Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe was de echo Sas? Hopelijk groen licht voor de tp volgende week.

Mijn fm was in orde, 11 follikels van gelijke grootte, ik moet dinsdag terug voor de 2de fm en waarschijnlijk is donderdag de punctie. Ben erg blij dat het er goed uit zag want ik begon er toch een beetje zenuwachtig over te worden. Gelukkig weer een stapje dichterbij een mooie tp dus. Hopelijk ook voor jou Sas!

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

Mooi zeg al 11 follikels, hopen dat er nog wat bij komen.

Maandag word ik gebeld tussen 15.30 en 16.30 of de ontdooiing goed is gegaan en dan dinsdag de tp.

Gelukkig weer een stapje verder

Sas

Geplaatst

Hoi abc; goed zo! Hopelijk is de volgende fm ook goed en dan op naar de punctie.

Sas; ik ben wel heel benieuwd hoe jouw echo was en of de medicatie dit keer gehopen heeft om een TP mogelijk te maken.

Ikzelf nog een kleine 2 weken tot aan de 8weken-echo om te zien of er sprake is van een goede zwangerschap (tot dan toe).

Ben tot nu toe nog steeds erg onzeker. Behalve buikpijnen heb ik verder geen symptomen. Mooi zou je zeggen, maar mij maakt dat nog steeds onzeker.

Kwestie van afwachten.

Purple

Geplaatst

Hee Sas, ook goed nieuws voor jou dus, fijn! Op naar een goede ontdooiing!

Purple, moeilijk he dat lange wachten? Heb je nog getest (ik deed dat toen elke week voor de zekerheid, maar uiteindelijk slaat dat natuurlijk ook nergens op, of in ieder geval geeft het geen enkele garantie)? Nou, ik wens je een grote dosis geduld toe! En dan een prachtig hartje natuurlijk!

Geplaatst

Hoi Sas; jij dus ook goed nieuws lees ik. Mn vorige bericht heeft de jouwe net gekruist.

Spannend allemaal, ik hoop met je mee dat het ontdooien goed gaat en je dinsdag een emmy in je buik hebt.

abc; nee, ik heb niet meer getest. iemand zei me dat,stel dat het niet goed zou zijn, de test alsnog positief is omdat het hcg er lange tijd in terug te vinden is. ik zag dus de meerwaarde niet. Ik speel overigens af en toe wel met de gedachte het alsnog te doen, maar dat komt doore de onzekerheid.

Purple

Geplaatst

Hoi Sas; ik hoop heel erg voor je dat jullie goed bericht hebben gehad en er morgen een TP kan komen.

abc; en jij morgen de fm. Voel je iets van de stimulatie (ik voelde altijd of het de goede kant op ging...of juist niet)? Hopelijk morgen een eind op weg voor de punctie.

Purple

Geplaatst

Och nee toch Sas. Wat erg zeg! Het zit allemaal niet mee zeg. Eerst de vorige poging, toen het maar niet lukte om uberhaupt klaar te zijn voor de tp.....en dan nu dit.

Hoe voel je je er onder? Ik zou heel verdrietig zijn....zacht uitgedrukt.

En nu? Gaan jullie nog een verse poging doen?

Sterkte.

Purple

Geplaatst

Oh nee Sas, wat een flinke teleurstelling! Ik vind het het echt rot voor je, natuurlijk weet je dat er een mogelijkheid is dat de ontdooiing niet goed gaat, maar je hoopt er zo op! Bah, nu weer opladen voor een volgende ronde?

FM vanochtend was goed, vrijdag is de punctie.

Geplaatst

Hai,

Abc, vrijdag de punctie heb je nog meer eicellen erbij gekregen.

Purple, ben wel verdrietig maar had er wel rekening mee gehouden.

Alleen er jammer dat ik gewoon al die keren voor niks ben geweest.

Nu weer opladen voor een nieuwe poging, kan vanmiddag bellen over hoe of wat.

Maar dat zal niet gelijk kunnen, er zijn altijd wachttijden.

Sas

Geplaatst

Nou inderdaad Sas, balen van al het geregel om voor controle te komen wat achteraf voor niets blijkt te zijn. Helaas is dat zoals het kan gaan in de mmm. Ik hoop dat je toch gelijk door kan (als dat is wat je wilt).

Ik heb niet heel goed opgelet tijdens de echo, want m'n dochter was mee en zat uitgebreid te kletsen. Op het laatste moment ging de constructie die we bedacht hadden voor oppas niet door, vandaar dat ze mee was. Wat ik begrepen heb zijn er van die 11 follikels 1 te groot en een paar te klein om mee te doen. Dat zeggen ze meestal en uiteindelijk worden er meer eicellen gevonden dan follikels aangeprikt, dus ik heb er wel vertrouwen in.

En uiteindelijk vriest ons ziekenhuis bijna niet in, dus ik hoef geen grote hoeveelheden embryo's waarvan dan weer een hoop de prullenbak ingaan.

Geplaatst

abc; wat fijn dat je goed nieuws hebt en vrijdag dus de punctie. spannend allemaal, hopelijk valt de punctie mee en een goede 'oogst'.

sas; ja, inderdaad joh....al die moeite, wachten, controles etc. voor niks. ik ken dat, zo waardeloos. ik heb heel wat pogingen gehad, maar als er 1 of meerdere achter elkaar werden afgebroken door allerlei redenen....vond ik dat loodzwaar om me weer op te maken voor de volgende, omdat ik het gevoel had er zoveel voor te hebben gedaan (en dat geldt voor jou ook). Ja, dat wachten....je weet dat het er bij hoort, maar ik vind het waardeloos. De laatste keer had ik er verplicht 5 maanden tussenzitten na een afgeblazen poging, ik vond dat heel heftig. Hoop dat de wachttijd voor jou nu wat minder lang is...of helemaal geen.

Purple

Geplaatst

Hai,

Vpk gesproken en waarschijnlijk word ik aangemeld voor icsi.

Ze moest dit nog met de arts bespreken.

Ze had het wel weer over een intake gesprek, heb gezegt dat ik dat niet nodig vind.

Moeten we zeker weer 4 weken extra wachten, nu kunnen we waarschijnlijk pas maart/april beginnen pppff.

Wat moet je toch een geduld hebben in de wereld van mmm.

Sas

Geplaatst

Bedankt Purple!

Sas, gadver waarom zo laat pas, wat een flauwekul zeg. Waren dit nog cryos van de poging van je dochter? Zou je dan nu een eerste verse poging gaan doen? Ik snap niet dat je dan opnieuw een intakegesprek moet. Kijk, dat je opnieuw moet bloedprikken en medicatie af moet spreken, oke.Maar doen alsof je voor het eerst komt is natuurlijk onzin. Daar kan ik dus slecht tegen he, voor het ziekenhius is het hun dagelijks werk en het maakt hun het niet uit of wij nou 3 weken of 3 maanden moeten wachten, maar je bent al zo afhankelijk als je niet natuurlijk zwanger wordt. En dan nog al die regeltjes en procedures. Heel klantonvriendelijk vind ik en dan springt jouw ziekenhuis er wel uit, wat dat betreft.

Zo, heb ik me ook eens plaatsvervangend kwaad gemaakt. Sterkte met wachten hoor, ik wens je een grote dosis geduld!

Geplaatst

Ze hebben voor de cryo`s al bloedgeprikt bij mij en alles was in orde, dus volgens mij kunnen we zo verder waar we gebleven zijn.

Vind de wachttijden ook absurt lang.

De cryo`s waren nog uit de poging van mijn dochter.

Daarom hebben we ons 4 maanden na haar geboorte alweer aangemeld, ben heel blij dat we dit gedaan hebben.

En tja we zijn echt afhankelijk van ze.

Sas

Geplaatst

Sas: jeetje, jeetje. Wel herkenbaar, maar zo......grrrr.

Voordat wij de cryo mochten gebruiken die nog over was van de poging van mn zoontje moesten wij ook op de wachtlijst voor een intake. Hebben jullie dat ook gehad? En alvorens de intake kon plaatsvinden, moesten we eerst nog een verwijzing van de huisarts. Ik begrijp dat het er bureaucratisch aan toe gaat, maar ik had echt zo iets van: ja, er is toch bekend wat ons probleem was en dat is toch niet zo maar opgelost, dus waarom dan een nieuwe verwijzing? En ook; die cryo die daar ligt, hoort bij ons....dus waarom moeten we eerst weer bewijs verzamelen om daar uberhaupt weer voor in aanmerking te komen....

In de intake voor de cryo, hebben we ook gelijk alles voor een verse ivf-poging doorgesproken, dus mocht het met de cryo's niet lukken....konden we gelijk op de ivf-wachtlijst.

Maar ja, toen er met ivf geen enkele bevruchting meer kwam, moesten we wel weer wachten op een intake/gesprek voor icsi etc. Dat heeft ons ook heel wat maanden gekost, zoals jij ook beschrijft. Slopend!

De wachttijden......vreselijk. Er zit wel veel verschil in ziekenhuizen heb ik al wel gemerkt, qua wachttijden. Maar ook ziekenhuizen die een onzeker beleid hebben. Dan slik/spuit je eerst een hele rits medicijnen, maar als je dan voor je uitgangsecho wil komen om met de follikelstimulatie te beginnen zeggen ze.....sorry, we zitten vol. Volgende maand beter.

Dat lijkt me ook zo waardeloos.

Ergens heb ik ook het idee, maar weet niet of het klopt, dat het nu bij de ivf-klinieken ook topdrukte is doordat het er aan zit te komen dat de regering/zorgverzekering nog maar 1 poging vergoedt. Dat is namelijk ook 1 van de redenen geweest dat wij ons toen weer zo snel hebben aangemeld.

Sas; wanneer hoor je nou meer?

ABC; zie je op tegen de punctie, of valt het mee?

Purple

Geplaatst

Hai,

Purple, het is precies hetzelfde zoals je zegt.

De arts heeft nu vakantie en ze zou het volgende week aan hem voorleggen.

En ik kan nu wel naar een ander zh gaan maar vraag me af of ik daar veel mee opschiet.

Als ik nu een echo heb kan ik zo ff heen en weer.

En het potje vullen haha kan nu gewoon thuis.

Een heleboel mensen zijn op de hoogte dat we weer gestart zijn, en hadden zoiets van heb je je na 4 maanden alweer aangemeld dat is snel.

Nu begrijpen ze wel waarom we dat gedaan hebben.

En probeer het maar positief te zien heb nog steeds last van mijn bekken misschien heb ik daar dan straks minder last van.

En misschien dat het nu wel druk is idd omdat we niet precies weten wat de zorgverzekering wil.

Purple, als ik het goed heb nog een paar dagen voor de 1ste echo toch??

Abc, succes morgen met de punctie zie je er tegen op??

Geplaatst

Hee Purple, dus jullie hebben ook zo'n vervelende ervaring met wachtlijsten? Beroerd hoor. Wanneer heb je ook al weer de echo?

Tja Sas, nu overstappen naar een ander zkh zal inderdaad niet veel tijdwinst geven. Weet je volgende week meer? Ik zou toch nog eens aangeven dat je wachten tot mrt/april te lang vindt.

Morgen de punctie inderdaad. Heb er eigenlijk wel zin in. Ik zie er niet tegen op, de puncties tot nu toe zijn altijd wel te doen geweest en het is natuurlijk ook maar een kwartiertje werk, dus het komt vast allemaal goed. De stappen na de punctie vind ik veel spannender, zijn er voldoende goede eicellen, treedt er bevruchting op, ontstaan er mooie embryo's en uiteindelijk, word ik er zwanger van? Enerzijds ben ik er niet veel mee bezig (veel minder dan toendertijd voor mijn dochter), anderzijds ben ik erg bang voor teleurstelling. Ik probeer het maar stap voor stap te bekijken. Al ben ik toch bezig met rekenen, bv wanneer ik voor mijn werk een afspraak maak na de testdatum dan denk ik direct "O, dan weet ik of ik wel/niet zwanger ben...."

Geplaatst

Het ging wel goed, Sas, bedankt. Was qua pijn goed te doen en er zijn 6 eicellen gevonden. Ben er blij mee! Maandag de tp, ben heel benieuwd hoeveel bevruchtingen er zijn. Nog even geduld voordat ik onze kostbate vrachtje op mag halen.

Geplaatst

Hai,

Abc, succes morgen met de tp en hoop dat ze een mooie emmy voor je terug plaatsen.

Purple, ik dacht dat je morgen of woensdag de echo hebt.

Veel succes als het morgen is.

Sas

Geplaatst

abc; nog nieuws gehad of er embryo's zijn ontstaan? Ik hoop voor je dat die er zijn en je straks de tp hebt. En dan maar broeden.

Sas: ik heb woensdag de echo, moet nog even geduld hebben.

Purple

Geplaatst

Joepie, net gebeld dat we vanmiddag de tp hebben! Hoeveel bevruchtingen enzo zeggen ze nooit telefonisch, dus dat hoor ik vanmiddag. Er is in ieder geval 1 embryo goed genoeg om terug te plaatsen en daar ben ik heel blij mee.

(Ik word op het laatste moment altijd zó bang dat er geen tp is).

Purple, nog 2 nachtjes slapen, kan je het nog uithouden???

Sas, hoe is het met jou?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden