Jump to content

Recommended Posts

Posted

Het verbaasde me dat er nog geen topic is over homeopathische middeltjes.... Er wordt soms wel over geschreven binnen andere topics maar lijkt me handig om alle info bij elkaar te hebben.

Ik loop zelf nu een aantal maanden bij een homeopathe en ben benieuwd naar jullie ervaringen met homeopathie.

Belangrijkste vraag die ik nu heb is of iemand bekend is met Folliculinum?????

Ik gebruik het sinds gisteren, moet elke dag een korreltje nemen. Er is ook een mogelijkheid het alleen van cyclusdag 10 t/m 14 in te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee?? Weet iemand wat voor voor- en nadelen er vastzitten aan dagelijks danwel tijdelijk gebruik?

Lfs Dee

Posted

hoi dee, ik weet niets van dat middel, maar ik wilde je zeggen dat ik een goed boek heb gekocht, dat heet als zwanger worden niet vanzelf gaat..

daar staan ook veel dingetjes in

xx

ps bij bol.com voor 5 euro nu ; )

Posted

Hoopvol, fijn dat je een goed boek hebt gevonden, ik ken het niet. Er is wel veel aanbod maar niet allemaal even up to date en compleet, kan ik me zo voorstellen.

Ik zoek info meestal op internet via google of op dit forum. Merk dat er veel te leren is uit ervaringsverhalen en hoop daarom hier ook wat ervaringen met homeopathie te lezen. Wie weet komt dat nog...

En anders kan ik zelf mijn ervaringen neerzetten (eerst ff afwachten of & hoe het gaat werken), heeft dan misschien een ander weer wat aan.

Posted

Hoi Dee

Ik stuur je wel even een e-mail met een document waarin veel over homeopathie tbv zwangerschap staat. Het is wel in het Duits..

Groetjes

Noor

Posted

hey dee, als ik verder goede tips uit t boek vind,(ben pas net begonnen) zql ik ze ook neerzetten...

was eerst niet zo van dat homeopatische maar ja, je wilt toch zoveel mogelijk proberen

liefs

Posted

Noor: bedankt! Ik heb je document door gekeken, m'n Duits is niet al te best maar er staat een hoop nuttige info in!

Binnenkort maar eens verder in verdiepen (ik mail je wel als ik het Duits niet snap, haha).....

Ondertussen gebruik ik de Folliculinum dagelijks, zoals de homeopate me voorschreef (en dus niet alleen van cyclusdag 10-14). Daarnaast gebruik ik 2 keer per week Coloc. We zullen zien of het effect gaat hebben....

Posted

hoi dee78

ik las hier op het accupuntuur forum dat walnoten olie goed voor je baarmoeder is, en ook soya zuivel producten...

ik dacht laat t je ff weten

liefs

Posted

Hoi Hoopvol,

Walnotenolie gebruik ik inmiddels al zo'n driekwart jaar, af en toe een lepeltje door m'n toetje. 't Is niet echt homeopathisch ;-) maar wel heel lief van je om de tip te komen geven.

Ben vooral benieuwd naar pilletjes, korreltjes, druppeltjes van bijv. planten, kruiden, mineralen enz enz..... maar blijkbaar wordt het niet zoveel toegepast (of is het topic nog niet erg opgevallen, dus misschien moet ik 'm af en toe even up-en).

• 1 month later...
Posted

Ik ben in 2010 zomer naar het zuiden geweest, van mijn nichtje kreeg ik te horen dat daar ergens een bloesemtherapeut was, die maakte persoonlijke medicijnen d.v.m planten en honing. dus we gingen erheen. ze hield mijn pols vast voelde mijn polsslag en zei je hebt een probleem in je baarmoeder, is iets misvormd daarom heb jij innestel probleem!! en gaf mij 12 potjes honingmedicijn!

ik was wel verbaasd want inderdaad had ik een innestel probleem telkens.

toen ik terug naar NL kwam ging meteen naar de gynaecoloog ik vroeg om een inwendig echo en een baarmoeder foto..en ja hoor een enorme vleesboom gevonden mijn baarmoeder was hierdoor behoorlijk misvormd... afgelopen april ben ik geopereerd.

klinkt misschien heel vreemd. ik wil ook niet dat jullie denken dat ik echt gestoord ben ofzo je weet wel zoiets noemen sommigen kwakzalverij of dergelijk.

maar als je hopeloos bent doe je echt alles, de hele vakantie had ik gehuild. elk kerk, elk synagoog, elk moskee,elk boom die ik tegenkwam heb ik gebeden. ik klom zelfs een berg op de top heb ik gesmeekt (in de hoop dat ik beter hoorbaar was) ongelofelijk veel verlangen heb ik. heimwee kun je het ook noemen.

ik wens iedereen veel succes met zwanger worden.

Posted

Hoi Cuci,

Ik herken t volledig hoor, je wanhoop, je tranen en je gebedjes overal.... same here...

Gelukkig ben ik uiteindelijk zwanger geworden, dus hou moed, het kan!

Waar sta je nu? heb je sindsdien al een nieuwe poging gewaagd?

Liefs

noor

Posted

Wat een bijzonder verhaal Cuci, een goede diagnose van die vrouw!

In Azië (en vast op meer plekken) stellen ze diagnoses op die manier: pols voelen, tong bekijken, urine bekijken, dat soort dingen.......

Wil je niet nog een keer terug naar haar, nu je de vleesboom hebt laten verwijderen? (wat een grote trouwens)

Wie weet is het niet nodig natuurlijk, we duimen voor je cryo!

• 2 weeks later...
Posted

Ik was na het lezen van wat artikelen eerst negatief over de hocus pocus. Maar heb de stoute schoenen aangetrokken en ben naar een homeophaat gegaan. Heb eerst een afspraak gemaakt om te kijken of wij een klik hadden, wat ik belangrijk vindt als ik iemand aan mijn lichaam laat komen. In 1998 heb ik 4x een ivf behandeling gehad zonder resultaat nu 10 jaar verder en ouder zijn wij een nieuw traject ingegaan van icsi met ondersteuning van een geweldige dame en ik mag zeggen met resultaat eindelijk kan ik zeggen dat ik zwanger. De dame die begeleiden was eerlijk en heeft bij de intake gezegd ik ga proberen je te helpen maar zwanger word je er niet van het is echt een ondersteuning om je lichaam zo goed mogelijk er voor klaar te maken.

Dames let echt op met wie je in zee gaat.

En denk maar zo baat het schaadt het niet (buiten de portemonee dan)

Posted

Wauw Quin, gefeliciteerd! Uiteraard heb je gelijk dat je altijd op moet letten met wie je in zee gaat.

Ben wel heel benieuwd wat jouw homeopaat heeft ingezet om het zwanger worden te ondersteunen!

Henne: thanks, ik wacht het af.....

Posted

Quin gefeliciteerd! En ook fijn nuchter van jouw homeopaat :-)

Ik heb zelf wel vaker homeopathie gebruikt via een homeopatisch arts, met goede resultaten. Mijn mening over homeopathie is dat er een aantal algemene middelen is die goed kunnen werken tegen algemene klachten. Arnica tegen blauwe plekken bijvoorbeeld. Maar als je veel blauwe plekken hebt omdat je vaak valt of een stollingsprobleem hebt, dan heb je niks aan arnica. Je kunt dus wel iets vinden dat goed is voor je baarmoeder of eierstokken, maar als daar het probleem niet zit....misschien zit er ergens anders in je hormoonhuishouding iets wel niet goed. En dan moet je juist daar iets voor hebben. Homeopathie wordt in principe op de persoon afgestemd, ook al hebben twee mensen dezelfde klachten/situatie, ze hoeven dan nog niet hetzelfde middel te krijgen. Daarom is het ook zo moeilijk (niet) te bewijzen dat het werkt. Als je dus echt iets met homepathie zou willen, zou ik naar een goede homeopatisch arts gaan (voor mijzelf is het belangrijk dat het een arts is, je hebt ook een hbo opleiding homeopathie). Anders blijf je eigenlijk hangen in de categorie, tarwekiemolie, warme sokken, granaatappelsap etc. Allemaal prima ter bevordering van...maar het lost een onderliggend probleem niet op (als dat er is).

Enne....het is met homeopathie helaas niet baadt het niet dan schaadt het niet. Een verkeerd middel kan je balans behoorlijk verstoren!

Ik ben zelf pas weer bij een homeopatisch arts geweest en daar bleek mijn hormoonas volledig verstoord. Heb twee middeltjes gekregen en ook een aantal voedingssupplementen, ben erg benieuwd wat het gaat doen. Overigens was ik daar vooral voor mijn chonische vermoeidheid en niet ivm de icsi. Maar het hangt natuurlijk allemaal met elkaar samen.

Posted

Oh ja, een middel dagelijks gebruiken of eenmalig is volgens mij ook een verschil tussen verschillende richtingen in de homeopathie, maar daar weet ik het fijne niet van. Geloof dat klassieke homeopathie uitgaat van eemnmalig gebruik. En het hangt natuurlijk samen met de sterkte van het middel dat je krijgt. Ik moet nu eentje elke dag twee korreltjes, de andere om de dag eentje. Heb ook wel eens iets gehad dat ik eens in de maand moest nemen, of alleen als het slechter met me ging.

Posted

Henne heeft gelijk het is voor iedereen anders, ik heb b.v. geen korrels oid gebruikt. Mijn grootste probleem was een koude baarmoeder en ik ben in het verleden behandeld voor een tumor in de schildklier, waar nu weer een goed aardige cyste zit. Zij heeft bij mij vooral accupunctuur gebruikt en naaldjes in de oren om te ondersteunen.