Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja ik vind het zelf ook bizar!

maar de verpleegkundige zei dat de eierstokken soms niet helemaal goed te beoordelen zijn, dat ligt aan het tijdstip in de cyclus ofzo.

het was idd waarschijnlijk endometriose, kan idd met een kijkoperatie met zekerheid gezegd worden maar de verpleegkundige vond het toch vrij duidelijk te zien, ze hebben er een echofoto van gemaakt en dan kijken ze morgen of de cyste groter is geworden...

voor de behandeling kan het niet veel kwaad omdat een eventuele zwangerschap de beste remedie is tegen endometriose zeggen ze.

morgenvroeg moet ik om 9 uur in nijmegen zijn dus dat word n vroege, ben benieuwd hoe het ervoor staat! ze hebben de dosis ook niet verhoogd omdat ze eerst deze 3 dagen wilde afwachten dus ben benieuwd!

de hormonen doen in ieder geval goed hun werk! jank me n ongeluk....

groetjes mo

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

gelukkig nu beter nieuws! er zijn nu 5 follikels groot genoeg!

maar er zitten nog wat kleinere die ze ook nog mee willen laten gaan dus ik krijg vanmiddag te horen of ik morgen of dinsdag terugmoet, heb bloed moeten prikken.

maar ze dacht dinsdag en dan donderdag de punctie! pff...

Geplaatst

Roseflower: wat spannend allemaal zeg. Zou natuurlijk wel mooi zijn als die kleinere follikels ook nog mee mogen/kunnen doen. Benieuwd naar het telefoontje van vanmiddag; uitslag van bloedprikken en hoe verder. Ik vind dit zelf altijd hele spannende dingen, leef dan van moment naar moment, van fm naar de volgende etc. Heb jij dat ook?

En je voelt de hormonen dus flink......

Sas: ik woon in Flevoland, maar werk wel in Zwolle.

Jij morgen weer naar het ZH. Benieuwd!

Purple

Geplaatst

Hai,

5 follikels hopen dat de kleine ook nog mee kunnen doen.

Heb je al een telefoontje gehad, of je morgen of dinsdag terug moet.

Komt nu dichtbij spannend!!!

Sas

Geplaatst

nee geen telefoontje meer gehad dus dan word het dinsdag de 3e fm.

heb er wel vertrouwen in dat de kleine ook nog mee gaan doen, vorige week waren ze allemaal nog klein, en nu 3 dagen later waren er toch al vijf grote, dus nu nog 2 dagen spuiten en dan komen er hopelijk nog 5 bij..?!

we zullen het gaan zien, word wel erg spannend nu allemaal.

begin ok weer te twijfelen tussen 1 of 2 embryo`s terugplaatsen.

ook in verband met de endometriose

Geplaatst

Hai,

Roseflower, hoe was je echo..Wanneer heb je de punctie.

Mijnbaby, hoe gaat ie met jou.

Purple, hoe gaat ie met jou...

Gisteren echo gehad de eiblaasjes waren nog steeds te klein.

Moet donderdag terug voor 3 fm.

Sas

Geplaatst

hoi sas,

en zo blijf je op en neer aan t koetsen naar t ziekenhuis he! ik had vandaag ook al m`n 3e fm.

6 zijn er groot genoeg voor punctie en een stuk of 5 redden het net niet en die willen ze ook nog mee laten doen, dus ik moest bloedprikken en dan zouden ze bellen.

net gebeld, hormoonwaardes stijgen wel dus vanavond nog een keer deca en gonal-f, morgenavond pregnyl en dan vrijdag de punctie pff...duurt nog 3 dagen maar ja, op zich niet erg maar heb zo`n last van m`n buik, mn darmen worden bekneld door m`n eierstokken heb ik het idee...

groetjes

Geplaatst

Hai,

Het zou mooi zijn als die 5 idd ook nog mee kunnen doen.

Vrijdag de punctie, ik hoop dat je daar niet tegenop ziet.

Sas

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie?

Sas: laat je morgen weten hoe de echo was?

Roseflower: dus de punctie staat voor de deur. Vind je het spannend en zie je er tegenop?

En lezen/schrijven er nog meer mee, hoe is het met jullie?

Ik heb vandaag de 1e fm gehad (ben nu een week aan het spuiten). Voor een 1e echo zag het er al mooi uit. Er zijn nu al een aantal follikels aan de groei, dus dat is op gang gekomen. Zaterdag terug voor de 2e fm.

Purple

Geplaatst

Hai,

Roseflower, morgen 9 uur de punctie, hoop dat ze veel goede eicellen vinden.

En dat de zaadjes goed zijn ( daar ben ik altijd zenuachtig voor ).

Purple jij mag zaterdag weer voor de 2de fm.

Ik moet nog bellen maar moet zaterdag ook weer terug voor de 4 fm.

Ben nog steeds niet zo ver, ach komt vanzelf wel.

Sas

Geplaatst

ja idd dat is ook wel een angst van mij....als er maar goede zaadcellen zijn!

natuurlijk ook eicellen maar ja het zaad is echt slecht zal ik maar zeggen dus hopelijk zitten er toch n paar goede zwemmers bij!

de zenuwen beginnen toch wat te komen! heb ook echt n opgezette buik, vanavond maar vroeg naar bed maar dat zal wel lukken heb 2 tabletten oxazepam(?) meegekregen en voor vanavond en nog 1 voor morgenvroeg, we moeten al om 7 uur weg dus dat wordt n vroege!

Geplaatst

en de twijfel slaat weer toe... 1 of 2 terugplaatsen?! ik weet het niet.....

het is onze eerste poging maar goed je wilt natuurlijk wel een goede kans hebben!

maar ja kies je voor 2 en t worden er ook 2 vergeef je het jezelf nooit als er in de zwangerschap wat misgaat natuurlijk!

Geplaatst

Roseflower: hoe is het met je? Hoe ging de punctie, en hoe voel je je nu? Weten jullie nu trouwens al het aantal eicellen dat ze hebben kunnen vinden en de zaadkwaliteit? Wat een vragen he? Ik ben gewoon benieuwd hoe het met je is.

Bij onze ivf-pogingen hoorden we dat altijd nog in het ziekenhuis & 2 dagen later hoorden we of er embryo's waren en of er een terugplaatsing zou komen. Nu voor het eerst icsi en ik weet niet wanneer je dan wat hoort; en wellicht gaat het ook per ziekenhuis nog weer wat anders.

En je twijfelt dus tussen 1 of 2 terugplaatsen, lees ik. Dat betekent dat jullie in jullie geval mogen kiezen? En je partner, hoe staat die er in? Kan best een moeilijke keuze zijn lijkt me, en het lijkt me goed dat je samen een keuze maakt (als je natuurlijk mag/kan kiezen tussen 1 of 2) waar je je het beste bij voelt...al is dat wellicht ook niet altijd makkelijk.

Toen wij ooit begonnen met ivf las ik in de richtlijnen van Isala (Zwolle) dat wij "maar" in aanmerkingen zouden komen voor 1 embryo (o.a. vanwege mijn jonge leeftijd toen). Wij waren destijds dolblij en verrast dat we bij de terugplaatsing hoorden dat we er 2 terugkregen (al weten we nog steeds niet waarom.....al gok ik dat dat komt door het hele complexe traject en het feit dat het soms jaren duurde voordat er uberhaupt een punctie+terugplaatsing kon komen: en omdat wij dachten dat ze wellicht een foutje maakten, hebben wij het nooit durven vragen).

Onze zoon is uiteindelijk een aantal jaren later ontstaan na een poging met 2 teruggeplaatste embryo's en er is er 1 blijven plakken. Ik kan er niks aan doen, maar ik heb af en toe de gedachte dat ik denk: stel dat we eentje teruggeplaatst hadden gekregen, hadden we nu dan wel een kindje? Ik weet ook wel dat hier geen antwoord op komt/is, maar toch denk ik dat af en toe.

Vorig jaar hebben we ons opnieuw gemeld bij het ziekenhuis en kregen te horen dat de richtlijnen verder waren aangescherpt. De verpleegkundige vertelde dat we in ons geval maar 1 embryo teruggeplaatst zouden krijgen (als die uberhaupt al ontstaat natuurlijk, want bij onze ivf begin dit jaar...kwam er geen embryo en dus geen terugplaatsing). Wij vonden en vinden dat teleurstellend. Ik ken de wetenschappelijke en theoretische kant, dat men zegt dat het je kansen naar een zwangerschap in principe niet vergroot, gevoelsmatig is het voor ons toch anders. Wij zouden er heel graag wel 2 teruggeplaatst krijgen omdat we het idee hebben dat we dan wel meer kans hebben op een zwangerschap.

Roseflower: rustig aan! Ik hoop op goed nieuws vanuit jouw kant.

Sas: en jij dus morgen terug voor een echo. Ik hoop voor jou dat het er morgen beter uit ziet en je geduld wordt beloont.

Purple

Geplaatst

Hai,

Roseflower, hoe is het gegaan???

Tja moeilijk 1 of 2 terug plaatsten, is ook heel persoonlijk.

In Zwolle hebben ze er bij ons steeds maar 1 terug geplaatst omdat de kwaliteit erg goed was.

Omdat ik nog geen 35 ben plaatsen ze er maar 1 terug, behalve als de kwaliteit wat minder is heb je kans dat ze er 2 terug plaatsten.

Zo is het ons verteld, ik zou zelf voor 1 emmy gaan als die er is natuurlijk en zou dan liever dan andere invriezen (als dat kan).

Maar dat denk ik nu omdat ik niet zo`n fijne zwangerschap heb gehad.

Purple, bij icsi krijg je ook het aantal eicellen en de zaaduitslag te horen.

Sas

Geplaatst

hallo meiden,

punctie is achter de rug en heb m`n roes uitgeslapen, het is me erg meegevallen ja ok leuk is anders en het deed wel pijn maar ik vond het nog wel te doen.

ze hebben 8 eicellen gevonden en heb net gezien dat er 7 geinjecteerd zijn, dus nu hopen op mooie delingen!

groetjes

Geplaatst

Hoi Roseflower:

Wat fijn dat je punctie achter de rug is en het je is meegevallen. En de score is niet gek, toch?

Rust maar lekker uit en we duimen met zn allen op iets moois!

Purple

Geplaatst

"maar ja kies je voor 2 en t worden er ook 2 vergeef je het jezelf nooit als er in de zwangerschap wat misgaat natuurlijk!"

Even reageren Roseflower... Allereerst gefeliciteerd met 8 eitjes, mooie score! Ik vind je uitspraak hierboven een beetje vreemd, vast niet vervelend bedoeld maar ik snap het niet echt. Alsof het jouw schuld zou zijn als er iets in de zwangerschap misgaat als je er 2 hebt laten terugplaatsen??

Ik heb ook een dochter via natuurlijke weg en bij ons zit er straks, door omstandigheden, 8 jaar tussen! In het begin vond ik ieder jaar dat erbij kwam jammer, maar later, toen we het ICSI traject in gingen, was ik alleen maar blij als het ooit zou lukken, al zou er 10 jaar tussen zitten! En nu ik zwanger ben, van 2, is het hartstikke leuk dat mijn dochter al 7 is! Ze kan alles meebeleven en vindt het geweldig leuk!

Ik hoop dat het je lukt om weer zwanger te worden en de andere meiden hier natuurlijk ook!! Succes allemaal!

Geplaatst

Elinorac: gefeliciteerd met je zwangerschap....en dus van een tweeling! Wohw, ik vind een zwangerschap en een kindje dat groeit in je buik uberhaupt een wonder, en twee....lijkt me extra bijzonder! En je dochter van 7 ziet je buik dus groeien...ze is vast trots en betrokken bij de zwangerschap. Ik hoop dat het goed met je gaat en je zelf ook geniet van de zwangerschap. Ik las dat je op de echo gezien hebt dat je kleintjes het goed doen, wat fijn joh.

Purple

Geplaatst

elinorac meid, die uitspraak van mij isidd nu ik het zo teruglees niet zo heel erg doordacht! sorry daarvoor!

deze gedachtegang komt ook mede doordat ons in et ziekenhuis zo op t hart wordt gedrukt wat er allemaal voor complicaties kunen optreden bij een tweelingzwangerschap, ze willen er zoveel ogelijk op aansturen om er 1 terug te plaatsen.

omdat ze een tweelingzwangerschap een `complicatie`vinden.

terwijl er natuurlijk bij een eenlingzwangerschap ook vanalles mis kan gaan!

in ieder geval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Geplaatst

Geeft niets, het viel me alleen op en ik kon het alleen niet laten om te reageren...

De eerste twee keer heb ik er ook maar 1 laten terugplaatsen, om dezelfde reden, het werd sterk afgeraden. Toen ik voor de derde ICSI ging en aangaf alles er uit te willen halen wat er in zit, gaf diezelfde arts me gelijk! En aangezien er bij poging drie en vier niks gebeurde met 2, sprak het voor ons vanzelf ook bij ICSI vijf er 2 terug te laten plaatsen. Het was dan ook wel even schrikken dat het er ineens 2 waren, maar het is natuurlijk een extra groot cadeau! En ik kan niks anders doen dan wat ik met 1 ook zou doen: goed voor mezelf zorgen en positief blijven!

Geplaatst

Roseflower: hoe is het met je? Heb je nog napijn van de punctie, of is het te doen? Wanneer hoor je meer over evt. embryo's en terugplaatsing?

Sas: hoe ging jouw echo? Al beter nieuws?

Mijn echo was niet heel geweldig. Zoals zo vaak zaten er weer heel veel follikels....dat klinkt goed, maar dat is het niet. Er waren eigenlijk 2 follikels groot genoeg voor een punctie, dan nog een enkeling iets kleiner...nog niet goed voor een punctie. De overigen zijn ver achter in groei, maar die moeten natuurlijk wel allemaal aangeprikt worden bij de punctie. Morgen bloedprikken en een echo. Als ik mazzel heb, kan er dan een punctie afgesproken worden en hopelijk komen daar een paar eicellen uit voort...die ook uiteindelijk een embryo opleveren (want na de laatste ivf ben ik daar echt heeeeel bang voor). Ik zal hier niet doemdenken, gewoon nog afwachten. Moet me voor de rest rustig houden en veel water drinken.

Purple

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden