Ga naar inhoud

1 of 2 cryo's terugplaatsen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Meiden,

Hier nog alles rustig. Nog geen gevoel of het goed of fout kan zitten.

Af en toe wat steekjes, maar inmiddels dat kan ook van alles betekenen.

Op dit moment voel ik mij wel onwijs kut. Een goede vriend van ons is vanochtend plotseling overleden......48 jaar oud. Ik ben echt vol van verdriet, maar wilde toch even hier de updates lezen.

@Dushi, wat onwijs balen dat je poging mislukt is. Hou wel moed, want de meeste meiden die hier schrijven zijn zwanger geworden van een cryo. Waaronder ikzelf.

@ Mariek, spannend.............jij ook twee mooie cryo's in je buik. Hebben ze dat pompje bij je gebruikt of hoor je dat pas later??

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@champietal : jeetje heftig..sterkte met het verlies! Succes nog even de laatste wachtdagen!

@mariek: ook ik ben benieuwd of het pompje is gebruikt.Mooi dat de techniek niet stil staat.

Geplaatst

@Champie, wat erg! Zo plotseling iemand verliezen en zo jong nog... heel veel sterkte met het verlies!

Morgen testen, meid, spannend! Heb je er een goed gevoel over?

@Simone, he girl, hoe gaat het met je? De teleurstelling een beetje te boven? Wanneer gaat de eerste spuit er weer in?

Neeee, helaas. Ik trok het lotje waar 'spuitje' op stond. Dus ze hebben het pompje niet gebruikt, maar het gewoon via de 'normale' manier gedaan. Gelukkig heb ik daar ook goede ervaring mee, maar had wel gehoopt op het pompje. Zeker als je hoort dat daar zulke goede ervaringen mee zijn...

Mijn vriend zit in London dus ik ben gisteren eens heerlijk op tijd naar bed gegaan. Lag er om 21.00 uur al in. Heeeerlijk geslapen. Was ook echt moe. Zou het liefst nog een paar van dit soort nachten maken, maar dat zit er niet in. We gaan komend weekend met vrienden naar een huisje op de Veluwe. Super gezellig natuurlijk en ook heel veel zin in, alleen de slaap zal er wel weer bij inschieten ;-)

Hilde, weet dat je meeleest, dank voor je lieve berichtje!! Stuur je straks een pb-tje terug.

Geplaatst

@mariek.. je weet gelukkig dat het met een 'spuitje' ook goed kan lukken..maar alle kansen die voor het grijpen liggen wil je natuurlijk gewoon hebben! Apart dat je zelf moet trekken..kunnen ze beter zelf stiekum apart doen en jou niet met hoop opzadelen..Maar mooi dat het er is!

Sinds zondag ben ik al weer aan de progynova (2 x daags 1) Spuiten doe ik alleen bij verse pogingen. Nu wordt de cyclys stil gelegd; geen eirijping etc, maar wordt er wel baarmoederslijmvlies "aangelegd".Volgende week maandag eerste echo; dan denk ik cryo TP in week erop. Nu lijkt het niet op te schieten ,maar achteraf...

Nu dus omgekeerd; jij test en ik cryo TP .

Heerlijk geslapen dus, geeft de burger moed! Zo'n leuk weekenduitje geeft vast weer andere energie..dochter ook mee?

Afgelopen behandel periode had ik het best wel druk met vele nevenactiviteiten; wat toch best wel zorgde voor stress en vermoeidheid.

Nu ben ik zeer bewust met mijn agenda bezig..rust en leuke dingen komende maand.

(lach niet) Ga sinds kort naar een naaicursus en heb ervaren dat het ook erg ontspannend werkt; maak nu (echt!)leuke jurkjes voor de meiden voor de feestdagen.

Daarnaast leef ik me helemaal uit met de haaknaald (het wordt echt zot ).hartjes, baby dekentjes..

Aan het einde van deze poging heb ik vast genoeg om een babykamer te vullen.

Ga je nog naar de magnetiseur?

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees soms met jullie mee op dit topic en zou het leuk vinden om ook af en toe met jullie mee te schrijven als dat goed is.

Wij hebben na onze 1e icsi-behandeling (in DD) helaas ons kindje verloren na een zwangerschap van 16 weken. Heftige tijd gehad! Ik ben toen een tijdje niet meer op dit forum geweest omdat ik even afstand wilde nemen overal van. Maar ik merk nu dat we toch ook wel weer erg toeleven naar onze 1e cryo-poging. We willen weer door! Hebben er echt aan 'geroken' zeg maar;)

Waarschijnlijk wordt het ergens december voordat we weer verder mogen, even afhankelijk van mijn cyclus. Waarschijnlijk ga ik dan progynova gebruiken omdat ik niet zo regelmatig ben.

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan en vind het ook best spannend! We zijn er ook nog niet uit of we nu 1 of 2 cryo's terug laten plaatsen, dat mogen we zelf kiezen in Dusseldorf. Ik ben erg bang voor de evt. risico's bij 2, (tweeling zou overigens wel super-welkom zijn hoor!) maar met 1tje is de kans op zwangerschap weer zo klein..pff.. wat lastig is dat!!

Misschien kan ik van jullie wat advies hierover krijgen?:) Ik ben overigens 28 jaar.

Hoe zijn jullie tot een keuze hierin gekomen of werd dat voornamelijk door de arts bepaald?

Groetjes, Sylvia.

Geplaatst

Dank je meiden. Ik vind het erg moeilijk dat we deze dierbare vriend hebben verloren.

Vanavond gaan we naar zijn vriendin toe en dat zal ook wel heftig zijn.

Verder nog meer kl*te nieuws. Ben vanochtend al ongesteld geworden. Gewoon al zes dagen na de TP.

Morgen moet ik wel mijn bloed laten prikken, maar daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin in.

Ik ga wel vragen of we gelijk door kunnen gaan, want anders gaat het pas weer januari worden i.v.m. kerstsluiting.

@Sylvia, welkom. Jullie hebben een rot periode achter de rug. Wat lijkt mij dat erg om je kindje bij 16 weken te moeten verliezen.

Wel knap dat jullie verder willen gaan.

Om op je vraag terug te komen.

Als ikzelf 28 jaar zou zijn geweest, had ik er maar eentje teruggeplaatst. Bij mijn ziekenhuis (LUMC) doen ze dat dan ook alleen maar als je nog zo jong bent.

Overigens is het niet dat je meer kans hebt om zwanger te worden.

De kans van slagen bij een cryo is 10%. Als je er twee laat terugplaatsen is dat niet ineens 20%, maar 2x 10%.

Ik snap je overweging wel, dat is hetzelfde wat ik ook heb gehad.

Succes i.i.g.

Geplaatst

@Champpie: wat een vreselijke dag voor jullie vandaag. Gecondoleerd, en ook nog eens enorm balen dat je ongesteld bent geworden. Heel veel sterkte!

@Sylvia: welkom. Ook niet mis wat julie achter de rug hebben. Ik mocht niet kiezen voor 2, ben 30. Nu ook blij dat we er 1 hebben laten tp, want meteen zwanger. Succes met je keuze, zal best lastig zijn.

@Mariek: hoe is het op de bank?

@Simone: wat leuk dat je zelf aan het knutselen bent. Ik vind naaien ook leuk, maar dan idd ook alleen babykleertjes. Om m'n eigen outfits te maken, daar moet ikniet aan denken. Het haakstadium heb ik nog niet bereikt :-).

Geplaatst

@Champietal, oh nee, wat lees ik nu... wat balen!! Had het zo gehoopt voor je. Dubbel verdriet... Vreselijk heftig van de vriend. Heel veel sterkte nogmaals, ook voor vanavond.

@Sylvia, pfff, jij hebt ook al iets heel heftigs meegemaakt. Met 16 weken...wat vreselijk. Weten jullie waarom het hartje gestopt is met kloppen? Kan me voorstellen dat je dan even afstand neemt van het forum....

Wat fijn dat jullie nog cryootjes hebben. Ja, moeilijk, de keuze tussen 1 of 2 terug. Zeker als je nog maar 28 bent. Ik zou denk ik ook voor 1 gaan. De complicaties van een tweelingzwangerschap zijn niet gering. Ik vind het ook best eng, eerlijk gezegd, en heel spannend. Mocht ik zwanger zijn dan bestaat de kans dat het er 2 zijn. Maar wij hebben heel bewust die keuze gemaakt omdat ik over een paar maanden 40 word. Ook al is bij mij de boel daar binnen nog jong (de artsen hebben al meerdere keren gezegd dat ik eruit zie en reageer op de hormonen als een 30-jarige) toch hebben wij niet heel veel tijd meer en proberen we de kansen zo groot mogelijk te maken. En mijn dochtertje is ook 1 van 2 terug.... de kans dat er maar eentje blijft zitten is veel groter dan de kans dat ze beide innestelen....

Succes met het maken van de keuze en schrijf lekker mee hier, gezellig!

Hoe zijn je cryootjes ingevroren, verdeeld over hoeveel rietjes?

Geplaatst

@Simone, haha, naaistertje! Joh, breien en haken zijn weer helemaal terug van weggeweest, dus je bent reuze hip ;-) En vind het stiekem erg stoer dat je zelf jurkjes maakt voor je meisjes! Heerlijk toch, zo'n moment voor jezelf. En al helemaal leuk dat je echt iets maakt, iets moois. Webshopje beginnen? ;-)

Succes met de progynova. Fijn dat je al zo snel weer door mag pakken. En inderdaad, nu zijn de rollen omgedraaid wat testen en tp betreft.

Zou heel graag nog naar de magnetiseur willen, maar heb helaas geen tijd de komende week. Ga zeker nog een afspraak maken.

Geplaatst

Hi meiden,

Ook ik kom graag meeschrijven! Afgelopen weken dit topic al een klein beetje gevolgd! Gisteren weer aangemeld voor een cryo tp! 13 november 1ste echo! Wij zijn al heel gelukkig en trots met onze zoon van 1 jaar, en hopen dit wonder nog eens mee te maken! Toch wel weer spannend allemaal! Als alles goed verloopt krijgen we er 1 terug geplaatst. Gezien leeftijd en eerdere zwangerschap is 2 niet bespreekbaar!

Later meer! Veel succes voor jullie allemaal! Op naar een mooi resultaat! En Sterre Maud, jij lekker genieten :-)!

Gr. Femke

Geplaatst

Champietal,

Wat een verdriet allemaal. Ik wens je heel veel sterkte!

Geplaatst

Hi Femke,

Leuk dat je ook mee komt schrijven! Is je zoontje ook via IVF/ICSI geboren? Hoeveel cryootjes heb je in de vriezer? Inderdaad spannend weer!

Geplaatst

@ Marieke: onze zoon is geboren via IVF! We hebben enorm geluk, want het was de eerste keer raak! Nog 8 in de vriezer! We zijn bevoorrecht. Jij in de spannende wachtweken! Trek je het een beetje?

@ Sterre: inderdaad leuk! En nu nog net zo'n mooi resultaat! Dat zou geweldig zijn!

Geplaatst

@champie; shit, klote zeg! Het zit je/jullie even niet mee! Sterkte met alles!

Weet je ondertussen al of je gelijk door mag? Is weer even hoopgevend (tenminste hier voor ons wel).

Hoe was de verjaardag van Finn? Hoe oud is hij geworden? Hoop dat je nog wat hebt kunnen genieten!

@Sylvia: welkom! Jij hebt een hele heftige tijd achter de rug..sterkte en heel veel kracht toegewenst!

Ik weet er uit ervaring alles van; bij eerste zwangerschap -vroeggeboorte zoontje bij 20 wkn door vanishingtwin; gelukkig voor ons mochten we toen redelijk snel weer met ICSI bezig; feb 2007 vroeggeboorte en jun 2007 volgende poging waaruit gelukkig onze oudste dochter is geboren. (zodra ik een gyn zag na vroeggeboorte heb ik gevraagd om een volgende ICSI poging; ik denk ook echt dat als je idd zwanger bent geweest je wens en wil veel sterker is geworden)

Ik hoop voor jullie dat jullie zsm weer mogen starten!

De eerste (verse ICSI) pogingen hebben wij uit zekerheid 1 embryo terug laten plaatsen. De laatste keren (voor dochter nr 2 en de luxe van cryo's in vriezer) hebben we 2 laten terug plaatsen, ondanks dat wij bijna alle nadelen hiervan al wel hebben ondervonden.

@mariek: hah een webshop beginnen..leuk, maar dat doen al die friese meiden hier al (nou ja een heleboel dan) . nu leuke kadootjes om weg te geven. Fijn weekend jullie! Geniet en neem je rust!

@ Femke; ook welkom. Op naar de tweede, leuk! Je oudste een jaar (heb ook een dochter van net 1)

Succes met jullie komende poging ; met of zonder hormonen?

Hier komende maandag de eerste echo..ben weer benieuwd.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties meiden.

@Simone; wat erg dat je je tweeling hebt verloren! En ik begrijp dat je 1 daarvan al heel vroeg bent verloren en dat die de ander als het ware heeft 'vergiftigd'? Dat heet vanashingtwin toch? Vreselijk joh! En dan met 20 weken, dan verlies je ook echt een heel compleet kindje. Afschuwelijk is dat! Ik hoop nooit meer zoiets mee te hoeven maken.. maarja, je hebt het niet voor het zeggen helaas. Was je bij je volgende zwangerschap niet heel erg bang dat het zich weer zou herhalen? Dat lijkt mij zo angstig, je staat er lang niet zo onbezorgd meer in dan.

Je had er toen maar 1 teruggeplaatst gekregen schreef je he? Was die spontaan door gaan delen dan? Tja, dat kan ook nog he!

Maar wat fijn dat jullie daarna een gezond kindje hebben gekregen! En nu dus voor een broertje of zusje bezig.. spannend!

@Mariek; jij zit dus nu weer in de wachtweken... hou je het nog een beetje vol? Wanneer mag je testen? Spannend voor je!

We weten niet waarom ons kindje ineens gestopt is. De artsen noemen het 'domme pech'. We waren op controle bij de vk, en dan gaan ze altijd even naar het hartje luisteren natuurlijk, maar deze was helaas na heel lang zoeken niet te vinden. Toen moesten ze een echo maken en daar zagen we het zelf al gauw; het lag er maar stilletjes bij en geen kloppend hartje meer. Echt een hele schok!

Langzaamaan krabbelen we nu weer een beetje op en hebben inmiddels echt weer 'zin' om door te gaan. Heel spannend tegelijk, maar het verlangen naar een kindje is alleen maar groter geworden nu.

Onze cryo's zijn gelukkig allemaal per stuk ingevroren, dus we kunnen er 1tje terug laten plaatsen zonder dat er 1tje verspild wordt. Ik denk dat we dat ook maar gaan doen in eerste instantie, mocht het na een paar keer niet lukken kunnen we altijd nog anders besluiten. Ik zou ook wel erg bang zijn voor een evt. vroeggeboorte bij een tweeling-zwangerschap, dus dan toch maar liever 1 denk ik:) En aangezien jullie mij nog 'jong' vinden..haha:)

Wat een lief dochtertje heb je trouwens!! Echt een schattige foto!

@Sterre; van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat een geweldig nieuws! En dat is ook van een cryo-poging? Super he dat blijkbaar echt kan! Zo'n wonder! Geniet er van, ik hoop op een goede zwangerschap voor jou!! ( en dat wij je snel mogen volgen:))

@Champietal; Wat ontzettend naar allemaal zeg! Geen woorden voor. heel veel sterkte voor jou meid!!

Geplaatst

@sylvia; Heftig als je dan ontdekt dat er geen kloppend hartje meer is. Zeker met die termijn dan ga je eral gauw vanuit dat het goed zit. Je hebt dus ook een bevalling gehad..verschrikkelijk zo hé!

De zwangerschap van ons was van de 1 ste ICSI en was een TP van 2 embryo's. In eerste instantie een tweeling zwangerschap; eerste stopte tussen de 8/ 10 wkn. Dit 'vruchtje' heeft de baarmoederwand de hele tijd getriggerd..veel en vaak bloedverlies daardoor. Uiteindelijk zijn de vliezen gebroken met 20 wkn waardoor de zwangerschap abrupt eindigde.

Zwangerschap die daarop volgde was idd best 'eng'.(TP: 1 embryo) Bij alles dacht ik na of het wel goed was.. vermoeid raken van fietsen , lange autoreis voor vakantie ed. Vanaf 14 wkn had ik een eigen Angelsound. Alle avonden en ochtenden luisteren en daardoor kreeg ik wel vertouwen. Met 15,6 wkn kregen we van de gyn het geslacht "opgelegd". Dit gaf voor mij toen meer hoop en bevestiging. Ineens was ik niet meer zwanger, maar groeide er een dochter in mijn buik. Dat had ik nodig.

Een zure appel, maar je weet nu dat zwanger raken kan lukken. Zo te lezen ook jullie eerste poging gelijk raak.Dat geeft wel hoop.

Ik hoop dat er een mooie periode voor jullie mag volgen!

(inmiddels hebben wij dus 2 dochters)

Geplaatst

@Simone; Wat een angstige zwangerschap zal dat verder geweest zijn nadat je het 1e vruchtje was verloren. Gek dat het er dan niet vanzelf uitkomt he? Heeft het 2e kindje nog wel eventjes geleefd na de bevalling? Dat lijkt me zo intens moeilijk om aan te zien! Was het ook een jongetje toch? Dat vond ik wel heel bizar hoor, dat het kindje gewoon al helemaal 'af' is om te zien, alleen nog veel te klein natuurlijk. Ik heb er urenlang naar zitten kijken, zo'n lief klein wondertje!! En zo niet te begrijpen wat er nu mis is gegaan!

Was jij daarna trouwens wel weer gauw zwanger of heb je veel mislukte pogingen gehad? Ik kan me voorstellen dat het erg onzeker voor je was, steeds luisteren naar het hartje e.d. Dat geeft je wel vertrouwen dan! En wat fijn dat de gyn. je het geslacht al zo vroeg heeft verteld! Mocht je in het ziekenhuis onder controle blijven toen? Wat fijn dat je nu 2 dochters hebt!! En ben je al lang voor een 3e kindje bezig? Krijg je binnenkort weer 1 of 2 cryo's teruggeplaatst?

Ik was idd meteen zwanger bij de 1e icsi, echt heel geweldig was dat! Ik moet zeggen dat me dat nu ook wel een beetje hoop geeft voor de toekomst. In het begin voelde ik me zo hopeloos en verdrietig, maar het zakt nu gelukkig ook een beetje. Het wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het nu weer meteen raak zal zijn, dat besef ik heel goed, maar toch, ik kan zwanger raken moet ik maar denken. We gaan er weer voor!

Groetjes!

Geplaatst

@Sylvia: ik stuur je een PB.

@mariek; fijn weekend gehad? nog wat rust kunnen nemen? Hoop volop genoten! Nog maar even flink lang blijven hangen op de bank jij!

Hier echo gehad; 17 nov heeft het ziekenhuis plek voor een TP, weer 2 cryo's afgesproken (indien mogelijk)

Bizar..TP vind plaats als ziekenhuis plek heeft...Kreeg al te horen dat er momenteel veel zwanger werden van een cryo; is toch hoopgevend.

Alhoewel ik zelf na de vorige poging weinig heil zie.

Geplaatst

He meiden!

Had gisteren al een heel bericht getypt op mijn iPhone, en wilde die vervolgens plaatsen, was ik uitgelogd.... :-(

Hier alles goed. Leuk weekend gehad. Weinig geslapen met 2 kleintje erbij, maar heerlijk om er even uit te zijn. Prima afleiding!

Voel me zozo, erg moe en met vlagen misselijk. En waar ik normaal gesproken makkelijk 4-6 bakken koffie per dag op drink, merk ik nu dat ik na 2 al moet stoppen. Ga stuiteren en voel me licht misselijk. Denk niet dat het ook maar iets te betekenen heeft, ben gewoon niet heel fit op dit moment. Dus doe het rustig aan en probeer veel water te drinken en beetje bij beetje komt de testdag dichterbij. Als ik mijn cyclus volg van de afgelopen maanden, dan is maandag dus ook de dag dat ik ongesteld zou worden. Dus nog even wachten! Het is nog redelijk vol te houden. Slik 2 Valdispert per dag, misschien dat dat ook helpt ;-)

@Sylvia, jemig, meid, wat moet dat een nachtmerrie zijn geweest, toen je hoorde dat het hartje niet meer klopte....echt vreselijk. Duim voor je dat deze poging raak is en dat je 9 maanden later een gezond babietje in je armen mag houden!

@Simone, wat fijn dat je al zo snel weer een poging mag doen! Wel apart inderdaad, dat je een tp hebt obv beschikbaarheid ziekenhuis ipv je cyclus, maar misschien steekt het niet zo heel nauw met een cryo tp? En blijf erin geloven hoor, mijn dochtertje is het levende bewijs dat het kan.

@Chantal, hoe gaat het nu met jou? De ergste teleurstelling een plekje kunnen geven? Hoe was het bezoek afgelopen vrijdag?

Ga de kleine naar bed brengen. Ze heeft vanmiddag weer niet geslapen 'ze waren alleen maar aan het keten in hun bedjes', aldus de leidster. Boefje.

Tot snel weer!

Geplaatst

@Mariek:Hah..ja..keten in bed is veel leuker..Boefje is nu vast verweg in droomland!

Mooi meiske trouwens!!

Jou verhaal klinkt al heel positief...vind die tekenen toch wel duidelijk.(je had toch 2 teruggekregen?!!)Ik heb er een heel goed gevoel bij!

Zeker als je in eigen cyclus de behandeling doet..ik met al doe mormonen kan het echt allemaal op die rotzooi gooien.

Drink je bewust veel water? Is dat beter??

Geplaatst

@Simone, boefje weet tegenwoordig heeeeeel goed hoe ze het naar bed gaan kan rekken! Nog even dit, nog even dat, eerst nog boekje lezen, dan nog even drinken, dan nog even plasje doen, dan nog even.... maar nu ligt ze alweer een tijdje in dromenland, helemaal uitgeteld, haha. Dank voor het compliment! Ze heeft haar momenten, maar kan ook af en toe klein lelijkertje zijn ;-) Ben benieuwd hoe ze er straks als jong volwassenen uit gaat zien. Leuk hoe ze elke maand veranderen he.

Nee, drink niet met een bijzondere reden veel water, meer omdat het gewoon gezond is. Geen liters ofzo, hoor, gewoon regelmatig een glas.

Ben benieuwd! Durf niks te hopen, durf nergens ook maar enige waarde aan te hechten. Voel verder helemaal niks. Geen pijnlijke of grotere borsten ofzo, dat had ik vorige keer wel al voor de testdatum. Ach ja, ook dat zegt weer niks. Het blijft gewoon afwachten. Nog 6 dagen te gaan.

Jij nog mooie jurkjes gemaakt?

Geplaatst

Dag allen,

Ben nieuw hier. Bij ons heeft het ziekenhuis per abuis 2 embryo's in één rietje ingevroren. Dat was bij de eerste ICSI behandeling. Omdat wij graag elke keer 1 embryo/cryo teruggeplaatst wilden hebben schrok ik erg toen ik werd gebeld met dit bericht. We hebben toen afgesproken dat we de cryo's voor het allerlaatst bewaren, nu zijn we inmiddels toe aan onze 3e ICSI behandeling en dus laatste. We moeten nu een keuze maken of we 1 of 2 cryo's terug laten plaatsen, we vinden dit echt een moeilijke keuze, we zijn bang voor een tweelingzwangerschap vanwege de risico's, ook was onze wens 1 kindje, tja wat een dilemma vinden jullie niet. Want als we 1 terug laten plaatsen dan wordt de andere weggegooid, want die kunnen ze niet opnieuw invriezen. Dus de ene dag denken en zeggen we tegen elkaar, zullen we 2 terugplaatsen, want het voelt ook heel verkeerd om een weg te gooien. De volgende dag zitten de risico's weer heel erg in ons hoofd. Graag hoor ik of jullie tips hebben die ons zouden kunnen helpen. Dank jullie wel.

Geplaatst

welkom chriloe! Hier onder staat een link naar een keuzewijzer.

http://www.umcn.nl/Zorg/Afdelingen/VerloskundeenGynaecologie/voortplantingsgeneeskunde/Documents/ivfda-nl.pdf

Misschien heb je hier ook iets aan.

Ik ben een slechte voorlichter wat betreft 1 of 2 cryo TP. Hebben zelf de nodige risico's meegemaakt/ervaren na TP van 2 embryo's.

Maar hebben onlangs nog 2 cryo's terug laten plaatsen. Eigenlijk onder het mom van "alle kansen benutten die er zijn".(niet gelukt deze poging)

Lastige keuze voor jullie; kan me heel goed voorstellen dat je niet een cryo wilt weggooien!

Ben je nu bezig met de laatste ICSI behandeling ? Eerst de cryo TP of eerst een 'verse ' behandeling?

Succes met je moeilijke keuze!!

BTW er is ergens een ziekenhuis dat in 1 cyclus/behandeling meerdere keren een cryo terugplaatst in een cyclus. Misschien nog in onderzoekstraject, maar ik heb er over gelezen.(volgens mij in Freya magazine)

@mariek: ik ben keihard aan het duimen!

en nee geen nieuwe jurkjes gemaakt; wel nieuwe naaimachine gekocht (en een nieuwe jas)én een dagje met zus op de Jongegezinnenbeurs doorgebracht. (eerste keer)

Ja ze veranderen steeds weer hé..zo leuk! Wordt steeds leuker; nooit gedacht!

Nu hier momenteel niet zo leuk..jongste vrij ziek; dubbele handicap momenteel..ze heeft al eea onder de leden.

Houdt ons nu dag en nacht in touw..(klinkt ondankbaar, maar ben er flink moe van) ben zelfs bijna (...)van plan om deze behandeling te stoppen. Als deze situatie zo nog even doorgaat dan ben ik geen goede voedingsbodem voor 1 of 2 cryo's. Is ook weer zonde van de cryo's.

In dubio dus.

Hoe gaat t vandaag met je?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden