Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb de punctie achter de rug en ben erg blij dat het er op zit. Het roesje heeft me goed geholpen de punctie door te komen & gelukkig hebben ze eicellen gevonden in het laboratorium. Er zijn 8 eicellen geteld, maar het is nog niet bekend welke rijp zijn en welke niet.

Morgenmiddag krijgen we al telefoon of er een embryo is ontstaan, ik hoop het zo. Normaal altijd 2 dagen in spanning zitten, maar hebben nu het protocol veranderd en dus morgen al telefoon.

Sas; laat die laatste fm morgen een goede/positieve zijn!

~Purple

Geplaatst

Hai,

Fijn dat jullie morgenmiddag al een belletje krijgen of er een embryo ontstaan is.

Dus de punctie was niet zo verschrikkelijk als die andere puncties.

Je hebt de punctie erop zitten nu weer een stapje verder.

Zelf vraag ik altijd als eerste hoeveel zaadjes er gevonden zijn ppff dat vind ik altijd het zwaarste.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas,

Ja, ze hebben het belprotocol veranderd en dus de dag na de punctie al telefoon; blij mee. Sneller de duidelijkheid of er een TP gaat komen.

Dat telefoontje wordt nu wel zenuwslopend omdat de angst van de laatste ronde er goed in zit.

Punctie was niet zo heftig als punctie 2; en dus vergelijkbaar met 1 en 3. Dus wel veel pijn, heftig etc., maar veel en veel beter te doen dan punctie 2.

Kan me voorstellen aan de hand van de situatie, dat in jouw geval dus de uitslag van de zaadkwaliteit heel belangrijk is. Ik hoop voor jou dat er helemaal geen 'volledige ronde' meer nodig is, een het met de cryo's gaat lukken. Zal morgen aan je denken, je fm.

Purple

Geplaatst

Hoi,

Net goed nieuws gehad, gelukkig....wat een opluchting. Ik kan weer adem halen en wat eten :) pfff....wat een spanning.

Van de 8 eicellen, waren er 7 rijp. En van die 7 zijn er 5 bevrucht middels icsi. Dolblij; doordat er de laatste keer met ivf geen bevruchting was.....was ik nu ook echt doodsbang. Zo van; ja, als er nu weer geen bevruchting is...dan houdt het hele verhaal op. Gelukkig is dat niet gebeurd en hebben we een kans.

Sas: hoe was je fm.

Purple

Geplaatst

Hai,

Wat een goed nieuws zeg 5 bevruchtingen.

Een hele opluchting he.

We zijn deze cyclus "gestopt' er was nog steeds niks ppfff.

Nu moet ik tabl provera gaan slikken en daarna ongie worden.

Volgende cyclus wordt gestart met medicatie, om zo een kunstmatige cyclus te hebben.

Ben hier best blij mee zo gaat het ook niet.

Roseflower, hoe gaat het.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas;

Ach....jammer joh. De fm dus weer niet goed. Al dat geklep naar het zh deze maand voor niks. Bah.

Wanneer mogen jullie op voor een nieuwe cryo-poging? Direct na de menstruatie, of moeten jullie wachten en ergens ingepland worden?

Bij de cryi-terugplaatsingen gebruikte ik ook altijd een beetje medicatie (natuurlijk niet zo veel als bij een verse poging); alleen weet ik zo 1,2,3 niet meer wat ik moest gebruiken. Provera gebruik ik altijd bij iedere poging (dus vers en cryo) omdat ik uit mezelf geen menstruaties en eisprongen heb. Ook de pil hoort standaard bij mn behandelingen.

Ik hoop dat jullie de volgende poging meer succes hebben en er daadwerkelijk een cryo teruggeplaatst wordt.....en de test die daarop volgt positief is!!!!

Purple

Geplaatst

Purple, fijn dat de punctie achter de rug is en wat een goed nieuws, 5 bevruchtingen! Wanneer is de tp?

Sas, wat balen zeg dat het deze cyclus niet lukt. Ik begrijp dat je de kansen beter schat in een gestimueerde cyclus? Toch een teleurstelling weer.

Neel en Roseflower, hoe gaat het wachten?

Ik krijg er steeds meer zin in, zit al te rekenen hoe het met fm’s en punctie uit zal komen straks. Nog ruim een week voor ik meer weet.

Geplaatst

nou..het wachten gaat hier bagger slecht! haha

vind t echt vreselijk!

de 2 dagen na terugplaatsing voelde ik allerlei steken achter het schaambot zeg maar de hele dag door, had niet echt het gevoel dat dat wat goeds kan zijn pff...!!!

Geplaatst

Roseflower: oooohhh...slopend he die wachtweken. Zo spannend! Of je nou wat voelt, of juist niets voelt....alles zet aan het denken/piekeren/hopen/vrezen.

Zet hem op!

abc: en voor jullie ook spannend zeg om weer te beginnen; op goed geluk! Ik herken het gevoel wel dat je er weer zin aan hebt, in de hoop op een brusje.

Onze tp is a.s. zondag. Een bijzonder moment!

Neel: hoe is het?

Purple

Geplaatst

purple ik heb idd de terugplaatsing ook als bijzonder ervaren!

was voor mij de eerste keer en ik lag me daar met n paar trillende benen! leuk gezicht haha! ik had er geen controle over! de verpleegster zei al laat maar wiebelen dat zijn de emoties

Geplaatst

vreselijk die wachtweken bah bah!

en sinds een paar dagen heb ik het gevoel datik ieder moment ongesteld kan worden! krampjes en van die rusteloze benen en dat heb ik ook altijd voordat de menstruatie begint dus ben er bang voor..!

Geplaatst

Hai,

De ww zijn idd vreselijk, maar je kan er soms niks van zeggen.

Bij mijn dochter heb ik tijdens de ww ook niks gevoeld.

En de dag ervoor had ik een jankdag en wist zeker dat het niet gelukt was.

Wanneer mag je testen.

Sas

Geplaatst

Hoi allen,

Vanmiddag terugplaatsing gehad van 2 embryo's. 1 embryo was 7-cellig, de ander 8-cellig.

We zijn heel blij dat we 2 embryo's teruggeplaatst hebben gekregen. De wachtweken starten nu en het eerste piekeren is reeds begonnen, want is 7- en 8-cellig niet erg slecht? Weten jullie dat? Ik heb gepoogd het te vragen, maar de medewerker van het lab zei dat ze dat veel vaker zien. Ik weet dat het geen topembryo is en het is in ieder geval goed genoeg om terug te plaatsen, zo probeer ik het maar te zien.

Op goed geluk! Ik mag 2 oktober testen en zal vanaf nu ook meeschrijven op het wachtbankje van oktober.

Roseflower: ooohhh...die wachtweken. Ik ken het, bah! Ik ben ook heel benieuwd hoe ik ze dit keer weer ga doorkomen. Ik herken het verhaal van Sas; de poging

waarin ik zwanger raakte, was ik 2 dagen voor de positieve test midden in de nacht compleet over de rooie. Ik wist heel, heel, heel zeker dat het mislukt was en mn menstruatie er aan kwam. Ik was niet tot bedaren te brengen door mijn man, compleet hysterisch. Twee dagen later zag onze wereld er heel anders uit, zo bleek.

Roseflower, zet hem op met wachten. Wanneer mag je testen?

Abc, hoe is het met jou?

En Sas; heb jij al een streefdatum wanneer jullie weer mogen beginnen?

En schrijven er nog meer mee, hoe is het met jullie?

liefs Purple

Geplaatst

Purple, fijn zo’n mooie terugplaating! Ons ziekenhuis geeft nooit info over kwaliteit, je krijgt gewoon teruggeplaatst wat de moeite waard is. De eisen voor invriezen zijn heel streng, we hebben dan ook nooit cryo’s gehad. De laatste tp hebben we nadrukkelijk om de kwaliteit gevraagd; een 5- en 7-cellige. Een van die 2 is uitgegroeid tot onze dochter… Het zegt weinig dus, ik ben eigenlijk wel blij dat ze bij ons er niets over zeggen, want je hebt er eigenlijk niets aan. Succes met wachten!

Roseflower, wanneer wil je gaan testen? Ik zag dat de puntcie de 9de was, dus eind van de week weet je meer! Spannend hoor. En wat je allemaal wel/niet voelt, ook dat zegt niets. Het enige wat duidelijkheid geeft is die test… Succes zo aan het einde van het wachten!

Sas, kan je na menstruatie direct door voor een cryo-tp?

Ik heb de info van de vorige pogingen opgeduikeld van zolder. Ik was een beetje kwijt hoe lang ik welke medicatie gebruikte en hoeveel eicellen er waren gevonden. Ik heb eigenlijk weinig geduld en wil zo snel mogelijk aan de slag. Ik hoop dat de gyn akkoord gaat met een kort protocol, zoals ik de laaste poging gehad heb. Het heeft de laaste keer een prachtig resultaat gegeven :happy:.

Geplaatst

nou, ik heb me niet meer in kunnen houden! gisteren een kruidvat 2v5 gedaan en die was licht positief

s middags n clearblue en die was duidelijk positief.

vanmorgen weer n kruidvat 2v5 en die is echt duidelijk positief!

maar ja...t is nog zo vroeg he! dadelijk is het vals alarm!

ik zit nu op wachtdag 8

groetjes roseflower

Geplaatst

Jee Roseflower, dan ben je gewoon hartstikke zwanger!!! Gefeliciteerd joh, geweldig! En de wachtdagen worden vanaf de punctie gerekend dus dan zit je vandaag op wd 12, dus niks vals alarm, maar zwanger, wow.

Geplaatst

Hai,

Roseflower, volgens mij ben je gewoon zwanger, gefeliciteerd!!

Abc, weet je al wanneer je naar de gyn mag.

Je vroeg wanneer we weer mogen starten.

Moet nu 10 tabletten provera slikken en daarna ongie worden. (Vandaag tabl. 6)

Als ik ongie ben moet ik aan de progynova.

Elke dag 2 tabletten dan krijg ik geen ei maar bouw wel bms op en dan op dag 12/13 echo en aan de hand daarvan een tp.

Lijkt me wel prettig was nu al 6 keer geweest en nog steeds niks.

Purple; hoe gaat het.

Sas

Geplaatst

Hoi hoi,

Jeetje roseflower; dat klinkt goed....heel goed zelfs. Een positieve test, op de wachtdag waar je nu zit, is mijn inziens heel goed nieuws. Ik begrijp overigens nog wel je voorzichtigheid, dat is toch een soort zelfbescherming? Ik herken dat.

Ik hoop voor jou dat je inderdaad zwanger bent, al lijkt mij dat toch echt!

Sas: oja, dat schema ken ik...zo heb ik tot nu toe mijn cryo-tp'en ook gehad. Ik hoop echt voor jou dat het met dat medicatieschema beter loopt dan de afgelopen keer, en dat er dit keer wel een TP kan komen.

Met mij gaat het goed. Ik heb nu goede afleiding en de eerste dagen gaat het wel met wachten....schat ik in. Ik moet nog maar niet denken aan die laatste wachtweek.

Het duurt bij mij altijd lang totdat ik helemaal herstelt ben van de punctie en ook nu heb ik nog wel forse buikpijnklachten, maar het wordt wel iedere dag beter.

Verder merk ik de hormonen in mijn lijf; zo heb ik behoorlijke opvliegers.

Purple

Geplaatst

Hai,

Wat is het rustig hier!!!!

Roseflower, Abc hoe gaat het.

Purple, kom je ww een beetje door.

Vandaag laatste tabletje provera laat dan de ongie maar komen.

Sas

Geplaatst

Hoi,

Hoe gaat het met iedereen?

Hier zijn de wachtweken zenuwslopend. De eerste dagen wonderbaarlijk goed doorgekomen, maar inmiddels begint de spanning per dag flink toe te nemen. En pas volgende week zondag testen...dat is nog een heel eind. Ik voel van alles; en dat kan een goed of slecht teken zijn. Kwestie van afwachten, maar wel enorm spannend. Ik ben benieuwd hoe ik die week door ga komen!

Purple

Geplaatst

ik snapje heel goed die wachtweken zijn slopend...! wie heeft dat verzonnen?! haha

nee maar et is echt n martelgang ja!

ik kan jullie vertellen dat ik echt knalpositieve testen heb! vanmorgen n digitale van clearblue gedaan en ja hoor zwanger!!! 2-3 vanaf bevruchting !!! yes!!!

groetjes

Geplaatst

Hai,

Purple, nog 1 week wachten.

Roseflower, Gefeliciteerd.

En je dacht nog dat je emmy niet de beste kwaliteit hadden, zo zie je maar dat het niet altijd uitmaakt.

En zo het er 1 of 2 zijn.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden