Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai henne, ik kon het niet laten om even snel te kijken hoe het met je gaat. Een positieve test! Ik herken de onzekerheid maar al te goed. Hopelijk blijft alles goed gaan. Tip mocht je toch twijfelen of het goed zit; Pf kan aan reg t zien of je lichaam het accepteerd of afstoot. Zonodig kan pred nog verder verhoogd worden. Ik ga dat de volgende keer ook doen! Succes! Duim voor jullie!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hai henne, ik kon het niet laten om even snel te kijken hoe het met je gaat. Een positieve test! Ik herken de onzekerheid maar al te goed. Hopelijk blijft alles goed gaan. Tip mocht je toch twijfelen of het goed zit; Pf kan aan reg t zien of je lichaam het accepteerd of afstoot. Zonodig kan pred nog verder verhoogd worden. Ik ga dat de volgende keer ook doen! Succes! Duim voor jullie!

Dank je wel Voorjaar! Ik heb maandag al contact met hem gehad via de mail en nav daarvan de prednisolon verhoogd. Vrijdag gaan we erheen voor bloedonderzoek.

Geplaatst

Henne Hou Vol! Bloed is niet leuk, maar ook ik ben het levende bewijs, dat bloed, en veeeeeeel en dagenlang bloedverlies, toch een gezonde baby kan opleveren (heb zelfs 2 x gehad). Hou Vol, Hou Vol!

Liefs

Toverstafje

Ps heb je Bachbloesem rescue remedy in huis? Haalt de scherpe kantjes vd wanhoop af.

Geplaatst

Kalimera meiden,

hier alweer twee werkuurtjes erop zitten. pfff, valt niet mee.

Kwam speciaal even voor Henne, effe kijken. en ik vind de streep wel duidelijker dan die van gisteren en eergisteren.

En had je niet ook gezegd dat je bij deze testen niet echt een hele dikke streep hebt gehad eerder?

Ik kan je onzekerheid tot hier voelen en ik leef en duim met je mee.

kom op, muppie!!!

nu weer snel verder met werken...

Geplaatst

Ben ik ook een fan van Toverstafje, Bach bloesem!

Henne hij is echt duidelijker. Gelukkig, ik ging een beetje met samengeknepen billen dit topic openen... maar gelukkig geen nieuws van Henne over meer bloedverlies maar juist een mooiere test!! Hou vertrouwen meid!! En inderdaad 'One day at a time'...

Ursela ik heb dat ook hoor, moeite om hier leuke gezinsdingetjes te schrijven maar af en toe doe ik het toch want alle meiden hier gunnen ons het toch? Ik zal het hier melden over mijn Noorse vriendin... Om 16.00 uur mag ze voor de echo dus ik hoop dat ze me meteen een berichtje op FB stuurt. Denk het wel want ze moet het toch kwijt en er is maar 1 vriend die weet hoe het zit.

Geplaatst
Ben ook heel beneiuwd, even googlen.

Ben altijd nogal sceptisch bij dit soort dingen, de prijs liegt er ook niet om.

Neemt niet weg dat het toch veel mensen er baat bij hebben.

Ik zal dat niet zijn.

Geplaatst

duidelijke streep Henne, hoop dat de berichten van de meiden hier met soortelijke ervaring je een beetje kunnen steunen in deze moeilijke tijden! Lees mee maar neem weinig tijd voor uitgebreide reacties. URsela voel je niet bezwaard, denk dat iedereen het ook heel leuk juist vind om te horen hoe het gaat (naar mijn idee wordt er idd weinig gepost over alle perikelen met de kleintjes, jammer hoor, ben wel nieuwsgierig maar kijk eigenlijk nauwelijks meer bij andere topics ook in kader afbouwen.

bachbloesem remedie is een soort homeopatisch middel met extracten die kalmerend werken. Heb ik ooit begrepen?

Guusje, heel veel succes!

Ruby, jij bent weer druk met van alles, hoop dat je je wat zekerder voelt over je gezondheid en t goed met je gaat!

Hier lekker de tuin aan het opfrissen met plantjes, erg gezellig!

Testr, goed om te lezen dat t goed gaat!

Tool sterkte met werken! Fren ook trouwens..

San, wat goed dat je het zo eerlijk en duidelijk opschrijft, heel begrijpelijk hoe je je voelen moet. Heel heftig zo'n rouwproces. Elke bevestiging, afzeggen van afspraken etc etc is zo pijnlijk, dikke knuffel voor jou!

fijne dag meisies!

Geplaatst

Bach bloesem daar werkt die homeopatisch arts van Henne ook mee uit soest. toen mijn oom overleed kreeg ik druppeltjes en die werkte perfect.

Hier spierpijn van de sport school. Vandaag naar de huisarts. Heb een dubbel consult. Resultaten bespreken van het onderzoek en dan toch maar even naar mijn oog laten kijken.

Verder even hebben over de bongi die maar niet komen wil.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

"bachbloesem remedie is een soort homeopatisch middel met extracten die kalmerend werken."

Inderdaad Eef, ik heb het altijd in huis, zelfs tegenwoordig in 'snoepjesvorm' dat is nieuw, in mijn tas en op mijn nachtkastje staat de spray. Ik heb helaas al jaren bij stress last van hartoverslagen, met name 's avonds/'s nachts in bed. Af en toe een paniekerig gevoel erbij. Dan druppel of spray ik een paar druppels en het wordt minder of verdwijnt! Misschien is het psychisch maar voor mij werkt het al jaren prima. En de prijs valt wel mee vind ik Syl, geloof 9,95 voor een kleine spray? Daar doe je heel lang mee want je gebruikt het natuurlijk (als het goed is) niet voortdurend.

Geplaatst

Hi lieverds, net terug van de huisarts. Even fijn van me af gepraat. Hij vond het helemaal niet gek dat ik niet blij was en heeft me ook op het hart gedrukt me daar niet schuldig over te voelen. Ook bloedverlies, zeker bruin, vond hij niet verontrustend. Heeft me toch wel weer een beetje gekalmeerd. Ik blijf broekloeren en zenuwachtig, maar er zijn kleine momentjes waarop ik heel even vertrouwen voel en tegen mezelf durf te zeggen 'het komt vast goed'. Tot nu toe veel afscheiding, maar niet gekleurd (heerlijk onderwerp toch altijd haha). Als ik dan net naar het toilet ben geweest ben ik even twee tellen helemaal positief, tot ik weer iets voel lopen en dan ben ik geneigd om direct weer te gaan checken. Probeer de nadruk te leggen op de duidelijke tekenen van zwangerschap en rustig dingetjes te blijven doen. Deze dagen zijn heel spannend en ik zal er toch doorheen moeten.

Bachbloesem heb ik niet in huis. Maar ik pas de hypnotherapie oefeningen toe en EFT. Met de huisarts nog wel even gehad over kalmerende dingen, maar meeste wordt afgeraden bij zwangerschap en omdat ik prednisolon slik willen we niet teveel 'toevoegen'.

Overigens: ik kan niet voor anderen spreken, maar ik vind het erg leuk te lezen over gezinsperikelen en hoe jullie het doen met de kleintjes. Inmiddels zijn er ook al zoveel van ons bevallen dat het moeilijk wordt om dat te ontwijken toch? Als we het alleen zouden hebben over zwanger worden, blijft er maar een klein groepje meiden over waar we het over kunnen hebben. Zou raar zijn. We zijn juist een bijzonder groepje met meiden in letterlijk alle fases, het zou jammer zijn als we dat kwijtraken.

Geplaatst

Hee Henne! Ziet er super goed uit! Weet je nog dat ik met zwangerschap van e ook in de stress zat met wat oud bloed? Ik weet dat jij voorzichtig bent, zou ik ook zijn, maar ik heb alle vertrouwen!

Ursula: wat leuk dat merel gaat trakteren: toch leuk om een paar Nederlandse tradities te houden terwijl je in het buitenland woont! Ik moest trouwens laatst hard om je lachen: nee, nog nooit geprobeerd harder te rennen dan een schaap, zeker niet berg op :-)

Syl: het blijft spannend bij jullie: weet dat ik aan je denk!!

Guusje: bijna terugplaatsing!!!! Duimen draaien volop! Wat zou het fijn zijn als hè samen met Henne en wen op kunt trekken!

Sandra: meis: knuffel voor jou!

Liefs voor iedereen! Ik ben mijn zakelijke kleding weer uit de kast aan het halen. En ik kom tot de conclusie dat er nog n paar kilootjes af mogen :-(

Geplaatst
Ik ben mijn zakelijke kleding weer uit de kast aan het halen. En ik kom tot de conclusie dat er nog n paar kilootjes af mogen :-(

Paar keer met een schaap tegen de heuvel op rennen???

Geplaatst

Henne, een beetje opgelucht bij de huisarts vandaan. Broekloeren doe je even goed wel hoor. Ik doe dat ook, maar dan om andere redenen.

Ik wil ook niet voor iedereen spreken, maar Henne heeft gelijk wat ze zegt over de gezinsprikkelen. Ik vind het ook niet erg. kan zelfs zeggen dat ik het leuk vind om te lezen. Als ik geen zin heb in dat soort dingen dan lees ik het niet, of kom een aantal dagen niet op het forum. Maar over het algemeen kan ik jullie niet missen hoor!!!

Ook al behoor ik bij de groep die ongewild kinderloos blijft. Soms heel moeilijk, maar als ik dan sommige dingen hier lees denk ik. Toch ook wel makkelijk. Merk dat ik me anders in stel en heel vaak zeg, met kinderen had ik dit of dat niet zomaar kunnen doen.

Dikke knuffel voor iedereen en blijf positief, ook al is het moeilijk....

Geplaatst

Ook voor jou een dikke knuffel rubby!!!

Henne fijn dat de ha je iets of wat gerust heeft kunnen stellen! Oh meid ik krijg wel echt de kriebels van je berichtje hoor! Het feit is er gewoon dat je nu op dit moment zwanger bent. Hoe bijzonder weer! En als alles goed gaat...jouw droom werkelijkheid gaat worden...bij die gedachte krijg ik tranen in mijn ogen.

Als ik jullie zo hoor over die eerste weken na de test dan ben ik toch wel heel erg blij dat ik die weken niet bewust heb meegemaakt zeg! Scheelt me gewoon twee weken stress!!!

ivfsh bah jakkie...irritante conclusie of niet? Gaat het je lukken denk je om er een paar kilo af te krijgen? Nog even en dan kom je weer deze kant op hé! Gezellig hoor!

Ik moet zo werken, ik heb vijf late diensten...bleeeeeeegggghhhhhh!!!!!!!! Dus vijf avonden tot half twaalf werken terwijl momenteel s'avonds op tijd het licht uit gaat hier. Nou ja, verstand op nul blik op oneindig.

Verder moeten wij nodig plannen gaan maken voor deze zomer. Mijn plan was om te gaan kamperen en dit najaar nog een keer met gerard te gaan vliegen maar dan mag ik helemaal niet meer vliegen. Dat gaat dus niet door. We gaan in juli op vakantie en om in juli naar griekenland ofzo te gaan daar heb ik niet zoveel zin in, veelste warm denk ik.

Schoonzusje vroeg of we meegingen naar spanje maar dat is 1500 km rijden...pietsie te ver!

Nu maar op zoek naar een mooie camping in zuidfrankrijk...iemand nog tips?

Geplaatst

Prima test toch Henne!

Ik vind m mooi, echt duidelijk dikker dan voorgaande dagen!

Ik ga je alvast (wellicht geheel ten overvloede) waarschuwen: morgen is hij niet per definitie veel dikker maar de dag er na kun je het zeker zien dat ie dikker is.

Dus niet meteen gaan stressen morgen he!

Heb wel met je te doen hoor. Maar kun je niet een paar weekjes vrijwilligerswerk doen paar uurtjes per dag of om de dag. Een rondje wandelen met een oud besje of wat voorlezen in het ziekenhuis ofzo. Ik doe ook teen en tander aan vrijwilligerswerk en naast de tijd doden en afleiden van angst, ben ik zelf altijd weer erg gelukkig dat ik er zelf niet zit. Het brengt mij altijd even met beide voetjes terug op aarde en het plaatst mijn eigen sores in perspectief. Plus je doet wat goeds en dat komt altijd weer naar je terug. Karma... je kent het wel :-)

Liefs en hou je taai

Noor

Geplaatst

Henne, test is duidelijker weer positiever hoor. Snap je angst en terughoudendheid, maar ik blijf gewoon lekker positief uitgaan van een positieve uitkomst.

Ruby, ben benieuwd wat huisarts van alle uitslagen vindt.

Ik vind het ook leuk om alle baby- en zwangerschapsverhalen te lezen. Het liefst gewoon hier. Nu lees ik al die losse topics mee om jullie te kunnen volgen.

Geplaatst

Breek even in:

Henne alvast een voorzichtige proficiat voor je. Ik hoop zo dat jullie over 8 maanden jullie wondertje in je armen hebben. Die onzekerheid is zo herkenbaar en die blijft....

Breek weer uit

Geplaatst

Nou meiden, dan gooi ik er nog een een fotootje in van E, ons vrolijke, makkelijke moppie!

afgelopen weekend: chillen in het park!

[ATTACH=CONFIG]4136[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4137[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4138[/ATTACH]

Geplaatst

Mooi ivfsh :-) die met die voetjes is geweldig!

Noor ik zal eens om me heen kijken, helemaal geen gek idee. Weet nog niet helemaal waar ik met het UWV aan toe ben, maar denk zelf dat werken/solliciteren er voorlopig niet in zit.

Ruby succes bij de huisarts!

Esther ja haha, jij hebt eigenlijk vals gespeeld door die twee weken over te slaan ;-) maar je hebt je in die periode ellendig enige gevoeld dacht ik... Vervelend van de late diensten. Kun je daar geen voorkeur in aangeven n nu je zwanger bent?

San hoe confronterend om bij het ziekenhuis je dossier te laten sluiten :-( verdrietig en moeilijk. Veel strekte voor de komende tijd, ook voor P.

Ursela wat ga je maken voor traktaties?

Geplaatst

IVF, had ze al gezien, maar ze blijven super! Fiene ligt hier ondertussen als een woedende stier naar haar mobiel te blazen. Heeft ze gister ontdekt, is een leuk geluidje, haha! Is een combi van bellen blazen en neus snuiten of zo, heel geestig.

Enne trouwens, dat je kleding niet meer ast kan ook een mooi excuus zijn om te shoppen ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden