Ga naar inhoud

1 of 2 cryo's terugplaatsen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, mijn embryo's zitten lekker in mijn baarmoeder en we kunnen nu lekker broeden......op 4 november de bloedtest, dus dat is best wel heel erg rap.

Mijn kleine man was even bij mijn schoonmoeder en ik kwam hem halen en ik had echt zo iets van.................jaja, er zit hopelijk een brusje(s) voor je in mijn buik.

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@champietal; wow buit binnen..op naar het brusje voor Finn!

Ik wordt op dit forum mega jaloers met al die eerdere testers dan ons..mag haast wel overstappen naar ander ziekenhuis...

Hier nog heel even geduld. Morgen BIG day..

Geplaatst

wauwie chantal.. 2 cryo's .. bij ons is het de eerste keer gelukt, hoop dat het bij jullie ook zo is.

Ik duim voor je dat Finn een broertje of zusje of 2 broertjes of 2 zusjes krijgt!.. :)

liefss

Geplaatst

Simone, morgen eindelijk testen!!! Ben zoooooo benieuwd. Duimen draaien overuren!

Champie, wat fijn dat ze dan eindelijk aan boord zijn! Nu je buik goed warm houden en lekker broeden!!

Sterre, hoe voel je je? Lekker daar op die roze wolk? ;-)

Vanochtend de echo gehad. Zag er allemaal goed uit en mocht vanavond meteen de Pregnyl zetten. Die zit er inmiddels weer in. De 31e worden de cryootjes ontdooid en mag ik dinsdag 1 november bellen om te horen of ze goed ontdooid zijn en of die dag de tp kan plaatsvinden. Bloedtest is geloof ik 10 dagen later. Ik hoop dat we dan allemaal doorschuiven naar 'uitgerekend juli 2012'!! :toppie:

Geplaatst

@Simone: ik kwam even voor jou kijken of er al nieuws is?!

@Mariek: zo, dat schiet op, wat fijn dat je maar 1x voor een echo hoeft..Ik zeg; kom er lekker bij in het juli2012 topic! Op naar dinsdag dus. Spannend!

Ik zweef lekker op mijn roze wolk. Gisteren nog een test gedaan omdat ik het misschien tóch niet helemaal geloofde ofzo. Dacht, straks was het nog de pregnyl ofzo. Gelukkig knalpositief, dus ik ben weer opgelucht. Morgen nog een mooie HCG waarde hopelijk en dan ben ik weer wat meer gerustgesteld.

Geplaatst

Hier spannende uren beleefd..vanochtend getest..

wel positief, maar + was niet heel sterk. (waren toch wel anders gewend)

Gebeld met ziekenhuis, bloedgeprikt en net uitslag.. HcG toch te laag voor zwangerschap. (wel raak geweest dus)

Had toch nog een beetje hoop vanochtend..

damned..maar ja was al bonus..

nu maar kijken wat we verder doen. Vond t toch wel heftig afgelopen maand.

Later op de dag reageer ik wel op anderen

Geplaatst

Simone wat vervelend, sterkte ermee!

Sterremaud GEFELICITEERD!!

Mariek spannende tijd met het wachten of het ontdooien allemaal goed gaat. Daar kan je niks aan doen, dan alleen maar hopen dat ze sterk genoeg zijn.

Champie twee cryo's terug, goed gevoel geeft dat! Maar wat mag jij snel testen.... Ik moet tot de 7 nov. wachten, 2 weken na de terugplaatsing. Zo zie je maar, elk ZH is anders.....

Geplaatst

@Simone, oh nee, wat balen zeg... Had het zo gehoopt voor je! Maar toch even raak dus. Dat is op zich toch nog een klein beetje goed nieuws. Het kan dus nog wel. Maar kan me voorstellen dat je even op adem moet komen. Het is en blijft een heel heftig traject. De teleurstellingen hakken behoorlijk in. Sterkte meid.

Dikke knuffel

Geplaatst
wauwie chantal.. 2 cryo's .. bij ons is het de eerste keer gelukt, hoop dat het bij jullie ook zo is.

Ik duim voor je dat Finn een broertje of zusje of 2 broertjes of 2 zusjes krijgt!.. :)

liefss

Hey Dees,

Lief van je, dat je mij hier in de gaten aan het houden bent.

Tuurlijk gaan we gelijk voor de eerste keer raak!! Hoop het zo erg!!

Hoe vindt Julian het nu, begrijpt hij het een beetje??

Dikke kuzzzz

Geplaatst

Dank allemaal voor de reactie's!

Ik ben wel blij dat ik gewacht heb met testen; dan had ik eerst mooi positieve testen om dan vervolgens te ontdekken dat het niet goed ging.

Nu een paar uurtjes flink blij geweest...

Gister even een flink %$#**(&* dag, maar vandaag al weer vol goede moed..

nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Medicijnen weer in huis, wachten op menstruatie en dan maar weer starten dacht ik.. heb nu de smaak te pakken.

@ mariek..Yes spannend..dinsdag alweer,je hebt nog 7 in de vriezer las ik in je handtekening..mooi! Dan komt de TP vast wel goed.

Ga je voor 1 of 2 cryo's? En wat lekker snel die bloedtest! Heb je mijn pb afgelopen week nog gekregen?

@dushi: 7 nov duurt ook niet zo lang meer..succes en maar lekker lang blijven broeden!!

@sterremaud; jij voelt je vast nog wel even geweldig..geniet ervan meid! HcG goed?eerste echo al bekend?

@champietal; gaat goed op de bank? 4 nov is al razendsnel!!succes!

PS weet iemand hier hoe dat zit met je kansen bij TP cryo met of zonder hormonen? artikel? tips?

Geplaatst

@Simone: bloedtest was helemaal goed, en 21 november 1e echo. Spannend!

Jij dus meteen weer door? Heel veel succes!

@Dushi & Champie: succes op het bankje!

Fijne avond, meiden!

Geplaatst

He meiden,

@Champietal, jouw testdatum komt steeds dichterbij! Hoe gaat het, hoe voel je je? Ga je eerder testen of wacht je tot de officiele testdag? Spannend!

@Simone, vallen en weer opstaan en doorgaan...blij te horen dat je weer volle goede moed een nieuwe poging gaat doen! Heb je pb ontvangen. Mooie namen hebben je dochters!

We laten er 2 terugplaatsen, mits ze beide goed ontdooien natuurlijk. De 7 cryo's zijn verdeeld over 3 rietjes. Moet er de hele dag al aan denken. Vanochtend hebben ze een rietje uit de vriezen gehaald, ben zooooo benieuwd of ze goed zijn ontdooid! Morgen hoor ik of het is gelukt en of de terugplaatsing kan plaatsvinden. Duim duim duim...

@SterreMaud, wat fijn dat de bloedtest helemaal goed was. En 21 november de echo en dan zie je als het goed is al een hartje kloppen. Wonderlijk he.

@Dushi, hoe gaat het met jou? Is het wachten nog een beetje vol te houden?

Geplaatst

Hey Mariek,

Hier gaat alles eigenlijk wel heel erg goed. Ben er niet de hele dag over aan het nadenken gelukkig.

Misschien komt dat nog wel, maar ben er vrij rustig onder.

De afgelopen dagen was ik 's middags onwijs moe...................dan denk ik wel gelijk van..................zal het??

Het gene waar ik ook over aan het nadenken ben is het volgende:

Stel dat ik nu zwanger ben. Dan is dat uit dezelfde IVF poging als waar Finn uit is geboren.

Eigenlijk is het dan een tweeling, maar dan met een paar jaar verschil.......vond ik wel grappig.

Ik ga vrijdagochtend eerst zelf thuis testen, voordat ik mijn bloed laat prikken. Dan komt de wel/niet zwanger klap minder aan als ik op kantoor zit.

Toen ik bij Finn te horen kreeg dat ik zwanger was, zat ik ook op kantoor en zag het niet helemaal aan komen. Ik moest toen zo hard huilen.

Ik had mij er toen zo op ingesteld dat ik niet zwanger zou zijn, omdat ik onwijze menstruatiekrampen had...................maar het tegendeel is bewezen!!

Mariek, Ik ben hard voor je aan het duimen dat ze goed ontdooien en ze mooi blijven opsplitsen.

Krijg je ze dan morgen ook teruggeplaatst of is dat dan pas overmorgen?

@ Simone, goed dat je gelijk weer doorgaat. Heel veel succes!!

@ SterreMaud, 21 november je 1e echo. Wat onwijs gaaf voor je en ook al lekker snel.

Geplaatst

He Champie,

Wat goed dat je er zo rustig onder blijft. Hoop zo voor je dat het raak is! Ja, inderdaad, wat een grappig idee, dat Finn en misschien deze nieuwe uk eigenlijk dezelfde conceptie datum hebben. Bijzonder. Uberhaupt vind ik het heel bijzonder dat deze embryootjes ingevroren en weer ontdooid zijn geweest. Mijn dochter ook, die is ooit ingevroren geweest... raar idee toch. Kleine eskimootjes.

Kan me voorstellen dat je thuis eerst test. Ik hoorde het ook op kantoor vorige keer. Mijn vriend zat op dat moment in het buitenland voor zaken en ik ben voor het telefoontje de gang op gelopen. Wist niet waar ik het moest zoeken, liep over van alle emoties. Zoveel vreugde, wat ik op dat moment even met niemand kon delen.

Wanneer zou je normaal gesproken ongesteld moeten worden? Spannend meid, duim voor je!

Morgen is ook de terugplaatsing, als alles goed is gegaan met de cryootjes. Hoop zo dat de groene golf hier op het forum nog even doorzet!

Geplaatst

Dag dames

Ik kom er ook even tussen vallen. Ik mocht vanmorgen testen na een cryo tp. Helaas gaf de test 'niet zwanger 'aan. Weer een flinke teleurstelling dus. Nu hebben we nog 1 cryo in de vriezer en dan is het voor ons echt afgelopen.

@Mariek: jij krijgt dus morgen te horen of de cryo tp doorgaat? Nog 7 in de vriezer dus !! Jeetje dat is fijn zeg. Per hoeveel zijn ze ingevroren?

@champietal: jij mag vrij snel testen zeg. Hopen dat de test vrijdag positief is. Jouw zoontje is dus ook van een cryo tp? Het kan dus wel.

@Simone: wat ontzettend balen ook voor jou dat het niet is gelukt. Gelukkig heb je er nog een aantal in de vriezer. Daarom heb ik een hekel aan de normale zwangerschapstesten. Er is altijd wel een licht streepje te zien en dan krijg je toch alle hoop. De laatste 2 tp's heb ik een digitale test gedaan dan was het meteen duidelijk en hoefden we niet nog te twijfelen.

Geplaatst

@lindamvjulian: welkom! Helaas minder mooi nieuws voor je .. sterkte ermee. Nog 1 cryo te gaan ; ik hoop dat deze alsnog tot een prachtig wonder uitgroeit!

Heftig dat het einde in zicht is...ik zie dat je IVF in eigen cyclus gedaan hebt; 'lopen' jullie in het UMCG?

Weet je al wanneer jullie voor de laatste cryo gaan?

Na verse pogingen doen we altijd bloedtest, na cryo's thuis test. Eigenlijk zag ik de positieve test aankomen..streep zag je ook best goed..maar 14 dgn na TP waren wij toch wel duidelijker gewend..volgende keer idd liever gelijk bloedtest!

@ mariek: en.....????!! weet je al meer? ben de hele ochtend al aan het duimen draaien! zo spannend!

@champietal: ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Finn bijna jarig...en testdag..ga je wachten? Hoe oud wordt hij? Zou toch echt het einde zijn als je op zijn verjaardag positief test voor een tweeling brusje!!! Je zou haast denken dat het ook niet anders kan met die toevalligheid!ik duim! toi toi toi

@sterremaud: lekker snel ook de eerste echo! geweldig! geniet je nog?!!

@dushi: hoe gaat het daar op de wachtbank? erop blijven hangen hoor!!!

Hier weer 'druk' aan het hormonen slikken. Helaas heftige menstruatie; 2 dgn flinke migraine gehad (vast die hormoonwisseling); en nu weer helemaal in de race.

Af en toe wel de gedachte of het niet te snel op elkaar is die cryo pogingen..maar ik denk dat als ik me weer een paar maanden lekker voel zonder hormonen dat ik dan weinig trek heb in een behandeling..ga ik er tegenop kijken etc..

Geplaatst

Jaaa! Gelukkig zijn de cryootjes (of 1, vergeten te vragen) goed ontdooid en hebben we vanmiddag de terugplaatsing. Werd net ook gebeld of ik mee wil doen aan een onderzoek. Ze zijn wetenschappelijk bewijs aan het vergaren om de toegevoegde waarde van een speciaal pompje te onderbouwen. Dit pompje zorgt voor een gelijkmatigere afgifte van het embryootje in de baarmoeder, en je kan er blijkbaar ook beter mee mikken. Tot nu toe zijn de resultaten hoopgevend en blijkt het de kans op een zwangerschap te verhogen. We trekken vanmiddag bij de terugplaatsing een lootje en horen dan of we meedoen met het onderzoek, of dat we bij de controle groep horen. Ben benieuwd.

Reageer later op je berichtje, Simone, moet nu rennen....

Geplaatst

Helaas helaas..... Heftige buikkrampen en bloedverlies.... Je weet dat de kans kleiner is met een CRYO, maar toch is het flink balen.

Heb nu wel mijn eigen lichaam mogen voelen, en ook dan word je toch nog voor de gek gehouden, door misselijk te zijn geweest,

en dan de gedachte; zou het dan echt zo zijn???

Maar wd 9 ..... het is nu voorbij .... Wanneer komt mijn tijd????

Geplaatst

@Dushi wat balen voor je!! Heel veel sterkte met het verwerken van deze grote teleurstelling.

Net terug uit het ziekenhuis. De cryootjes waren heel goed ontdooid en hadden beide het stadium van compactie. De een wat mooier dan de ander, maar allebei toppertjes. Aan de embryootjes ligt het niet. Nu hopen dat ze lekker innestelen (of in ieder geval eentje)!

14 november is de testdatum. Spannend weer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden