Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaaa ikke! Dinsdag begint de schoonmaakster! Mooi dat ik het weekend alleen ff een lappie over het toilet haal en verder niks meer, joehoe! Ben wel erg benieuwd, op basis van een gesprekje weet je natuurlijk niet hoe het zal gaan. Maar ze zag al wel dat er hier en daar grondig gepoetst moet worden *bloos*. Ze komt vier uurtjes per week, dus als het goed is hoeven we dan zelf echt nauwelijks nog iets te doen. Ben blij!

Geplaatst

Heerlijk Henne! Wij doen ook vrijwel niks naast de werkster. Ja, doekje door de keuken en de plee, maar that's it. Heel fijn. Wordt nog afzien, want we moeten ergens bezuinigen...

Geplaatst

Oei, ja dit gaat ons ook kosten hoor. Ze komt om te beginnen vier uur per week, ktjing..... We hebben best een groot huis, dus drie verdiepingen stofzuigen, inclusief trappenhuis, slaapkamer en woonkamer stoffen en dweilen en dan nog badkamer, toilet en keuken.... Als ze het goed doen en alles doen in die vier uur dan vind ik het 't geld waard. Maar we gaan idd nu wel op andere dingen letten. Met boodschappen doen mikken we altijd zonder nadenken in die kar, dat moeten we wel afleren. TV gids gaan we opzeggen (toch ipad) en zo nog wat van die kleine dingen. En dan zien of het lukt.

Kunnen jullie niet de helft nog laten doen. Bijvoorbeeld in ieder geval badkamer en keuken? Scheelt al een hoop lijkt me. Of eens in de twee weken. Toch wel krom eigenlijk dat op het moment dat je meer werk in huis krijgt, je geen gedl meer hebt voor hulp.

Geplaatst

Oh en mag ik mezelf nog even gek maken... Als we toch een gespreksonderwerp zoeken nu Caro de ketelman geregeld heeft en Tool weet dat ze de flesjes gelijk weg moet gooien als ze leeg zijn en Sab toch niet toegeeft dat ze een tp heeft gehad ;-)

Zit ongeveer een week na mijn ovulatie (denk ik) en ik voel van alles wat ik normaal een week voor mn menstruatie niet voel (erg moe, trekkerige baarmoeder na plassen en dan ook beetje misselijk en zo nog wat dingen). En aangezien we nogal op het juiste moment (denk ik dan weer) sex hebben gehad, ben ik mezelf een beetje gek aan het maken. De kans dat wij spontaan zwanger worden is echt nagenoeg nihil en tóch doe ik het weer he: stiekem hopen. Dus wie geeft me even op m'n falie, dan kan ik tenminste weer gewoon verder met waarom jongeren wel en niet voor McDonalds's willen werken. Veeeeel interessanter.

Geplaatst

Haha Henne, van harte met je poetsvrouw! Zo'n zalig kado!

De onze komt hier 3u per week (ook groot huis, met meerdere etages) en na de tp een extra 2 uurtjes. Zou dat nu wel willen volhouden, maar vind man echt te gortig. Alleen ligt hij nu zelf veel voor pampus in zijn vakantie, en gieren mijn opruimhormonen, dus -ja- denk wel dat dit nog een discussiepunt gaat worden.

En dan nu ff op je falie (of eigenlijk niet): wacht een paar dagen en doe een test. Wij weten inmiddels wel dat je 10 dagen na ei minstens een duidelijke streep nodig hebt. Als er nix is: kappuh ja! En tot die tijd, mag je van mij best een beetje dromen. Maar wel met voetjes op de vloer graag. :)

En nu: hop weer aan de arbeid!

Geplaatst

Henne wat heerlijk dat ze zo snel kan beginnen! Alleen uhm...4 uur en dan jullie huis en alles wat je opnoemt? Hmm ik heb ook jaren een hulp gehad maar, die was echt goed maar kreeg niet alle 3, oke wij hadden 4 verdiepingen hihi, gedaan hoor. Ja oppervlakkig, maar niet spic en span hoor. Dus ik denk dat je toch met lijstjes moet gaan werken haha. Maar hoe dan ook hoef je zelf niks meer te doen , lekkerrrrrr, zo terug, ff foon..

Geplaatst

Henne, ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik GEEN tp heb gekregen! zo goed? hahaha

Enne dromen mag, doen wij ook altijd hier, anders is het leven maar een suffe bedoening. MAAAAAAAAAAAAAR, maak jezelf niet al te gek, want de kans is zoooo klein! Dus doe over een paar dagen een test en doe daarna dan weer ff normaal ja?! hihi

Geplaatst

Ohw ik wil ook een poetsvrouw na de verbouwing. Als we net klaar zijn met alles vraag ik wel of mijn schoonmoeder even komt poetsen. Maar niet voor altijd hoor. Misschien wil ze dat wel, maar wil ik niet. Ben een sloddervos en daar gaan we na de verbouwing drastisch verandering in brengen. Heb een mail gestuurd naar de VVE hoe het zit met de standleiding en wanneer die vervangen wordt. En als het erg lang duurt hoe we dat gaan oplossen. Ben niet van plan om nog 2 tot 3 maanden bij anderen te gaan douchen. Ben ook niet van plan als ik alles heb getegeld er weer een deel uit moet omdat ze de leiding moeten vervangen. Dus al met al heeft de badkamer een vertraging op gelopen.

De slaapkamer is nu onze 1e prioriteit. We gaan eerdaags met het bedenken van elektra beginnen.

Nog een leuke meevaller hebben we in november. Dan krijgen we cadeaubonnen van de gamma. A is dan 10 jaar bij de zaak en moest een cadeautje bedenken. Dus gammabonnen.

Weet iemand nog een leuk slaapadres in de buurt van bob's partysalon in uitgeest? Daar gaan we ook nog heen in november, maar wil niet terugrijden in de nacht.

henne, ik snap wel dat je hoop houdt ook al is de kans erg klein. Dat zou ik ook hebben. En zou mezelf ook gek maken. Daarom wil ik de uitslag van de AMH weten en dan weten we waar we aan toe zijn. Vandaar uit advies van de artsen wat betreft eierstokken en baarmoeder.

Nou ga nog even aan de slag en wil dit wat ik nu aan het doen ben af hebben voor ik naar huis ga. Hoop wel dat dit rond 5 uur is.

Wat we eten weet ik niet, dat is dus afwachten.

Ceeke hoe is het met jou? En Zara hoe is het met jou?

Eef, gaat het goed?

Spaatje al een beslissing genomen of niet?

Esther, ik vind jou een ehle sterke vrouw hoor. En hoop dat je weekje vakantie limburg en parijs je goed doen. Geniet ervan.

Fren, minder geld om uit te geven met zo'n kleintje op komst. En alles wat je al van te voren koopt. Maar jullie komen er wel hoor.

Tool, moeheid van de hormonen lekker aan toegeven.

Sab, wanneer gaan jullie weer beginnen?

Kaatje, hoe is het met jou? Vanavond pleegzorg avond?

Sandra, hoe was het om een dag niet bij ruben te zijn?

Simba, hoe is het daar?

Babeth, gaat het goed met jullie en de klein imke

Ursula, hoe is het weer daar in noorwegen, daar ben ik wel benieuwd naar. begreep dat het in Finland al weer wat kouder begint te worden.

IVFSH, al klaar met het opknappen van meubeltjes e.d.

Caro, je buik is al enorm, maar er zitten er ook 2 in. En succes met de adviseur voor de ketel. Voor ons zou huren ook een optie zijn hoor.

Dikke knuffel van ons.

Allemaal een digitale knuffel

Geplaatst

He gelukkig, dank u dames. Ik sta weer met beide voeten op de grond. Nog wel met vage buikpijn en beetje misselijk ;-) Over een week evt. een testje en verder niet zeuren. Jullie hebben helemaal gelijk.

Sab dat lijstje is niet alles elke week hoor! Ze doet sowieso elke week de badkamer, toilet en keuken en stofzuigen en dan de ene keer dit en de andere keer dat.

En ik geloof je wel hoor ;-) niets blijft hier tenslotte geheim.

Werk heb ik uitgezet. Kwam niet veel zinnigs meer uit, hopen dat ik morgenochtend flink inspiratie heb. Ik vind onderzoek doen heel erg leuk, maar het schrijven van die rapporten is zoooo saai: zoveel procent vindt dit en zoveel procent vindt dat. Daarentegen vinden die zus en die zo. Tegelijkertijd denkt A van niet en B van wel....Bleeeggghhh. Ik probeer nu veel met grafieken te doen, lekker visueel (scheelt ook in het Engels hihi). Maar je kunt je er toch niet helemaal vanaf maken. Zeker niet bij een groot onderzoek voor een belangrijke klant. Ach ja daarom heet het ook werk he, en niet hobby...

Geplaatst

Henne fijn dat je de werkster hebt geregeld maar ik ben ook benieuwd of ze dat redt in 4 uur... Ze zal toch ook af en toe een bakkie willen doen. Hoop dat het wederzijds bevalt!

En... van mij mag je dromen, dat deed ik ook altijd op de sporadische momenten dat we op het juiste moment sex hadden gehad. Je bent nuchter genoeg om de knop weer om te zetten als het niet zo is, maar als je al niet meer mag dromen? Lekker doen!

Oh ja en toch nog even over de ketel: leasen kan voor 5 jaar maar huren moet voor 10 jaar. Is dat niet erg lang? We willen eigenlijk geen 10 jaar meer in dit huis blijven wonen, als je je huis dan verkoopt, is het dan een probleem dat de koper het huurcontract moet overnemen? Heb zoiets nog nooit bij de hand gehad maar als ik het aan de ketelman (haha Henne) vraag, zegt ie natuurlijk dat dat geen probleem is...

Geplaatst
Henne fijn dat je de werkster hebt geregeld maar ik ben ook benieuwd of ze dat redt in 4 uur... Ze zal toch ook af en toe een bakkie willen doen. Hoop dat het wederzijds bevalt!

En... van mij mag je dromen, dat deed ik ook altijd op de sporadische momenten dat we op het juiste moment sex hadden gehad. Je bent nuchter genoeg om de knop weer om te zetten als het niet zo is, maar als je al niet meer mag dromen? Lekker doen!

Oh ja en toch nog even over de ketel: leasen kan voor 5 jaar maar huren moet voor 10 jaar. Is dat niet erg lang? We willen eigenlijk geen 10 jaar meer in dit huis blijven wonen, als je je huis dan verkoopt, is het dan een probleem dat de koper het huurcontract moet overnemen? Heb zoiets nog nooit bij de hand gehad maar als ik het aan de ketelman (haha Henne) vraag, zegt ie natuurlijk dat dat geen probleem is...

Caro, staat dat niet op de site van de ketelman? w.b t huren?

Geplaatst

maar dan staat t iig zwart op wit en kunnen ze je niet naaien als je over 5 jaar zou willen verhuizen hihi

Geplaatst

Zou zo'n huurcontract dan niet onder voorbehoud van verhuizing zijn ofzo? Dat een volgende bewoner het overneemt? En wat is eigenlijk het verschil tussen huren en leasen???

Geplaatst

henne, bij mij komt ze 3 uur per week. Inderdaad stofzuigen dweilen, badkamer, keuken. Twee trappen. Maar heb haar verboden om iets op vin zn zolderkamer te doen buiten om de bergen heen stofzuigen. Hij maakt er zo'n puinhoop van, das echt zonde van haar tijd. Daarnaast doet ze ook de was (als die er ligt, maar dat probeer ik te voorkomen, goede stok achter de deur). Ze heeft wel blinde vlekken, bijv de luxaflex in de keuken en het houtwerk van de trap. Maar als me dat stoort haal ik er een doekie langs :-)Enne, tja... ze weet het nog niet, \maar ze moet echt weg. Het scheelt toch 140 euro in de maand, en de kosten gaan omhoog, en de inkomsten omlaag hier (4 uurtjes minder per week kost me 250 euro NETTO. schrok me dood...). Bovendien zijn we dan allebei een dag extra thuis, en schoonmams zit hier een dag (hoop dat zij zich erg gaat vervelen :-) ), dus de optelsom was een duidelijke, helaas...Vanavond gaan we behang kopen voor de babykamer! Gamma heeft 20% korting en op rollen van 28 euro scheelt dat toch wel weer behoorlijk!Zal straks ook nog ff een buikfoto maken, speciaal voor Sab

Geplaatst

vaag, kan alleen nog maar met citaat reageren en witregels gooit de comp ertussenuit...Caro, kun je niet bij verschillende bedrijven opvragen wat hun beleid is? Zal toch wel een gemene deler in te ontdekken zijn?

Geplaatst

Ja dat hakt erin hè, t is toch 10% dat eraf gaat. Ik moet zelf ook echt niet gaan uitrekenen wat ik met 40 uur zou verdienen want dan ga ik huilen.

Geplaatst

Ja maar Fren Essent geeft een iPad weg en ik wil er zo graag bij horen! :-) Kan ik met jullie Wordfeuden... Hoe zit dat eigenlijk met internet verbinding bij een iPad, is dat altijd WiFi of hebben jullie een abonnement? Ik heb natuurlijk een abonnement op mijn desktop maar daar heb ik toch niks aan? Digibeet...

Mmm ik ruik boerenkool beneden... honger!

Geplaatst

Caro, kan allebei, maar wij hebben alleen wifi. Met abbo wordt het een erg dure hobby. Bovendien heb ik een iPhone en dus altijd 3G waar nodig en sleep ik de iPad dus niet heel vaak mee.

Geplaatst

Caro, als je een wireless router aansluit op je computer (50 euro ong), heb je draadloos internet in huis en kun je meeliften met je iPad's wifi verbinding. Dat kost je dan niets.

Wat betreft de ketel: een evt volgende koper van jullie huis moet het contract overnemen of jullie moeten het voor die tijd afkopen. Ik zou sowieso om de tien al twaalf jaar een nieuwe willen. De techniek en efficiëntie gaan zo snel en het scheelt echt in comfort en stookkosten.

Geplaatst

Henne, dromen doe ik ook nog vaak genoeg, zelfs nog een weekje geleden, maar we zijn beiden nuchter genoeg om toch met beide voeten op de grond te blijven. Dromen is altijd fijn en wonderen bestaan nog altijd. Volgende week effe een testje doen.

fijn dat jullie een poetsdame geregeld hebben (of heet het tegenwoordig niet zo?) 4 uur de tijd, maar dan wel gelukkig niet alles moeten doen. Scheelt wel ja, denk ik.

Fren, bij jullie moet helaas gekort worden, jammer, maar wel nodig blijkbaar. en als je een dagje zelf meer thuis bent en het gewoon eigenlijk bijhoudt, moet het toch te doen zijn, ofniet? maar goed, dit komt uit de mond van iemand die zelf ook altijd voornemens maakt om het bij te houden en het vervolgens niet doet, hahahahahahaha. Veel succes met het uitzoeken van behang voor de babykamer/kinderkamer!

Caro, succes morgen met het gesprek. Hoop dat je eruit komt wat nu voor jullie het meest voordelig is en welke periode. hoe gaat het met de medicijnen? heb je er nog veel last van of ben je nu al gewend?

Ik heb vanmiddag lekker geslapen, tenminste, dat denk ik. lag er om half 4 in en om 5 uur zoiets ging de wekker.

spuiten ging goed. geen missers vandaag. oja, en vandaag ookde laatste keer gesnoven, ik ben nu nog maar een halve junk,hahahahahahahaha

Ruby, mmmm, vertraging bij de badkamer, das minder, zeker omdat jullie net lekker in een ritme zaten. hoop dat jullie slaapkamerprojectje wel goed gaat, zonder oponthoud en wat fijn, die gammabonnen, das altijd mooi meegenomen!!

las op fb dat Zara het erg druk heeft, en daarom bijna niet meer hier en daar is geweest. maar we krijgen de groetjes.

Ceeke, hoe is het met jou?

Es, al er uit wat je gaat meenemen???

dadelijk naar de laatste volledige zb-les. Vanaf volgende week een uurtje eerder en een combinatie. of ik moet al tegen een punctie aangaan. dan mag iemand anders van mij de les overnemen. voel de moeheid alweer opkomen ;-(

tot later meiden!

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden