Ga naar inhoud

Kennen jullie dit al?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Raba. Je kan dr Pfeiffer rechtstreeks mailen. Hij staat los van de vruchtbaarheidkliniek in Dusselsdorf van dr S. (alhoewel er wel een innige samenwerking is), dus iedereen kan er volgens mij terecht.

Er is mij inmiddels geadviseerd om eerst bloedonderzoek te laten verrichten (kosten circa 600 euro) om afwijkingen.

Intrapillid toediening kost ongeveer 30 euro (excl intrapillid) en moet inderdaad 2 keer plaats vinden. Dr Pfeiffer adviseerde mij dit ongeveer 3dagen voor terugplaatsing en circa 3 tot 4 dagen na terugplaatsing te laten verrichten.

Ga dus nu eerst bloedonderzoek laten doen. Ik had ergens gelezen (volgens mij was het Noor, maar dat weet ik niet zeker) dat je het bloed ook kon verzenden ipv langs gaan in DD. Vanwege mijn zoontje wordt het gewoon erg moeilijk om op redelijk termijn "even" (drie uur enkele reis) naar DD te rijden.

Ik vroeg mij af hoe de praktische kant dan geregeld moet worden. Zoals welke koerier verzend het bleod, waar kan je bloed prikken, heb je een bericht van dr Pfeiffer nodig etc. Iemand antwoord?

Geplaatst

Wen ik heb daar laten prikken dus kan je helaas geen antwoord geven. Ik zou ook wel willen uitvinden waar ik in de buurt Intralipid zou kunnen laten toedienen, want even heen en weer zit er voor ons ook niet echt in.

Geplaatst

In het topic van Freya begreep ik sowieso dat de Intrapillid per 10 of 20 zakken tegelijk besteld wordt. Je krijgt dus een recept mee maar bij de apotheek blijkt dit dus alleen in "grootverpakking" geleverd te kunnen worden. Wie weet kunnen wij elkaar straks helpen met de Intrapillid, voordat iedereen ineens met 10 zakken zit ofzo?

Henne, op dat zelfde forum las ik ook ergens dat je mischien de Intrapillid ook kon laten toedienen door een particulier iemand die bevoegd is om infuus toe te dienen. Ik zou alleen niet weten hoe je daar aan kan komen.

Wij zullen het gaan combineren met onze behandeling in DD. Dan gaan wij gewoon wat eerder die kant op en blijven dan in de buurt overnachten. Mogelijk dat ik het kan regelen dat het een dag voor de punctie plaats vind ofzo.

Geplaatst

Misschien een wijkverpleegkundige ofzo. Mijn moeder is verpleegkundige, maar die mag dat denk ik niet meer (is inmiddels gepensioneerd). Ze zal het wel kunnen, daar niet van.... ;-) Ik ga er toch ook eens naar vragen in het ziekenhuis. Als ze nee zeggen, kan ik nog altijd een andere weg zoeken als ik het wel wil doen.

Geplaatst

Dames probeer het te bestellen via een ziekenhuis apotheek. Dat was de tip die ik van iemand anders kreeg.

Wendy, bloed prikken heb ik bij dr. Scholtes gedaan die heeft alles doorgestuurd naar Pfeiffer.

En inderdaad Noor heeft eea via DHL verstuurd.

Geplaatst

Alvast bedankt voor jullie berichtjes. ga dus maar ff kijken op de site van DHL. Ben alleen nu benieuwd of ik een verwijzing van dr. Pfeiffer nodig hebt om bloed te laten prikken. Kan dat anders gewoon bij de huisarts? En hoe verstuur je zoiets? Krijg je bijvoorbeeld glazen buisjes mee die in een doos verstuurd gaan worden etc? Al met al gewoon benieuwd naar de uitvoerende / praktische kant er van.

Gabrie. Een ziekenhuis apotheek. Kan ik daar dan (met het recept) zomaar terecht? Ik woon in een dorp en zal moeten zoeken waar een ziekenhuisapotheek is. Krijg je daar dan gewoon 2 zakken ipv een hele lading?

Henne, Zou je ons op de hoogte willen houden met je zoektocht naar iemand die Intrapillid kan toedienen. Mischien voor een hoop andere meiden ook interessant.

Geplaatst

Hahaha moest gewoon ff lachen. Zal de spanning wel zijn. We moeten dus op zoek gaan naar een intalipid dealer.....

Wen wat ik heb begrepen is dat je inderdaad via het ziekenhuis wel 2 kan afnemen ipv de hele lading. Maar nog geen ervaring mee.

Ik wacht op het recept van dr. Pfeiffer.

Je kunt eea laten prikken via je huisarts. Ik weet alleen niet in hoeverre hij wil meewerken. Het betreft een hele was lijst.

NOOOOOOOOOOR waar hang je uit. Kom van het strand af en help Wendy ff met haar vragen.

Ik zelf woon in Noord Holland. Mijn zeer directe familie lid is arts. Maar ik wil niemand wat vertellen over deze poging. Zucht!

Geplaatst

Gabrie hij/zij heeft wel beroepsgeheim....en is er niet een assistente van diegene die je kunt vragen anders? Ik zit me ook al suf te piekeren, mocht dit voor ons iets zijn.... Hoop ergens dat ze het gewoon in Voorburg zouden willen doen, maar zie er al tegenop om het te gaan vragen. Ben te moe van alles geworden om weer een strijd aan te gaan, maar wil ook een optimale tp hebben straks.

Geplaatst

Dat gevoel van moeheid enz. is mij helaas ook bekend.

Vroeger was ik strijdlustig maar nu.........ik vind alles wel best.

En anders moet ik ervoor naar DD kost mij ook weer een dag met het openbaar vervoer.

Geplaatst

Ja het stomme is dat ik eigenlijk vooral 'ingestort' ben na de uitslagen van Pf. Het geeft eindelijk een zeer reele (mogelijke) verklaring voor alle vage-streepjes-niet-zwanger, maar tegelijk heeft dat me zo'n pijn gedaan. Ik had dus allang een kind kunnen hebben als ik zoiets als dit eerder had uitgezocht. Elke keer weer mezelf opladen en doorgaan was achteraf dom. Maar ook het feit dat die vage-steepjes-niet-zwanger afgedaan worden als pech, toeval, verbeelding zelfs... Toen we hoorden dat we heel slecht/weinig zaad hebben, was ik enorm teleurgesteld en moe omdat we dus meer dan een jaar niet eens een eerlijke kans hadden gehad. Nu heb ik eenzelfde gevoel met de icsi's. Het waren geen eerlijke kansen en MIJN lijf heeft als die embryo's die wel in konden nestelen, alsnog afgestoten. Probeer dan nu maar eens het vertrouwen weer terug te krijgen... vertrouwen in de simpele oplossing (is het idd de oplossing? kan het zo simpel zijn?) in mijn lijf, in de artsen, in het zaad, in de embryo's, in onze kansen... Ben erg bang dat als we nu weer gaan proberen dat mn hoop dan té groot is. En als het ondanks dit alles dan toch nog niet lukt, wat dan? Kortom: moe, onzeker, eigenlijk durf ik niet meer. Net nu onze kansen nooit beter zijn geweest, lijkt een kindje verder weg dan ooit.

Lekker off topic haha... mag wel even he

Geplaatst

Henne, wil je gewoon even een dikke digi knuffel geven! Je hebt al zoveel meegemaakt! Al die onzekerheden, hoop en teleurstellingen. Ik lees wel eens mee bij de dik en dun meisjes. Ik gun het altijd iedereen om zwanger te worden, maar er zijn gewoon meiden die ik het nog extra gun. Jij bent er dus een van!

Ik ga ook voor jou zooooo ontzettend hard duimen dat de uitkomst van deze onderzoeken nu het spreekwoordelijke zetje is, die je nodig hebt om gezond zwanger te worden en te blijven!.

Wie weet ben je nu dichterbij de vervulling van je wens dan ooit! Heel veel positieve energie en kracht toegewenst!

(ook ff lekker off-topic)

Geplaatst

Hee.. ik heb efgens anders net antwoord gegeven op het buisjes versturen verhaal. Wat intralipid betreft Wen, dat moet 7 dagen voor de tp gegeven worden. dus dag voor de punctie is te vroeg...

een gewone apotheek moet ze per 6 bestellen maar de meeste krijgen wel een of twee keer geleverd via een ziekenhuisapotheek dus die van mij kon losse zakken bestellen via die route. En anders kun je zelf naar een apotheek die in een ziekenhuis zit. Bij veel ziekenhuizen zit tegenwoordig een zg politheek. Wel een recept nodig...

ik ga trouwens ook vragen of ze het in het plaatselijke ziekenhuis er aan willen hangen want pffff weer zo'n stuk rijden voor iets wat hier ook moet kunnen...

Henne ik snap zo goed wat je bedoelt... sterkte meid....

Gabrie die arts zou ik wel in vertrouwen nemen, een heerlijke luxe en ze vertellen t echt niet door hoor.

Liefs

noor

Geplaatst

Noor, dank je!!!. ik had je antwoord inmiddels al gevonden op het andere topic. (daar had ik hem ook gesteld). Het is mij nu veel duidelijker geworden en weet wat te doen. Mocht ik nog vragen hebben, dan kom ik nog even bij je terug.

Mag ik vragen van wie je de info hebt dat dr intrapillid 7 dagen voor tp gegeven wordt. Ik had namelijk aan dr. Pfeiffer per mail gevraagd wanneer dit diende plaats te vinden en hij gaf mij als antwoord dat dit ongeveer 3 dagen voor terugplaatsting diende plaats te vinden. Daarna moest het nog eenmaal herhaald worden, zo'n drie an vier dagen na terugplaatsing. Vandaar dat ik dit dacht te kunnen combineren met de punctie.

Hmmm.... Ik ga nog maar even googlen hierop.

Als anderen hiermee ervaring hebben?

Geplaatst

Ik ben zwanger geworden met de combinatie van Intralipid en Prednison...

Voor het eerst dat ik beide gebruik en voor het eerst echt zwanger.

Toeval, ik geloof het niet!

Ik heb het infuus toegediend gekregen via een contact van Pfeiffer (hij zelf kan op zijn lab geen infuus aanleggen).

Het kostte mij 30 euro per keer (excl de lipid zelf).

Eerste infuus heb ik genomen 4 dagen voor tp.

De tweede heb ik geregeld na mijn positieve testen en genomen op 14 dagen na punctie.

Geplaatst

Sikki, Wow onwijs gefeliciteerd!!!!! Ik zie in je onderschrift dat je er hard vooir hebt moeten knokken! 9 icsi pogingen...pffff. Maar nu gewoon zwanger!!!!!! Ga er lekker van genieten, meid. Ook jou is het zo ontzettend gegund!!!. Hopelijk heb je snel de eerste echo en kan je een paar knipperlichtjes verwelkomen!

En wat je zegt...ik geloof ook niet in toeval, maar wel in immunologische onderzoeken, intrapillid en indien noodzakelijk ook prednison.

Dank je voor de info!

Zoals ik het nu lees kan ik de toediening dus wel combineren met mijn reid naar DD vanwege een punctie. Mogelijk dat ik kan regelen dat het een dag ervoor gebeurd ofzo. Eerst maar even bloed opsturen voor het onderzoek zelf.

Nogmaals: Geniet van je zwangerschap en ik duim voor je op een gezonde zwangerschap waarbij je over 9 maanden jullie wondertje (s) in de armen kan houden.

Geplaatst

Hai dames, wij gaan zaterdag naar Scholtes, en ik zal ook vragen naar intralipid. Interessant!

Weet iemand waarom het zou werken? Het doet iets met het immuunsysteem? En het moet intraveneus??

Groet! Megan

Geplaatst

Megan, de Intrapillid loopt niet via dr. S zelf. Dit loopt via ene dr. Pfeiffer, die verbonden is aan een laboratorium in Dusseldorf. Dit lab werkt wel samen met dr. S, maar is een zelfstandig laboratorium. (dus niet te verwarren met de ivf kliniek van dr. S).

In dit lab van dr. Pfeiffer kan je bloed worden onderzocht op immunologische afwijkingen. Daarnaast kan hij regelen dat je intrapillid middels een infuus krijgt toegediend.

Ik ben zelf hierover veel wijzer geworden door ook het topic mbt alan beer te lezen. (ook te vinden onder het kopje medicijnen). Aldaar had een ander forumlid een link geplaatst naar een topic op de website van freya. Ik zal proberen de link hier ook te plaatsten. Als je de info op freya leest, ben je daarna aardig op de hoogte. (althans ik vond dat er zeer veel info op te vinden was over immunologische onderzoeken en intrapillid).

Hier komt de link:http://www.freya.nl/web_forum/lees_bericht2.php?jaar=2011&ID_NR=1569&smnr=0

Succes zaterdag. Mogelijk dat Dr S je in verbinding kan stellen met dr. pfeiffer. Maar je kan hem ook zelf mailen. Ben overigens wel benieuwd wat dr. S zelf te zeggen heeft over intrapillid. Laat je het nog even weten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden