Ga naar inhoud

ivf in Rijnstate Arnhem? iemand ervaring tips?


hoopvol07

Aanbevolen Berichten

hallo lieve forumgenootjes,

 

Ik ga over ongeveer 3 weken beginnen aan mijn waarscijnlijk laatste iui behandeling...

 

Dit doe ik in Rijnstate arnhem, nu wil ik me alvast orienteren op ivf behandelingen, en waar ik dat het beste zou kunnen doen....

 

Mn omgeving zegt, waarom probeer je het niet gewoon in het rijnstate? maar ik weet t nog zo net niet... ik heb begrepen dat dit ziekenhuis altijd sowieso ''maar'' 1 embryo terug plaatst, als je onder de 30 bent, (ik ben 22 maar zal vroeg in de overgang raken, maar ik maak ook nog maar weinig eicellen aan) dus ik wil mijn maximale kansen benutten...ook vind ik ze met de puregon die ik voor de iui behandelingen krijg erg voorzichtig... ik spoot de laatste keer 150 eenheden puregon, en had 2 eicellen, en 1 kleintje, maar ze vinden het risico te groot dat er teveel eicellen kunnen komen, dus moet ik terug moet naar 125 eh puregon....terwijl ikdan altijd maar 1 eitje aangemaakt krijg..(volgen jullie t nog;)

 

(ik zal dus sowieso stiekum 150 spuiten)

 

maar goed, heeft iemand in het rijnstate ivf gedaan? wat was je ervaring? ben je overgestapt kortom alle info is welkom

 

tnx

 

liefs hoopvol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Heb er zelf geen behandeling ondergaan. Maar mijn nichtje heeft daar toch echt 2 embryo's gekregen onder de 30. Alleen als je A kwaliteit hebt krijg je er maar 1.

Weet niet hoeveel verder Nijmegen is voor jullie, maar wij zijn meteen daar naar toe gegaan. Vond het daar prettig en daar is alles qua behandelingen mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoopvol,

 

Ik heb ivf in rijnstate gedaan.

Verse terugplaatsing mislukt en nu 38 weken zwanger van een terugplaatsing van een cryo en nog twee in de vriezer. Wij hebben icsi gedaan omdat het zaad van mijn vriend heel slecht was.

Het resultaat was voor ons dus zeer goed.

Wat ik een groot nadeel vond is dat de punctie in arnhem is en het labwerk en de terugplaatsing in utrecht, Dat houdt dus in dat je na de punctie meteen naar utrecht moet met de buisjes eicellen op je buik geplakt.

Wij zijn na de eerste mislukte terugplaatsing ook in nijmegen geweest om al vast verder te kijken en daar trok vooral de digipoli mij erg aan. Daarnaast hoef je in nijmegen niet eerst de pil te slikken geloof ik, dat vond ik nl verschrikkelijk want reageer daar slecht op.

 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust.

Hoop dat ik je verder kan helpen.

 

Groetjes,

Mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden dank jullie voor de reacties,

 

mamalou, had je er wel 2 terruggeplaatst Mogen hebben als je dat wilde? en hoe oud ben je?>

das ook omslachtig zeg, dat je dan naar utrecht moet.... nijmegen is voor ons ook goed te doen, maar goed nog even verder kijken.. en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

 

vond je trouwens dat ze goed naar je luisterden? en de tijd voor je namen enzo? en is een cryo terugplaatsing dan ook in utrecht?

 

Hobbesje, oke t scheelt al dat je er 2 mag, maar ik zou het liefst er sowieso 2 terug mogen krijgen, je hoort nl zoveel verhalen van cryo's die slecht ontdooien.... en vaak als ze er 2 plaatsen krijgen vrouwen meerendeels een 1ling, en ook jullie super met jullie 2 zoontjes

 

meiden dank voor de reacties, hoop nog meer te weten te komen

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nijmegen mag je wel kiezen voor 2 A-tjes. Daar hebben wij ook voor gekozen. Er is in hetgeval je zwanger wordt 'maar' 15% kans dat er 2 zijn blijven zitten. Dat risico durfden we wel aan. En idd: zwanger van 1.

En ik vond het daar allemaal erg prettig en vrij vlot gaan. En idd de digipoli is heel erg fijn (kan je zelf alles bijhouden en thuis nog eens wat dingetjes nakijken en kletsen met lotgenootjes).

Hoopvol heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal de papieren er vandaag eens bij zoeken, want ik weet niet zeker of er twee teruggeplaatst mogen worden. Kom ik op terug. Ik b en trouwens 34.

 

de cryo tp was ook in utrecht, echo's in arnhem.

 

de artsen vind ik erg vriendelijk, maar er is bij mij wel iets misgegaan in de communicatie. Kreeg te horen dat er geen cryo's waren en later een brief van utrecht dat er wel 3 waren. Bij mij is trouwens de eerste meteen goed ontdooid.

 

de wachttijd in nijmegen was een jaar geleden voor de eerste intake 2-3 mnd. Volgens mij kun je dan wel meteen beginnen.

In rijnstate kon ik na iui meteen door voor icsi. Weet niet of je haast hebt? Vraag wel je dossier in arnhem vast op, want dat willen ze graag hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey mamalou,

 

nou ik heb niet heeeel erg haast, moet nog een half jaar mn opleiding afmaken, en wil er daarna aan beginnen, en tot die tijd nog 2 x iui ofzo doen.... ben ik ook weer 2 maanden zoet mee, maar met mn opleiding loop ik 32 uur stage, en nog 8 uur na school, het is dan haast niet te combineren.... dus wil ergens in februari, maart gaan doen

 

wat erg dat ze zeiden dat je geen cryo's had, en dat t toch zo is, jeetje dan hou je daar zon rekening mee...

 

mocht jij trouwens kiezen of je icsi of ivf wilde? omdat je eerst iui hebt gehad, vraag ik me dat af..... want iui heeft weinig zin als je maar heeeel weinig sperma cellen hebt toch? mijn gevoel en naar wat ik hier allemaal gelezen heb, heb ik t gevoel dat icsi iets meer kans van slagen heeft?

 

ook zwaar irritant dat je dan iedere x naar utrecht moest joh, en hoe oud was je toen je ermee begon?

 

ben erg benieuwd of er 2 terug geplaatst mochten worden

 

tnx voor je hulp

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden meteen ICSI. Het zaad van je partner wordt in Nijmegen nog een keer bekeken en aan de hand van die uitslag wordt gekeken en overlegd welke behandeling het wordt. Hier was al snel duidelijk dat als je 10 eitjes hebt en als je daar 100.000 spermacellen per eitje voor nodig hebt dat never nooit niet haalbaar ging zijn. Dus ICSI (en maar goed ook want er waren zelfs 22 eitjes). De uitslag van dit onderzoek was uitgebreider dan in ons streekziekenhuis. Daar bleek pas bij de IUI dan er na het opwerken 'slechts sporadisch een enkele beweeglijke of onbeweeglijke spermacel' te vinden te zijn. Daar sta je dan...

Er is niet echt een wachtlijst, maar voor je kan beginnen ben je - na je eerste gesprek - een maand of 3 verder (zaadonderzoek, bloedonderzoek van beide en het intakegesprek/prikinstructie zitten in de tussentijd).

Bij ICSI is de kans dat je een maand moet wachten als je je aanmeldt (als je ongesteld bent geworden) iets groter ivm het extra labwerk. Maar dan zeggen ze dat je de maand erop voorrang hebt op de rest. Hier konden we zien dat er iets gepuzzeld was met het protocol om alles passend te krijgen (ik moest langer decapeptyl spuiten voordat ik mocht gaan stimuleren), maar we mochten gelukkig meteen bij de eerste aanmelding beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hobbesje,

 

klinkt goed, bij mijn vriend is de kwaliteit verschillend, de ene keer 1.5 miljoen, de volgende keer 4 miljoen,

 

ik denk alleen dat ik niet veel eitjes zal hebben, maar ik hoop denk ik toch op icsi, of fifty fifty, de ene helft icsi en andere ivf...

 

3 maanden is goed te doen

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hi Hoopvol,

 

Ik ben er ff tussenuit geweest, want inmiddels bevallen van dochter Jinte.

 

Maar ik de papieren er net bijgezocht en het volgende gevonden:

Er is een verschil tussen nog geen 36 jaar en 36 jaar of ouder.

Ben je geen 36 jaar dan kun je bij de eerste twee terugplaatsingen kiezen uit 1 embryo of afhankelijk van de kwaliteit 1 of 2 embryo's. Bij topkwaliteit dus maximaal 1.

Bij de derde en volgende terugplaatsing kun je kiezen uit 1 embryo of 2 embryo's of afhankelijk van de kwaliteit 1 of 2 embryo's.

Ben je 36 of ouder dan mogen er altijd 2 teruggeplaatst worden.

 

Bij ons werd bij iedere iui het zaad steeds slechter. Laatste keer onder miljoen, daarom is meteen icsi gedaan.

 

Toen ik begon was ik 33 jaar. Gelukkig binnen een jaar al zwanger en nu dus een mooi, lief klein meisje erbij.

 

Wel vreemd dat er zo weinig info van rijnstate hier is.

 

Ik hoop dat je wat aan de info hebt.

 

 

groetjes,

marloes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

sorry voor de late reactie

 

wij zijn sinds een klein jaar bezig met ivf, eerst zijn we voor onderzoeken in nijmegen geweest.

daar is het ons beide zeer slecht bevallenicon13.png( elke keer een andere arts waar je je verhaal aan moest vertellen, geen prettige begeleiding!!!!):mad:

via onze gynaecoloog in zevenaar zijn wij voor een gesprek in arnhem terecht gekomen, daar voelde/ voelen wij ons eindelijk serieus genomen!!!

nu ben ik sinds 2 weken dus echt begonnen, moet nu lucrin spuiten.

maar ik kan altijd bellen of mailen en dat vind ik persoonlijk erg prettig.

ook onze ivf arts is zeer prettig en heel realistisch

het klopt idd dat je voor de bevruchting en de terugplaatsing naar Utrecht moet,en dat is idd jammer.

maar jaa als het lukt wil ik desnoods wel naar het puntje van groningen rijden!!!!

ik hoop voor jou dat je een goed tijd heb in arnhem en hopelijk een goede uitslag!!!!:goodluck:

groetjes

nybia

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoopvol07,

hoe gaat het er mee?? hier veel last van de bijwerkingen van de gonal.

wij hebben in de eerste fase altijd dr barnchi gehad, echt een toffe man!!

lekker snel en gelijk handelen.

nu met de eerste echo krijgen we dr tiemessen, dan krijg je gewoon een arts die op die dag werkt en tijd heeft, wel jammer vind ik dat. maar ze hebben me uitgelegd dat je die dag moet komen ivm met je schema.

dr nap, zij werkt toch ook in nijmegen?? als ik haar zou krijgen zou ik dat niet prettig vinden, we hebben nl erg vervelende ervaringen met haar gehad in nijmegen.

maar dat is natuurlijk persoonlijk, ik hoop dat jullie het een fijne arts vinden, ze is wel rustig en dat was/is wel fijn

voor mij is het nu nog een weekje gonal spuiten en dan op naar de echo en dan zien we wel, vind het wel eng hoor

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nybia,

 

Dr tiemussen vind ik leuk, dr vd kamp ook en gister had ik dr roozenburg die is ook wel oke..

 

dr barnchi was niks voor ons, hij vond t maar vreemd waarom we behandeld werden en wilde met met chlomid naar huis sturen, terwijl ik al 3x iui deed, en hij zei bij mn bbz naja pech volgende x beter....

 

Nap had ik in t begin, ik vond haar toen wel fijn, omdat ze meteen actie ondernam, maar idd tis verschillend...

 

 

ik heb nu veel te veel eitjes voor een iui en ze gaan morgen na lang wikken en wegen een punctie doen, dan halen ze er 5 weg en laten er 2 zitten voor de iui... ben beetje zenuwachtig haha hoe vind jij de punctie daar?

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

he hoi hoopvol,

ik lees net je berichtje, ik zal voor je duimen dat de punctie mee valt en de 2 eitjes die ze laten zitten voor de iui goed zijn en straks goed hun best gaan doen en hopelijk komt er dan een klein wonder uit!!!

ik hoop dat je nu de punctie achter de rug hebt en je thuis aan het bijkomen bent!!

zelf heb ik nog geen punctie gehad, de eerste echo is de 8e en daarna komt de punctie.

ja zo zie je maar hoe een arts persoonlijk is

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi nybia

 

de punctie deed dr nap hahahahha jou angst dus:)

 

op zich ging alles oke, behalve dar er bij de iui maar 0.3 miljoen zaadjes waren....dat was/is een groete klap voor ons, zo erg hebben we t nog nooit gehad.... maar goed een kas is een kans, en heb de hele middag liggen pitten, dus misschioen dat ze mooi naar binnen kunnen zwemmen.....

 

alleen was t wel t beste als wij straks zelf ook nog gaan klussen, maar t voelt zo beurs daar beneden, maarja t zal toch moeten

 

en niezen doet zeer hihi

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Ik ben ook in het Rijnstate geweest. Ik vind het erg persoonlijk hoe je iets ervaart, dus dat zet ik niet op het forum.....

Wij zijn zelf naar Dusseldorf gegaan. Daar hebben ze meer technieken. Je moet zelf met de zorgverzekeraar de financien regelen, dus dat is wat gepuzzel. IK kan je zeker aanraden op eens op de site te kijken!!!!! Via google: ivf dusseldorf.

Echt doen. Je kan altijd mailen of bellen naar Dusseldorf.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden