Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja, heerlijk doorgeslapen, alleen wel veel te laat naar bed... ben een fotoalbum aan het maken en was daar zo in verdiept dat het ineens kwart voor 12 was. Dus al met al nog steeds maar 6 uur geslapen, maar wel aan een stuk, en dat scheelt alles!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nee, eigenlijk nooit. Ik geef haar op ons bed de fles en pak haar dan op. Ze is dan helemaal groggy, maar wel wakker en laat een boertje terwijl ik naar haar kamer loop en slaapt eigenlijk direct door.

Geplaatst

Waarschijnlijk met het zelf in slaap leren vallen.

maar zeker tijdens een nachtvoeding slapen die ukkies zo ongeveer gewoon door. (itt hun moeders ):happy:

Geplaatst

Volgens mij geldt dit inderdaad niet voor nachtvoedingen hoor, maar met name als ze 's avonds moeten gaan slapen. Zou me er hoe dan ook niet druk om maken, wat werkt dat werkt bij jullie!

Geplaatst

ja dus als zij bij mij in slaap is gevallen dan gewoon kijken of ik haar stiekem weg kan leggen in haar ledikantje. Ga ik vannacht proberen!

vanmorgen heeft ze de hele ochtend in bed gelegen maar wel om de tien minuten jammeren. Kijken hoe het vanmiddag gaat!

Geplaatst

Ha dames.

Henne, ik zit ook iedere ochtend te spieken of je je al gemeld hebt. Koekie maakt het wel spannend zeg!

Wat een mooi artikel mbt de link die gisteren geplaatst was. Op zich best logisch. Zo''n ukkie zit eerst veilig en warm bij mama en komt dan ineens in de grote buitenwereld en moet daardoor ineens een hoop gaan verwerken en leren. Logisch dat zo'n ukkie zich geborgen en veilg wilt voelen (lees: bij mama wil liggen).

Es, als ik jouw berichten lees, kan ik maar 1 ding concluderen: je bent een supermama waar de liefde van af straalt!

Tool, hoe is het met jou en de griep?

Ego. Ik zal komende dagen wel een buikfoto plaatsen. Ik wilde het weekend sowieso weer een nieuwe maken. Ik zal hem daarna wel gaan plaatsen. Ik heb helaas niet zo'n mooi bescheiden buikje als Henne, hoor.

Ik ben gewoon overduidelijk rond. Niet alleen mijn buik, maar ook mijn heupen, benen etc . Alles groeit vrolijk mee. Dat in combinatie met vocht vasthouden.....

Hoewel vriendinnen van mij zeggen dat ik veel minder rond ben en ik een veel kleiner buikje heb als bij M. Zelf zie ik alleen maar rondingen.

Verder heb ik contact gehad met mijn chef en bedrijfarts. In overleg met hen, ben ik mijn allerlaatste dingen aan het afronden en overdragen en ga daarna volledig de ziektewet in totg aan mijn zwangerschapsverlof. Ik schat nog 2 ochtenden nodig te hebben alvorens alles klaar is en dan ga ik dus echt mijn rust nemen en niet meer werken.

Ik had op mijn werk nog aangegeven dat ik mij zo bezwaard voel om dit, maar dat werd door zowel mijn chef als de bedrijfarts weggeveegd met de woorden: dat ik mij al genoeg had ingezet en dat het nu belangrijk was om aan mijn gezondheid te gaan denken.

Dat voelt zo als een enorme opluchting!.

Geplaatst

Wij deden in het begin vaak het bedje warmen met die kruiken, dan is de overgang niet zo groot.

Als je dat niet probeert, zou elke ouder nachten lang met de kleine in de arm zitten hoor!

Hopelijk gaat dit ook weer een hoop schelen voor jullie.

Geplaatst

Kruiken warm maken doe ik ook altijd. Ik ben wel een muts hé! Ik dacht dat het niet goed zou zijn als ik haar slapend weg zou leggen...

Hoezo een onzekere miep!

Testr ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om de keuze te maken om te stoppen! Ik zie dit ook elke x weer terug bij mijn zussen! Alhoewel mijn schoonzusje er was vanmorgen en die gaf aan ook te stoppen na negen maand...meiske beet alleen maar in haar tepels dus daar was ze klaar mee!

Wen lief dat je dat zegt van me...voelt zelf vaak niet zo hoor! Vb: gisteravond had ik een heerlijk nestje voor haar gemaakt naast me in bed. Ik leg haar erin en ze begint te krijsen joh! Ik zat stijf rechtop in bed van frustratie (wat zij uiteraard voelt :) en dacht wat moet ik hier toch mee. Dus ik zeg ssssttttt.....

En toen keek ze me ineens met hele grote ogen aan, heel verschrikt en begint nog een octaaf hoger te krijsen! Dus ik meehuilen omdat ik me zo schuldig voelde...pffff hormonen!

Heerlijk wen dat de kogel door de kerk is...jij gaat met verlof! Geniet ervan, nu de laatste dingen afhandelen en dan echt tijd voor jou en ukkie!

Je hebt meen ik weleens een foto van je vorige zwangerschap laten zien, toen was je ook prachtig hoor! Dus dat zul je nu vast ook zijn!!!

Geplaatst

Esther ik zou nu idd gewoon doen wat werkt hoor! En ze valt toch ook weleens wél in bedje in slaap, dat komt dan vanzelf wel vaker voor denk ik.

Wen goed zo! En idd, nu aan jezelf denken. Fijn dat het geregeld is, zal zeker een opluchting zijn!

Heb babykamer gestoft en deur open gezet....zou Koekie de boodschap door hebben?

Geplaatst

Even in het algemeen...

Ik merk dat ik momenteel in dit topic veel praat over het wel en wee rondom mijn dochter en ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen erg moeilijk is. Ik zou het echt fijn vinden als jullie dit heel eerlijk zeggen tegen me! Mijn wereldje is momenteel nogal klein en ik wil jullie niet kwetsen!

Geplaatst

Esther ik praat alleen over zwanger zijn...merk dat ik me in dit groepje toch het meest eerlijk en open kan uiten en ook eerlijke en open reacties terugkrijg. We kennen elkaar niet voor niets al langer én bovendien ook 'in het echt'.

We zijn natuurlijk begonnen hier terwijl we allemaal in een pauze zaten en er nog niemand zwanger was. Inmiddels zijn er heel wat kindjes geboren, zijn er een aantal meiden gestopt met de mm zonder dat het gelukt is en is er nog een klein aantal bezig met behandelingen.... Ik denk dat het niet te voorkomen is dat de onderwerpen daardoor veranderen. Maar ik denk soms ook wel eens, moet dit niet pijnlijk zijn voor degenen die (nog) geen kindje hebben. Toch is al meerdere keren ook aangegeven dat veel meiden juist graag meelezen en meeleven, dus ik denk dat jij gewoon lekker over je dochter moet blijven schrijven. Maar ik kan dat natuurlijk niet zeggen voor degene die het aangaat, dat is een feit.

Ben zo sloom als wat vandaag zeg, zit hier al een uur te bedenken dat ik mezelf van eettafel naar bank moet verplaatsen maar gewoon geen puf voor. Hup, schop onder m'n kont....

Geplaatst

Es, Ik kan uiteraard niet voor de andere meiden praten, maar persoonlijk heb ik er absoluut geen problemen mee. Al snap ik jouw gevoel mbt de angst dat je hiermee meiden kwetst.

Wij helpen en steunen elkaar door dik en dun, waardoordus de ervaring van de andere moeders je mischien kan helpen. (maar ik kan dan makkelijk praten met al 1 kindje en de 2e in aantocht, maar kan mij wel voorstellen dat het op sommige momenten pijnlijk kan zijn voor de wensmama's). Vanaf het moent dat ik met jullie mee mocht schrijven vond ik het juist zo bijzonder dat hier alle ondewerpen met elkaar besproken worden. Van wanhoop en verlangen tot babyspullen en blijdschap. Dat maakt het hier zo bijzonder!

Ik denk dat wij allemaal wel eens pijn hebben gevoeld omdat je zelf zo graag dat wil meemaken, maar dat je voornamelijk toch ook erg blij bent voor de ander en op die manier het een beetje mag beleven.

Ik meen echt oprecht: je bent een supermama. je doet zo veel voor jullie meisje en geeft niet snel op. Logisch, toch dat je af en toe wel eens gefrustreerd ben. Je bent ook maar een mens met gevoelens en hormonen. Niet zo streng zijn voor jezelf!

Geplaatst

Lieve Es, je kwetst me absoluut niet hoor! En ik vind het ook niet moeilijk. En ik snap heel goed dat er veel over de kindjes gesproken wordt, want ik ben in de minderhied, en er zijn (gelukkig) veel die wel hun wens hebben zien uitkomen.

Ik schrijf hier wel minder, maar dat komt omdat ik stomweg weinig tijd heb, en ik ook niet zo veel te melden heb. En ik merk dat ik ook niet zo goed weet wat ik moet zeggen als en iets is met 1 van de kindertjes. Maar meelezen doe ik wel, wil toch weten hoe het met de kleintjes gaat, en met de zwangeren :)

Dus Es, voel je er niet rot onder.

xxx

Geplaatst

Ohw es, dat kapje is echt iets voor zoals ik denk dat jij bent. Echt erg leuk. Als ik het nodig zou kunenn hebben had ik die zwarte met witte swirls gekocht. Maar dat is een kwestie van smaak.

En ik lees mee en leef mee, zou het echt wel eens een dagje van je over willen nemen hoor. Alleen al om jou lekker te laten bijslapen. Maar voel je niet bezwaard om hier erover te schrijven. Dit geldt ook voor de situatie van Wen en Henne en Simba en eigenlijk allemaal.

Vind het leuk om te lezen, maar reageer soms gewoon niet omdat ik er niet over mee kan praten (helaas) en ja dat doet soms pijn, maar weet ook wat jullie er allemaal voor hebben moeten doen.

Dikke knuffel voor allemaal.

Geplaatst

Ben zo sloom als wat vandaag zeg, zit hier al een uur te bedenken dat ik mezelf van eettafel naar bank moet verplaatsen maar gewoon geen puf voor. Hup, schop onder m'n kont....

En bank al bereikt? De dag is gelukkig nog niet om, dus je hebt nog even! Ik zit me wezenloos te zoeken, maar ik kan niet vinden waar je die post hebt geplaatst over wel of geen Utrogestan en het gele lichaam en de werking, etc. Weet jij zelf nog waar dat was? Het was een vrij lang verhaal, erg interessant. Ik krijg net te horen dat ik morgen met de Utrogestan mag stoppen, terwijl ik het met mijn zoontje tot 12 weken heb gebruikt. Dat schijnt een fout te zijn geweest, want bij verse mag je na de test stoppen blijkt nu. Word ik toch een beetje zenuwachtig van.. Dank!

Geplaatst

Zowaar nog wat geslapen zelfs Floor (op de bank dus, niet aan tafel ;-))

Ik kan dat topic ook niet vinden, wat raar zeg... Was iets over twijfel over hoeveelheid utrogestan...

Geplaatst

Ik mocht na de verse poging ook stoppen na de tweede positieve bloedtest.

Andere ziekenhuizen laten je wel tot de 12de week de bollen gebruiken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden