Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo 10eke,

Welkom hier, ik heb ook immuun onderzoek gehad, maar alle waarden waren normaal bij mij.

Volgens mij zijn de regulatorische T-cellen de cellen die ervoor zorgen dat als je immuunsysteem in werking wordt gesteld, deze reactie door de T-cellen wordt gematigd.

Misschien kun je nog iets op internet vinden hierover? Heb je geen uitleg van de arts hierover ontvangen dan?

Liefs,

Noes

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben onder behandeling bij dr. K. in DD (Duitse arts) op zijn aanvraag is mijn bloed naar labor Benrath gestuurd. Ik kreeg gisteren alle bloedwaardes (en een dikke rekening) in de bus. Dr. K. Heeft tot nog toe niets laten weten. Ik had maandag naar DD gebeld en zij zeiden dat hij gisteren zou bellen...

Nu weet ik ook niet of hij me alles kan zeggen, hij is geen immunoloog. Werkt dr. Pf. Nog voor labor Benrath? En heeft iemand mailadres van hem? En kan ik het maken hem te mailen om uitgebreide uitleg?

Geplaatst

Dr. Pf werkt niet meer voor labor benrath. Ik heb thuis zijn mail adres liggen. Ik zal die vanmiddag wel even plaatsen hier. Mogelijk vind je hem ook als je googled. Hij is voor zichzelf begonnen en heeft een eigen site. Iets van imuundoc oid. Op freya berichten uit 2013 staan ook de nieuwe contacteren vermeld. Dan bedoel ik de berichten uit het open forum van 2013.

Geplaatst

10eke, ik ben in januari gebeld door dr Voorbij van Labor Benrath, dat was wel prettig want het was een nederlandse arts.

gr

Noes

Geplaatst

Dank jullie wel. Ik werd vandaag gebeld Door dd. Volgens hen is de immunoloog van Benrath nu op vakantie. .. Volgens Dr K. Ziet alles er goed uit en gaan we starten met behandeling. Icsi met imsi. Ze wilden meteen starten. Ik heb aangegeven nog even te willen wachten. Anders zit ik volgende week al in de mm. Dat gaat me iets te snel, ik wil eerst medicatie regelen, horen van de immunoloog en mijn man zit op het moment supreme in Amerika deze maand.

Geplaatst

Dusseldorf werkt nu samen met dr. Voorbij (wat een naam ;-)). Wat er tussen hun en pf. Is gebeurd weet ik niet maar daar werken ze in ieder geval niet meer mee samen. Sowieso lees ik helemaal niks meer over hem. Best vreemd.

Jeetje, dan kunnen jullie wel heel snel starten! Kan me voorstellen dat je eerst alles even wilt laten bezinken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dokter Pf is voor zichzelf begonnen. Nou was hij niet in dienst bij de kinderwenskliniek in DD, maar hij werkte er mee samen. Er schijnt iets gebeurd te zijn wat niet helemaal netjes is verlopen naar Pf toe. Wat, weet ik niet exact en is ook niet belangrijk.

Dokter Pf is dus nog wel enorm actief op dit gebied, maar is nu volledig zelfstandig geworden. (hij was voorheen het hoofd van Labor benrath). Hij werkt nu samen met een ander lab en je kan hem nog gewoon consulteren. Ik ken wat meiden die inmiddels weer bij hem onder behandeling zijn en zelf zal ik hem ook weer gaan raadplegen als wij onze laatste cryo laten ontdooien.

Geplaatst

Zeer apart. De uitslagen die op de formulieren van labor Benrath als afwijkend staan zijn in het boek van dr. Beers juist normaal en waardes die als normaal zijn aangeduid zijn volgens het boek juist afwijkend. Te veel b - cellen en killercellen volgens het boek. Ik zal morgen foto's van de uitslagen hier posten. Zouden jullie mee willen denken?

Geplaatst

Ohh. Voor beanie: mijn vriendin heeft het vandaag nog even nagekeken op haar werk en BMR geldt voor Zuid afrika. Dus het advies is om die iets te vervroegen.

Geplaatst

10eke, ik heb vandaag vanwege familieomstandigheden geen tijd gehad om naar jouw uitslagen te kijken. Ik ga dit weekend er even naar kijken en vergelijken met mijn uitslagen en info die ik nog weet. Daarnaast ken ik wel iemand die er redelijk in thuis is, dus bij vragen ga ik wel even bij haar te rade. Je hoort. Wie weet kan een van de andere meiden er al iets zinnigs over zeggen.

Geplaatst

Wen, iemand die ik ken heeft al meerdere keren mailtjes gestuurd naar pf omdat ze in het verleden ook immuunonderzoeken heeft laten doen en hij reageert nergens op. Vandaar dat ik het zo vaag vind... Maar jij kent dus wel meiden die contact hebben?

Geplaatst

Even snel want ik zit op het werk. Ja, ik ken idd meiden die nog contact met hem hebben. Een ander forumgenootje ( ze is niet heel actief meer hier) is een paar weken geleden nog bij hem geweest voor een consult en bloedonderzoek.

Nou heb ik toch ook nog wat vragen voor hem vanwege onze laatste cryo. Ik ga hem gewoon eens mailen en kijken of hij reageert op de mail. Je gaat het horen.

Geplaatst

ik heb even heel snel naar de uitslagen gekeken. Even in het algemeen: Er lab heeft zijn eigen referentiewaarden en berekeningen, waardoor je uitslagen van verschillende labs, niet 1 op 1 kan samenvoegen.

Over regulatorische T cellen: Hoe hoger hoe beter.

Natural Killercells zijn de cellen die gezonde cellen aanvullen. Zij produceren TNF alpha waardoor zij een embryo kunnen vernietigen.Het mooiste is als die waarden laag zijn.

Ik kon niet heel goed de resultaten lezen, dus kon niet goed zien of je imuunsysteem wat geactiveerd is.

Misschien een van de andere meiden?

Slik je al extra omega 3 (goed einvloed op imuun), vitamine D3 en vitamine E?

Geplaatst

Ik doe het even zo. Volgens het lab val ik op geen enkele waarde uit. Maar wanneer ik het vergelijk met het boek van dr. Beers, heb ik te hoge n. Killercells 14% en te veel b- lymphozyten 18%. Waar moet ik nu vanuit gaan? Boek of lab?[ATTACH=CONFIG]5619[/ATTACH]

Geplaatst

10eke, ik kan je er niet echt mee helpen maar wen misschien wel.

Even een vraag; zien er hier dames die zowel prednison (5 Mg) en ascal gebruiken/ hebben gebruikt. De apotheker had het over maagbeschermers slikken bij gebruik van beide maar dat moest ik dan weer met de gyn gaan overleggen. Vraag me af of dat echt nodig is. Beide is maar een lage dosering en zit eigenlijk niet te wachten op nog meer pillen slikken.

Geplaatst

Ja ik. Maar dan 10 Mg prednisolon. Van de internist kreeg ik inderdaad een maagbeschermer voorgeschreven. Het is vooral vanwege de Ascal dat het voorgeschreven is.

Maagbescheming krijg je niet vergoed, behalve als je aanvullende verzekering het betaald. Maar dat zou wat mij betreft geen overweging zijn. Is meer ter info.

Geplaatst

Okaasan, hoeveel ascal gebruik jij dan? De Ascal heb ik van de gyn in Nederland voorgeschreven gekregen. De prednisolon via Duitsland. Ik weet dat ze in Nederland niet positief tegenover Prednisolon staan dus heb heel weinig zin om dit met de gyn in Nederland te bespreken, zucht.

Maar als je anders echt maagproblemen krijgt zal het wel moeten denk ik.

Bedankt voor je reactie.

Geplaatst

80mg Ascal, dat is de standaard dosering. Je mag niet hoger dan 100 bij zwangerschap. Maar bij Ascal alleen is een maagbeschermer sowieso al niet heel gek, zeker bij langdurig gebruik. Staat volgens mij zelfs in de bijsluiter.

En anders vraag je toch aan Duitsland een recept voor een maagbeschermer? Ik heb 20 Mg omeprazol. Heel standaard dus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden