeder.

Caro, balen van de uitval van P. Ben zelf ook niet zo netjes, hihi. En beterschap voor N. Veel plezier morgen in de BB.hoop dat ze morgen beter is!

fijne dag allemaal en tot de volgende keer!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Tool dus toch nog? In ieder geval praten. Tja dan is de kans groot dat jullie nog wat gaan doen denk ik want door een gesprek met een arts kun je weer helemaal gemotiveerd zijn!

Nou, het is hier een stuk schoner en opgeruimder! Benieuwd voor hoe lang... Oh nee dat mag ik niet zeggen natuurlijk: ja, ik ga het netjes bijhouden!

Vanmorgen anderhalve kilo lichter op de weegschaal! Ik weet dat de eerste kilo vocht is maar in 4 dagen toch netjes vind ik.

Geplaatst

Tool toch nog even verder praten dus...lastig. Maar wel duidelijkheid over de spontane kansen, dat geeft misschien deels weer rust?

Caro het lijken wel goede voornemens joh....afvallen, opruimen ;-) Ik kan zelf slecht tegen rommel, maar dat is pas sinds m'n volwassen leven haha. Als kind had ik een berg rotzooi op m'n kamer liggen en dan legde ik er rustig een leuk kleedje over om het 'op te ruimen'. Hoop dat N morgen opgeknapt is en jullie naar BB kunnen!

Lig moe op de bank. Bezoek was gezellig. J is nu met een vriend naar de film en daarna eten, nu alles af is mocht ie van mij wel weg....erg hè ;-)

Geplaatst

Hey meiden,

Wen, toch gevloerd door de griep, balen joh! Rustig aan en uitzieken. Beterschap

IVF, wat erg van je vriendin zeg. Zo jong nog, vreselijk. Leuke foto van E op Fb en idd wat een haar!!! Alvast een hele leuke dag morgen

Caro, rommel is toch niet zo erg?! Als het maar schoon is. H gaat ook weleens uit z'n dak maar dan alleen over mijn rommel terwijl er dan ergens anders in huis zat puinhoop van hem ligt :-/

Tool, ik hoop dat jij en A snel op 1 lijn zitten. Wat jullie ook beslissen. Maar zelf heb ik het idee dat jij het nog niet wil loslaten.

Henne, alles klaar nu thuis? Beetje gerust of niet?

Ik heb weer wat mindere dagen. Erg moe, nerveus, snel opgefokt, steeds woorden met H en weer zeer pijnlijke gewrichten. Merk toch wel dat weer werken en dus de hele dag zitten, funest is voor m'n gewrichten. Komende week ga ik er goed op letten dat ik tussendoor meer opsta en even loop.

H is aan het koken: Pollo alla parmigiana (kipfilet met gegrilde aubergines met parmezaanse kaas) gebakken aardappeltjes en bonensalade.

Geplaatst

Sen alles is zo goed als klaar ja, geeft echt rust. Nog wel de naam def maken zodat het kaartje op de datum na ook drukklaar gemaakt kan worden. En er ligt nog 'wat' strijk (als in een verhuisdoos vol dankzij San ;-))

Heb best nog wat dingen die ik graag wil doen, maar niet meer iets dat perse moet (voor mijn geoel). Volgend weekend bed ophogen, wiegje in elkaar en opmaken en denk ook de box neerzetten. Vind ik nu nog niet nodig.

Moet ook gaan koken, ben moe en in m'n uppie dus geen zin. Wordt denk ik gebakken eitje.

Balen trouwens dat je zon last hebt. Wanneer kreeg je ook alweer uitslagen van de reumatoloog?

Wen, beterschap! Ziek en zwanger is een rottige combi :-(

Geplaatst

Uitslag van de reumatoloog heb ik vorige week gehad: hij zei dat de bloeduitslagen NU niet wijzen op een reumatische aandoening (geen ontstekingen) en hij verwees me terug naar de huisarts omdat ik wel serieuze klachten heb. Maarja die huisarts, dat verhaal kennen we... Denk dat ik maar het alternatieve circuit inga

Geplaatst

Geen officiele goede voornemens hoor, meer dat ik het ineens zat was al die extra kilo's... dat heb ik altijd ineens en dat is ook het enige moment om te beginnen met lijnen anders lukt het niet... En dat opruimen was meer omdat P zo boos werd. Het zal ook niet meevallen als je eigenlijk netjes bent van jezelf om met N en mij samen te leven... en dan nu weer 2 babies erbij waar natuurlijk helemaal de ultieme hoeveelheid rondslingerend spul mee is binnengekomen...

Helaas ligt Bram nog steeds te huilen, pfff... mijn zus gaat al naar bed, N komt zo uit bad en naar bed en dan hoop ik nog op een paar rustige uurtjes...

Geplaatst

Soms erg lastig als je op een bepaald punt nogal verschilt hè Caro. J vraagt dan wel eens 'hou je nog wel een beetje van me?' euh ja, schat, anders waren we allang niet meer samen :-D

Ben wek heel benieuwd hoe het hier zal gaan. J heeft namelijk erg veel geduld en een heel gelijkmatig humeur, BEHALVE.....als hij niet goed geslapen heeft....juist.

Sen terug naar af dus, zucht. Enig idee wat voor een 'alternatief' je wilt proberen? Zo frustrerend hè als je lijf je in de steek laat terwijl je op papier 'gezond' bent.

Merk hier dat ik het toch niet zo prettig meer vind savonds alleen te zijn. Voel me wel beetje mutserig daardoor.

Geplaatst

Is niet mutserig is zwanger. Dus eigenlijk wel mutserig maar dat hoort bij zwanger zijn :-)... Ik wilde niet dat P avonddiensten deed de laatste maanden, is toch ook logisch? Je weet nooit of het begint en dan wil je gewoon dat ie er is. Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat bij jullie met de gebroken nachten in het begin... Ach, komt vast goed.

Hier is Bram net 2 minuten stil. Heb hem er weer uit gehaald en de oudste heeft ons voorgelezen en een beetje geknuffeld en dat vindt ie wel gezellig. En gelukkig liet ie zich net eindelijk niet-huilend terugleggen, pfff... Ga dus maar even naar beneden naar mijn gezellige man...

Geplaatst

Ja maar waarom is avond dan anders dan overdag?? Raar.

Sen, ik heb ervaring met van alles, van homeopatisch tot acupunctuur en osteopathie. Er is niks dat me met alles 'helpt'. Osteo vind ik zelf wel erg goed werken voor m'n rug en gewrichten en het doet ook wel wat voor m'n PDS. Met homeopathie ed is mijn ervaring dat het heel erg van de therapeut afhankelijk is, ik ga sowieso alleen naar iemand die ook regulier arts is en niet te zweverig :-)

Caro hoop dat jullie nog even wat rustige uurtje samen hebben. J sms-te dat het later wordt, ze waren om half negen de bios pas uit en toen dus nog eten. Erg handig want bed is afgehaald en dat kan ik alleen niet meer opmaken, zucht...

Geplaatst

Ligt niet voor grijpen Fren was wel idee geweest.

Dames, de hele tijd soort vab het gevoel hebben dat je moet plassen, hoort dat gewoon bij indalen en bewegend kind tegen je blaas? Voelt nogal naar maar heb verder niks van harde buiken, krampen of wat dan ook dus kan me niet voorstellen dat het iets is maar word er toch beetje kriegel van.

Geplaatst

Is volgens mij ruimtegebrek, dus ja je blaas. Wees gerust, je gaat echt wel merken wanneer het start! Geen harde buiken, krampen of vochtverlies dan zit koekie nog rustig op je blaas te duwen....

Geplaatst

ja komt door het indalen Henne, had ik ook de laatste weken.

Fren, thx voor de tip. Ik ga gelijk ff online kijken

Geplaatst

Henne als je je gevoel nog waar wil maken moet Koekie wel heel snel geboren worden toch?? Jullie in de fam zijn toch allemaal met 36 weken geboren? Dan zit koekie dus duidelijk nog heerlijk bij jou en gaat recorsverbreken!!!

Balen dat je bed nog niet opgemaaktis, op de bank met een dekentje tot J thuis is??

Sen balen weer van je pijn. Valt ook niet mee om weer te werken, rustig aan en op het gemak een ritme vinden. Verwacht niet dat je binnen een week je draai tussen werk en thuis gevonden hebt.

Caro alles weer gezellig nu? Hopelijk is N morgen weer beter en hebben jullie een leukedag in De BB.

Hier gezellige middag en avond gehad. R heeft zich weer netjes gedragen en vrolijk geweest. Waren om 21 uur thuis en daarna pas naar bed, ben benieuwd hoe sjachie die morgen is...

Geplaatst

Lig in bed, hoop dat ik snel slaap die blaas irriteert echt, nog niet eerder gehad.

San idd veel vroegertjes hier maar Koekie mag echt nog even wachten.

Truste

Geplaatst

Wen, balen dat je ziek bent. Hopelijk knap je snel weer op.

Es, ben jij inmiddels ook weer opgeknapt? Hoe gaat het nu met J?

Henne, heerlijk dat alle 'moet' dingetjes gedaan zijn. Nog een paar weekjes maar. Gek idee he? Vind dat het bij mijn zusje ook allemaal zo snel is gegaan. Hoop dat Koekie je blaas een beetje met rust laat vannacht.

Sen, even wennen dus weer nu je aan het werk bent. Ik ga voor mijn rug ook af en toe naar osteopaath. Naar acupuncturist ga ik vooral voor algehele balans en ondersteuning op fertiliteitsgebied. Misschien kan Q.uantum T.ouch ook nog wat voor je doen?

Caro, afgevallen en opgeruimd. Klinkt als goede start van het nieuwe jaar ;-).

Tool, toch nog een gesprek met dr. S. dus. Ben benieuwd of er een vervolgstap voor jullie gaat komen en zo ja wat die stap gaat zijn.

Guus, nog een weekje! Ben erg benieuwd.

Gisteren en vandaag start van acupunctuuropleiding. Was erg leuk en heel interessant. Gisteren 3 uur (!) lang Qi Kung gedaan. Stilstaan en oefeningen doen. Je beweegt heel rustig, maar het is op een of andere manier zowel ontspannend als vermoeiend (nou ja na drie uur dus haha). We gaan nu elke dag starten met een half uurtje. Idee is dat je daarmee ook allerlei acupunctuurpunten op je lijf open zet. Dan neem je ook meer info op en zo. We leren ook een goede houding aan te nemen voor tijdens het prikken. Ook in mijn gewone werk best handig denk ik. Vandaag ook voor het eerst geprikt. Het proefkonijn: ik zelf. Mezelf dus op 3 plaatsen geprikt. Heel apart. Toch handig al die prikervaring. Weet nu dat ik pijnloos kan prikken ;-). Verder start gemaakt met eerste lokalisatie van punten. Nu dus aan de studie om ze uit mijn hoofd te leren (waar zitten ze en waar zijn ze voor). Nog een lange weg te gaan, maar vind de opleiding nu al leuk.

Geplaatst

Iemand tips hoe ik het spugen van fiene kan stoppen? Ze heeft vanmiddag te vette worst van de slager gegeten (woensdag kreeg ze ook een plakje en dat ging prima, maar dit was anders worst). Ze heeft om half 6 alles uitgespuugd, daarna diverse keren gal. Ne wilde ze eindelijk weer iets drinken, maar die fles kwam er een half uur later in golven weer uit. Ze ligt nu in pyjama en slaapzak 3, einde van de voorraad komt in zicht. Vind het zooo zielig! Ze huilt verder niet, maar kan ook niet slapen daardoor...

Geplaatst

Oh Fientje, slaapt ze nou nog niet? Geen idee, ben bang dat alleen knuffelen helpt tot ze uiteindelijk wel in slaap valt. Zou me niet te veel zorgen maken dat ze vandaag weinig binnen heeft, als ze morgenochtend gewoon weer drinkt is er niks aan de hand denk ik. Maar als het inderdaad die worst is geweest zat ie goed dwars, jeetje!

Geplaatst

Goh Fren, wat s dat nu, ze blijft erg lang spugen zeg voor iets wat verkeerd valt., ik zou het zo niet weten. Mogelijk de hap bellen, maar met wat pech laten ze je komen. Volgens mij kan je er niet echt iets tegen doen hoor....wellicht toch een buikgriep? Het heerst, ook bij Imke begon het ( s nachts) met braken, en keer of 4 en vervolgens dunne poepluiers.sterkte! Wij hebben haar die nacht bij ons gelegd, helaas zelf ook meten douchen en 2 x bed verschoond..

henne, een bekende klacht ;-) fijn dat in ieder geval alles klaar is, plaats je nog en fotootje?

ik ga gauw naar bed, was op de bank in slaap gevallen en nu gaar!!

Trusten meiden!

Geplaatst

Fren hoe is het met F gegaan vanacht? Zo sneu dat spugen.

Kaartje klinkt als een intensieve en leuke opleiding!!Hoe lang duurt de opleiding?

Ja Henne fotootje!!!!! Heb je beloofd en straks heb je er echt geen tijd meer voor ;) Misschien tussen de weeën door haha

Hier weer te kort geslapen en er ligt af en toe al een jongetje te brabbelen. Ook veel te vroeg voor hem, gisng gister pas om half 10 naar bed. Hopelijk kan ik nog even rustig mijn koffie opdrinken.

Geplaatst

San, opleiding duurt een jaar. Gemiddeld één cursusblok van drie dagen per maand. Start nu was twee dagen, maar vervolg is steeds op donderdag, vrijdag en zaterdag.

Zo mijn bed uit en paardrijden. Even op zoek naar mijn handschoenen. Beetje te koud om zonder te rijden.

Henne, ben ook erg benieuwd naar een foto van het kamertje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden