Ga naar inhoud

Amh waarde

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wie is er op de hoogte over de amh-waarde? Ik zou graag weten wat de normale waarde zou moeten zijn... ik word via het internet nog niks wijzer en op de toppics waar ik schrijf ook niet. Mijn Fsh is te hoog, vandaar dat we met IVF gestart zijn en gezegend zijn met een mooie dochter. Nu is ze 7 maand en gaan we direct nog een poging wagen voor een broertje/zusje voor haar. Maar nu schijnt de amh ook bepaald te worden en deze zou belangrijker zijn dan de Fsh. In het ziekenhuis was het schijnbaar druk, want er was niet veel ruimte voor een lang gesprek. Ons werd verteld dat mijn amh te laag is en ik dus echt in de vervroegde overgang zit, vandaar dat ik graag wil weten wat de waardes dan zouden "moeten" zijn. Hopelijk weten jullie er meer van!

Groetjes Lisette

Geplaatst

Hoi Liesjuh, allereerst vind ik het nogal lomp van het ziekenhuis om je zo'n naar bericht te melden zonder enige uitleg of zonder de exacte waarde te geven. Hieronder vind je een (Engelstalig, maar eenvoudig uitgelegd) link over alles wat met AMH te maken heeft en ook een overzichtje van de cijfers. Je moet in de rechterkolom kijken. Je AMH waarde hangt vaak samen met je leeftijd - maar hoeft niet altijd in geval van een vervroegde overgang. Anders dan FSH die per cyclus kan verschillen, staat je AMH vast. Het is een bepaling van je eicelvoorraad. Hoe lager, hoe minder eitjes, simpel gezegd.

Een lage AMH-waarde hoeft niet per se een definitief vonnis te zijn. Ik zie je dat nog vrij recent een mooie dochter hebt gekregen na je eerste IVF. Een betere indicatie dat je toch nog vruchtbaar bent, kun je niet krijgen. Verder is een regelmatige cyclus en enige respons op hormonen ook een goed teken.

Je kunt nog steeds zwanger worden met een lage AMH. Helaas is het in Nederland het beleid om je dan maar vol te pompen met enorme doses hormonen. In de Duitse kliniek waar ik in behandeling ben, (overigens niet bij Scholtes), zijn ze een groot voorstander van acupunctuur en Chinese kruiden. De acupuncturist Gilles Stoop heeft veel ervaring en is ook goed op de hoogte van de medische/technische kanten van IVF/ICSI. Overigens is de behandeling er niet op gericht om je eicelvoorraad te vergroten, dat kan immers niet, maar wel om 'het beste te maken' van wat je nog wel hebt.

Ik kan je ook aanraden om nog elders je AMH te laten bepalen. De resultaten in NL ziekenhuizen kunnen soms erg afwijken van die in Duitsland.

Ik snap dat je geschrokken bent van dit nare bericht, maar het hoeft nog niet het einde te betekenen van je kinderwens.

Heel veel succes en als je nog vragen hebt, laat maar horen.

xx

http://www.drmalpani.com/amh.htm

Geplaatst

Hoi Elliebellie,

Ten eerste heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord op mijn vraag, hier hebben we wat aan!

Mijn amh waarde is 1,3 dat is mij wel verteld, maar ik wist niet wat dit betekende.... aan de tabel te zien zit ik in de Low Fertility. Over leeftijd zie ik niet veel staan, ik ben 32, wat betekend het dan volgens jou?

Op de 22e start ik met de Menopur, we zullen zien hoe 't gaat.... had de vorige keer 12 eitjes waarvan 7 bevrucht, maar helaas niets in de vriezer. Heel erg bedankt voor je snelle reactie!!!

Ik lees in je handtekening dat er bij jou al 3 IVF pogingen mislukt zijn, wat verdrietig dit te lezen.... ik hoop dat je in DD een goede behandeling krijgt en jij ook zwanger mag worden van jullie wondertje! Wens je heel veel succes!

Liefs Liesjuh

Geplaatst

Graag gedaan Liesjuh, daar zijn we voor op dit forum, toch? Ik durf geen uitspraken te doen over AMH-waardes gekoppeld aan leeftijd, vooral omdat het geen exacte wetenschap is, maar ik vind 1,3 niet zo idioot laag, hoor. Ik ben 40 en de mijne is 0,08 dus alles wat daarboven zit vind ik al een topscore, hahaha.

Wat?! Jij had 12 eitjes waarvan 7 !!! bevrucht en ze zeggen tegen jou dat je in de vervroegde overgang zit? Wat een lariekoek. Ik heb er gemiddeld 2 tot max 3. Dat is pas vervroegde overgang! Jouw verhaal doet me erg denken aan dat van een forumgenootje, Gabrie74. Wij hebben een paar pm's uitgewisseld over dit onderwerp. Ik kan dat hier natuurlijk niet melden, maar misschien kun je haar eens vragen hoe of wat.

Bedankt voor je lieve wensen, we gaan duimen.

Geplaatst

Jouw waarde is idd behoorlijk laag, maar onlangs is een meisje van zwangerschapspagina.nl nog zwanger geworden die ook een AMH had van 0,1

Dat zij zwanger is geworden levert geen garanties voor jou op, maar misschien kun je er op een manier hoop uit putten en kracht vinden om door te vechten.

Ik heb zelf trouwens een AMH van 0,68 (januari 2010 ontdekt) maar ben in oktober 2010 wel mooi zwanger geworden door middel van IVF/ICSI (en inmiddels bevallen van een gezond kindje!!)

Mijn FSH is beter dan mijn AMH. De een heeft een betere AMH en een slechtere FSH, de ander dus net anders om. Er is dus eigenlijk niets over te zeggen hoe je precies zult reageren... Lastig is dat he!! Veel succes!!

Geplaatst

Lottie, wat fijn dat je een gezond kindje hebt mogen krijgen, Gefeliciteerd! Bij mijn eerste IVF heb ik niets gehoord over de amh en nu bij de 2e poging wel, is het iets nieuws van de laatste tijd ofzo? Mag ik vragen wat jouw FSH dan is?

• 7 jaar later...
Geplaatst

Lage AMH-niveaus worden over het algemeen beschouwd als een indicator van een lage ovariële reserve. Een lage AMH-vruchtbaarheidsbehandeling kan bestaan uit IVF samen met hormoonbehandeling.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden