Ga naar inhoud

IVF behandeling september.. wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Laila,

nog bedankt voor de felicitaties, ach nog maar ff doorbijten en dan kan ik vast de meeste van jullie ook wel feliciteren. Hoe zit het dan nog met je overstap plannen? Of blijf je toch maar even waar je nu zit omdat alle radertjes daar al in werking zijn? Ik denk in ieder geval veel aan de hormoonstrijd die jullie aan gaan op 't moment..... hoop echt dat lles goed is met iedereen....

gr. aukus

p.s. laila, ik was totaal niet meer bezig met mijn natuurlijke cyclus en dus is het zo raar dat ik nu in ene zwanger ben. Maar ik snap best dat het iets is wat je liever hebt, aan de andere kant, als je met IVF bezig bent weet je zeker dat je een goedwerkende embryo terug krijgt geplaatst, dat is ook wat waard!

• Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Aukus,

spannend dat je niet precies weet hoe lang je zwanger bent... Ik ben zo blij voor je!

Wij zijn nog steeds druk met de overstap naar Voorburg. Heb vanmiddag een telefonische afspraak met de gyn uit Voorburg en op basis daarvan wordt besloten of we volgens planning over 2,5 week gaan beginnen (kort protocol). Ik laat wel even weten wat er vanmiddag uitkomt. Vind het wel spannend hoor... Hoop zo dat we binnenkort kunnen starten.

Liefs, Laila

Geplaatst

Ik heb komende week mijn intake voor het starten van IVF, ik doe mee aan een studie (INeS). Ben tot nu toe nog maar 1 x in het ziekenhuis geweest bij een arts. Stap er helemaal blanco in. Zie het meest tegen dat geprik en de hormonen op! En ben bang dat ik alle bijwerkingen heb die je maar kunt voorstellen ;-)

Geplaatst

Hoi hoi,

Allereerst welkom polkadotje! Fijn dat je met ons mee komt kletsen!

Vandaag telefonisch overleg gehad met dr. Vink van de RDGG in Voorburg. We mogen overstappen!!!! Wel lopen we w.s. een maandje vertraging op omdat ze de uitslag van het chromosomen onderzoek wil afwachten en deze uitslag verwachten we pas eind september/begin oktober... Verder is ons dossier compleet en zodra de uitslag van het chromosomen onderzoek er is mogen we starten met het korte protocol! Ben zo blij!!!

Maandag a.s. mijn HSG... Brrr, wordt echt zenuwachtig. Dr. Vink legde uit dat ze dit altijd doen om de vorm en stand van de baarmoeder te bepalen. Dit laat zien of een vrouw een verhoogde kans heeft op een miskraam. Ze willen dit weten omdat dit mede bepalend is voor het besluit om 1 of 2 embryo's terug te plaatsen. Hoewel ik erg tegen het onderzoek opzie, ben ik nu blij dat het gebeurd én dat ik snap waarom het gebeurd.

Al met al heb ik een goed gevoel gekregen bij dr. Vink en Voorburg. Ik heb het gevoel dat mijn dossier goed is doorgenomen en dat ik straks goed beslagen ten ijs mag gaan starten.

Geplaatst

Welkom polkadotje!

Ik denk dat toch iedereen langzaam naar het september wachtbankje is verhuist ;)

Ik ben nog steeds niet ongie helaas... Ik mag pas naar het zh bellen voor een uitgangsecho als ik ongie ben of als ik 14 dagen overtijd ben... Dus we wachten nog maar effe verder!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo Allemaal....

vandaag mijn allereerste punctie gehad, viel me erg mee... ben nog steeds erg moe...

Er war 9 eitjes... en 6 hebben de transport overleefd... man bracht 44 mil. zaadjes....

morgen horen we of er een bevruchting heeft plaats gevonden, zo ja dan vrijdag trug plaatsing....

'hopende en in afwachting'

groetjes Mandy

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben in augustus begonnen met spuiten voor mijn eerste ivf-poging en heb morgen mijn eerste echo om te kijken naar de ontwikkeling van mijn eitjes... Spannend!

Ik zag dit forum en vind het prettig om mee te praten/mee te leven met anderen die hetzelfde doormaken.

Fijn om te lezen Mandy dat jouw punctie meeviel. Daar zie ik namelijk erg tegenop.. Jullie veel succes van de week! Hoop op een succesvolle terugplaatsing voor jullie!

Groetjes Leonie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij hebben besloten om ook weer voor ivf/icsi te gaan! Wij hebben straks ons intakegesprek in het Amphia in Breda.

Ik vind het wel weer super spannend. In 2009 was ik na de eerste icsi behandeling al zwanger maar door een grote cyste in mijn eierstok werd onze zoon na 24 weken en 5 dagen zwangerschap veel te vroeg geboren. Ons een kleine manneke van 750 gram heeft gevochten voor zijn leven en ik ben zo dankbaar dat hij het heeft gered. Een prachtig manneke is het en het gaat gelukkig super goed nu. Vorig jaar is het niet gelukt om alleen de cyste te verwijderen en hebben ze 1 hele eierstok verwijderd. Ik besef dat ik bij de eerste poging ontzettend veel geluk heb gehad dat ik na de eerste poging al zwanger raakte en ga er dan ook niet vanuit dat het deze keer weer zo snel gaat. Ik ben benieuwd naar de kansen op een zwangerschap met maar 1 eierstok, want bij de vorige behanding had ik met 2 eierstokken maar 2 folikels die aangeprikt konden worden.

Geplaatst

@Mandy, Oh gelukkig viel de punctie mee en is het transport goedgegaan. 6 goede eitjes dat is toch heel mooi! Hopelijk gaat de bevruchting goed en heb je binnenkort een mooie terugplaatsing. Persoonlijk vond ik de terugplaatsing echt heel speciaal. Het deed geen pijn (oke, die eendenbek is nooit een pretje). Oh over een uurtje moet ik in het ziekenhuis zijn voor het gesprek, ben zoooo zenuwachtig en heb zoveel vragen.

Groetjes, Tal

Geplaatst

Nou, vandaag de eerste echo gehad: ze zag 11 'grotere' eitjes en een aantal 'reserve' eitjes. Ik moet nu minder Gonal gaan spuiten, om te voorkomen dat de andere eitjes ook groot worden. Dan kreeg ik er teveel zei de arts (is dat zo? Ik dacht :hoe meer, hoe beter, want dan hebben ze er meer om uit te kiezen of te overleven..?) Vrijdag mijn laatste echo en dan waarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie! Pff..., daar zie ik wel tegenop. Ben wel blij om te horen dat het bij sommige ook meeviel!

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Leonie

Geplaatst

@ Tal,

Wat gaaf om te lezen dat alles met Tygo goed is! Echt bijzonder dat met zo'n vroeggeboorte alles goed is afgelopen!!

Spannend om nu weer een tweede poging te doen! Kan me voorstellen dat je erg zenuwachtig bent voor het gesprek. In ieder geval veel succes zometeen! Ik lees wel hoe het is verlopen en of je wat wijzer bent geworden over je kansen. Succes!

Groetjes Leonie

Geplaatst
Ik moet nu minder Gonal gaan spuiten, om te voorkomen dat de andere eitjes ook groot worden. Dan kreeg ik er teveel zei de arts (is dat zo? Ik dacht :hoe meer, hoe beter, want dan hebben ze er meer om uit te kiezen of te overleven..?)

Welkom ! Gezellig dat je mee komt kletsen :)

Ik denk dat dat met overstimulatie te maken heeft.

Als je dat hebt wordt de poging afgebroken dacht ik. Vandaag dat je nu gaat minderen zodat dat voorkomen kan worden.

Heb ik dat goed meiden? (weet het ook niet helemaal zeker hoor!)

Geplaatst
Hey meiden wij hebben 22 sep de tp

Jippie!! :)

Wij een dagje later :) Heb jij nog last van de punctie? Mijn buik is nog wel gevoelig ma gister. Terwijl ik van de punctie zelf haast niets gevoeld heb..

Geplaatst
vandaag mijn allereerste punctie gehad, viel me erg mee... ben nog steeds erg moe...

Er war 9 eitjes... en 6 hebben de transport overleefd... man bracht 44 mil. zaadjes....

morgen horen we of er een bevruchting heeft plaats gevonden, zo ja dan vrijdag trug plaatsing....

Fijn dat het meeviel!! 44 mil!!!! Die van mij weet ik niet maar meestal onder de 1 mil :D

Veel joh!! :)

Geplaatst

Hoi allemaal

Ik heb me zojuist hier ingeschreven op deze site. Mijn vriend en ik zijn nu een jaar bezig om zwanger te worden. Omdat ik al wist dat ik PCO had ben ik direct doorgestuurd naar het ziekenhuis in Voorburg en al helemaal vanwege mijn leeftijd. Doordat ik dus 40 ben moet het allemaal wat sneller. Na 8x clomidpogingen gaan we nu door met IVF. Vanochtend gesprek gehad met dr. Jansen. Ik moet volgende maand bloedprikken op allerlei hormonen en 3 november hebben we ons IVF intake gesprek. Vind het allemaal zo spannend en ook wel eng eigenlijk.

Groetjes en iedereen heel veel succes natuurlijk

Geplaatst

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reactie! Gelukkig hoefde ik de behandeling niet te stoppen nu ik ben geminderd met de Gonal. Vandaag weer een echo gehad en nu heb ik zondag 25 sept. om 09.00 de punctie!! Ontspannen is de manier heb ik gehoord..:) Ben wel blij om te lezen dat het voor sommigen meeviel, zie er best tegenop..

Hey mijn baby en Joekie, spannend dat jullie de tp hebben gehad! Nu 2 loodzware weken.. Ik leef met jullie mee! Veel succes!!

Bullmastiff, gezellig dat je er bij bent gekomen. Het is zeker spannend om zo'n behandeling op te starten. Jij ook veel succes met alles!

Groetjes Leonie

Geplaatst

Zo, wij zijn weer terug van vakantie en meteen de dag na terugkomst, gestart met decapeptyl. Tot nu toe nergens last van, ook al vind mijn man van niet :icon_smile:. Ik heb 3 oktober de eerste echo, dus weer even wachten of we door mogen. Ik wens jullie allemaal veel succes en zal nu wat meer meelezen en schrijven. Groetjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden