Ga naar inhoud

1 of 2 cryo's terugplaatsen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

welkom terug mariek!

Wel positief klink je met je kwaaltjes. Het is nu echt even afkijken voor je. Vast wel lekker geweest die afleiding in Londen.Hoop dat de komende weken razendsnel voorbij gaan!

Hier nog steeds buikpijn, trekkerig gevoel naar liezen.Licht misselijk ook de hele dag.

En toch ook wel steeds hangend tegen migraine. Afgelopen week ook fikse aanval gehad. Normaal nooit. Maar ik weet wel dat ik altijd erg sterk op hormonen/ hormoonwisselingen reageer. Magnetiseur gooide het op zwangerschap afgelopen dinsdag. Hij vertelde dat cryo ook was ingenesteld; vorige poging vertelde hij dat de cryo nog een plekje moest vinden. Volgende week weer heen.Zijn verhaal is wel hoopgevend. Weet niet wat ik geloven moet; weet wel dat hij me helpt.

Kan dus weer 2 kanten op. Je zou toch eens gaan denken dat ik na al die behandelingen / zwangerschappen gewend raak ...dus niet!

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Meiden,

Hier vorige week een tp gehad van 1 embryo! Helaas gisteren ongesteld geworden, poging mislukt :-(! Zojuist gebeld om mij op nieuw aan te melden! Wordt vanmiddag terug gebeld of ik door kan, ze gaven al aan dat het erg druk is dus de kans is heel klein dat we gaan starten! Ben benieuwd!

Ik laat het wel even weten! Lieve groeten!

Geplaatst

@sylvia; sorry ik kijk hier niet zo vaak...helaas wel een positieve test, maar weer net als de vorige keer weer licht. 2 dgn later weer getest; was lichter. gestopt dus met hormonen en wachten op de menstruatie.

Voorlopig nu even niks. Afgelopen 2 mnd hakte er flink in!

Maar hoe gaat het met jou? Jij zou nu ook wel kunnen beginnen denk ik? of lukt het niet meer ivm kerststop?

@femke; balen zeg; jij bent al wel snel ongesteld geworden.

Mag jij gelijk weer bezig met een nieuwe behandeling?? K zie hier dat je zoon een paar dagen voor mijn dochter geboren is; leuke leeftijd!

(alles is leuk..) Hier wordt druk gelopen..is enorm genieten! succes hoor!

Geplaatst

Simone; nee he!! Wat ontzettend balen is dat!! Ik had het zo gehoopt voor je! SHIT SHIT SHIT!! Wat een narigheid!

En nu? Eerst even niks meer of heb je nog meer cryo's? Ik hoop het voor je, alhoewel je daar nu misschien ook even geen zin meer in hebt?!! Kan ik me voorstellen tenminste.

Met mij gaat 't ook niet lekker, nog steeds niet ongesteld dus een cryo-poging dit jaar lukt sowieso niet meer.

Vind het raar dat het zo lang duurt, maar het lijkt of m'n lichaam nog niet goed hersteld is van de bevalling en curettage daarna. Komt nog niet op gang allemaal...zucht...

Op zich vind ik het niet zo'n ramp om nog even geduld te hebben hoor, maar ik begin me zo langzamerhand wel een beetje zorgen te maken of er niks anders achter zit, je hoort wel eens van die vervelende dingen soms na een curettage, (verklevingen, asherman o.i.d.), en dan ben ik gewoon bang dat het zoiets is. Maar misschien ben ik nu veel te negatief aan het denken, moet het maar weer uit m'n hoofd zetten. Moeilijk om positief te blijven soms.

Ik ga van de week het ziekenhuis maar weer eens bellen.. Hoop echt dat gauw goed komt, want duurt nu veel te lang volgens mij...

Jij heel veel sterkte met deze dikke teleurstelling meid!!

Geplaatst

@Sylvia; teleurstelling valt nu weer reuze mee hoor (als menstruatie weer los komt voel k me ff flink rot)..ik zie nu zoveel moois om me heen dat ik daar wel volop van kan genieten; mijn 2 meiden dus!

Maarre.. jou lichaam kan ook nog heel goed van slag zijn van al het gebeuren! Ik werd na de eerste 'bevalling' ook maar niet ongesteld; dit is toen 'opgewekt' met de pil, zodat ik toch kon gaan beginnen.(is overigens standaard in ons ziekenhuis; start poging begint met de pil, zodat ze alles beter kunnen plannen) Ook ik heb toen een curretage gehad. Je moet niet vergeten dat je zwanger bent geweest en weer moet herstellen. Het is nog net niet 9 mnd op, 9 mnd af..maar kan zeker een paar maanden duren. Ook na een normale bevalling kan het maanden duren eer een menstruatue volgt. Heb je nog een controle gehad na het gebeuren? Ik kan me je angst ook goed voorstellen dat er iets aan de hand is..dat had ik toen ook. Je bent immers je hele vertrouwen over je lichaam kwijt door het gebeuren!Je lichaam heeft je compleet in de steek gelaten ;tenminste zo voelde ik dat.

Er is helaas ook niemand die je hierin voorlicht... (misschien moeten wij eens aan een folder beginnen??)

Misschien heb je ook nog last van enorm zweten? Je niet lekker in je vel voelen? Ook allemaal hormonen..

Hier voorlopig nog geen cryo poging (ook ziekenhuis is tijdens feestdagen ed dicht; ehh het lab). Ik plan nog niks; wacht af tot ik weer 'zin' heb.

Jij maar eens bellen idd! Als ik jou was zou ik eens vragen om een extra controle ter geruststelling! Er is niks aan om je zo onzeker te voelen over zoiets;het is nu wel alles bepalend!

Succes meid!!

Geplaatst

Simone, bedankt voor je lieve reactie!! Echt heel erg fijn! Je stelt me wel weer gerust moet ik zeggen.

Ik ben blij te horen dat jij dat ook zo gehad hebt, is dus niet heel raar dat het allemaal zo lang duurt. Ik denk dat ik dan inderdaad nog gewoon niet helemaal hersteld ben van alles, dat wil je dan zo graag, maar heeft echt flink tijd nodig dus.

Heb idd het gevoel dat ik nog niet lekker in mn vel zit de laatste tijd, beetje jankerig e.d., maar dat zal dan vast ook nog wel met de hormonen te maken hebben.

Ik ga van de week echt even bellen, en misschien mag ik binnenkort nog even langskomen voor controle. Zou wel prettig zijn. Ik heb wel een controle gehad na de curettage, en toen leek alles er goed uit te zien, voor zover zichtbaar. Dus dat is fijn. Maar volgens die arts zou ik ook gauw weer ongesteld moeten worden, en dat blijft nu zooo lang weg, dat maakt je dan echt flink onzeker over je lichaam ja! Wat heb ik nu weer denk ik dan?!

Maar misschien krijg ik ook iets om het op te wekken dan, zou echt fijn zijn! (en een geruststelling als dat dan wel lukt:))

Jij voorlopig even rust nu dus..groot gelijk!! Ik denk dat dat ook wel goed is na deze heftige maanden! Even beetje bijkomen van alles, en dan over een tijdje weer verder met de laatste cryo's. Je hebt er nu nog 2 aan je onderschrift te zien?? Zou je daarna evt. nog voor een verse poging gaan of denk je nog helemaal niet zover? (Maar dat zal hopelijk ook niet meer nodig zijn natuurlijk!!:))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden