Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dat scheelt dan weer Fran, ik ben vrij, alleen doe ik thuis geen ruk nu...er ligt nog post van de vakantie, waaronder een leuke belastingteruggaaf ;-) en voor de rest rekeningen haha.

moet nog een peut was doen ook, bleh geen zin an..

Geplaatst

Ik ben ook nieuwsgierig hoor!!! Maar ook druk op het werk en met de verbouwing van de badkamer. Er is weer wat veranderd aan de indeling. Maakt het voor de slaapkamer alleen maar makkelijker zonder nisjes e.d.

Geplaatst

Okay, ladies!

HCG = zwaaaar okay :) 531 en zij rekenen vanaf de pregnyl en dus dat ik 4 weken en 3 dagen ben. Ik denk zelf iets verder, ivm de vroege innesteling en blastocyst.

Echo is op 24 oktober. Eigenlijk de 22e, maar ze doen het niet in het weekend. Dus dan is het 7 weken, 2/3 dagen.

Oh, tranen hier joh. Eindelijk ben ik gefeliciteerd. Het is zo'n mooie waarde dat dit veel hoop geeft op een mooi kloppend hartje. Of 2 ja, want met deze waarde blijft dat inderdaad een reële optie.

Oehlalalalalalalalala.

Geplaatst

YOEHOOOO!!!!! MIK!!! wat een super nieuws! En wat een dijk van een HCG! Ben benieuwd of het er twee zijn, maar dat het er 1 is, is al superduidelijki zo. Wat heerlijk voor je meis, na alle ellende van de afgelopen jaren. Een hele dikke gefeliciteerd!

Kom maar op met die banner :-)

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Sylvino: beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven.

Voortraject:

Guusje: 2 oktober start pil (ter voorkoming cyste(s)) 4 oktober tel consult IVF arts voor cryo's - 28 oktober controle gyn.

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Tool: 2 oktober ongi geworden en begonnen met Suprefact (dag 1), 4 oktober (dag 3) de menopur erbij, en zaterdag 8 oktober de eerste fm alweer

Zwanger:

Laika: 6 oktober controle 38 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 4 oktober extra GUO n.a.v. 20 wk echo ivm licht vergrote nierbekken (uitger. datum 1 dec. 2011)

Dublin: 10 oktober controle gyn 32,5 wk (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 15 september controle bij 24 weken (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 17 okt nieuwe 20w echo (bij 22w3d) in VU door arts-echoscopist ivm te grote hoofdomtrek(uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: 11 oktober controle + 20w echo (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: 24 oktober 1e echo, met 7w3d, cryo's uk en/of puk (uitger. datum 8-6-2012?)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Geplaatst

Helemaal blij!!! Gefeliciteerd!!!!!! Toppie miki, geniet ervan eindelijk tranen van blijdschap na al het verdriet!!!

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! Woehoe voor Ukkie en Pukkie!!!! En voor dokter Pfeiffer en de prednisolon ;-))) En voor Miki en J. En voor ons allemaal vanwege dit goede nieuws. En nou oke dan ook een beetje voor het VU omdat ze eindelijk gefeliciteerd hebben gezegd :-)

Nu begint het lange wachten tot de eerste echo. Lekker janken meis, gooit het er maar uit!

later meer, moet werrukken.

Geplaatst

Pffff merci lieverds.... ongelooflijk!!!

Nog wel even terug gebeld, want ik heb net als Dublin een antistoffen ding, geen resusfactor. Maar allo anti e door een verkeerde bloedtransfusie. Ik wil graag horen of we daar nu al iets op moeten ondernemen. Als dat zo is, wordt ik zo nog terug gebeld.

HOE DAN OOK: We zijn zooo blij!

Ook al wordt het zeker geen onbezorgde zwangerschap, ivm immuun (lees toch wel van een enkele zwangere op de prednison dat ze infecties erbij krijgen en dan aan antibiotica moeten en dat geen gyn ze in NL hierbij helpen willen, dus op en neer naar Pfeiffer). En dan natuurlijk die antistoffen (kans dat ik moet spuiten of zelfs het kindje in de baarmoeder een transfusie moet krijgen). En dan spreek ik nog maar niet over dat het er 2 kunnen zijn. :)

We hebben dit risico genomen, bewust. Wellicht was dit onze enige kans. En we grijpen hem hoor, met open armen!!!!!! En wat er ook komt, we gaan het fiksen. Kom op uk en/of puk, come to mommy!

Geplaatst

Ohja Henne, woensdag naar Pfeiffer. Nu en over 2 maanden weer op die Tcells checken. Tussentijds elke week die ontsteking in bloedwaarde monitoren via HA.

Hij antwoorde gister meteen toen ik aangaf jeuk te hebben, of dit niet mijn allergie/immuun was. Hij gaf aan dat dit juist goed was, een teken dat die is gedownreguleerd en dat wil je nu juist!

Geweldige vent. Ik ga woensdag meer vragen en dan het samen met man goed formuleren voor hier.

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa GEFELICITEERD !!!!

Ben zo blij voor jullie. Helemaal geweldig ....

x

Geplaatst

Ik heb totaal geen verstand van HCG waardes maar het klinkt goed! Jammer nu dat ik niet weet wat mijn HCG was, ivm tweeling... Hoe dan ook: je kunt eindelijk voluit juichen, toch?!!!

Geplaatst

Jaaa en wordt gedanst hier!!!!

Ik wilde deze posten in hcg op basis van ervaringen topic. Mag ik ook eindelijk. Is ie gesloten!

Dan maar ff hier, later andere plek zoeken:

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=single

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=double

(onderin aanpasbaar op leeftijd)

Het is of een sterke vroege innesteling, wat ik zelf echt denk. Of ja, 2. :)

Geplaatst

Testr, whoehoe!!!! wat een geweldig nieuws meid!!! gefeliciteerd voor jou en je man!!!! eindelijk na zoveel jaar!!! nu nog de echo afwachten en dan nog wachten of het om uk en/of puk gaat, whoehoe!!!!

ben me mentaal al an het voorbereiden voor de release van de cycle les en de power les. dadelijk weer effe puffen (word nog eens een professionele snuiverd hahahahahaha).

morgen aan de menopur.

Moet vriend morgenochtend brengen. uitzendburo had een foutje gemaakt. hij had eigenlijk middagdienst, maar ze hadden m dagdienst doorgegeven. dus morgen nog dagdienst, maar moet dan wel om half 6 opstarten en woensdag middagdienst.

en morgen bellen met DD voor de 1e fm vast te leggen. Hoop dat ik ze te pakken krijg.

fijne avond, testr, geniet lekker van je mooie hcg-waarde en tot morgen!

liefs,

Tool

Geplaatst

Miki, gefeliciterd. Kreeg tranen in mijn ogen van het lezen over de emoties die deze dag (en de afgelopen en de komende dagen) door je heen gaan. GEFELICITEERD!

Tool, de spanning druipt van je woorden af. Hoop dat we over een aantal weken ook voor jouw hcgwaarden kunnen juichen.

Esther, klinkt erg goed waar jullie nu mee bezig zijn. Een weg omhoog uit de modder. Maar meid, pittig en zwaar is die weg ook. Sterkte daarmee.

Drie jaar chemo, het is niet anders en de vooruitzichten zijn goed maar wat een wilskracht moet die ma van jou hebben. Probeer haar te steunen, in zover het mogelijk is.

Rubster, ik wist wat een kango was, heb er wel eens mee gewerkt en vond dat keistoer (en zwaar). heb je foto's van voor en na gemaakt? Wil ik namelijk graag zien (nieuwsgierig aagje als ik ben)

Witje, hoe ging het kennismaken op de kdv? Ruben weer door de keuring.

Simba, hoe gata het bij jullie? Reageerde jouw kleintje goed op de andere voeding?

Hier een fotootje wat ik gisteren wilde plaatsen, maar we hebben ruzie met firefox, als het goed is, is die nu bijgelegd, even proberen.

[ATTACH=CONFIG]2422[/ATTACH]

Syl, wat ik me afvraag, is het zo dat die manier van zaken doen misschien vast zit aan een bepaald wereldje? Want het klinkt alsof het allemaal schoften zijn. Vind het erg vervelend dat dit jou zo vaak overkomt, steeds als het net wat rustiger is. Hoe gaat het met kayla?

Geplaatst

Meiden we hebben wel een reputatie hoog te houden hier.

Laatste bericht is 4 uur geleden, dadelijk worden we van onze troon gestoten door een ander schrijfclubje ;-)

Ursela jammer van de rode zak op de achtergrond want het is verder net een schilderij.

Kayla ligt naast me te snurken, morgen weer dierenarts.

Het is ook een rare wereld waarin we werken. Vandaag erachter gekomen dat een oud werknemer nu voor een klant van ons werkt, dacht het niet met zijn concurrentie beding!!!

Kaartje hoe gaat het met jou.

Esther was het leuk op de ic?

Nog steeds geen energie om uitgebreid te reageren.

Lees wel mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden