Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag weer een vroege. Maar nu hoeft A. Niet langer door te werken. Ik stop een uurtje eerder en werk dat uurtje dan nog thuis.

Ivfsh, het gaat snel opeens, spannend hoor. Hopelijk gaat het met E. ook steeds beter. Mijn neefje heeft ook heel slecht gegeten toen hij nog kleiner was (dit jaar wordt ie al 9). En nu eet hij bijna alles. Dus ik ben geneigd om te zeggen, komt goed schatje ;-).

kaartje, las dat de opleiding ietwat verwarrend aan het worden is, maar dat jij niet de enige bent die dit zo ervaart? Lastig toch wel, of valt het wel mee?

over tien minuutjes vertrekken. Dus ik stop er voor nu even mee.

caro, heeft N. gisteren een leuke dag gehad?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool, die verwarring schijnt normaal te zijn. Er is zoveel basisstof en alles heeft met elkaar te maken. Vandaag en morgen grotendeels praktijk, dus leren waar de punten zitten. Gelukkig geen hele dagen theorie. Hele opleiding is in het engels, maar gisteren eind van de dag voelde het als chinees ;-) . Zo eerst zelf acu behandeling, dus even lekker relaxen. Daarna weer naar de opleiding.

Geplaatst

Tool, jij weer een vroegertje.

Ivfsh, ik denk dat het cb toch wel veel meer kindjes ziet nu die niet aangekomen zijn. Er zijn zoveel kleine kinderen al tijden aan het kwakkelen. Bijzonder dat de adoptieprocedure nu ook echt op gang komt. Je schrijft 'ze' mag komen, betekent dat dat het een meisje wordt? En kiezen jullie ook voor sn? Ik heb adoptie altijd een optie gevonden, J niet dus dan houdt het op, maar ik blijf het bijzonder vinden om het bij anderen te volgen.

Fren, dat dat F weer aan het spoken is geweest. Moeilijk hoor. Zou ze nog last kunnen hebben van de ziekenhuisopname? Mijn moeder vertelde dat mijn broer een half jaar lang elke nacht bij hun kwam liggen nadat hij met een longontsteking in het ziekenhuis had gelegen. Zocht kennelijk die geborgenheid. Hij was toen wel al twee ofzo, maar dat maakt denk ik weinig uit.

Wie vroeg er ook weer naar de voorkeurshouding? Het lijkt echt minder, hij kiest vaak in eerste instantie nog wel voor links, maar draait ook naar rechts. We hebben hem ook al diverse keren met hoofdje rechts slapend aangetroffen. Echt blij mee.

Vannacht lekker rommeltje hier qua tijden, maar ach....dat was te verwachten. Ik maakte hem om twaalf uur wakker en toen wilde hij eigenlijk niet drinken, vervolgens heeft hij toch nog vijf uur gemaakt dus helemaal niet slecht. Hij zal echt nog niet standaard zeven uur maken elke nacht ;-) Komende dagen maar eens kijken of die twaalf uur voeding wat beter gaat en anders laten we die lekker zitten en dan komt hij gewoon om drie uur snachts. Als ik vroeg naar bed ga, is dat nog wel te doen en over aantal weekjes slaapt hij misschien wel door.

Zo boodschappen doen, J wil samen gaan en Th meenemen....ben benieuwd ;-)

Geplaatst

Kaartje veel plezier en succes vandaag! Het zal je idd wel duizelen maar dat komt vast goed. Enne...alle acupuncturisten hebben van die posters in de behandelkamer hangen, volgens mij om te spieken want wie onthoudt nou ál die punten ;-)

Geplaatst

Henne, is het echt nodig Th wakker te maken om 24 uur?? Hij groeit toch heel goed, wij hadden altijd de instelling, als ie slaapt, dan heeft ie dat nodig. Tja als ie heel slecht gedronken had die dag was het anders. R was al heel snel not amused en weigerde dan zowiezo om te drinken als we hem met de late voeding wakker maakten. Daar zijn we heel snel mee gestopt. Je hebt best kans dat Th zelf een min of meer vast ritme zal zoeken, met wat sturing van jullie. bij ons werkte die vaste tijden volgens het lijstje niet en hij was toen al heel eigenwijs en ontwikkelde zijn eigen vaste tijden hihi.

Leuk hoor, meenemen met boodschappen doen! voelde me zo trots die eerste keer, straalde dat volgens mij ook uit!! Veel plezier.

Kaartje gelukkig ben je niet alleen die het nu als chinees ervaart, lekker ontspannen zelf en weer naar cursus. Veel plezier!!

Ivfsh E toch iets aangekomen Joepie!!!! Veel ziek geweest en een slechte avondeter, tja combi bij elkaar nietwaar?

R eet al weken geen of bijna geen avondeten alleen zijn kleine toetje. Tja erin proppen werkt averechts en als ie dan al een keer goed eet geeft het een goed gevoel. Maar R is dan ook niet zo ziek als jullie meisje geweest. Zal vast wel weer bijtrekken. Als jij je nog geen zorgen maakt zal het wel loslopen. Moedergevoel heeft het toch vaak bij het rechte eindje nietwaar??

Spannend die gesprekken!!! Zo bijzonder lijkt me dat, een "eigen" kindje en een adoptie.

Jammer dat het adoptie traject zo lang duurt en het zo duur is, anders zouden vast meer mensen dit doen. Ik had het ook wel gewild, maar leeftijd, nog niet zo lang getrouwd, financiën en het lange wachten hebben ons er niet verder in doen verdiepen.

Hier ook weer vroeg op. Voor R wakker werd lekker gedouched en toen hij eruit was lekker samen ontbeten en hem naar de opvang gebracht. Daarna boodschapje gedaan en nu aan de koffie aan de keukentafel met laptop van het weidse uitzicht genieten hier. Jammer dat de zon er niet is, hopelijk komt ie snel met de stijgende temperaturen waar we allemaal zo naar verlangen...... Hoef pas om 14.45 uur te dus nog wat uurtjes lekker voor mezelf. Weet nog niet wat ik ga doen dus zal het wel zien. Zo weinig mogelijk hihi.

Geplaatst

San, aankomen ging over E :-)

Hier helemaal stuk. Vannacht weer van 3-5 met F bezig geweest en vin zelfs nog tot 6.15. Ik ben kapot, mega verslapen vanmorgen, giga stapels op m'n werk, ik zit er echt ff doorheen...

Geplaatst

Oeps sorry fren hihi, nog niet wakker zeg maar. Heb het ff aangepast ;)

Oh balen zeg dat F jullie zo wakker houdt :( Hebben jullie enig idee wat de oorzaak is van haar nachtelijk spoken???

Net wat Tool zegt, 1 ding tegelijk, meer dan je best kun je niet doen. Hoewel je veeeeeeeel liever in je bed duikt met de dekens over je hoofd....... Sterkte vandaag.

Geplaatst

San, dat van om twaalf uur wakker maken is een eigen keuze hoor. Cb heeft geen tijden oid meegegeven. Th maakt de langste ruk de laatste week na de voeding van 20/21 uur met het badje. De ene keer is dat vijf uur, laatst dus een keer zeven uur, dat wisselt nog heel sterk (logisch). Maar ik wil dus proberen of ik het op kan schuiven, zodat we echt een beetje nacht hebben. Het maakt best verschil of je van twaalf tot zeven kunt slapen of van acht tot drie, ik lig om acht uur ook gewoon nog niet meteen in bed en ook door het badje ben je met die voeding toch langer bezig. Het is dus een probeersel, kijken of hij op wil schuiven,maar geen noodzaak. Eind vd middag eerste fles, vind het stom genoeg nog best spannend.

Geplaatst

Ja je moet ergens beginnen met proberen nietwaar? Als je het niet probeert weet je het niet. En je slaapt idd beter van 12 tot 7 dan van 9 tot 3. Hopelijk heeft die slimme rakker van jullie het snel door!!

Geplaatst

Nou, hij meldde net dat zijn afspraak eind vd middag niet doorging dus dat hij rond vier uur thuis is. Eerste wat ik zei: dan kun je Th de fles geven. J helemaal blij en ik merk dat ik ergens dan toch een beetje jaloers ben haha, domme doos hè, wil meer rust en de zorg delen maar als puntje bij paaltje komt zijn de voedingen wel die momentjes dat je je mannetje even helemaal voor je alleen hebt. Maar ondertussen zit ik ook nu pijn te hebben, dus het is echt wel goed zo. En J en Th gaan ook genieten van hun momentjes dan en dat is ook mooi.

Geplaatst

Vanaf geboorte is het steeds een proces van loslaten als Th opgroeid. Wen er maar vast aan, gaat nog veeeeeeeel erger worden.

Nee hoor grapje, ik was de eerste keer ook jaloers, hoort er helemaal bij. Het went snel hoor, het even uit handen kunnen geven. Heb je eventjes een momentje voor jezelf. Maar de eerste paar keer moet je op je tong bijten om niet steeds te zeggen hoe het moet, want ja niemand kan het beter dan de mama :))

Geplaatst

Fles zou J beter moeten weten dan ik, want die eerste nacht thuis heeft jij dat geregeld omdat ik doodop was. Kraamhulp had het hem uitgelegd en mij niet. Maar idd, met badjes, luiertjes ed moet ik soms op mijn tong bijten maar ik wil J bewust alles ook op zijn eigen manier laten doen. Hij doet alles nu nog graag en ach, dan kan hij nog steeds de hydrofielen niet vinden in de commode, hij zoekt er in ieder geval naar ;-) (zo'n hydroding)

Geplaatst

haha dat zoeken van mannen is een topic op zich waard ;) die kunnen het nooit vinden al staat het recht voor hun neus *lol*

Heb het nos steeds hoor, dan doet P iets en dan flap ik er bojna uit dat hij het beter zus of zo moet doen. Ik ben er inmiddels wel al achter dat die twee mannen het prima voor elkaar krijgen als ik er niet ben, maar in het begin............. pffffff heb wat afgemoppert tegen mijn moeder ;)

Geplaatst

Ach, ik vind het tegelijk ook zo vreselijk leuk om ze zo samen te zien. J is echt helemaal gek met Th, toen ik gisteravond een 'luier huiltje' herkende, rende J gelijk naar boven want die had hem de hele dag nog niet vastgehouden. Dat hij dan drie keer zo veel billendoekjes gebruikt als ik, het zij zo ;-)

Geplaatst

Ik heb R zijn luierhuiltje nog niet ontdekt, hij gebruikt meer zijn geurvlag hihi.

Moet me klaar maken om naar het werk te gaan maar pfff wat een weer om doorheen te moeten fietsen vandaag.............. Hopelijk hebben ze nog een collega geregeld voor vanavond, zag ope het rooster dat ik alleen sta???? Als het echt zou moeten zou het vast lukken, maar met een nieuwe bewerkelijke opname die als hetgoed is nu arriveerd heb ik toch liever iemand naast me op de werkvloer!!!!!

Geplaatst

Dat jaloerse heb ik nooit gehad, alleen maar blij dat iemand anders het deed en dan nog het liefst papa dan is het toch helemaal goed? Joh jij hebt zoveel meer tijd dan J met je zoon en ik vond het in het begin ook ontroerend om papa met ze bezig te zien. Nu nog soms hoor maar dan met andere dingen niet met flessen of luiers :-)...

En heb hem ook wel eens betrapt bij een gewone plasluier hup, 3 doekjes tegelijk uit de doos! Hallo, zo is dat ding wel heel snel leeg! Geloof dat hij er nu 2 pakt hihi...

Geplaatst

Caro ik verbaasde me ook een beetje over mezelf. Komt denk ik deels ook doordat ik graag was blijven borstvoeden. Misschien niet zozeer jaloers op J, maar meer moeite met het 'afscheid' dan ik had gedacht.

Billendoekjes en luiers.....niet aan te slepen hier.

Geplaatst

Henne, kan mij voorstellen dat je toch wat gevoelens hebt bij het "afscheid" nemen, maar kan mij jouw beslissing zo goed voorstellen! Verstandige keuze, want het mag tenslotte niet ten koste gaan van jouw gezondheid. Op deze manier creeer je wat meer rust, terwijl er voorlopig nog genoeg momentjes zijn om Th te voeden.

Es, wat fijn dat alle tips zo goed werken. Jullie meiske die nu goed slaapt! Ik ben zo blij voor jullie!

Dublin, wat onwijs balen, meis (understatement). het lijkt er idd op dat er wel iets is gebeurd anders kan zo'n test nooit zwanger aangeven. Weet je al wanneer je weer nieuwe urinetesten gaat uitvoeren? Ik snap dat je er volledig van uitgaat dat de poging is mislukt, maar mag ik tot de herhaalde testen, nog even stiekum hopen op dat ene wonder voor jullie?

Ceeke, jeetje, wat een nieuws.....pff. Mixed feelings betreffende de zwangerschap van je zusje. Lijkt mij heel moeilijk.

Heel veel sterkte en beterschap met je oor!!!!

En toen was ik het weer even helemaal kwijt......sorry!

Ik ben de afgelopen dagen weinig op het forum geweest vanwege het bezig zijn met de geboortekaartjes. Wat een keuze en wat een werk! Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, dus waarschijnlijk ben ik de komende dagen ook nog niet geheel heel actief hier.

Met ons ukkie gaat gelukkig alles goed.. De laatste loodjes zijn ingegaan. Spannend! Ik heb in ieder geval met ijsbeertje afgesproken dat hij/zij sowieso moet blijven zitten tot na 21 maart...hihi. Dan heeft namelijk zijn / haar grote broer voor het eerst op school een open podium. Dat houdt in dat hij met zijn klas een soort toneelstuk gaan doen voor alle papa's en mama's. Ja, en daar wil ik dus absoluut bij zijn (met een lading zakdoeken vanwege mijn hormonen en emoties).

Verder las ik iets over loslaten......pfff......zo moeilijk!

M zit nu in de fase dat hij alleen wil buiten spelen. Argghhh. 4 jaar! En dat buiten spelen is dfus niet alleen in de achtertuin, maar rondom ons blokje huizen en pleintje voor de deur. Vanwege mijn werk zie ik denkbeeldig overal gevaren, dus dit is absoluut niet goed voor mijn gemoedsrust. Loslaten. Bah!

Geplaatst

Over loslaten gesoroken...... J was niet op tijd thuis dus ik met fles. Th weigerde pertinent, alleen maar huilen. Toen J thuiskwam weet ik niet wie meer overstuur was ik of Th :-( Nu probeert J het, wat iets beter gaat maar niet van harte. En ik zit op de trap te janken .... Voel me zo vreselijk schuldig en vraag me ook af hoe dit verder moet als hij geen fles pakt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden