Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ga ook even reageren. Wij stonden ook voor de keuze. We hadden al een jongetje en eigenlijk raadde het ziekenhuis ons af om er twee te plaatsen. Op erg dwingende toon zelfs. Maar na al dat gedoe met hormonen, in en uit het ziekenhuis hebben we toch doorgezeurd. De gynaecoloog zei toen: En hoe denk je erover als je aan de couveuse staat van twee veel te vroeg geboren kindjes? Dat maakte me een beetje boos. Natuurlijk hebben we zelf ook over de risico's nagedacht en alle cijfers uitgezocht. Dus ik zei tegen haar: Ik weet niet hoe ik me voel als ik werkelijk aan de couveuse sta, maar hoe voel ik me als ik na drie pogingen met één embryo nog steeds niet zwanger ben? Dan heb ik niet alle kansen optimaal benut. En als er twee worden teruggeplaatst is er maar 15% kans dat er ook daadwerkelijk 2 blijven plakken. En toen zag ze blijkbaar in dat we ook werkelijk goed erover hadden nagedacht en mochten we er toch 2 plaatsen. En jawel hoor, die bleken topkwaliteit te zijn en allebei te blijven plakken. 15% kans en dus nu in verwachting van een tweeling. En dat gaat natuurlijk druk worden, maar het is denk ik ook geweldig gezellig als ze eenmaal wat groter zijn. Ik hoop dat alles goed gaat, maar ik heb geen spijt gehad van de keuze die we hebben gemaakt.

groet,

Jeanine

Geplaatst

ja idd belachelijk! maar daarom vind ik ook dat n ziekenhuis veel te veel erop aan dringt om er 1 terug te zetten! dat maakt je erg onzeker vind ik, dan gaan ze je idd schuldgevoelens aanpraten door zo`n soort opmerkingen over couveusekindjes en weet ik wat al niet meer.

ik vind het fijn om jullie ervaringen te lezen, dat maakt mij weer minder onzeker over evt. 2 terugplaatsingen.

liefs

Geplaatst

Hai,

Roseflower, 5 emmy`s wow hoop dat ze van goede kwaliteit zijn en dat de vanmiddag een tp hebt.

Purple, Heb je de uitslag van bloedprikken al.

Was je gisterochtend in Zwolle.

Caroline, hoe voel jij je met je 2 wonders in de buik.

Hoop dat ik niemans vergeten ben of wat verkeerds heb gezegt, ben deze erg druk.

Moet maandag weer terug voor echo was nog niet goed en mijn bms werd al weer minder, dus misschien hebben we geen tp deze maand.

Sas

Geplaatst

Roseflower: heel veel succes met de terugplaatsing en natuurlijk met de periode/tijd daarna. Ik hoop dat jullie emmy (of emmy's) het goed gaat doen!!!

Tuurlijk mag je heel blij zijn met 5 emmy's. Ik bespeur bij jou ook enkele teleurstelling, en dat herken ik wel. Bij ivf2 hadden wij veel minder embryo's dan bij ivf1 en toen had ik zo iets van......is dat alles?! Ik kon ook niet echt meegaan in het enthousiasme van de arts die zei; maar de embryo's die we gaan terugplaatsen zien er heel goed uit; je hebt er maar eentje nodig! Ik dacht: ja, tuurlijk....eerst nog zien. En later bleek ze toch gelijk te krijgen.....want er kwam een zwangerschap.

Wat bedoel je eigenlijk met A;1 en B en C:2? Bedoel je dan A-kwaliteit? Zijn ze daar in jullie ziekenhuis open over? Wij horen bij de terugplaatsing pas wat de kwaliteit van de embryo's is, en dan zijn de uitspraken nog vrij algemeen vind ik (ten opzicht van wat ik hier op het forum lees tenminste).

Sab: he wat balen dat het nog niet goed was zeg. En nu natuurlijk hopen dat het er morgen toch beter uitziet en er alsnog deze cyclus een tp kan komen van een cryo.

Ik ben vanmorgen weer voor een echo geweest en bloed geprikt. Uitslag van bloed krijg ik later vandaag (telefonisch).

De echo was wederom niet zo mooi, maar als het bloed is krijg ik dinsdag toch een punctie.

Omdat er bij de vorige ivf geen embryo's ontstaan zijn, hoopten ze dit keer op minder follikels en eicellen...in de hoop dat dit de kwaliteit ten goede kwam waardoor er weer embryo's kunnen onstaan, middels icsi.

Het positieve is dat er minder grote follikels zijn dan hiervoor, het minder positieve is dat er vele follikels zijn die niet groot genoeg zijn voor een punctie en die moeten natuurlijk wel allemaal aangeprikt worden. Vandaag zagen ze bij de echo 6 follikels die groot genoeg zijn voor de punctie, al zijn er waarschijnlijk 2 overrijp en niet geschikt voor de laboratoriumfase. Dan blijven er nog 4 follikels over en uiteraard hoop ik heel erg dat daar ook 4 goede eicellen uit voort komen, maar gezien de uitslagen van eerdere pogingen mogen we al blij zijn als er 2 of 3 van goede kwaliteit zijn. En als ik dan toch in de hoop-fase zit, ik hoop dat er een embryo onstaat die teruggeplaatst kan worden. Door de laatste ivf-poging ben ik daar zo bang voor, dan voelt het alsof we zonder kans toch een poging hebben 'verspeeld'.

Zover is het nog niet. Eerst de bloeduitslag nog en maar hopen op een punctie. Mocht het bloed niet goed zijn, dan denk ik dat de poging strandt omdat er dan waarschijnlijk nog meer follikels overrijp zijn. AFWACHTEN!

Purple

Geplaatst

Roseflower, je hebt morgen de tp spannend hoor!!

En 5 emmy`s is erg goed hoor, soms zie je wel andere aantallen maar vaak genoeg zie je ook minder.

Bij mijn eerste poging had ik 19 eicellen waarvan 12 rijp en 5 bevrucht.

1 terug geplaatst en 3 cryo`s.

Maar daarvan niet zwanger geworden.

Bij poging 2 12 rijpe eicellen, 8 bevrucht.

1 terug plaatsing waar ik bij zwanger ben geworden en nog 2 cryo`s.

Purple, ben benieuwd naar de uitslag en of je dinsdag punctie hebt.

Kan me voorstellen dat het allemaal erg zenuwslopend is vooral omdat jullie de vorige ivf geen bevruchting hadden.

Met icsi heb je dan toch meer kans op bevruchtingen.

Sas

Geplaatst

Hoi allemaal,

Na een lange dag wachten op telefoon over de bloeduitslag....heb ik uiteindelijk om 18.30uur zelf maar gebeld. Omdat het weekend/avond is was het nog een heel karwei om iemand aan de lijn te krijgen, maar oke: uiteindelijk gelukt.

Ze waren me vergeten.....

De bloedwaarden had de arts graag nog wat hoger gezien en dus gaat de punctie dinsdag niet door. Morgenochtend weer voor een echo, en wellicht nog een keer bloedprikken en hopelijk kan er dan woensdag alsnog een punctie plaatsvinden. En net dus alsnog maar een keer puregon geprikt.

Zo, ik ga even proberen te ontspannend...vond het een zenuwslopende dag.

Purple

Geplaatst

@purple ja hoor bij ons zijn ze daar heel open over!

ook ik hoor morgenvroeg, net voor terugplaatsing pas de kwaliteit, maar ik weet wel al het aantal bevruchtingen.

kan me voorstellen dat t zenuwslopend was...en dan zijn ze je ook nog vergeten..pfff

Geplaatst

Haai ladies,

Al even niet op bij dit topic geweest (ik zit ook op Wachtbankje september) en gisteren TP gehad van 2 emmy's. Het waren mooie embryo's, verder geven ze geen kwaliteit aan. Dat hoef ik ook niet te weten, want van een mindere emmy kun je ook zwanger worden. Dus de info voegt voor mij niks toe.

Ik las ook de discussie over 1 of 2 emmy's. Wij hebben er altijd 2 teruggeplaatst en in het ziekenhuis geven ze wel aan dat het meer risico's met zich meebrengt, maar ze hebben er nooit moeilijk over gedaan. En wij zijn zwanger geworden van 1 na een TP van 2, dus vandaar dat we toch het gevoel hebben dat het onze kansen vergroot. Inmiddels ben ik 35, dus is het meer vanzelfsprekend dat het er 2 zijn. En we wilden altijd 3 kinderen, dus een tweeling is meer dan welkom! Er is wel een keer een arts geweest die er 2 terugplaatste en terwijl ze dat deed, zei ze dat ze hoopte voor ons dat het geen tweeling zou worden, want dat gunde ze niemand. Ze had zelf een tweeling en het was wel erg druk....DUH, hoe gevoelloos kun je zijn. Gelukkig ben ik haar daarna nooit meer tegengekomen. Misschien is ze meer voor haar gezin gegaan i.p.v. haar carriere...

Ik merk trouwens wel dat ik het steeds spannender ga vinden, ook al hebben we al een dochtertje. De wens wordt steeds sterker en ik zie er heel erg naar uit om weer met zo'n dikke buik rond te hobbelen!

Succes!

NEel

Geplaatst

Hai,

Purple, hoe was je echo?

Roseflower, heb je een mooie emmy (s) in je buik.

Neel, de spannende ww zijn weer begonnen.

Vandaag weer een fm gehad, was nog niet veel veranderd bms was nu gewoon goed.

Volgens mij had de arts zaterdag niet goed gekeken, maar we moeten nog ff afwachten donderdag weer voor een fm.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas,

wat heb jij veel fm's. Zitten er wel follikels? Hopelijk slaan de hormonen aan. Ik was ook een langzame starter, maar uiteindelijk 10 eitjes en ik heb wel een dag of 14 (of meer?) hormonen gespoten. Uiteindelijk genoeg follikels.

SUcces

Neel

Geplaatst

Hai,

Het is in eigen cyclus, maar die neemt een loopje met me haha.

Zit nu op dag 21.

Normaal heb ik een clyclus van 31/33

Sas

Geplaatst

Roseflower: terugplaatsing achter de rug lees ik. En nu dus de wachtweken. Good luck!!!

Sas: op zich positief dat er zaterdag blijkbaar niet goed gemeten is (begrijpt me niet verkeerd; niet goed meten is natuurlijk niet iets om blij mee te zijn) omdat er dus nog steeds een kans is om in deze cyclus een cryo terug te plaatsen. Ik hoop dat donderdag het groene licht komt!

Neel: ook jou wens ik goede wachtweken toe. Ik duim ook voor jou!

Ik heb zelf vandaag goed nieuws gekregen. Komende woensdag vindt de punctie plaats. En we zullen zien hoeveel eicellen ze dan kunnen oogsten van de 6 follikels die nu rijp genoeg zouden zijn voor een punctie. Vanmorgen weer een echo gehad en weer bloedgeprikt; en dit keer waren de hormoonwaarden goed.

Het is nog niet vaak voorgekomen in onze ivf/icsi-geschiedenis dat we vanuit 1x opstarten met medicatie tot een punctie kunnen komen (op 1 keer na werden pogingen altijd al ergens voor de punctie afgebroken door diverse complicaties), dus dit is weer een overwinning op zich :)

Vanavond de pregnyl en woensdag om 08.30uur de punctie.

Purple

Geplaatst

Purple, morgen de punctie.

Gelukkig mag je gelijk om 8.30 dan ben je er ook maar vanaf.

Heb je toevallig nog gevraagt of je ook een roesje krijgt.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas:

Inderdaad, ik ben ook wel blij met het vroege tijdstip van de punctie. Dat als ik dan wakker word (als ik uberhaupt slaap natuurlijk), we gelijk naar het ZH kunnen.

Ik krijg inderdaad dormicum; sterker nog...zonder dat zal ik nooit meer een punctie doen (heb ik van de week in het ZH ook nog gezegd toen we het over de punctie hadden).

Tot nu toe 3 puncties gehad, waarvan ik de 2e echt als traumatisch heb ervaren. De 1e en 3e keer gingen beter, maar vond ik ook heel heftig. Punctie kan per keer verschillen, en sowieso per persoon, situatie, per arts. Gelukkig verlopen veel puncties van anderen wat beter dan ik ze tot nu toe ervaren heb.

Bij alle keren dormicum afgesproken, maar achteraf zijn er grote twijfels bij mij, mn man en de arts.....of ik die 2e keer wel daadwerkelijk dormicum heb gehad. Ik voelde namelijks niks van de dormicum en van alle pijn van de punctie des te meer.

Toen ik een dag na de punctie wederom in een ziekenhuisbed lag (ik heb de 1e en 2e keer na de punctie complicaties gehad en een week opgenomen) besloot ik echt dat ik noooit meer een punctie zou doen, wat zou betekenen dat als die poging niet zou lukken er nooit een zwangerschap zou komen. Op dat punt was ik nog nooit geweest, want in die 9 jaar heb ik altijd gezegd dat ik sowieso 3x ivf wilde doen....als het nodig was.

Tja.....en gelukkig was die poging wel raak en "draaide ik in de zwangerschap al bij" over een evt. nieuwe poging. Ik zie er altijd wel verschrikkelijk tegenop en voel ook veel pijn (al heb ik het roesje).....toch ben ik dolblij dat de punctie er komt, omdat dat ons weer een stapje dichterbij een kans op een brusje brengt.

Ik hoop voor jou dat de fm donderdag goed is zodat de cryo-behandeling door kan gaan!

Purple

Geplaatst

Punctie kan idd heel verschillend zijn, heb er 2 gehad

De eerste keer zijn ze 40 min bezig geweest en ik maar denken het is in 10 min klaar.

De 2de keer was ik wel in 10 min klaar de arts prikte vlot achter elkaar door.

Maar als je het te heftig vind op dat moment kunnen ze je toch iets meer bijspuiten, gewoon vragen.

De eerste keer heb ik ook extra gehad omdat het uitgewerkt was.

Sas

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben niet zo actief op het forum sinds onze dochter geboren is (nou ja, daarvoor ook niet zo). Binnenkort gaan we ook beginnen aan een poging voor een 2de kindje. Ik heb vanochtend gebeld en heb een telefonische afspraak over 2 weken met de gyn. Waarschijnlijk kunnen we daarna direct beginnen. Qua cyclus komt dat ook gunstig uit, waarschijnlijk is de punctie half oktober (en hopelijk zit ik op het november-wachtbankje). Ik ben erg opgelucht dat ze zo soepel zijn in het ziekenhius en we niet heel het circus van gesprekken, onderzoeken en wachtlijsten door hoeven. Wie weet ben ik dit jaar nog zwanger!!!

Ben zo opgelucht en heb er echt zin in (hoe raar kan het zijn).

Succes allemaal :icon_flower:!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden