Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben bijna 11 weken in verwachting van een tweeling en merk dat het er toch anders aan toe gaat dan bij een 1-ling.

Je moet als tweeling mama bijvoorbeeld in het ziekenhuis blijven voor controle ipv gezellig keuvelen bij de verloskundigen praktijk, je moet denken aan eerder stoppen met werken..aan dubbele uitzet ...aan een tweelingkinderwagen...en aan de bevalling (ook dubbel haha)

Zou hier graag ervaringen uitwisselen met andere tweeling mamas die ook begin volgend jaar gaan bevallen, dan zitten we zo'n beetje in dezelfde fase van zwangerschap.

Ik ben zelf 13 februari uitgerekend.

tot gauw!!

liefs stiertje

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ps tweeling mamas die later in het jaar moeten bevallen kunnen natuurlijk ook gewoon inspringen en dan weer tips oppikken van de mamas die al wat verder zijn.

:speen:

Geplaatst

Gevonden!

Ik ben bijna 8 weken zwanger, 6 maart uitgerekend maar zal vermoedelijk ergens in februari gaan bevallen, heb gehoord dat tweelingen eerder komen? benieuwd wie zich hier allemaal aanmeldt!

Ik heb het eerste al geleerd hier: dat je in het ziekenhuis moet blijven voor controle. Ik vermoedde het al. Jammer, sinds een paar jaar zit bij mij in de straat een verloskundigenpraktijk en nou ben ik eindelijk zwanger, kan ik me nog niet daar aanmelden!

Caroline

Geplaatst

Hoi Elinorac en Stiertje,

Gefeliciteerd met jullie bijzondere zwangerschap... wat ontzettend leuk. Ik ben zelf inmiddels bevallen van een tweeling, ze zijn 10 weken oud. Ik heb destijds ook een topic geopend voor tweelingzwangeren en moeders.. Er wordt nog steeds op geschreven en de mix van zwangere en jonge tweeling moeders is heel leuk. We hebben inderdaad veel aan elkaar. Jullie zijn natuurlijk ook meer dan welkom op dat topic.."zwanger van een tweeling" Geniet ervan.

Groetjes,Marjo/Surf

Geplaatst

Ha Elinorac en Stiertje,

Van harte gefeliciteerd met jullie tweelingzwangerschap. Het is druk, maar kan niet anders zeggen dan volop genieten!

Alvast een paar tips. Doe waar je je goed bij voelt, maar pas wel een beetje op jezelf en luister naar je lichaam. Tot 34 weken werken is erg lang, weet ik uit eigen ervaring...

Wanneer je erg veel vocht vast gaat houden en je bloeddruk loopt op, laat dan een keer extra bloed en urine controleren, want de kant op zwangerschapsvergiftiging is gewoon veel groter bij een tweelingzwangerschap.

Probeer indien mogelijk langer verlof naderhand te regelen, het is gewoon echt heel druk en een beetje extra verlof zou erg fijn geweest zijn!

Een helpende hand, zeker in het begin, opa en oma's zijn goud waard. Het kan prima,maar twee hongerige baby's tegelijk voeden is in het begin echt een uitdaging.

Wat betreft tweelingwagens: de easy walker duo of mountainbuggy geloof ik zijn erg fijn mocht je voor twee naast elkaar willen gaan. Maak het jezelf makkelijk! Voor in de auto zijn van die dingen waar je de maxicosi zo op kan klikken erg fijn.

Koop niet teveel kleertjes, hoe verleidelijk ook, je krijgt zoveel dat ze het nauwelijks allemaal aangehad hebben en het is alweer te klein, haha!

Verder zou ik zeggen geniet van je bijzondere zwangerschap. Ik vond het heerlijk mijn momentje als ze beiden 's avonds lekker aan het trappelen waren wanneer ik rustig in bed lag.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Henkiepenkie en Surf gefeliciteerd met jullie tweeling!!

Bedankt ook voor de tips! trouwens een zwangerschapsvergiftiging wat is dat precies en wat gebeurt er dan met je lijf?

Elinorac, leuk dat je reageert! Ja tweelingen komen inderdaad eerder werd mij ook verteld ga natuurlijk proberen het zo lang mogelijk vol te houden. wanneer heb jij je tweede echo? en ik welk ziekenhuis loop je? Heb je ook veel last van de zwangerschapskwaaltjes? Ik heb sosm het gevoel alsof ik ook dat dubbel meemaak..blegh!!

Ik vind het ook jammer dat ik niet naar de verloskunige in de wijk kan, vind het ziekenhuis toch erg klinisch en een beetje saai! maar ja ik had al een afspraak staan bij de verloskundige toen ik nog niet wist dat het een tweeling was en toen ik afbelde zei ze dat ik met vragen altijd kon bellen en ze doen ook mijn kraambed.

liefs stiertje

Geplaatst

Hoi,

Ik zat in het Maasstad in Rotterdam maar ga nu naar het streekziekenhuis hier, Ik ga ze morgen bellen voor een intake gesprek en echo voor 3 of 4 augustus, op 5 augustus gaan we 2 weken naar Kreta en ik wil wel weten of alles nog goed gaat...

Hopelijk is de misselijkheid dan minder want ik ben erg veel misselijk sinds een week, ken ik helemaal niet van mijn eerste zwangerschap maar ik weet natuurlijk niet of dat met de tweeling te maken heeft..

Geplaatst

hoi,

Leuk een topic voor toekomste tweelingmoeders. Kom hier graag meekletsen. En wat leuk dat de eerste tips al verschijnen.

Ik ben uitgerekend op 27 feb 2012.

3 augustus weer een echo. Zit dan op 10,5 week.

Gr jrn

Geplaatst

Hoi!,

Ik ben uitgerekend op 4 februari. Ik vind zo'n apart forum ook wel fijn. Ben ook lid geworden van nvom.nl. Voor 20 euro per jaar krijg je een blad een paar keer per jaar en een boek cadeau. Ze organiseren ook vaker tweelingdagen. Lijkt te op termijn ook wel leuk. En 20 euro is niet zo veel. Elinorad, ik wil je niet ontmoedigen, maar maak je borst maar nat qua misselijkheid. ik heb dagen (gehad) dat ik geen boe of bah kan zeggen. Echt een drama. En dat komt wel door de dubbele aantallen hcg in je lijf. Ik was ook wel misselijk voor mijn eerste kind, maar dat was niks vergeleken bij nu. Langzaamaan leek het vorige week beter te gaan, tot ik donderdag toch weer kotsmisselijk van werk terugkwam. Vandaag ging het wel weer. Maar volgens de gynaecoloog moeten we toch rekenen op 14 weken eer alles echt weg is.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Meiden, gefeliciteerd! Het is heel bijzonder om tweelingmama te worden en te zijn :). Ik heb een meisjestweeling van 12 weken en 2 dagen. Ze zijn gehaald met 35 weken vanwege een groeiachterstand en hebben nog een week of twee in het ziekenhuis gelegen. Ik lag daar inmiddels ook al een tijdje waardoor ik het laatste trimester van mijn zwangerschap anders heb beleefd dan verwacht (maar goed, wat verwachtte ik?). Ook de keizersnee bleek er achteraf best in te hakken, hoewel ik heel 'flink' na 4 dagen de haag alweer stond te snoeien. De klap kwam later dus pas.

Een paar tips alvast...

Neem alle hulp aan die je aangeboden wordt! Opa's en oma's zijn echt goud waard, vooral als ze willen helpen met voeden! Geldt natuurlijk voor alle mensen die willen helpen. Ik dacht: ach, dat doe ik wel ff maar als je geconfronteerd wordt met twee hongerige krijsende babies ben je blij als je er eentje aan een ander kunt geven voor het flesje of voor troost...

Zorg voor voldoende spuugdoekjes en hydrofielluiers.

Mochtje nog de illusie hebben dat je je tweeling hetzelfde aan kunt trekken en dus van alles twee exemplaren kopen (deed ik namelijk): ze spugen, plassen of kwijlen het binnen no time onder en dan kun je er alsnog 1 omkleden waardoor ze er alsnog anders 'bijlopen'. Ik kleed ze echt niet bij het minste of geringste om, maar de illusie dat ik ze hetzelfde kon kleden heb ik inmiddels laten varen :).

Twee aankleedkussens (1 boven, 1 beneden) is superhandig.

Qua wagen hebben wij de Bugaboo Donkey. Nadeel is de kleine bagagebak, voordeel is de twee maxi cosis naast elkaar. Kost wel een gruwelijk vermogen maar wij kregen hem cadeau.

@Stiertje: je kunt ook én naar de vk én naar de gyn, wordt gewoon vergoed. Kost je alleen dubbel zoveel tijd maar het kán wel! Ik hoorde dit pas in week 32 van mijn zwangerschap :(.

Allemaal veel succes met de zwangerschap! Vergeet niet te genieten want het is echt heel gezellig met twee trappelende ukkies in je buik! Ik klets weer verder op het 'Zwanger van een tweeling' topic maar kom hier vast nog wel een keer kijken :).

Geplaatst

Haha wat leuk al die tips van tweelingmoeders! Ik ben begonnen bij te lezen op jullie topic maar dat is niet te doen in een keer, dus ik lees steeds stukjes...

Grappige tip ook van hetzelfde aan willen kleden... Ik weet gelukkig van mijn dochter dat je ze soms een paar keer per dag omkleedt en was toch al niet van plan ze hetzelfde te kleden, maar goeie tip voor anderen wellicht.

Ik zou wel eens willen weten hoe het zit met borstvoeding. Ik heb mijn dochter 10 maanden borstvoeding gegeven en heb niet de illusie dat ik dat nu met twee ook kan doen maar is het uberhaupt te doen of niet? Moet de vraag denk ik op het 'ervaringstopic' stellen...

Geplaatst

stiertje, zwangerschapsvergiftiging komt niet extra voor bij tweelingmoeders hoor, maar het is eigenlijk dat je zwangerschap je lijf vergiftigt, je organen stoppen ermee. hoge bloeddruk, eiwitten in de urine en bepaalde klachten kunnen het naar boven brengen..anders even googlegen op het hellpsyndroom. maar ga je aub daar niet druk om maken...jij hebt daar geen verhoogde kans op volgens mij hoor :)

tot op het februari topic (hoor hier helemaal niet thuis, hahaha)

Geplaatst

Heyyy leuk er is weer meer bijgekletst!!

Benbri ik ga jullie niet verlaten hoor op het februari topic maar had wel de behoefte om aan een tweelingtopic omdat ik merk dat een aantal zaken toch anders gaan. Thanks trouwens voor de uitleg over zwangerschapsvergiftiging, zal es googlen wat het nu precies inhoud!

Welkom ook JRN en Jeanine ook wij kennen elkaar van het februari topic, hoe gaat het met jullie kwaaltjes? Jeanine ik heb hetzelfde als jij de ene dag voel ik me redelijk zoals gisteren bv maar de andere dag ben ik zo vreselijk ziek zoals zaterdag dus. Heb geen dag erbij dat ik "straal" van het zwanger zijn en me goed voel. Volgens mij ga ik straks toch een potje stralen als die klachten eindelijk weg zijn poeh!!! Zei jouw gyn 14 weken?? wauw die van mij zei doodleuk...tja kan niet garanderen dat het beter wordt kan wel de hele zwangerschap zo blijven...EN BEDANKT. Nou ja we zullen wel zien. Trouwens dat nvom ga ik straks even bekijken, lijkt me ook wel wat.

Meertje 2010 van harte gefeliciteerd met je meisjes tweeling!! Haha wat moest ik lachen om je aan kleed verhaal, kan me voorstellen dat je aan het omkleden blijft. superbedankt voor de tips. Dus jij hebt een keizersnee gehad? lijkt me erg heftig en zie ik wel tegenop dus ik hoop dat het niet nodig is bij mij. Lagen ze verkeerd?

Ik wist niet dat ik ook naar de verloskundige kon tegelijk met het ziekenhuis, dan ga ik daar ook een afspraak maken, bedankt voor de tip.

gisteren hebben wij via marktplaats al onze kinderwagen gekocht tweedehands. Het is een ABC zoom, zo een die twee zitjes achter elkaar heeft..echt superhandig..da's dan weer mijn tip!

Vandaag voel ik me geloof ik redelijk, heb wel een soort trekkerige pijn in mijn rug en aan de onderkant van mijn buik maar dat zal wel bandenpijn zijn.

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje, de gyn is vaak erg klinisch, de vk is een stuk gezelliger! :) alhoewel mijn gyn uiteindelijk toch ook gezellig bleek te zijn hoor... Maar bovenal erg kundig, want ze had snel in de gaten dat mijn dochters niet meer groeiden en het erg moeilijk zouden krijgen als ze bleven zitten... Vandaar dus de keizersnede. Die viel op zich erg mee hoor, zou me er niet druk om maken! Je ziet alleen je kindjes niet geboren worden, da's jammer.

Volgens mij komt zwschvergifiting juist wél vaker voor bij tweelingmama's. Gewoon goed in de gaten houden, maar dt moet iedere zwangere vrouw doen!

Meiden, ik ga mijn dochters entertainen want hoor opeens een hoop gepruttel in de box! ;) Fijne dag!

Oh ja, nog een tip: dubbel ijzer en dubbel foliumzuur!! Moest ik slikken van mijn gyn, ijzer vanaf 12 weken (en al vanaf 6 weken dubbel foliumzuur - dus geen dubbele multivitaminetablet maar puur foliumzuur).

Geplaatst

Oh ja Elinorac: ik heb 8 weken borstvoeding gegeven en dat was voor mij erg zwaar omdat ik alleen kon kolven (meiden waren te klein om aan te leggen). Maar anders had ik het denk ik volledig gedaan! Ik weet dat Surf ook volledig BV geeft en dat bevalt volgens mij ook prima :). Zou het gewoon proberen - als het niks is kun je altijd nog FV geven of een combi van beide!

Geplaatst

Hee wat leuk weer een nieuw tweelingen topic geopend!

Ik ben uitgerekend in november maar vind het erg leuk om jullie ervaringen / tips te lezen

en uit te wisselen. Vanaf 14 weken voelde ik me super, daarvoor erg misselijk en moe geweest.

Nu begint alles wat zwaarder te worden maken. Maar ik geniet volop van mn zwangerschap en

het getrap/gedraai in mn buik! Sinds een aantal weken zit ik 'ziek' thuis, trek het gewoon niet

meer om te werken. Komt mede ook omdat ik nog een dreumes van één heb rondkruipen

die veel energie kost.. Ik hoop dat deze week de wandelwagen wordt geleverd. We hebben

uiteindelijk na heeeeeel lang denken besloten de easywalker te kiezen. Kan niet wachten tot ie er is!

liefs Danaa

Geplaatst

Kanonnen meiden, lekker veel gekletst.

Dex en Lev zijn met 38wk en 2 dagen geboren. Ik ben ingeleid omdat het langenoeg was en mijn bloeddruk iets opliep.

Goede tips zijn er inderdaad al voorbij gekomen.

- ik moest ook dubbel foliumzuur en ijzer tijdens de hele zwangerschap en ijzer nog daarna.

- Wij hebben de urban jungle mountain buggy.. heerlijk grote boodschappenmand en rijdt soepel. Ik ga het ding nog missen als de jongens lopen!!

- borstvoeding: Heerlijk en in mijn geval goed te doen. Ik geef volledige bv en blijf dat doen zolang het leuk is en te doen. Ze drinken tijdens 1 voedingsronde 1 borst helemaal leeg en tijdens de volgende voedingsronde de andere borst. Ze groeien als kool en ik produceer meer dan genoeg. In het begin is het even doorzetten totdat de melk opgang is gekomen.

- Mijn vriend had 2 maanden oudersschapsverlof opgenomen en dat was echt heel erg fijn, zo hebben we een heerlijke start gehad.

- Kleding, KOOP NIET TEVEEL!!! hahah wij hebben ook sommige kleding bijna niet aangehad omdat ze er alweer uitgegroeid waren en wij wassen elke dag dus het is ook lekker snel schoon.

nou meiden zet hem op en geniet lekker van het getrappel. En voor wat het waard is, ik vind het echt te gek om moeder te zijn van onze tweeling.

X Marjo/surf

Geplaatst

Surf geef jij ze allebei tegelijk? Ik heb gisteren plaatjes zitten kijken op internet en het ziet er wel lastig uit, hoewel het wel zal wennen... Omstebeurt lijkt me handiger maar als ze dan allebei huilen dan is dat niet te doen natuurlijk...

Ik heb nog geen extra foliumzuur, heb volgende week woensdag de intake bij de gyn. hier in het ziekenhuis dus zal er naar vragen.

Geplaatst

Danaa welkom!! leuk om ook een tweelingmama erbij te hebben die al wat verder in de zwangerschap is. Snap heel goed dat je gestopt bent met werken en al helemaal als er nog een kleintje rondloopt..pfff wat zal jij het druk hebben en straks krijgen. Heb je straks veel hulp van familie enzo? Fijn om te horev van jou dat je na de 14e week echt beter voelde..geeft hoop hahaha!

Wauw surf, petje af hoor dat je beide complete borstvoeding geeft, lijkt me erg zwaar!

Extra foliumzuur en ijzer slik ik ook al vanaf eerste echo bij de gyn.

Heb trouwens net even met mijn verzekeraar gebeld over het zowel naar de verloskundige in de buurt te gaan als naar de verplichte gyn in het ziekenhuis en als je alletwee wilt dan wordt de verloskunidge dus niet vergoed..tis de een of de ander..dus keus heb ik niet helaas.

liefs stiertje

Geplaatst

Hoi allemaal,

Danaa, ik zat dat jij de easywalker hebt besteld. Maar je hebt al een kleintje van 1 jaar schrijf je. hoe ga je dat doen? Tegen de tijd dat bij ons de tweeling komt, is tuurtje 20 maanden. en die kan dan ook nog niet steeds op een plankje erbij denk ik. Dus ik wil een drieling wagen eigenlijk. Ik had een mooie gezien in Engeland, maar ja, die komt ook weer op 800 euro uit. http://www.twinsuk.co.uk/products/101008/T3-Jogger-Twin-Pram-and-Triple-Buggy/ (scroll helemaal naar beneden voor alle foto's). ik vind in Nederland weinig keus in drieling-wagens. Maar ik twijfel dus nog. Mijn vriendin heeft een meisje van vier en die wil op lange stukken nog steeds in de buggy. Dus ik denk dat de komende jaren een goede wagen wel nodig is. Veel mensen zeggen twee wagens, maar dan moet je dus altijd je partner mee hebben.

Mijn man is huisman en ik werk. Dan zou hij dus met drie kinderen de hele dag aan huis gekluisterd zijn. Dat is ook niet handig.

Foliumzuur krijg ik wel. Maar geen ijzer.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Tja hoe ik het strax ga doen met 3 kleintjes en één wagen weet ik nog niet precies..

Daan is 1,5 als de 2ling wordt geboren dus dan is hij nog te klein om op een plankje te staan.

Ben aan het denken om één van de 2 in de buikdrager te dragen, en Daan en het ander kindje

in de wandelwagen. Als mn man erbij is kan Daan gewoon in de buggy en de 2ling in de wandelwagen.

Ach we zullen wel een oplossing bedenken , volgens mij wordt je wel creatief met een tweeling!

mn moeder woont 2 dorpen verderop en die wil strax graag veel komen helpen dus daar ben ik erg blij mee!

Oja folium krijg ik niet omdat ik een te kort heb aan vit.B12 en dit zelf 2 x per week moet injecteren.

Die te kort komt door de zwangerschap. Eigenlijk moet ik ook aan de ijzerpillen maar ik probeer

mn ijzer op peil te houden met roosvice ferro, want van die pillen krijg ik obstipatie en dat zijn zooooo'n vreselijke bevallingen ; )

Goede tip van jou Marjo om niet te veel kleding te kopen! Ik ben ook echt geneigd om zo veel leuke kleertjes aan te schaffen,

terwijl we nog hier en daar wat (2e hands) krijgen en natuurlijk na de geboorte ook vanalles krijgen.

Heerlijk om zo bezig bezig te zijn met de komst van TWEE wondertjes!!

Geplaatst

Zo'n 3ling wagen vind ik echt veel te groot. We bedenken wel iets..

Ik vraag me ook echt af hoe dat strax moet met onze hond. We hebben een duitse dog

en die laat je niet even in de tuin poepen en plassen. Helemaal omdat we de winter ingaan als

de 2ling wordt geboren. Dan ben je niet zomaar buiten met 3 kindjes. Zucht... Ben eens benieuwd

hoe ik dat moet gaan oplossen!

Geplaatst

Ja, ik vond ze eigenlijk ook te groot. Totdat ik deze zag in Engeland. Eigenlijk gewoon een tweelingwagen met een zitje voorop. Daarom zat ik nu dus te twijfelen. Want daar kan je dan wel weer lekker met z'n drieen erop uit. Heel leuk een tweeling erbij, maar drie is toch even een 'pas-en-meet-aantal'. De auto zijn we ook nog niet uit...

Geplaatst

Als ik aan al die praktische dingen denk, pfff... Volgens mij kan zo'n tweelingwagen nooit in mijn auto, heb een Swift! Met een klein kofferbakje. Toen ik nog dacht aan een normale kinderwagen dacht ik: kan misschien net, maar een tweelingwagen? Heb mijn autootje net een jaar en bevalt heel goed...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden