Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

testr, succes met wachten. slopend lijkt het me, ondanks de mooie positieve zwangerschapstesten.

Zou mooi zijn als je ook een twin krijgt!

San, wat goed dat jullie een glimlach bij je moeder tevoorschijn hebt kunnen toveren. Jullie verrassingsbezoekje heeft haar dus goed gedaan. Vandaag, woensdag en vrijdag dus nog chemo. heftig, duim dat het resultaat gaat leveren!

Caro, lekker aan de zwemmerij. heerlijk. Heb in de vakantie niet iedere dag baantjes getrokken, maar als ik ze wel had getrokken voelde het wel weer fijn en lekker aan.

Es, meissie, wat fijn om weer iets van je te horen.

Goed dat jullie een psych hebben gevonden die 'goed' voelt. En het zal nog best heftig worden, maar de eerste stappen zijn gezet! dat is goed!!!

Fijn ook dat het tussen jou en G. weer wat beter voelt! en aankomend weekend lekker weg naar het mooie Limburgse land (owkee, ben bevoorrecht en bevooroordeeld, hahahahahaha) en dan door naar Parijs...lekker even weg met zijn tweetjes.

Als je zin en tijd hebt, mag je best bij ons langskomen!

Henne, ook weer aan het werk. weliswaar wat moe van alles, maar zoals je al zelf zegt, je bent er aan het werken. super meid! gewoon op je gemakje.

Hoe staat het met de auto? al een keuze kunnen maken???

Sen, had het idd gelezen op fb, jeetje, maar wel heel erg fijn dat ie weer gevonden is en weer lekker thuis is!

Fren, hoe is het met jou?

Syl, lekker genoten met J op de camping. Lijkt me idd ook niet fijn om je thuis niet meer prettig te voelen vanwege onjuistheden die over jullie verteld worden.

Ik hoop echt dat alles sores binnenkort voor jullie over is en dat je je energie op iets anders kunt richten. knuffel meid!!!

Krijg DD niet te pakken, hebben vandaag feestdag en waren wel van 9-12 bereikbaar. Maar telefoon wordt gewoon niet opgenomen.

Morgen maar bellen om de afspraak voor de fm te maken. Ga het dadelijk nog een keer proberen en dan probeer ik het morgen maar weer.

heb besloten om vandaag en vrijdag eerder naar huis te gaan. Effe wat rust in bouwen, want het gaat megasnel voor mijn gevoel allemaal.

liefs,

Tool

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Sylvino: beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven.

Voortraject:

Guusje: 2 oktober start pil (ter voorkoming cyste(s)) 4 oktober tel consult IVF arts voor cryo's - 28 oktober controle gyn.

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Tool: 2 oktober ongi geworden en begonnen met Suprefact (dag 1), 4 oktober (dag 3) de menopur erbij, en zaterdag 8 oktober de eerste fm alweer

Zwanger:

Laika: 6 oktober controle 38 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 19 september controle 29,5 weken (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 15 september controle bij 24 weken (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 30 sep controle gyn + 20w echo (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: 11 oktober controle + 20w echo (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: 3 oktober hcg prikken, cryo's uk en/of puk (uitger. datum 8-6-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Geplaatst

Pauze:

Voortraject:

Guusje: 2 oktober start pil (ter voorkoming cyste(s)) 4 oktober tel consult IVF arts voor cryo's - 28 oktober controle gyn.

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Tool: 2 oktober ongi geworden en begonnen met Suprefact (dag 1), 4 oktober (dag 3) de menopur erbij, en zaterdag 8 oktober de eerste fm alweer

Zwanger:

Dublin: 19 september controle 29,5 weken (uitger. datum 1 dec. 2011)

Fren: 17 okt nieuwe 20w echo (bij 22w3d) in VU door arts-echoscopist ivm te grote hoofdomtrek(uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: 11 oktober controle + 20w echo (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Geplaatst

Hebben die Duitsers een feestdag? Dat verklaart dat ze er vandaag nog allemaal waren op de camping met die schreeuw kinderen en kuilen gravers.

Ik ben weer thuis met wat overgebleven Pizzahut in de oven, lekker puh!

Miki spannend!!!

Geplaatst

He, nieuw plaatje, leuk!!

Met mij alles goed hoor, eindelijk vannacht weer een goede nacht gemaakt. Was ik wel even aan toe. Voel me verder prima. Moet heel erg mn best doen rustig aan te doen deze week ivm heel drukke volgende week (beurs), maar al mn auteurs werken tegen, aarrgh! Hoe irritant! Vanavond nog een fotoshoot met de winna(a)r(es) van Masterchef voor zijn/haar extra hoofdstuk. Was ik even vergeten, maar is pas om 17.00 uur. Das dus wel behoorlijk waardeloos. Maar even jkijken of ik er de hele tijd bij moet zijn.

Mik, wel balen dat je langer moet wachten op de echo, maar inderdaad wel meer zekerheid. Ik had de eerste echo op 7w5d. Nog bijna een week later dus, maar wel direct een kloppend hartje, zowel zichtbaar áls hoorbaar!

Henne, rustig aan. Geef je gevoel de ruimte...

Ga weer snel door in de chaos, kom (ook) straks nog checken!

Geplaatst

Het is allemaal weer spannend voor een aantal meiden.

Fren, hou je rustig he!!! je weet waar je het voor doet. En op de helft...

Syl, jij ook rustig aan. Balen van de situatie op de zaak.

Wij zijn druk vandaag. Eerst werken. Douchen bij mijn vader en dan door naar de muziek. Moet les geven. Aan 4 giebelende meiden tussen de 7,5 en 9 jaar. Is wel een uitdaging hoor.

Vrijdag vrij geweest, dus ook nog inhaalwerkdag vandaag. Gaat niet lukken. Zal wel over de hele week uitgesmeerd worden.

Dikke digitale knuffel van mij.

Geplaatst

Pauze:

Voortraject:

Behandeling:

Zwanger:

Dublin: 4 oktober extra GUO n.a.v. 20 wk echo ivm licht vergrote nierbekken (uitger. datum 1 dec. 2011)

Dublin: 10 oktober controle gyn 32,5 wk (uitger. datum 1 dec. 2011)

Fren: 17 okt nieuwe 20w echo (bij 22w3d) in VU door arts-echoscopist ivm te grote hoofdomtrek(uitger. datum 17-02-2012)

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Zo ook mijn data op het lijstje weer bijgewerkt. Vorige week de uitslag van het bloedonderzoek gehad i.v.m. rhesus negatief bloed van mij en ontzettend verrast door de uitkomst. De gyn had aangegeven dat ze zouden testen op antistoffen in mijn bloed en daarna moest ik terugkomen voor een anti-D spuit, aangezien ik kans heb op een rhesus positief kindje. Krijg ik na enige dagen vertraging van de assistente te horen dat ik geen spuit hoef, omdat de kleine rhesus negatief is. Waren vergeten te vertellen dat sinds 1 juli 2011 er nieuwe bloedonderzoeken worden uitgevoerd waarbij ze de rhesusfactor van het kindje kunnen opsporen (in mijn bloed) en dus alleen bij moeders die zwanger zijn van een rhesus positief kindje de anti-D spuit nog hoeven te zetten. Dat hield voor mij in, geen spuit. Natuurlijk gelijk aan de gyn gevraagd of ze de rest van de bloedgroep ook al weten, maar daar testen ze niet op. Dus mocht een van de zwangere dames rhesus negatief zijn en kans hebben op een rhesus positief kindje, dan bij deze de info.

@Testr, heel veel succes met de uitslag van het bloed!

@Tool, ik duim heel hard voor je dat deze poging een positief resultaat geeft

@Syl, jij heel veel sterkte met de fin. perikelen!

@Henne, succes met het uitzoeken van je nieuwe auto. Zorg dat je met de verschillende auto's een testrit hebt gemaakt! Wat betreft de Kia, wij rijden nu ruim 8 jaar in een Rio en zijn hier heel tevreden mee!

Geplaatst

ja, ben te druk om te wordfeuden ter afleiding (overigens heeft vin mn ipad geconfisceerd en is verslaafd aan wordfeud, volgens mij heeft ie gister de hele avond onder mijn naam met je gescabbled :-)

Geplaatst

Nou fren, misschien ook wel met mij. Maar dat maakt nietuit hoor.Begin eindelijk een beetje tactisch te spelen.

Net even zitten denken over een muurtje of we die verplaatsen of niet. Waarschijnlijk wel. En de stopcontacten worden platte in plaats van die grote joekels aan de muur. Nu nog even kijken welk soort we pakken. Denk gewoon gamma eigenmerk hoor. Denk dat ik na de tel consult met de uroloog maar even mijn koelkast ga schonen.

Nu weer even aan de bak. Facturatie moet er nog uit vandaag.

Hebben jullie ook zo'n zin in 29 oktober? lekkere bosche bol eten....

Geplaatst

Haha, te grappig! Blij dat ik nix gezegd heb dan? :)Ji succes met de drukte, wel een heel lange dag. Maar ook een leuke. Lekket geslapen scheelt de helft.

ja, ben te druk om te wordfeuden ter afleiding (overigens heeft vin mn ipad geconfisceerd en is verslaafd aan wordfeud, volgens mij heeft ie gister de hele avond onder mijn naam met je gescabbled :-)
Geplaatst

Miki je weet toch al dat je zwanger bent? Ga me niet vertellen dat je twijfelt aan die laatste, superduidelijke test... Of ben je nerveus voor 1 of 2??

Geplaatst

Nerveus voor waarde. Heb zolang slecht nieuws gehad, bijna trauma. Moest ook huilen onderweg naar VU, zoveel jaren sippe koppen en "niet zwanger" gehoord, dat dit heel onwennig maar zeker ook mooi is!

Ben gewoon bang dat ik in de maling wordt genomen. Overkomt ons dit nu echt?

Geplaatst

Miki weet je al wat??? Ik was destijds ook mega nerveus, als de dood dat die gevoelige testen een te lage waarde oppikten. Maar die streep van jou, die knalt er echt uit! Als dit niet goed zit, dan heeft thuistesten echt geen enkele zin.

Geplaatst

En stomme tmobile valt steeds uit. Nu ff niet ja!

Dus jij herkent het Henne? Jah, als je eenmaal te vaak lage waardes had, dan ben je niet snel meer gerust.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden