Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai,

Piekje fijn dat jullie gelijk door mogen voor de cryo, nou maar hopen dat hij goed ontdooit.

Vandaag bloedgeprikt op allerlei waardes en alles was nog steeds goed.

Volgende week donderdag of vrijdag eerste echo, moet ik morgen nog even een afspraak voor maken.

Sas

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook wij hopen op een brusje. Mijn zoontje is nu 16 maanden, destijds met behulp van ivf zwanger geworden na 7 jaar behandelingen. Nog steeds heel dankbaar en gelukkig dat hij in ons midden is!

Ik heb a.s. dinsdag een uitgangsecho en als die goed is...starten met de puregon voor de icsi-behandeling.

Tussen de geboorte van onze zoon en de komende icsi-behandeling hebben we een cryo teruggeplaatst gekregen (afkomstig uit de poging waar ik destijds zwanger van geworden ben). Helaas niet zwanger van de cryo.

Daarna een 'verse' ivf gedaan. Er waren veel eicellen, maar op onverklaarbare wijze zijn er helaas geen embryo's ontstaan (terwijl dat eerder wel lukte), dus geen terugplaasting en zo kwam die poging heel onverwachts op zn eind. Omdat er geen verklaring is waarom het, in tegenstelling tot eerdere pogingen, niet lukte om embryo's te creeeren.......zit ivf er niet meer in voor ons. Hopelijk is de echo dinsdag goed en kunnen we weer starten met een 2e poging, en dus dit keer icsi.

purple

Geplaatst

Hai,

Purple, jeetje jullie hebben ook al veel meegemaakt.

Wat erg dat er bij jullie vorige behandeling geen embryo`s zijn ontstaan.

Dan schrik je wel dat is iets wat je totaal niet verwacht.

Maar nu gaan jullie voor icsi hopenlijk met een beter resultaat.

Op naar dinsdag.

Sas

Geplaatst

Hai,

Roseflower, Hoe voel je je.

Hopenlijk heb je geen last van de hormonen.

Purple, Hoe was de echo vandaag!!

Piekje, is de ongie er al!!

Mijnbaby, Hoe gaat ie met jou.

Sas

Geplaatst

hoi sas,

hier gaat t op zich wel, begin nu wel wat te voelen van de gonal-f, het is wat onrustig in m`n buik en veel hoofdpijn maar ja als dat alles is vind ik het wel te doen.

ben blij als het donderdag is, de eerste fm! jij ook he?!

dan weetje in ieder geval hoe het ervoor staat!

volgende week om deze tijd zullen we er wel anders voorstaan denk ik.

weet jij al hoeveel embryo`s jullie laten terugplaatsen of mogen jullie niet kiezen?

groetjes moniek

Geplaatst

Hai,

Wij hebben de cryo`s apart ingevoren en krijg er ook maar 1 teruggeplaatst.

Dit is ook vanwege de leeftijd onder de 35 doen ze er liever geen 2.

En aangezien ik bij mijn dochter niet echt een leuke (is nog zacht gezegt) zwangerschap heb gehad.

Kies ik er zelf ook voor als de kwaliteit van de emmy goed is.

Sas

Geplaatst

Hai,

Sas verstandig om ze pers tuk in te laten vriezen. Hoe veel worden er dan ontdooit? En als ze niet goed ontdooien moet je dan weer voor een volgende poging?

Apart dat het overal zo anders is. Ik hoef namelijk helemaal te spuiten alleen maar tabletjes te slikken en bolletjes in te brengen.

Spannend morgen de echo!

Roseflower fijn dat je je nog niet zo heel veel last hebt. Spannend ook jij morgen de echo. Ik ga duimen dat het allemaal goed is.

Purple hoe was de echo gister?

Hier gaat het wel goed. Het is nog steeds wachten op mijn menstuatie..... Moet zeggen dat ik nu toch stiekem een beetje hoop begin te krijgen. Voel mijn borsten ook goed sinds 2 dagen....

Ik zou vandaag ongesteld moeten worden maar ja de vorige keer was na die positieve test dus misschien duurt het nu wel iets langer

of........???

Pf fhet is vermoeiend hihi.

Groetjes

Geplaatst

Hai,

Als ze niet goed ontdooien moeten we weer met een nieuwe poging icsi beginnen.

Hou er wel rekening mee dat ze niet goed ontdooien kan het alleen maar meevallen.

Piekje, wat duurt wachten altijd lang he.

Sas

Geplaatst

Hallo,

wij zijn ook al weer een paar maanden bezig voor een brusje. Onze dochter is nu 1,5 en in april hebben we 2 cryo's teruggeplaatst van de poging waar onze dochter uit is geboren, maar niet zwanger. In juni een verse ICSi poging zonder cryo's. Dus nu al weer de 2e ICSI en ik moet zeggen dat ik weer net zo nerveus ben als ruim 2 jaar geleden! De laatste verse poging had ik maar 3 eitjes, dus de opbrengst was laag (ik was rond de 10 gewend). Maar ik ben inmiddels al weer 35, dus ik denk dat leeftijd mee gaat spelen. Nu spuit ik de maximale dosis puregon, dus afwachten of het aanslaat. Vrijdag 2e fm. Spannend weer!

Neel

Geplaatst

Hai,

Neel, Welkom jullie zijn ook weer in de race.

Heb je geen bloedgeprikt voordat jullie weer begonnen om te zien hoe je eicelreserves zijn.

En idd leeftijd kan zeker meespelen, of het was 1 malig hoor je ook wel vaker.

Daarom wou ik zo snel mogelijk weer beginnen.

Hoe lang ben je al weer aan het spuitem.

Volgens mij doen we allemaal icsi of heb ik het mis.

Sas

Geplaatst

Hoi,

Sas, ik heb nog niet eerder gehoord van bloed prikken en eicelreserves zien. Ik heb wel bloed laten prikken voor o.a. hormoonspiegel maar dat was allemaal goed.

Ik ben vorige week woensdag gestart met spuiten, dus nu al weer een week bezig. En inderdaad doen we allemaal ICSI volgens mij.

Ben jij ook al weer gestart met spuiten?

Neel

Geplaatst

Hai,

Bij een cryo hoef ik alleen op het moment van mijn eisprong pregnyl te spuiten, voor de rest niks.

Bij mij hebben ze op dag 2 van mijn ongie geprikt om te zien hoe alles er uit zag.

Er werd mij verteld dat alles er nog prima uit ziet.

Had bij de vorige 2 puncties allebei 12 rijpe eicellen, en heb 150 eh gonal-f gespoten.

Sas

Geplaatst

1ste echo gehad alles was nog rustig, maandag weer terugkomen voor 2 fm.

En recept voor pregnyl meegekregen, weet iemand of je de naalden in het ziekenhuis krijgt,

Sas

Geplaatst

Hoi allemaal,

Gelukkig was mn uitgangsecho goed en dus nu aant het spuiten & hopen dat er een aantal follilkels gaan groeien. En dan is het natuurlijk nog de kunst dat het er niet te weinig of te veel zijn. Het stimuleren is altijd afwachten; de afgelopen jaren was het altijd spannend of er wel een punctie kon komen door te weinig reactie (en dus maar 1 groeiende follikel), of te veel en dus overstimulatie. Ik zie altijd erg op tegen de punctie, maar toch ben ik blij als we met een poging tot aan een punctie komen.

Woensdag de 7e terug voor de eerste fm.

Sas en Moniek; hoe was het met jullie echo's vandaag?

Purple

Geplaatst

Hai,

Purple: jeetje dat maakt het stimuleren moeilijk of te weinig of te veel ppff.

Vind je de puctie altijd pijnlijk, en idd fijn dat er iig een puctie komt.

Jij moet woensdag, ik mag maandag weer.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas,

Ik heb nu in totaal 3 puncties gehad. Bij alle puncties heb ik dormicum gehad, wat er voor kan/hoort te zorgen...dat het minder pijnlijk is (omdat je suffer bent).

Alle keren vond ik de punctie pijnlijk en heftig. De 2e punctie vond ik zo heftig, dat ik toen lange tijd gezegd heb dat ik er nooooooit meer 1 zou doen. Gelukkig heeft die poging wel voor een zwangerschap gezorgd. Nu we hopen op een brusje heb ik na de cryo's, dus weer een verse ivf gedaan inclusief punctie. Die punctie vond ik pijnlijk, maar het was zo'n ontzettende opluchting dat het niet zo'n ervaring werd als de tweede...deze was beter te doen gelukkig.

Ik heb PCOS en ze zeggen dat de meeste pcos'ers moeilijk te 'doseren' zijn. Ik stel me er op in dat het gewoon afwachten is, van echo tot echo en kijken hoe het zich ontwikkeld.

En jij dus maandag terug. Gebruik jij nu ook medicatie m.b.t. de cryo-behandeling?

liefs Purple

Geplaatst

Hai,

Kun je dan niet meer of andere pijnmedicatie krijgen.

Heel vervelend dat je zoveel pijn hebt gehad tijdens de puncties.

Ik heb geen last van de puncties tot nu dan. Heb de laatste punctie zelf erg moeten lachen, ja hoe gek ben je.

In welk ziekenhuis ben je onder behandeling.

Ik gebruik helemaal geen medicatie.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas,

Meer of andere pijnstilling zit er niet in, althans niet in Zwolle waar ik onder behandeling ben. Ik ben heel tevreden over de behandeling daar en de pijnlijke punctie zegt denk ik meer over mijn situatie (ik heb sowieso al pijn aan de eierstokken, met een echo en de stimulatie ook) dan over het ziekenhuis.

Dat het met een punctie ook heel anders kan zijn heb ik ook al gemerkt, bijvoorbeeld bij afleveringen van babyboom. Ik zat dan met verbazing te kijken dat mensen 'gewoon mee kijken op het scherm en praten".....en jij hebt dus gelachen. Zo kan het ook.

Door de laatste 'succeservaring' ben ik er wel achter dat hoe de punctie uitpakt (en hoeveel last je er van hebt) kan verschillen aan de hand van de situatie, en ook per persoon is dit heel verschillend. Gelukkig heb jij geen last gehad van de puncties, dat is fijn joh.

In welk ziekenhuis ben jij onder behandeling? Wel fijn of niet, dat je nu helemaal geen medicatie hoeft te gebruiken?

Purple

Geplaatst

helaas was mijn eerste fm teleurstellend vond ik, er zaten er wel n stuk of 8 maar nog allemaal te klein!

dus weer een aantal dagen doorspuiten en dan zondag de 2e meting.

tevens werd er endometriose gevonden, fijn zeg, komen ze nu mee, ik ben nu al zo vaak onderzocht en loop al jaren met buikpijn en nu zag de verpleegkundige meteen endometriose zitten.

Geplaatst

Sas: da's ook toevallig...Zwolle! Ik ben er al een aantal jaren kind aan huis (met een pauze van ruim een jaar), dus wellicht hebben we elkaar wel eens ontmoet :)

Roseflower: jeetje, dat lijkt me ook wel bizar als je komt voor een fm en men constateert endometriose. Is dat te zien via een echo dan? Ik had altijd het idee dat je daarvoor geopereerd moet worden om dat te vast te stellen, maar het kan dus ook met een echo. Lijkt me wel een heel rare gewaarwording, want als ik zo je onderschrift leest, heb je al best wat onderzoeken gehad toch? Is er verder ook nog iets besproken m.b.t. die endometriose, over hoe verder?

Jammer dat de follikels nog niet zo groot waren. Hopelijk maken ze een 'groeispurt' en ziet het er zondag beter uit. Zet hem op.

Purple

Geplaatst

Hai,

Roseflower, hopen dat je fm zondag beter is en dat ze alle 8 gaan meedoen.

Wat gek dat ze nu pas zagen dat je endometriose hebt, dat verklaart idd wel de buikpijn.

Purple, dat kan maar zo dat we elkaar tegen gekomen zijn.

Woon je dicht in de buurt van Zwolle.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden