Ga naar inhoud

kinderasperines ter bevordering van de innestellin

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik las ergens dat sommige ziekenhuizen (UZ Gent) kinderasperines/sinaspril voorschrijven ter bevordering van de innestellling omdat het bloedverdunnend werkt en daardoor een beter doorbloeding van de baarmoeder veroorzaakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit zelf in een icsi traject en heb 3 miskramen achter de rug, dus wil er alles aan doen om de zwangerschap te laten slagen!

Geplaatst

Hoi Caro-Lin,

Allereerst erg dat je 3 miskramen achter de rug hebt en logisch dat je nu alles op alles wilt zetten.

Ik vraag me af of je ook onderzoeken hebt gehad nav je miskramen?

Ik wel tenminste en daaruit kwam het één en ander... als je het fijne wilt weten, mag je me een pb sturen.

In ieder geval moest ik aan de Ascal ( bloedverdunner) en in de volksmond dus kinderasprine. Absoluut geen paracetamol is het!

Ik kreeg het op recept en moest het gaan slikken wegens medische redenen/gezondheidsredenen. Maar ik ben wel zwanger geraakt. Inmiddels slik ik nog steeds de bloedverdunners, dat wel.

Maar ik heb wel vaker gehoord dat het kan helpen. Maar onthoud ook 1 ding, het geeft je geen garantie helaas! Ik zou het gewoon eens aankaarten bij je gyn.

Of als je nog geen onderzoeken hebt gehad, zou ik daar eerst om vragen. Zeker na 3 miskramen doen ze dat in NL, wellicht kan er nog iets uitkomen.

In ieder geval heel veel succes!

Geplaatst (aangepast)

hoi caro-line

je komt exact op t juiste moment, want zit me dit vanaf gister ook af te vragen , ik denk dat t sowieso geen kwaad kan, dus proberen ka altijd..

ohja, ik gebruik sinds vandaag ook walnoten olie, dat vind je bij a.h is niet zo duur 2,15 ofzo... dat las ik hier bij alternatieve topic, weet je zulke dingen kunnen geen kwaad, en ook al is het maar een placebo effect, sta je er toch positiever in, waarvan ik overtuigd ben dat dat ook bevorderlijker is,

en idd was jose zegt, ik zou ook wat tests vragen

liefs

aangepast door hoopvol07
spelfout
Geplaatst

Ik sluit me aan bij José, vraag (als dat nog niet gedaan is) eerst om aanvullende onderzoeken op het gebied van chromosomen en stolling. Evt ook immunologie, dat doen ze in Ndl. niet maar kun je in Dld laten doen. Ik ben zelf van mening dat drie miskramen geen toeval of oech meer is, maar dat er dan een oorzaak moet zijn.

Kinderaspirine kan een oplossing zijn bij bepaalde stollingsproblemen, maar er kan ook iets anders zijn. Bij mij is bijvoorbeeld een mthfr genmutatie gevonden waarvoor ik hoge dosis Foliumzuur en b6 krijg. Aspirine zo hier niks helpen. En op basis van het immuun onderzoek slik ik nu hoge dosis vitamine d en omega-3, ook weer geen aspirine.

Sterke en succes!

Geplaatst

Hoi Caro-lin,

Ten eerste: wat vreselijk dat je al drie miskramen achter de rug hebt.... Ik sluit me bij Jose en Henne aan: heb je al aanvullend onderzoek laten doen?

Ik heb zelf twee miskramen gehad en heb een hele lijst aan bloedonderzoeken laten doen, bij mij kwam dezelfde genmutatie naar voren als bij Henne. Het is geen vaststaand feit dat die genmutatie de miskramen heeft veroorzaakt, maar het 'medicijn' (verhoogde inname van vitamines) kan ook geen kwaad. Er zijn zeer grote verschillen tussen de Nederlandse ziekehuizen in hoeverre ze openstaan voor (uitgebreide) onderzoeken naar miskramen. Ik heb zelf mijn ICSI behandleingen in het AZM gedaan. Over de behandelingen niets dan goeds, was ik erg tevreden over. Maar ze kijken daar absoluut niet verder dan de onderzoeken waarvan 100% met zekerheid is aangetoond dat ze invloed kunnen hebben op miskramen. Niet heel ruimdenkend dus op dit gebied.

Mocht je nog geen onderzoeken hebben laten doen, dan zou ik in eerste instantie in Nederland naar een 'herhaalde miskramen poli' gaan. Dat wordt allemaal vergoed door je ziektekostenverzekering en dan heb je een goede basis. Als je dan nog meer wil weten, kun je altijd nog naar een commerciele kliniek in het buitenland gaan.

Ik wens je veel geluk toe bij volgende behandelingen!!!

IVFSH

Geplaatst

Hoi meiden,

bedankt voor het reageren. Ik heb vanuit het ziekenhuis een chromosomenonderzoek gehad en daar kwam niets uit.

Stollingen zijn niet onderzocht of misschien wel maar heb ik daar geen weet van.

Ik heb die msikramen wel aangekaart maar kreeg te horen dat het "gewoon domme pech" is.

Tja het was ook domme pech toen ik daarna ook nog een bbz kreeg.

Ik was gewoon benieuwd of vrouwen dit hebben gebruikt tijdens de zwangerschap en hun ervaring.

Ik heb mijn gyn hierover gemaild.

Ik ga niet zonder advies starten:)

Geplaatst

Zou ik toch eens navragen of je hierop bent onderzocht en anders vragen of je deze onderzoeken mag doen. Wat Sylvino ook zegt, het wordt gewoon vergoed. Kwestie van een buisje of 10/11 bloed afnemen en de hele mikmak wordt onderzocht. Het kan aan zoveel dingen liggen ( hoeft overigens niet), maar dan heb je het in ieder geval uitgesloten.

Want misschien heb je wel niks aan kinderasprines en is er iets heel anders aan de hand.

Dat zou ik, als ik jou was, eerst uitsluiten voordat je verder gaat,....succes!

p.s. het is altijd zo makkelijk om te zeggen, we gooien het onder de noemer pech...... grrrrrrrr.......vind het gewoon respectloos!

Geplaatst

Dit is de reactie van het ziekenhuis:

Goedemiddag,

Inmiddels heb ik contact gehad met de artsen. De studie mbt IVF loopt nog dus nog geen resultaten bekend. Mbt miskramen: uit een studie is gebleken dat aspirine NIET werkt. Het advies is dus niet gebruiken.

Ik hoop dat ik u zo voldoende heb geïnformeerd.

Ik zou dan toch denken baadt het niet dan schaadt het niet???

Geplaatst

Precies. Ik heb het zelf ook geslikt. Niet met een positief resultaat, helaas, maar ik geloof er wel in. Als een goede doorbloeding essentieel is voor de hele baarmoeder -daar is acupunctuur nb ook op gericht -, dan helpt een lichte bloedverdunner in de vorm van kinderaspirine ook.

Geplaatst

Er zijn idd onderzoeken die aanwijzen dat het de doorbloeding van de baarmoeder niet bevoorderd waardoor innesteling beter verloopt.

De prof in Gent zei tegen ons dat het wetenschappelijk niet bewezen is, maar ook niet echt kwaad kon.

Hou er wel rekening mee dat het een medicijn is en blijft en dat het bloedverdunnent werkt dus eventuele wondjes bloeden langer en als je zw wordt kan je ietsje makkelijker een bloedingkje krijgen van de baarmoedermond. Dus wel aangeven aan de artsen dat je het gebruikt zodat ze het wel weten als er iets aan de hand is.

Succes allemaal. Ik heb het 2 x geslikt en 1x zonder en 1x met zwangerschap als resultaat.

Geplaatst

Caro-lin, hebben ze bij jou ook een hysteroscopie gedaan naast de overige onderzoeken? Uit mijn bloedonderzoek kwam namelijk niets verontrustends maar op hysteroscopie bleek mijn baarmoeder vol te zitten met placentaweefsel wat zeer waarschijnlijk de oorzaak is geweest van onze miskramen.

Overigens kregen wij van dezelfde professor als Witje het advies geen aspirine te slikken. Waarschijnlijk is het advies van wel of niet slikken op jouw situatie gebaseerd dus ik zou zeker niet zo maar op eigen houtje starten.

Succes overigens. Hoop dat je dit nooit meer mee hoeft te maken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden