Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roseflower: jeetje, wat goed zeg. Gefeliciteerd met de positieve test. Man, onwerkelijk of niet? En je testdatum was ook rond deze datum? Mooi nieuws.

Hier slinkt de laatste wachtweek per dag (dat heb je altijd natuurlijk, iedere dag gaat om), maar zo voelt het wel. Officieel zondag testen en we zitten nu 'al' op dinsdag. Ik ben de ww nog nooit zo goed doorgekomen als nu...tot nu toe dan. Af en toe heb ik ineens paniek, bijv. a.d.h.v. klachten...zie je wel dat het niet gelukt is & ook spanning m.b.t. kabinetsplannen ivf-pogingen. Maar over het algemeen vind ik dat ik op redelijke manier tot aan dit moment gekomen ben. Nu de laatste dagen nog. Ik denk dat do-vr-za het moeilijkst zal worden (dan werk ik minder en/of ben vrij en dan is de afleiding veel en veel minder) en natuurlijk wordt het ook heftiger met de spanning naar mate de testdag in beeld komt.

De 'klachten / symptomen' beginnen toe te nemen en ik vraag me dan natuurlijk af; is dat goed of slecht. Maar ja, alleen een test kan dat aangeven.

Purple

Geplaatst

Roseflower: nogmaals gefeliciteerd met de positieve testen!Wat heerlijk voor je zeg, nu snel je onderschrift aanpassen!

Purple: hopelijk voor jou ook snel een positieve test. Ik heb even teruggelezen en zag dat je de 14de de punctie hebt gehad,klopt dat? Dan zóu je natuurlijk nu al kunnen testen…. In ons zkh is de testdag19 dagen na de punctie, maar ik deed toch altijd op dag 14 een test. Veel succes de laatste dagen in ieder geval, ik duim voor je!

Sas, hoe is het met jou? Enig idee wanneer de cryoronde van start kan?

Ik had gisteren een afspraak voor telefonisch consult met de gyn, maar helaas….ik ben niet gebeld. Ik kan daar zo nijdig om worden, je bent al zo afhankelijk in deze situatie en dan lopen zulke afspraken ook nog eens mis. Maar goed, vanochtend weer gebeld en waar de gyn gisteren niet aan toegekomen is doet hij vandaag. Lekker, zal ik eens op mijn werk doen. Goed, ik wacht dus nog even af en bel om half 5 zelf maar weer (en zal dan wel niemand te pakken kunnen krijgen…). Wordt vervolgd!

Geplaatst

Hai,

Abc ik hoop dat ze je vandaag nog bellen.

Dat is idd niet leuk als ze zeggen dat ze bellen en dan hebben ze er geen tijd voor ppff.

Ik ben aan het wachten op mijn ongie.

Sas

Geplaatst

abc: ja, heel beroerd dat ze dan niet bellen. Ik herken heel erg dat je dit soort dingen er helemaal niet bij kan hebben. Het is allemaal al heavy en complex genoeg, en dan nog dat soort dingen. Bah. Ben je vandaag wel gebeld?

Het zou mooi zijn als het mn testdag echt zou zijn, maar volgens mijn berekening moet ik door tot zondag. Volgens mijn geheugen was de punctie inderdaad de 14e of 15e, en 18 dagen later (dat is in ons ZH)...is dan zondag 2 oktober.

Bijna weer een dag om :)

Sas: in jouw geval zou het mooi zijn als je ongi doorkomt, kan je weer starten.

Purple

Geplaatst

Hai,

Abc, heb je nog wat gehoord.

Purple, ik heb bij mijn dochter 14 dagen na punctie getest, en er stond al duidelijk zwanger.

Sas

Geplaatst

Nou, niks gehoord hoor. Dus vanochtend maar weer gebeld. Ik had een hele onwelwillende secretaresse aan de lijn, die elke zin met "ja, maar..." begon. De gyn had gisteren de hele dag cursus etc. Nou, wie weet word ik vanmiddag gebeld en anders hebben we morgen ruzie, denk ik.

Sas, wanneer verwacht je ongesteld te worden, je was toch klaar met de tabl om op te wekken? Kan het dan nog een tijdje duren? Ik hoop maar dat het snel komt, dan kan je weer verder.

En ik zeg ook eerder testen hoor Purple, haha. Grapje natuurlijk, maar vind het wel knap dat je het zo lang volhoudt.

Geplaatst

Ik bent net gebeld!!! Ach, die arme gyn, om 7 uur 's avonds nog ongeduldige hormonale vrouwen bellen (ik heb zo'n zwak voor deze gyn, een lieve oudere man). De secretaresse had begrepen dat ik me voor IUI aanmeldde en had ws daarom gezegd dat ik wel gelijk kon beginnen en dat de gyn recepten op zou sturen. Maar voor ICSI moet ik wel eerst op het spreekuur komen voor echo en bloedafname. Morgen maar gelijk een afspraak maken dus. Had ik dat 2 weken geleden geweten, dan had ik natuurlijk direct een afspraak gemaakt. Oktober zal dus niet meer lukken, helaas.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Knap van mij inderdaad dat ik toe niet getest had......ik zeg had, want dat ik heb ik inmiddels wel gedaan.

En met een goed resultaat; een positieve test! Blij, maar ook heel onwerkelijk....en durf anderzijds ook niet op en top blij te zijn (heb ik niet te vroeg getest, is de test morgen ook positief en natuurlijk blijft het nog een hele tijd spannend). Maar dit is het beste resultaat van een icsi-behandeling wat we ons kunnen wensen en dit kan het begin zijn van iets heel moois. Kortom; dat ik me gelukkig voel....is zacht uitgedrukt.

Ieder van jullie die ook nog wacht (tijdens de wachtweken, nog voorafgaand aan de wachtweken of nog voor een behandeling)....wens ik minimaal hetzelfde toe; dat dromen mogen uitkomen!

Zondag is de officiele testdag en t/m zondag ga ik wel alle dagen testen en hoop dat het plusje blijft verschijnen.

Abc; wat jammer die miscommunicatie zeg en dat je nu dus in oktober niet kunt beginnen.

Sas; nog steeds aan het wachten op het doorkomen van de ongi?

Purple

Geplaatst

:clap2: Wow Purple, jij ook een positieve test!!!!! Gefeliciteerd, wat heerlijk voor je. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je te vroeg geteset hebt hoor. Maar elke dag opnieuw testen zou ik zeker doen, heerlijk toch om die 2de streep te zien? En dan niet op een ovulatietest :icon_smile:. Ik blijf lekker hangen in dit topic, dat brengt vast geluk.

Ik heb vanochtend gelijk gebeld om een afspraak te maken en ik kan zowaar direct volgende week al komen! Ik verwacht eind van die week ongesteld te worden en ik heb woensdag de afspraak. Wie weet lukt het dat toch om gelijk te beginnen, ik hoop het zo. Dat zou wel een hele strakke planning zijn. Toen ik zwanger werd van mijn dochter (niemand wist/weet van onze vruchtbaarheidsproblemen) kreeg ik vaak de opmerking dat het zo goed gepland was, man en ik hadden net een opleiding afgerond, nieuw huis gekocht etc. Ik moest daar dan een beetje om lachen, ze moesten eens weten hóé gepland die zwangerschap was.

Geniet van het goede nieuws Purple!

Geplaatst

Purple, gefeliciteerd geniet er maar van.

Abc, fijn dat je volgende week al mag komen, en misschien al wel mag beginnen.

Roseflower, hoe voel je je.

Ik ben ongie ben begonnen met progynova.

Straks ff bellen voor een echo.

Sas

Geplaatst

Sas: fijn dat je een datum hebt voor een echo! Dus de 11e is het zover. Ik hoop echt dat het deze keer, met ondersteuning van de medicatie.....voorspoediger gaat!

abc: bij jou ook allemaal spannend zeg!

roseflower: inderdaad, hoe is het met jou....hoe voel je je?

Hier gaat het goed. Morgen de officiele testdag, maar de 3 testen die ik gister en de dagen daarvoor gedaan heb....zijn positief en worden steeds donkerder. Ik durf nu dan ook te zeggen, dat ik echt een positieve test heb (de kans dat het morgen negatief is, lijkt me erg klein....dus daar ga ik maar even niet vanuit)

Geplaatst

purple! jij ook een positieve test! helemaal super!!!

ja dat dagen na elkaar testen ken ik wel haha! mn man zei op n gegeven moment die test knalt dadelijk uit elkaar zoo duidelijk!

ik begin het ook wel te merken, zere borsten pijnlijke darmen veel plassen en af en toe misselijk.

groetjes roseflower

Geplaatst

Hee Sas, ik ben verhuisd naar het november-wachtbankje, ga je mee?

Ik ben inmiddels begonnen met hormoonstimulatie en heb vrijdag de 1ste fm. Ik verwacht rond 19 okt de punctie te hebben.

Spannend voor jou volgende week de 1ste echo. Hopelijk ziet het er goed uit en gaat de cryotp deze keer gewoon door (en word je er zwanger van!).

Purple en roseflower, zitten jullie al lekker op die roze wolk? Genieten hoor!

Geplaatst

Hai,

Je bent inmiddels begonenn met de hormonen, hopenlijk heb je hier niet zoveel last van.

Vrijdag je 1ste fm spannend,.

Ben je goed te stimuleren.

Sas

Geplaatst

Sas, ik probeer er niet zo mee bezig te zijn en met zo'n kleine meid heb ik voldoende afleiding. Voorlopig geen last van de hormonen behalve hoofdpijn. Het stimuleren gaat meestal wel goed, maar de voorgaande 3 keren groeide er ook een cyste. Heb ik normaal geen last van, ik vermoed dat de onderdrukkers bij mij niet goed hun werk doen en er toch een eigen eicel/follikel groeit. De eerste 2 keer had ik een langer medicatieprotocol (wat nog langer werd doordat ik bij het constateren van de cyste ruim 2 weken extra moess gebruiken). De laatste poging voor mijn dochter deed ik het korte protocol, dus op dag 2 gelijk een onderdrukker en hormoonstimulatie. Ook hierbij groeide een cyste, maar deze werd meegeprikt bij de punctie en bleek zelfs een eicel te bevatten. Vandaar mijn voorstel bij de gyn om nu weer het korte protocol te gebruiken waarop hij zei "dat lijkt me ook". Daar ben ik dus echt zo blij mee, want om weer ruim 6 weken aan de hormonen te zitten ipv krap 2 weken zag ik niet zitten. Op naar een goede afloop voor ons beiden!

Gebruikte je vorige keer geen progynova? Was dat waar het mis ging? Ik heb nooit cryos gehad, dus weet eigenlijk niet zo goed hoe zo'n tp werkt. Wanneer verwacht je ongeveer de tp? En laat je ze beiden terugplaatsen als ze goed ontdooien?

Geplaatst

Hoi Sas en ABC: Spannend, weer een nieuw begin. Ik hoop voor jullie beiden op een goede poging, met een mooie afloop.

Abc; ik hoop dat het stimuleren goed gaat en er een punctie komt.....met uiteindelijk natuurlijk een positief resultaat.

En Sas; ik hoop dat het dit keer met medicatie beter gaat en ze een cryo kunnen terugplaatsen...en dat die maar mag blijven plakken.

Ik mag de 26e komen voor een 8-weken echo. Ik durf nog niet te genieten hoor. Tuurlijk ben ik heel dankbaar en dolblij met de positieve test, maar ik blijf gereserveerd...het is allemaal zo pril. Mocht het de 26e goed zijn, durf ik denk ik al wat meer adem te halen (net als de vorige keer).

Ik ben ook onzeker en angstig omdat ik tot nu toe niet misselijk ben...de vorige keer wel, en ik met regelmaat krampen heb....de vorige keer niet. Ik ga duss vergelijken en raak af en toe flink in paniek. Probeer wel weer rustiger te worden, maar het is niet eenvoudig.

Purple

Geplaatst

Hai,

Fijn dat het korte protocol mag doen, gezien de vorige pogingen.

Vorige maand zouden ze de cryo in eigen cyclus terugplaatsen, maar had geen eisprong dus dat werd hem niet.

En nu met de medicatie krijg ik geen eisprong dus als het bms goed is kan ik evt ( dacht 6 dagen later de tp krijgen).

Denk dat ik hier dinsdag meer over hoor.

De cryo`s zijn apart in gevroren dus als de cryo goed ontdooit krijg ik er 1 terug geplaatst.

Gezien mijn vorige zwangerschap vind ik de tp van 1 cryo ok.

Sas

Geplaatst

Hai,

Purple zie nu net je berichtje pas.

De 26 ste echo spannend of het allemaal goed is snap dat je dat eerst wilt weten voordat je kunt genieten.

OO die 12 weken zijn zo spannend, ik voelde me ook goed had nergens last van.

Vrijdag echo 2 en als het goed is die week erna de tp.

Abc jij hebt vrijdag ook een echo toch.

Sas

Geplaatst

Dan gaan we mooi gelijk op Sas, hopelijk heb ik ook volgende week de puntie en tp. Oh, spannend he? Ik heb echt geen geduld meer, ik wil NU!

Purple, hoe is het? Over 2 weken de eerste echo, dat duurt natuurlijk nog een eeuwigheid voor je. En wat je nu wel/niet voelt en wat anders is dan vorige keer zegt natuurlijk helemaal niets. Maar ik begrijp dat je het liefst flink misselijk bent zodat je duidelijk zwanger bent.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden