Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk die meiden bij elkaar!!! Wat heeft E IVFSH?

Ceeke fijn zeg! brrrr....krijg plaatsvervangend de zenuwen voor je! Hoe sta je erin?

Simba bijna testen!!! Zou wat zijn zeg als je nu positief test! Hoe bijzonder!

Henne 40 weken! Geen gekke dingen uithalen hoor! "gewoon" afwachten! Koekie gaat echt binnenkort komen! Fijn hé dat het nu bijna echt zover is! Hoop echt voor je dat het zo'n mooie en bijzondere tijd gaat worden! Dat de bevalling goed te doen is en dat je kraamtijd echt fijn en gezellig is!

Wat een bijzonder artikel! Zo idd hoe ik het ook voel! Ik ben er ook wel echt klaar mee hoor om haar te laten huilen! En het is net of ze het voelt want we hebben vandaag een heerlijke dag!

Gisteravond heb ik haar om half 11 onder de douche gedaan bij G. Daarna heerlijk bij ons in bed de fles gehad en om 24.00 lag ze erin. Ze heeft geslapen tot half vijf!!! En na de fles weer tot 8.15! Hoe fijn hé! En vanmorgen heeft ze ook geslapen, oke wel een keer of drie even gehuild maar ik hoorde echt dat het huilen was om in slaap te komen!

Vanmiddag heeft ze niet in het ledikant geslapen, ze begon te huilen. Toen heeft ze bij mij op de buik geslapen op de bank. Na drie uur heb ik haar in de draagdoek gedaan en ben ik gaan wandelen en boodschappen doen. Ze heeft erin gelegen tot zes uur, toen de fles gegeven en nu ligt ze in het ledikant! Ze heeft de afgelopen 20 minuten bij vlagen gemopperd maar is ook echt stil tussendoor en nu is ze al vijf minuten stil!

Meiden jullie weten niet hoe fijn dit is!!!

G. is vanavond naar nederland Italie in amsterdam. Ik ben dus de hele dag alleen. Dan duurt de dag wel een beetje lang hoor!

Geplaatst

Es wat fijn om je goede berichten te horen, en je ziet het, je gevoel volgen! Top meid, het scheelt natuurlijk ook dat jij ook wat kan slapen, als J een keer een mindere dag heeft dan kun je dat als je niet hondsmoe bent ook beter mee omgaan.

Geplaatst

Mooizo Es! Goed bezig!

Wij hadden ook om en om "dienst", dan sliep ie soms uren op je buik. Overdag dan. Man vond dat ook fijn. Dan ging de ander koken. We genoten juist van die aanhankelijkheid!

Volg je gevoel Es en je hart.

Kussss

Geplaatst

Ik heb ook echt besloten om er gewoon van te gaan genieten! Niks geen tijden etc...gewoon samen zijn als ze dat wil. En wel na elke voeding eerst het ledikantje in hoor! Ik wil wel elke x proberen of ze zelf in slaap kan komen in bed maar lukt het niet, dan niet! Ik ga er niet meer tegen vechten. Ik hoop een klein beetje dat op deze manier de nachten ook wat beter gaan. Als zij overdag meer rust krijgt en relaxed is dan moet dat denk ik ook wel uitwerking krijgen op haar nachten. En zo niet, dan niet. Dan komt ze lekker bij me liggen. G. heeft gisteravond een plank aan mijn kant van het bed gemaakt zodat, als ze niet slaapt in haar bed, ze zonder gevaar in een dekentje bij mij kan liggen zonder eruit te rollen.

Het moment gaat hoop ik gewoon vanzelf komen dat ze een aantal keren per dag wel in haar bed slaapt...en tot die tijd doen we het gewoon zo.

Ze ligt nu ook bij me in de draagdoek...huilde me te lang en te intens. Nu ligt ze heerlijk tegen me aan te kneuteren!

Testr sliep binkie snachts bij jullie wel oke?

Fijn trouwens dat jullie wat opknappen!

Geplaatst

Wat een snoetekes zijn E en F samen!!

Es heel verstandig en jawel hoor, ik weet wel hoe fijn het is als het een keer onverwacht lang of snel stil is... Heerlijk!

Hier 2 kindjes die om kwart over 7 al zijn gaan slapen met lichte koorts van de prikjes. Benieuwd hoe het vannacht gaat...

Geplaatst

Het was inderdaad heel gezellig! E en F speelden nu meer samen ipv naast elkaar zoals de vorige keer. Fiene was helemaal stuk, die lag al te pitten in de auto voordat ik de straat uit was (en nadat ivf me bevrijd had toen ik de verkeerde deur naar buiten had genomen, haha).

nu ligt ze er ook weer in, na een megapapfles. Benieuwd wat de nacht gaat brengen!

es, heerlijke berichten!

Geplaatst

Hee meiden,

fijn dat het beter gaat esther! Lekker je eigen ritme volgen. Ik heb uren en en uren met evie op m'n buik gelegen, gezeten, gewandeld. Ik ging soms zelfs naar het toilet met haar in de draagdoek, haha. Heb je weleens aanschuifbedjes gezien? Dat zou ik een volgende keer kopen: wel haar eigen bedje, dus veilig, maar wel direct naast mama. Ideaal lijkt het me (als je je kindje dichtbij je wil hebben slapen). Had het er vanmiddag nog over met fren hoe belangrijk het is dat je de dingen op je eigen manier doet in die prille eerste maanden. Daarbij maakt het helemaal niet uit welke aanpak je kiest: fren en ik hebben op belangrijke punten voor hele andere aanpak gekozen en het is beide heel goed gegaan en heeft goed uitgepakt.

E heeft diarree, koorts, niet lekker. Toen F kwam spelen had ze een opleving, maar daarna geslapen en vanavond heeft ze alleen maar bij mij en ar op schoot gehangen. Ga morgen niet werken, wil haar nu echt niet naar Kdv brengen. Ze eet en drinkt veel minder dan normaal en is echt helemaal niet lekker. Denk dat een dagje bij mama haar goed zal doen :-). Heb morgen een dag vol meetings, maar dat doen ze dan maar zonder mij :-) wel 1 belangrijke meeting einde middag tot 18.30, maar dan komt een vriendin even oppassen. Prima geregeld dus.

Nu lekker met ar op de bang voetbal kijken.

X

Geplaatst

Es, heerlijk om dit te lezen. Je geeft aan dat je haar na het drinken in haar beetje legt.

Misschien een manier van lezen, maar ons werd aangeraden na het drinken even knuffelen, tot ze het contact verbreekt, of tekenen van vermoeidheid geeft, dan naar bed brengen. Of na de fles even in de box, tot ze aangeeft dat ze moe is. En daar kan soms heel wel na het drinken zijn. Op een gegeven moet merk je dat die periodes langer worden.

Ceeke, super!!! Je loopt precies een week achter me aan! Duimen voor goede ontdooiing!

Geplaatst

Es, bink sliep de 1e 3 maanden onrustig. Ik ging er zo vaak uit in de nacht! Dacht dat ik niet meer kon. (Gelukkig had ik weinig verplichtingen verder) Tot maand 4, toen sliep ie in ene door! En vanaf maand 7 tot nu weer 1 a 2 voedingen per nacht.

Bink sliep wel vanaf maand 2 snachts op zijn kamer, anders pakte ik 0 rust. Hij viel (en valt) vaak aan de borst in slaap, mama-speen :) en dan schuif ik hem erin.

Maar nu ik zolang niet fit ben en hij extra vroeg/vraagt weer, vind ik het ook weer mega zwaar hoor. En nu hij op kdv wel weer de fles pakt en mijn productie niet meer is wat hij was, komt langzaam afbouwen met bv wel steeds vaker in mijn hoofd (met tranen tot gevolg). Wil het niet, maar denk dat het voor mij, mijn energie en fysieke weerbaarheid wel beter is. :-(

Geplaatst

Doe ik SimbA!

Gerard zit nu bij die wedstrijd ivfsh! Die bedjes lijken me super maar vind het een beetje jammer om die nu nog te kopen. Heb ook niet superveel ruimte voor.

Hadden jullie ook vaak dat ze snachts niet in het eigen bed wilden slapen en dat jullie ze bij jullie namen?

Geplaatst

Wij staan snachts te wiebelen aan de wieg. Als hij niet slaapt aan de borst, dan liep ik niet weg tot hij diep ademt dmv wiegen (korte afgewisseld met lange bewegingen). Eigenlijk te hilarisch voor woorden, maar werkt wel. Hij huilt bijna nooit en zeker niet lang. Tenzij er echt iets is

Geplaatst

Heb m'n moeder net 'verboden' elke dag te bellen ;-) Spreken elkaar sowieso veel, maar laatste week elke dag en ik heb niks te melden. Ja dat was wel zo haha....

Es, je klinkt vastberaden en daadkrachtig, goed zo!

Caro, zijn ze braaf blijven slapen?

Ivfsh morgen E even vertroetelen. Fijn dat je het zo kunt regelen.

Heb keel- en oorpijn, erg fijn maar niet heus. Ga maar even stomen en dan slapen (hoop ik). Het is beetje lastig hier. J is met veel nieuwe dingen bezig en zit vol enthousiasme en adrenaline, maar dat is mij nu dus veel te druk en hyper. Ik heb juist ontspanning nodig en die 'omgeving' kan hij me niet goed geven omdat hij zo vol energie zit. Nou ja, baal ik even beetje van...wat ik dan ook weer flauw vind van mezelf.

San hoe is het trouwens met jouw keel?

Truste meiden, ik meld me morgenochtend wel weer ;-)

Geplaatst

J zoekt ook afleiding omdat ie in spanning zit, zou het niet?

Mik ik snap dat je tot tranen komt als je denkt aan afbouwen maar meid je hebt het al zo lang gedaan! Hij heeft al zoveel goeds van jou binnen gekregen, denk ook aan jezelf he. Ik heb het bij de oudste 10 maanden gedaan en vond het natuurlijk ook vreselijk maar was heel snel gewend en genoot ook van de 'vrijheid'.

Ja ze slapen nog braaf Henne, al heb ik wel een paar keer een kreet gehoord uit de babykamer... Heb het gevoel dat ik er nog wel uit zal moeten vannacht, kan me er beter op instellen denk ik.

Geplaatst

Hi esther, e sliep meestal in haar bedje dat direct naast mijn kant van het bed stond. Toevallig waren de matrassen precies even hoog, zodat we elkaar mooi konden zien liggen en ik soms een arm uit kon steken om even speentje te geven of om gewoon even een hand op haar buikje te leggen. Ze heeft zes maanden op onze kamer gelegen, we sliepen er alledrie perfect bij met zes maanden was ze echt uit het kleine stokke wiegje gegroeid en hebben we het bedje groter gemaakt en op haar kamertje gezet. E sliep perfect en wij moesten wennen, haha. Af en toe sliep ze tussen ons in, maar alleen als ze heel onrustig was.

Miki: super goed dat je al zo lang borstvoeding geeft! Heel knap! Ik had hetzelfde als Caroline, ik vond het best moeilijk om af te bouwen, maar het was wel beter voor mij. Ik vond denvrijheid daarna ook wel lekker en E hing vanaf toen ook wat minder aan mij, omdat ar haar natuurlijk vaker kon voeden. Ar stond overigens altijd achter bv geven, maar gaf wel dat hij het leuk vond toen ze de fles kreeg. Ik trouwens wel eerder gestopt dan jij. Met 8 maanden heb ik de laatste voeding gegeven, maar ik was al langzaam aan het afbouwen vanaf zes maanden. Ik ben als eerst met de late avond voeding gestopt en daarna heel rustig aan telkens een voeding afgebouwd totdat ik alleen nog de ochtendvoeding deed.

Ik ga slapen meisjes, eerst even kijken bij E of ze niet te warm is (voor het slapen gaan was het weet 39,7....). Het guppie... Wel heel leuk dat ze een opleving had door F vanmiddag :-). Je had haar moeten zien lachen toen ze F op de arm van fren zag zitten. Cute, die kiddo's!

slaap lekker!!

Geplaatst

IVF, hoe is het nu met E? Arm guppie! Fijn dat je toch lekker thuis bent vandaag.

En... tromgeroffel... Fien heeft DOORGESLAPEN!! van 20.15 tot 6.15 vanmorgen. Wat heerlijk! Ik hoorde haar pruttelen en keek al op de wekker om te zien hoe laat het was en zag tot mn stomme verbazing dat het 6.15 uur was. Das maar een half uurtje voordat de wekker gaat, dus heerlijk rustig aan gedaan vanmorgen en 45 min eerder op het werk dan normaal. Hoop dat ze nu weer snapt dat dit de manier is, we zullen zien komende nacht!

Henne, hoe is het met koekie? Nog steeds geen verhuisplannen?

Wen, wordt het niet eens tijd voor een buikfotootje van jou?

Meiden, ik ga aan het werk, ben helemaal blij!

Geplaatst

Fren dat is echt fijn, benieuwd of dit de omslag is naar betere nachten.

Zelf ook een goede nacht gehad, wat scheelt dat toch zeg! Twee keer er maar uit en beide keren snel weer in slaap gevallen.

Caro het is toevallig slechte timing met J zijn werk. Vastgoed ligt natuurlijk al jaren op z'n gat en de plannen die hij en een compagnon hadden sneuvelden telkens op financiering....wie belegt er nu in vastgoed, niemand...en zelf hebben ze geen startkapitaal. Maar ze hebben er nu een derde partij bij die in die financiële wereld zit en daardoor komt alles opeens in een stroomversnelling. Dit is wat hij al jaren wil, dus ja dan komt er gewoon heel veel energie en adrenaline vrij. Heb gisteravond wel aangegeven dat dit voor mij nu eigenlijk wat teveel en te onrustig is. Hij kwam namelijk thuis met de woorden 'Nou, laat Koekie maar komen vannacht, heb deze week geen belangrijke afspraken meer'. Dat schoot bij mij even verkeerd. En Koekie is dus lekker blijven zitten, HA! Oh nee....hij mocht van mijzelf ook wel komen, hmmm..... ;-)

Simba trek je het nog?

Ruby, À er nog weer uit geweest om te strooien?

Ivfsh hoe is het met E?

Dublin, de buren al gesproken? Is idd wel beetje raar om zomaar te te beginnen zonder waarschuwing.

Tool knap je alleen beetje op?

San, weer wat lekkerder in je vel nu je verjaardag voorbij is? Is R nog zo aan het uitproberen?

Es, hoe was jullie nacht?

Miki, niet gelijk weer teveel gaan werken hoor, je bent echt heel ziek geweest, neem wat tijd voor herstel anders blijf je kwakkelen. En het is helaas nog lang geen voorjaar.

Ik ga maar eens een stofdoek pakken. Moet zeggen dat dat ook niet meewerkt: J bezig met superleuke dingen en ik een beetje huismuts spelen. Denk dat de burned out echt wel over is, want heb gewoon zin om te werken, mijn hersens te gebruiken, wat zinvollers te doen dan afstoffen en cake bakken. Is leuk voor een tijdje maar ben er nu wel klaar mee (en is natuurlijk weer helemaal anders als onze kleine Sumo er is)

Geplaatst

Ik wou net zeggen Henne, dat hersens gebruiken gaat even niet lukken op de manier die jij bedoelt... zal even druk zijn met andere dingen... :-)

Simba hoe is het bij jou?

Hier gelukkig ook doorgeslapen ondanks de prikken en koorts maar ikzelf sliep maar niet in omdat ik lag te wachten op geluiden uit de babykamer, stom!

Geplaatst

Wat heerlijk Fren!! Lekker even een hele nacht kunnen tukken!

Hoe is het met de koortslip Henne? Mag Koekie al komen?

Ja, Wen... Volgens mij worden we zwaar verwaarloosd op buikfoto gebied...

Ivf, E. nog koortsig?

En Es.... ik hoop dat de goede verhalen de overhand gaan krijgen.....

En dat je daardoor zelf weer iets meer rust kunt pakken.....

Als je er erg moe bent, kun je ook zelf veel minder hebben.... En lijkt elk huiltje een onoverkomelijk probleem.. We zijn tenslotte nog steeds 'gewoon' mensen..

Je doet het goed lieverd...

Hier nog onveranderd.... Ik probeer niet te broekloeren......

Geplaatst

Meiden, ik lees mee, maar soms ff geen zin om te reageren.

A heeft pas in de spits hoeven strooien. Om 4uur vanmorgen was er nog niets aan de hand.

Ik dacht ok mooi droog ik ga op de fiets. Helaas het was glad en ben gevallen. Behalve wat last van mijn arm spieren en een knie verder nergens last van. Terug naar huis gelopen en de auto gepakt. In totaal een uur bezig geweest om op het werk te komen. Lopend was ik nog sneller geweest.

Maar ja, vanavond naar de fysio en kijken of hij me kan helpen. Heb tegenwoordig wel last van mijn armen na het slapen. heb een tennisarm rechts. Ik slaap met mijn armen gebogen. Lekker in de foetushouding zullen we maar zeggen. maar dat is dan in de ochtend echt een drama. Komt wel weer goed.

Dit weekend staat in het teken van carnavalsoptredens. Moet nog wat verzinnen om aan te trekken. Wel warme kleren denk ik. Heb nog heel veel in de garage liggen. Dus vanavond ff kijken.

Verder niets te melden. Behalve dat er natte sneeuw uit de lucht komt vallen hier.

dikke knuffel voor jullie allemaal meiden... Denk aan jullie.

Geplaatst

Fren fijn zeg! Dan voel je je even echt opgelucht en een ander mens of niet?

Ivfsh hoe is jouw nacht met E geweest? Sneu hoor, zo'n kleintje ziek!

Dikke knuffel voor jou rubby!

Henne alles rustig nog. Je maakt het wel spannend zo hoor! Elke morgen is dat een van de eerste dingen die ik doe...even kijken of er al nieuws van je is!

Kan me voorstellen dat je hoofd niet echt staat opdit moment naar zakelijke plannen van J. Natuurlijk heel fijn voor hem maar voelt even als 'bijzaak'?

Gisteravond heeft ze niet geslapen in bed, alleen bij mij. Om elf uur geprobeerd haar naar bed te brengen na de laatste fles maar helaas. Toen lekker bedje naast mij gemaakt maar dat vertikte mevrouw ook. Bij mij dus in slaap gevallen. Om vier uur heb ik haar na de fles in haar ledikant gelegd, zelf toen nog niet echt geslapen. Daarna heeft ze tot negen uur geslapen.

Ik ga vannacht haar maar proberen slapend in haar ledikant te leggen als ze bij mij in slaap valt. Ook al weet ik dat je dat beter niet kunt doen hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden