Ga naar inhoud

Kennen jullie dit al?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tnx Lotttie, ik ken de het al (ook eerder geplaatst hier). Voor ons aanleiding geweest voor dieper immuunonderzoek.

Dr. Pfeiffer gaf aan dat Prednisolon het zelfde effect zou hebben. Daar zitten wij nu op. Heb wel dr. Scholtes gemaild, want als dit kan is dat wellicht iets voor ons voor een volgende versie poging. Als die er überhaupt ooit komt.

Geplaatst

Interessante info!

Had gelijk eens een vraagje over die dr pfeiffer. Ik ben deze naam nu al wat vaker tegen gekomen op het forum, maar ben nog niet zo thuis is alle info over hem en hetgeen wat hij doet. Ik heb begrepen dat hij ook iets doet met imuunonderzoeken of zoiets. Wanneer wordt aangeraden om dit te laten onderzoeken en hoe kom je met hem in contact?. heeft hij bijvoorbeeld een website? Hoe verloopt zo'n imuunonderzoek? En kan je voor dat calorierijke drankje gewoon bij hem terecht? Heb je een verwijzing nodig van een andere arts?

Sorry voor al deze vragen, maar ik ben die naam van pfeiffer nu al zo vaak tegen gekomen dat ik mij afvraag of dit mischien ook voor ons een idee is om daar eens langs te gaan.

Ik ben nl de allereerste icsi poging direct zwanger geraakt van mijn zoontje. Nu helaas drie pogingen voor een brusje achter de rug (waarbij iedere keer 2 goede tot top emmy's zijn teruggeplaatst), echter zonder resultaat. Nu dus zoekende naar extra mogelijkheden en eventuele oorzaken. Wij hebben voor onze aankomende vierde poging de overstap gemaakt naar DD. Het enige wat ik weet van dr Pfeiffer is dat zijn centrum ook in DD zit.

Als de eventuele info teveel is om hier te vermelden dan kunnen jullie mij ook pb-en, hoor. Alvast bedankt!

Geplaatst

Gabrie, dank je voor de adressen! Heb direct ff de webpagina bekeken. Weet jij ook of je snel terecht zou kunnen als ik een afspraak zou gaan maken of hanteren zij wachtlijsten?

Geplaatst

Ik heb het even bij mijn Brusselse Prof weggelegd.. Ben benieuwd hoe ze er daar tegenover staan.

Wen... geen wachtlijsten voor zover ik weet. Ik heb 'm vrijdag gecontacteerd, maandag hier bloed laten prikken en per DHL op laten sturen. Dinsdagochtend gedeelte van de uitslag gekregen en later die week de rest.

Ik kon niet langsgaan, maar gelukkig heeft Henne een verslag van het gesprek gemaakt dus had ik het hele plaatje compleet.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Wen, ik had een mail gestuurd en de week erop had ik al een afspraak.

Ik heb vervolgens de afspraak afgezegd. Moest namelijk toch in DD zijn voor een echo.

Via de dr. Scholtes buisje bloed afgenomen en die zijn door gestuurd naar dr. Pfeiffer.

Geplaatst

Hoi,

Dit antwoord kreeg ik van mijn Brusselse Prof..

Dag mevrouw,

Intralipid is volgens mij zeer interessant en we wachten al een tijdje op de resultaten van een grootschalige studie, maar de gegenevs waarover we momenteel beschikken laten nog niet toe om een grootschalige toepassing van dit produkt aan te bevelen. Wijzelf passen het dus nog niet toe.

UNQUOTE

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noor, wat handig dat je het bloed kan opsturen en wat gaat het allemaal snel! Ga er vanavond maar eens een mailtje aan wagen (via google vertalen ofzo......ha,ha). Ben ook benieuwd naar de mogelijkheden betreffende de intralipid bij hem. Heb er nl een goed gevoel bij. Hou je ons op de hoogte?

Geplaatst

Wendy je kunt in het Engels mailen, als dat makkelijker is dat Duits voor je. Duits is voor mij ook geen optie hoor, versta het best maar verder... :-)

Geplaatst

Oh en voor die vraag ook komt: ik heb gisteren een rekening van 545 euro gekregen voor de bloedonderzoeken. Weet nog niet of m'n verzekering het gaat vergoeden.

Geplaatst

Henne, dank je wel. Mijn Duits is ook niet opperbest. Ja, wel verstaan, maar schrijven......oei.

Enne, bedankt voor je antwoord over de prijs. Dat wilde ik inderdaad ook nog gaan vragen.

Ik ben een hoop wijzer geworden en ga strakjes er een mailtje uit gooien.

Geplaatst

Hoi Wen nog contact gehad met dr. Pf?

Ik wel gister... hij kan me een recept sturen en hij heeft een verpleegkundige die het infuus kan aanbrengen.

Ik heb bijna alles wat er te koop is op IVF gebied al eens geprobeerd inmiddels en aangezien er nog maar een paar pogingen te gaan zijn denk ik dat ik ook dit wil proberen. Dat ik niet als we definitief gestopt zijn altijd blijf denken.... had ik dat toen toch maar gedaan dan was ik misschien zwanger geweest..

Crazy woman.... I know. Maar je wordt toch ook steeds gekker door dit hele gebeuren of niet dan?!

Intralipid is een heel onschuldig zeer zuiver soya olietje dus ik doe mezelf niets ernstig aan ofzo.

Volgens mij moet het een week voor de terugplaatsing dus ik zal over een week of 3 naar Dusseldorf moeten.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hoi Noor, wat een goed nieuws dat dit mogelijk is! Ik heb hem vanmorgen gemaild (gisteren kwam er niet meer van) dus ben in afwachting.

Wij zijn voornemens om binnenkort ook weer van start te gaan met de vierde poging en zou eigenlijk dus ook graag voor het infuus willen gaan.

Ik snap helemaal wat je bedoeld: Had ik maar.........Je wilt achteraf niet het gevoel hebben dat je er mischien niet alles aan gedaan / geprobeerd heb. Dan blijf je onrustig.

(daarnaast zijn zelfbetalende pogingen duur zat en zolang er geen geldboompje in onze tuin staat wil er ik er zoveel mogelijk zelf aan doen om het positief te beinvloeden).

Kan dus alleen maar beamen dat je inderdaad steeds gekker wordt door dit hele gebeuren. Zo nam ik mij een paar jaar geleden nog voor dit allemaal niet te gaan doen en kijk nu.........ha,ha. Wat een intensief verlangen al met je kan doen.

Laat je ons nog even weten of en hoe het verder allemaal gegaan is met het infuus?

Geplaatst

Ik heb inmiddels een mailtje gehad van Irma (ivf kliniek in DD alwaar wij onder behandeling zijn). Dr. Pfeiffer had haar gemaild (omdat wij daar onder behandeling zijn en zij ook samenwerken) zodat de communicatielijnen wat makkelijker zijn (in het Nederlands...).

De strekking van het verhaal was dat ik een afspraak kon maken voor de intrapilid. Ook zal er een bloedonderzoek gaan volgen.

Aangezien ik ook niet echt in de gelegenheid ben om de komende week naar DD af te reizen, ga ik ook proberen dit te regelen middels de DHL.

Ik ga Irma dus maar even mailen (gewoon lekker makkelijk in het Nederlands) om dit te regelen.

Ben nu alleen nog benieuwd hoe de praktische kant gaat van zo'n intrapillid infuus. Krijg je bijvoorbeeld een recept mee of heeft hij het liggen? kan je dit bijvoorbeeld gewoon in Nederland halen etc? Afijn, dat wordt vanzelf wel duidelijk, maar ben gewoon alvast even nieuwsgierig.

Wel heel fijn dat dit allemaal zo lekker snel gaat!

Geplaatst

Hai Wendy,

Ik had hem ook een mail gestuurd. En in zijn mail gaf hij aan dat veel van zijn Nederlandse patienten dit infuus krijgen.

Recept krijg je via hem. Recept kun je indienen bij je apotheek in Nederland.

Voor het infuus kun je ook in DD terecht. Of je zou hier in Nederland een verpleegkundige moeten kennen.

Wat ik heb begrepen is dat je 1x een infuus krijgt voor de punctie en 1x na de tp.

Maar misschien heeft iemand daar ervaring mee?

Gr,

Geplaatst

Gabrie, dank je wel voor je antwoord. Ik was inderdaad al benieuwd naar het moment waarop het infuus zou moeten plaats vinden. Ik ben verder ook benieuwd. Iemand ervaringen zelf of van dichtbij?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden