Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Anita,

Ook een mooie score 5 verdeeld over drie rietjes, maar we gaan er van uit dat je ze niet nodig hebt:-))))

Als je het testen kan uitstellen moet je dat denk ik echt proberen.Ik heb nu wel getest en ik zie vaag een streepje, maar ik ben nu nog zenuwachtiger. Bij elk "pijntje" denk ik ojee.En ik lees een verhaal van sterremaud die op dezelfde dag als wij mag testen en zij heeft al een hele dikke vette streep. Dus nu denk ik weer dit kan het toch niet zijn. Oftwel de onzekerheid gaat in ieder geval bij mij niet weg en het kost ook nog een paar centen al die testen:happy:

Maar wie weet, bij iedereen is het weer anders. Het gaat erom waar jij je het beste bij voelt.

Lfz Ig

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Iggi, wat spannend! Eerder testen lijkt mij ook zo verlokkelijk maar kan idd. wel vals positief zijn. Ik hoop voor jou dat dit bij jou niet zo is. Wanneer mag je officieel testen?

Bun, mooi aantal! En donderdag de punctie. Op dezelfde dag als mij. Leuk!!

Fran, wat kunnen mensen soms toch niet nadenken. Echt naar. Logisch dat je er van slag van bent.

Over de naalden. Ik heb de ene keer ook meer last van de naald dan de andere keer. Vanavond moet ik pregnyl spuiten. Dat schijnt niet zo fijn te zijn. We zullen het zien.

Maar ik had gisteren 11 follikels :happy7: En geen vocht meer te zien.

Ik ga nu even op de bank liggen..ben moe en wil vanavond nog zingen.

Dikke knuf!

Geplaatst

@ Toekie,

Ik mag officieel zaterdag thuistesten en maandag evt bloedtest in het ziekenhuis. Dus ik moet echt nog een beetje geduld hebben.

Jij en Bunbums heel veel succes vanavond met jullie laatste spuiten en donderdag met de punctie.

Lfz Ig

Geplaatst

Ik vind het echt superspannend hoor pff. Alsof je jezelf "scherp" zet met het spuiten van de pregnyl.

Zo'n soort 'point of no return'.

Maar goed, dat willen we ook en ik duim heeeeeel hard dat ik tijdens de punctie ook een jessie kan doen!

Ik ben nog wel angstig voor de punctie maar geloof ook wel dat ik me er in mijn hoofd er al aan overgegeven heb.

Je kunt er zelf toch niets aan doen of veranderen.

Geplaatst

Anita gaat goed!! Weer een stapje dichterbij!! De vermoeidheid heb ik nog steeds last van vooral na het avondeten zak ik helemaal in. Dan geef ik er ook maar aan toe lekker op de bank liggen en vroeg naar bed. Hebben jullie ook meer last (gehad) dat je meer eetlust hebt/had? Normaal eet ik best wel slecht maar ik heb nu echt honger eet weer 3 maaltijden op een dag en tussendoor ook nog. Of heb alleen ik hier last van? Op het ziekenhuis vinden ze het niet erg dat ik dit heb omdat ik Volgens hun nog wel wat aan mag komen.....

Maar wel een lekker idee anita dat je nog 3 kansen hebt... Maar we gaan er gewoon vanuit dat ze niet nodig zijn!! Spannend of niet dat wachten!! Kun je het nog een beetje volhouden?? Lekker hoor weekeindje ameland

Toekie een hele geruststelling of niet dat er geen vocht meer te zien was!!

Iggi kan me voorstellen dat het je best onzeker maakt! Maar ik hoorde van mijn vriendin die heeft 2 kinderen bij haar eerste zoontje een week voor haar ong een hele duidelijke streep had en bij haar 2de op de dag van ong een hele vage streep had dus zelfs daar zit verschil in!! Ik ga in elk geval voor je duimen dat je zaterdag een positieve test hebt!! Succes nog deze week!!

Fijne avond allemaal!!

Geplaatst

@ diana

Mijn kerel vind het dood eng al die prikken dus ik moet het zelf doen... Vind ik ook niet erg lijkt mij juist eng als iemand het bij mij doet!! Ik moet vooral met de deca heel rustig spuiten anders krijg ik vervelende bultjes net of ik door een brandnetel ben geprikt!!

Fijn dat je nog geen bijwerkingen hebt hopelijk blijft dat zo! Wanneer mag je beginnen met puregon? Of spuitje er straks wat anders bij??

Gr

Geplaatst

Amanda, bij mij was mijn eetlust ook veranderd. Ik at juist minder dan normaal, had veel last van mijn darmen. En ook veel last van bloedsuikerspiegelschommelingen (leuk galgje woord ;)).

Diana, wat lief dat jouw man ook wil prikken.

Bunbums, is zeker spannende de punctie. Maar is mij uiteindelijk erg meegevallen. Hoop voor jou ook.

Hier even iets minder positief. Ik was de afgelopen dagen erg moe en had ook wel van die ongesteldheidsbuikpijn en er opgezwollen borsten. Maar sinds vanmorgen voel ik mij ineens minder moe, buikpijn is weg en de spanning lijkt van mijn borsten. Dus ben een beetje bang dat het niet gelukt is. En ik kan volgende week pas testen....pffff.

Geplaatst

Anita kan me voorstellen dat je dat geval nu bekruipt maar ik heb zo veel verschillende ervaringen gelezen.

Het komt er steeds weer op neer dat ieder klachten patroon of het ontbreken ervan kan duiden op een zwangerschap

of juist niet. Met andere woorden, je weet het gewoon echt niet en je lijf geeft je nog geen uitsluitsel.

Ik duim in ieder geval voor je!

Geplaatst

hoi hoi

amanda; ik ga hierna gonal f erbij spuiten

maar eerst krijg ik nog een echo

als ik te snel spuit brand het wat maar mn man heeft goed gespoten

groetjes diana

Geplaatst

Ow Anita, hou vol. Er zijn zat vrouwen zwanger zonder iets te voelen, hou dat in gedachten.. kan best dat je niks meer voelt.

Ik had vanochtend een fm, ik had braaf slijmvlies opgebouwd in de baarmoeder, dus dat was alvast positief. Er waren wat kleine follikels en 2 grotere, eentje van 11 op links en eentje van 17 op rechts. Na zes dagen prikken vond de dokter dat wat weinig, de dosis wordt verhoogd naar 200 ipv 150, vrijdag gaan ze weer kijken of het helpt voor die kleine om nog te rijpen.

Die grote van 17 is positief maar mag niet groter worden dan 22mm. (ik dacht, want anders...?) in ieder geval dus geen overstimulatie, waar ze bang voor waren met mij. Dus ik broed verder... Ik heb de punctie begin volgende week.

Ik heb last van mijn eierstokken denk ik, soort zeurende druk achter in mijn onderrug, alsof ik moet plassen maar dan meer naar achteren. Lijkt wel wat op menstruatiepijn. blergh.

Vrijdag neem ik maar lekker vrij, mijn man gaat klussen dus dan kan ik lekker op zijn vingers kijken hihi.

Geplaatst

Anita. 3 rietjes met cryo's, 3 extra kansen. Dat is hartstikke fijn.

Dat je je nu minder "raar" voelt, hoeft inderdaad niets te betekenen. Je zit zo vol extra hormonen, dat het lastig is om te weten waar je op reageert. Heel veel sterkte met wachten. Ik duim heel erg voor je!:gekruiste vingers 4

Saskia. Ik heb ook wel eens een zenuw geraakt. Dat voelde ik ook de rest van de avond. Maar meestal gaat het goed.

Diana. Lief, die vent van jou om te prikken!

Rein. Wat stom dat je blauwe plekken krijgt van het spuiten. Gelukkig is het koud, in de zomer zou je nu niet in bikini op het strand kunnen liggen.

Gelukkig heb je geen overstimulatie. Dat scheelt. Nu hopen dat extra hormonen voor meer eitjes gaan zorgen. Ik zou me nog niet te veel zorgen maken. Bij de anderen bleken soms bij de 2e fm veel meer eitjes te zijn dan bij de 1e.

Spannend dat de punctie nu zo dichtbij komt. Wel balen dat je het zo voelt. Of gelukkig? Nu weet je zeker dat er wat groeit.

Ik ben net zo lang bezig en voel helemaal niets. Misschien heb ik geen eitjes?

Raba. Veel succes met de tp morgen.

Toekie en Bunbums. Veel sterkte met de punctie morgen. Ik duim dat jullie ook een jessie gaan doen!

:goodluck:

Gister heb ik mijn ouders gesproken. Zij hebben mijn broer weer gesproken. Hij had gezegd dat ik open was geweest over ons icsi traject en zo blij voor ze had gereageerd. Ze hebben er dus niets van gemerkt. Ze wilden het juist zelf komen vertellen. Ze vonden het te onpersoonlijk door de telefoon.........

Morgenavond eet ik bij mijn ouders en zijn zij er ook. Tanden op elkaar, blik op oneindig en doen alsof alles normaal is.

Ik heb ook geen zin om er nog over te beginnen. Voordat je het weet, zijn er weer misverstanden en krijg ik later naar mijn hoofd dat ik jaloers ben en ze het niet gun. Daar heb ik geen zin in.

lijstje ICSI 26-10-2011.xls

Geplaatst

Oh Frannie getsie wat vervelend. Sterkte met het etentje. Soms lost het ook veel op om even je kwetsbare kant te laten zien. Mensen beseffen het vaak niet als iets je pijn doet. Gisteren had ik even een boze bui en dan ben ik eigenlijk gewoon een beetje verslagen en zielig. Gelukkig weet mijn vent dat en laat me mopperen. Later heb ik dan spijt en maken we het weer goed. Ik hoop dat je relatie met je familie weer opbloeit als je eenmaal een kindje hebt. En lieverd je bent heus net zo braaf eitjes aan het broeden als de rest van ons! Jouw lijf piept alleen niet zoals het mijne. :-) mooie smiley! Jij ook! Toekie En bunbums succes morgen! Op naar een mooie score...! Microdating in een petrischaaltje!

Geplaatst

Anita zoo killing die ww maar blijf erin geloven. Mijn duimen draaien.

Frannie sterkte morgen met het etentje. Hopelijk word het toch gezellig.

Reinroef hopelijk ga je nu meer produceren. Succes.

Toekie en brums succes met de punctie vandaag.

Zo op weg om onze Emmys op te halen. We zijn zo benieuwd

Geplaatst

Raba veel plezier met de TP en dat ie maar lekker mag blijven plakken.

@ Frannie, succes met je etentje, en ondanks dat het rot overkwam, bedoelde ze het misschien niet rot en dachten ze er goed aan te doen om het persoonlijk te vertellen en niet telefonisch. Wie weet:-) maar heel veel succes

@ Toekie en Bunbums, waarschijnlijk nu bezig met de punctie, spannend. En vanmiddag lekker relaxen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gegaan is.

Verder nog een leuk berichtje ondanks dat ik er nog voorzichtig mee ben. Maar ik had al een aantal keer getest en er was een vaag streepje zichtbaar, maar ik werd er ook heel erg onzeker door. Later las ik namelijk dat de prgnyl invloed heeft op een test en dat dat wel 14 dagen in je kan blijven zitten. Maar gisteren weer getest, 15 dagen na mijn laatste spuit en er was een dikke vette kruis te zien. Dus ik ben nu in een kleine juich stemming, maar ik wil het niet et hard van de daken schreeuwen. In ieder geval niet eerder dan zaterdag, dan is mijn officiele testdag.

Lfz Ig

Geplaatst

Raba succes vandaag met de tp

Iggi alvast voorzichtig gefeliciteerd. Als het nu nog de pregnyl was geweest neem ik aan dat de test lichter word inplaats van donkerder!! Spannend hoor....

Ik ben ondanks dat ik de puregon spuit nog heel moe smorgens valt het mee in de namiddag ben ik niet vooruit te branden... Naja maandag weer naar het ziekenhuis!! Begin nu wel nieuwschierig te worden!!

Liefs

Geplaatst

Raba. Hoeveel gaan ze er terugplaatsen?

Iggie. (Een voorzichtig) gefeliciteerd. De eerste van het lijstje en het eerste succes!

Rein. Microdating. Leuk gevonden! Ik hoop dat het liefde op het eerste gezicht is.

Amanda. Ik ben ook nog steeds behoorlijjk moe. Ik had gehoopt door de puregon meer energie te krijgen, maar het valt tegen.

Vandaag nog werken en dan is het weekend. En volgende week heb ik vrij genomen. Dus dan mag ik moe zijn en lekker lang in bed blijven liggen.

Nu nog 4 uurtjes proberen wakker te blijven........................

Geplaatst

Frannie, succes nog even vandaag. En dan genieten van een weekje rust. Heerlijk.Iggie, voorzichtig gefeliciteerd. Wat leuk voor jullie.Raba, spannend. Succes en dan lekker Emmy warm houden en laten groeien.Hier even dipje. Vanmorgen wel weer beetje krampen, maar ook bloedverlies. Dus ga er van uit dat het nu mislukt is. Borsten zijn ook weer normaal. Pfff....had toch zo'n goede hoop.

Geplaatst

Nou.. even m'n verhaal doen hoor. Voor mensen die het naar vinden om te lezen over een

vervelende punctie voordat ze zelf nog moeten, lees maar niet verder.

Om 07.15uur shotje pijnstilling en dormicum (slaap/sufmaak middel) in m'n kont. Gepoogd me er zoveel

mogelijk aan over te geven. Lukte wel, ik deed tot 08.00uur een soort van slaapje-achtig-iets.

M'n partner zat naast me deze 3 kwartier.

Toen in rolstoel gezet en naar de behandelkamer gereden.

Daar overgehezen op de behandelbank en benen in de beugels gehangen.

Nou ja toen dus de punctie. Hij begon rechts en mompelde wat naar de verpleegkundige over hoeveel het er waren.

Even adem in, jengs, naald door de schede wand richting eierstok. Daar prik prik prikkerdeprik prik prik allemaal eitjes

aanprikken en dat was wel pijnlijk, ik was ook klaarwakker dus de dormicum deed voor mij niets. Toen naald er weer

uit en naar de andere kant om daar weer aan te prikken door

de schede wand heen. Weer een flinke pijnscheut maar hoewel echt erg vervelend, wel een soort van vol te houden.

Mja.. tot dat .. Het bleek dat ik toch overstimulatie heb. Vrijdag 9 follikels, maandag 16 en nu 25 of meer. Ze móeten allemaal

leeg worden gehaald maar hij kon er niet bij heeft hij de naald terug getrokken en dwars door mijn baarmoeder geprikt.

Het deed zo'n verschrikkelijke pijn en hij zei maar sorry mevrouw sorry.

Ze waren wel echt super lief, geduldig, vol begrip etc.

Daarna werd ik naar een kamer gereden om een paar uur te gaan liggen en zo mogelijk slapen terwijl mijn vriend toen met alle

buisjes vocht en eicellen naar de embryoloog.

Mijn partner kwam pas na een hele tijd weer bij me terug. Het duurde zo lang omdat de embryoloog veel werk had met zoveel eicellen, er zijn er 22 gevonden.

De verpleegkundige kwam met een ernstig gezicht binnen, ze zijn nu erg bang voor overstimulatie.

Nu elke ochtend wegen en als ik meer dan 3kg aankom dit weekend, nemen ze me op en krijg ik mogelijk geen terugplaatsing omdat een terugplaatsing die aanslaat voor het zwangerschapshormoon HCG zorgt en HCG zorgt weer voor nog meer overstimulatie.

Maar aan de andere kant, 22 eicellen daar moeten toch wat mooie uitkomen die dan dus cryo's worden (ingevroren) en dan krijg ik zo'n cryo terug geplaatst over een tijd als alles weer veilig is.

Afwachten dus, oh en ik moet minimaal 3 liter per dag drinken om de overstimulatie tegen te gaan. Als ik benauwd word, 3kg aankom of misselijk/buikpijn heb dan moet ik de dienstdoende gynaecoloog bellen. En ik heb vooraf al op m'n flikker gehad dat ik niet stoer mag doen maar móet bellen hehehe oke zuster.

Dat was me een avontuurtje wel dus vanmorgen. Hoop zo ontzettend dat de overstimulatie niet verder oploopt. Ben er best een beetje van geschrokken omdat de verpleegkundige zei dat het potentieel zo gevaarlijk kan zijn.

Beduusd op de bank, blij dat het voorbij is.

Morgen 12.00uur worden we gebeld door de embryoloog die dan aangeeft hoeveel eitjes er bevrucht zijn. IEHHH spannend!

Geplaatst

aaah bunbums wat stom! zo rot als ze je zo'n pijn doen, grrrr! Werd je niet superboos op ze >:-(

Ik hoop dat je niet voor niets hebt liggen lijden en dat ze wat kunnen met al die eitjes. Hoeveel eenheden spoot je dan? toch ook gewoon 150? Wat suf dat die eitjes niet eerder in beeld waren. Nou ja ik hoop dat er cryo's uitkomen in ieder geval, zuip ze en misschien ben je straks fit genoeg om terug te plaatsen! :toppie:

Geplaatst

@Bunbums wat een nare ervaring, hoe kunnen ze zo stom zijn. Sorry dat ik het zeg. Nu ga ik voor je hopen dat alles verders goed gaat. Geen Oversimulatie, mooie bevruchte eitjes.

Lfz Ig

Geplaatst

Thanx dames :)

Ik moest 200IE spuiten, denk door m'n leeftijd dat ik met die dosering moest beginnen.

Nou ja en ik was eigenlijk niet boos, ze waren zo lief. En het leek er echt niet op dat dit

zou gebeuren. Die groei naar 16 was al zo'n verbazing voor ons en hun. Tja blijkbaar kan dit

gebeuren, vond het ontzettend "onleuk" maar ben niet boos op ze. Mijn lijf trok op het

laatst nog een sprintje en dat kunnen ze ook niet voorspellen. De echo vorige week vrijdag

was voorbeeldig met 9 stuks.

Pfff dikke buik van de follikels en nu ook van het drinken hehehe.

Geplaatst

heu? echo van vorige week vrijdag.. En vandaag had je de punctie, daar vind ik wel veel tijd tussen zitten dan :S Nou ja ze zullen het wel weten. Wel jammer dat zoiets niet te voorspellen valt. We moeten maar zien wat ons lijf doet.... succes meid met al die liters.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden