Ga naar inhoud

Sex tijdens de zwangerschap

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Voor een ieder die ik nog niet gesproken heb; van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en/of de pasgeboren baby!

Ik hoop dat een ieder zich goed voelt en lekker van genieten van de zwangerschap en/of het pasgeboren prins(es)je! :-)

Ik hoop dat iemand mij adviezen/tips wil geven en/of ervaringen wil delen, want ik heb een vraag die nogal privé kan zijn.

Momenteel ben ik 7w2d zwanger en we hebben afgelopen vrijdag het hartje van onze baby zien kloppen, we zijn natuurlijk dolgelukkig! Sinds de tp hebben manlief en ik geen sex gehad, althans niet de liefde bedreven. Ondanks de vermoeidheid en vlagen van misselijkheid, lijkt het alsof mijn lichaam zegt; nu even niks erin, haha.

Afijn, daarnaast zijn er natuurlijk nog tal van mogelijkheden, maar ik vraag mij af in hoeverre een orgasme schadelijk is/kan zijn voor de baby. Ik lees zoveel verschillende verhalen hierover dat ik niet weet hoe of wat. Daardoor voel ik me soms best schuldig/angstig.

Herkennen jullie dit?

Liefs Melissa

Geplaatst

Ik wel maar in principe kan het geen kwaad of het wordt afgeraden op advies van de arts later in de zw, dat kan natuurlijk altijd.

Wij hebben welgeteld 1x sex gehad tijdens de zw maar vondt het vreselijk. Ook angst dat er iets gebeurt maar door de geschiedenis van ons meiden zijn we extra op ons hoede.

Maar zover ik weet kan een orgasme niet echt schadelijk zijn, als mamma het fijn vindt dat kan dat de baby alleen maar goed doen!

Geplaatst

Melis, als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb tijdens de zwangerschap gewoon seks gehad. De eerste weken niet, omdat ik tegen overstimulatie aan zat en later erg moe was. Maar vanaf week 10 hebben wij gewoon seks gehad, ook met orgasme. Vooral tijdens het tweede trimester had ik juist meer zin in seks. Dus als je straks zin krijgt gewoon doen.

Geplaatst

Tijdens de zwangerschap van mijn eerste (spontane zwangerschap) had ik 9 maanden lang zin in sex. Met de tweede (isci) had ik totaal geen zin moest er niet aan denken en ook de angst dat er dan wat mis zou gaan. Succes ermee!

Geplaatst

Hai Melissa,

Vanochtend weer gesext ..eerste keer na de TP en puur omdat IK zin had want mannetje wil altijd wel ..haha. Het was fijn en het voelde goed alleen na het orgasme een enorme kramp in mijn buik!! Maar het schijnt ook heel goed te zijn voor de doorbloeding van je baarmoeder en je kindje stoort het niet. Maarrrr alleen doen als je echt zin hebt hoor en is de zin er niet dan komt ie na 9 maanden wel weer!

liefs stiertje

Geplaatst

wij hebben sinds de positieve test al geen gemeenschap gehad, ik durf gewoon niet, heb 4 mk's gehad nu weet ik wel dat je door sex geen miskraam kan krijgen maar heb 2 x een mk gehad 2 dagen nadat ik gemeenschap heb gehad.

durf zelf ook geen orgasme te krijgen...

ik heb er ook niet zo'n behoefte aan, hoor mijn man ook niet echt klagen, ja hij zegt het wel eens op een grappige manier maar hij heeft er wel begrip voor.

mss na 12 weken dat ik beter durf

Geplaatst

Wij hebben ook niet veel sex! Beetje jammer aan de ene kant, maar ik durf niet goed en mijn lichaam voelt nu even niet aan alsof het van mij is...

In het begin was ik vreselijk bang voor bloedingen en om het kindje kwijt te raken en mijn man eigenlijk ook wel. We hebben er heel goed over gesproken en ik heb hem mijn angsten verteld.

Laatst hebben we wel gesext en het was echt een beetje klungelig! hihihihi.... wat hebben we gelachen en wat was het intiem! Het ging eigenlijk nergens over want het was ECHT klungelig!

Verder knuffelen we wel heel erg veel en genieten we samen van onze zwangerschap, mijn man heeft er ook heel lang en veel naar verlangd!

Verder zien we wel hoe het gaat, maar vooral geen spanning hier!

Succes en geniet vooral van elkaar!

groetjes, Judith

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties, 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die ff geen behoefte aan sex heeft!

Geniet van jullie zwangerschap, ik ga zo richting zkh voor m'n 2e echo! :-)

Fijne dag allemaal...

Geplaatst

Gefeliciteerd Melis!

In principe is een orgasme krijgen geen probleem tijdens de zwangerschap. Je baarmoeder zal er wel van opspannen misschien, maar daar heeft je kindje geen last van. En bedenk jezelf het gelukzalige gevoel achteraf dat je ook weer door geeft aan je ukkie. Tijdens de eerste weken zwangerschap hebben wij ook maar zelden gemeenschap gehad, maar ik heb dan 'ter compensatie' mijn ventje regelmatig verwend op handmatige wijze hihi. Maar hoe verder ik was, hoe minder ik het me aantrok eigenlijk en nu ga ik er zelf ook voor. Alleen opletten met houdingen want op duur wordt je buik geplet.

Het komt erop aan dat je doet waar je je goed bij voelt, en zeker ook met je man over blijven praten. Want die voelt niet wat jij voelt in jouw lichaam, en begrijpt het soms allemaal niet misschien.

In elk geval kan sex eigenlijk geen kwaad (sex hebben kan op vele manieren ook he), tot aan het allerlaatste moment. Tenzij de vliezen zijn gebroken in de laatste weken. Dan is er meer kans op infectie en wordt sex afgeraden.

groetjes

Ellen

Geplaatst

Mits je arts het afraad, mag je gewoon sex hebben en ook gewoon n orgasme. Schijnt juist goed voor je beeb

te zijn, omdat alles dan goed doorbloed is!! En je kind schijnt er ook erg ontspannen van te worden!!

maar, t is ook waar je jezelf goed bij voeld hoor, wij hebben al die tijd 'gewoon ' sex gehad!!

• 1 jaar later...
Geplaatst

Sinds er 53 cm kind uit is gekomen, ik schat zo'n kleine 80 ontmoetingen met een echostick heb gehad waarvan 3 (helse) eicelpuncties, moet ik zeggen dat ik íéts minder behoefte heb aan iets erin ;-)

Tijdens de zwangerschap kan een orgasme heel pijnlijk zijn en een enorm pijnlijke harde buik geven. Ik vind het dus lang niet altijd niet zo prettig. En wat 'the real thing' betreft: er zijn heel veel leuke andere manieren die buitengewoon leuk en verrassend kunnen blijken ;-) Het kan dus ook deuren openen om het eens een tijdje anders te doen! Wij hebben er eens zo'n boekje bijgepakt wat we als grap voor ons huwelijk hadden gekregen en hebben werkelijk in een deuk gelegen.

Maar als het dus niet prettig voelt, of je vindt het geen prettig idee, of je bent 'gewoon' te moe, dan ben je echt niet de enige! Als als je er straks weer wel zin in hebt, dan gewoon lekker doen, want het schijnt inderdaad absoluut geen kwaad te kunnen.

Vreemd is het volgens mij niet als je geen zin hebt tijdens de zwangerschap... Volgens mij worden dieren ook niet krols, loops, hengstig, beers, of weet ik veel hoe dat heet, tijdens de zwangerschap ;-) Het doel is toch bereikt? Je bent dan hormonaal volgens mij vaak gewoon even in een andere toestand.

Ik zou zeggen: ga lekker op '(her)ontdekkingsreis' als je niet te moe bent en de rest komt wel weer als je er weer behoefte aan hebt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden