Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahaha naah wat stom, ik zit steeds te F5ven om de pagina te refreshen om te zien of Frannie al heeft gepost maar

blijkbaar doet dat het niet bij mij want toen m'n pc in de slaapstand ging en ik alles weer ff aan zette, zag ik ineens

dat er allang een berichtje stond hehehe.

Jaaaa Frannie het gaat door! Wat geweldig fijn voor jullie! En precies, je hebt er echt maar 1 nodig dus laten we hopen

dat je er een topper uit kunt slepen!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De punctie is vrijdag.

Ze willen dat die kleine ook nog de kans krijgt om mooi groot te worden.

(En die grote gigantisch.)

Dus nu naar de apotheek om een nieuwe ampul puregon te halen.

Ik kom 50 IE te kort, dus heb ik een nieuwe ampul van 300 IE nodig.

Geplaatst

Naarmate de vrijdag dichterbij komt, begint bij mij de spanning ook te komen hoor...

Het wordt voor mij de allereerste keer dat ik een punctie laat doen en de verhalen variëren van "best te doen" tot "verschrikkelijk", dus ik weet gewoon niet wat ik er van moet verwachten...

Eigenlijk moet je gewoon niet te veel lezen op internet, want dat staat gelijk aan jezelf gek maken....maar ja...

Als ik dan zie dat dames met 10 follikels nog niet 1 emmetje er van krijgen, dan hebben die 21 van mij misschien ook wel geen kans....pffff... Hoe gek kun je jezelf maken...

Geplaatst

frannie super dat het door gaat. Ze gaan het gewoon doen en straks over 9 maanden loop je met een dikke toeter rond. Ik duim heel hard voor je

Geplaatst

Mirke ik snap je hoor! Voelde me net zo!

Als je een Nissan Quasquai wilt kopen, zie je ze ineens overal rijden.

Als je bang bent en denkt aan "geen opbrengst uit de follikels" lees je dat ineens overal.

Als je nuchter zou kunnen lezen zoals ik nu kan (vorige week nog NIET hehehe) dan zou je zien dat er

ook zat vrouwen zijn die bijvoorbeeld meer eitjes dan follikels hebben. 8 follikels en 10 eitjes bijvoorbeeld.

Niet jezelf gek maken, stoppen met zoeken naar slechte voorbeelden.

Ik deed hetzelfde met punctieverhalen, dan zocht ik naar verhalen die zeiden dat het mee was gevallen en als

ik die dan las, ging ik daarna net zo hard zoeken naar tegenvallende verhalen om te zeggen "zie, het is misschien

toch wel heel naar". Eigenlijk stom toch?

Hardop tegen jezelf zeggen "heeft geen zin, ophouden met zoeken en lezen".

Geplaatst

Frannie Jeeeejjhh wat een opluchting of niet!! Ben blij voor jullie dat je door kunnen!!

Ik weet morgen pas meer. Heb echt een geweldig ziekenhuis als het om meleven gaat!! Ik zou vrijdag de punctie hebben maar ik heb ook vrijdag de begravenis van mijn oom waar ik echt heel graag bij wil zijn... Nou heb ik morgen weer eeb echo om te kijken of de punctie ook zaterdag kan... Kan dit niet dan heb ik vrijdag vroeg en als eerste de punctie zodat ik op tijd uit het ziekenhuis ben zodat ik er nog wel heen kan..!! Heb er echt respect voor dat het op deze manier kan en dat ze meedenken hierover....

Mijn vriend is ook geen prater hoor maar heb niet het gevoel dat we uit elkaar groeien of dat ik het alleen moet doen en ik weet dat het hem ook veel doet alleen uit hij dat niet zo...vandaag wel een goed gesprek gehad met hem!!

Liefs

Geplaatst

Goh zeg Amanda dat is wel een geweldig staaltje patient gericht werken zeg. Super van ze!

Gecondoleerd met je oom, naar dat je in deze zware tijd ook nog een sterfgeval in je familie moet

verwerken.

Geplaatst

Amanda. Gecondoleerd met je oom. Dat is echt zwaar voor je om in dit moment van het traject ook nog het verdriet en de begrafenis er bij te hebben.

Ik hoop voor je dat de punctie naar zaterdag kan. Heel veel sterkte.

Geplaatst

Bunbums ja idd heb ze ook heel erg bedankt dat het op deze manier kan en dat ik echt heel blij ben dat ze met me mee willen denken.... Vanmiddag zei ik nog eat moet ik nou ik wil niet te laat zijn voor de punctie maar afscheid nemen kan ook maar 1 keer!! Ben zo blij dat het ziekenhuis een extra echo heeft gepland voor morgen om te kijken wat ze kunnen doen echt geweldig!!

Ja idd het is ook wel heel zwaar hoor al wil ik daar niet echt aan maar vanmiddag een goeie huilbui gehad dat lucht wel op hoor...

Bedankt... Hoe gaat het nu met jou??

Liefs

Geplaatst

Vanavond deed het prikken zo ontzettend pijn. Vooral de deca kreeg ik er bijna niet in.

Hadden jullie dat ook op het eind?

Misschien dat het komt omdat mijn buik nu zo pijnlijk is?

En morgen de pregnyl. Ik zie er nu al tegenop.

Toen vanmiddag het ziekenhuis (mijn eigen zh) belde om te vertellen wanneer de punctie is, heb ik meteen naar de tp-datum gevraagd.

Volgens de assistente is die maandag, want dat is dag 4.

Nu heb ik de informatie van het UMC nog een keer bekeken en zij zien de punctie als dag 0 en plaatsen inderdaad op dag 4 terug. Dat zou dus dinsdag zijn.

Morgen nog een keer bellen om het goed na te vragen.

Mijn man heeft nu al aangegeven dat hij maandag vrij moet zijn.

En ik heb dinsdag geloof ik 3 afspraken die dus verzet moeten worden.

Nu heb ik al niet zo'n hoge pet op van deze assistente. Dit zou echt weer een fout van haar zijn.

Geplaatst

Frannie ook bedankt... Ja is ook wel zwaar omdat het allemaal samenloopt je wilt niet kiezen of een maand voor niks spuiten of naar de begravenis.... Bah hoop echt dat er een tussenweg is en idd dat het zaterdag kan!! Wanneer moet je de pregnyl spuiten?? Of hoef je dat niet??

Liefs

Geplaatst

Ik hoor morgen wanneer de pregnyl moet.

36 uur voor de punctie.

Dus nu maar duimen dat de punctie vroeg is.

Anders moet ik er 's nachts de wekker voor gaan zetten.

Geplaatst

Toen mijn berichtje geplaatst was las ik die van jou... Ja idd dat is niet te hopen dat je er de wekker voor moet zetten dat zou wel heel vervelend zijn!! Maar dat is wel de laatste als het goed is en je hoeft geen pregnyl te spuiten na de punctie...!!

Fijn hoor dat het einde in zicht is of niet...

Ik had vandaag ook last met spuiten toen ik de helft van de deca erin had kon het niet meer verder toen ik hem eruit haalde had ik een bloed druppel dat heb ik nog nooit gehad en een mooie blauwe plek nu pfff maar zou het eind wel zijn zoals jij ook al aangaf.... Ben blij dat ik straks niet meer hoef te spuiten hoor ff geen wekker die je stoort omdat je moet spuiten.....

Fijne avond nog

Geplaatst

Ik had gister voor het eerst een bloeddruppel en nu een mooie blauwe plek.

Vandaag was dat niet zo, maar ik heb met heel veel moeite en heel langzaam de spuit zover mogelijk leeg gespoten.

Maar de prikpen deed vandaag ook pijn.

Maar het is voor het goede doel en het doel is in zicht.

Dus even nog tanden op elkaar en doorgaan.

Geplaatst

Ja soms spoot de deca wat minder fijn maar eigenlijk heb ik nergens echt last van gehad behalve van de pregnyl.

Ook zeker niets heel naars hoor, gewoon wat branderig bij het inspuiten en vooral de dag erna een beurs gevoel daar.

Hier gaat het prima, had nog fijn een dagje rust vandaag en ga morgen weer werken. Als het goed is gaat de embryo zich

morgen/overmorgen langzaam maar zeker innestelen. Pfff wat spannend zeg!

Geplaatst

Mirke, ik kan me goed voorstellen dat je tegen de punctie opziet. Ook bij mij liep de spanning voorafgaand aan de punctie enorm op. Op dinsdag had ik enorme huilbuien... Ik wilde gewoonweg niet... Maar mij is het enorm meegevallen. Ja, je voelt echt wel dat ze bezig zijn, maar het is binnen een paar minuten voorbij. Toen ze klaar waren was mijn eerste gedachte: was dit het? Had het me zoveel erger voorgesteld! Meid, kop op. Het is voor het goede doel! En tussen die 20 follikels zitten vast wel goede eicellen. Ook die twijfel herken ik maar al te goed... Het zijn onzekere tijden!

Frannie: super dat de punctie doorgaat! Ben zo blij voor jullie. Spannend... En voor wat betreft dat spuiten: ik had er wisselend last van. Merkte dat je gevoelige en minder gevoelige plekken op je buik hebt. Ook helpt het om de spuit even op te warmen (geldt ook voor de Pregnyl trouwens). Mijn buik was na 2 weken spuiten wel beurs en meerdere blauwe plekken. Is nu weer helemaal okay gelukkig. Voor wat betreft de Pregnyl: ik heb er niet meer last van gehad dan van de andere spuiten.

Amanda: gecondoleerd met je oom... Fijn dat ze in jouw ziekenhuis zo enorm goed met je meedenken en willen meewerken! Ik duim voor je dat de punctie zaterdag kan.

Geplaatst

Mirke. Hoe was je echo? Weet je al wanneer de punctie is?

Amanda. Hoe is het bij jou? Mag je tot zaterdag wachten?

Ik mag vanavond om 23 uur de pregnyl spuiten. (En dat terwijl ik zo moe ben en met de overgang naar de wintertijd al om half 10 naar bed ga.)

Vrijdag om 10.30 uur moeten we ons melden in het UMC.

Tp is maandagmiddag.

Geplaatst

Frannie nee ben vandaag gebeld vrijdag de punctie mijn bloedwaardes stegen te snel en zaterdag kon dus niet omdat ik dan wel eens te laat kon zijn.... Dus vrijdag ochtend kwart over 7 aanwezig zijn kwart voor 8 punctie zo red ik als het goed is de begravenis nog (hoop ik) vanavond om half 9 pregnyl pfff ben moe en heb steeds meet last van mijn buik.... Had aan 1 kant 10 eitjes dus zo gek is dat denk ik niet dat ik daar last van heb!!

Ooh je bent wat later als mij vrijdag dan ben ik denk ik het ziekenhuis uit of bijna.... ik zou aan je denken!!

Liefs

Geplaatst

Amanda. Jammer dat de punctie niet zaterdag kan, maar wel fantastisch dat het ziekenhuis zo mee werkt en je al om kwart voor 8 de punctie hebt.

Dat wordt wel heel erg vroeg op staan.

Ik ben ook zo moe en ik heb ook behoorlijk buikpijn. Zelfs met maar 3 eitjes. Maar ik voel ook de rest van mijn buik.

Het fietsen deed vandaag echt pijn. Elk hobbeltje voelde ik.

Ik zal voor je duimen dat alles goed gaat en dat je de begrafenis redt. (Qua tijd en qua lijf / energie.)

Geplaatst

Frannie

Ja echt super van ze. Ik hoop het ook maar dan maar ff op me tanden bijten kan maar 1 keer dus wil er gewoon bijzijn. Mijn vriend zegt ook elke keer denk je wel aan jezelf en is het wel verstandig, heel lief van hem maar ik moet het gewoon doen!! Haha ben maar een klein beetje koppig hoor haha. Nou ik heb er al eerder last van gehad en dat met 1 eitje denk dat de hoeveelheid niet veel uitmaakt hoor.... Misschien wel iets! Jah bah dat kan ik me voorstellen dat elk hobbeltje pijn doet ik ga ook niet op de fiets nu pak de auto wel wat vaker of lopen! Vanmorgen met de echo deed het ook al zo zeer!! Ben blij dat het einde in zicht is pfff begin het nu wel zwaar te vinden vandaag heel mopperig en huil ook zo om niks pfffff word gek van mezelf haha

Ik ga ook voor jou duimen dat alles goed gaat verlopen vrijdag!! Wel toevallig alle 2 op vrijdag weet alleen niet wanneer mijn tp is heb ik niet gevraagt nou hoor ik vrijdag denk ik wel...!!

Bunbums hoe is het gegaan op het werk!! Dat is zeker spannend!! Hopen dat hij/zij zich lekker innestelt

Fijne avond allemaal

Liefs

Geplaatst

Frannie en Amanda vrijdag al wat goed en wat spannend!!!

Vandaag weer gewerkt, best een beetje zwaar om spreekuren te draaien met patienten terwijl je jezelf

eigenlijk nog een beetje patient voelt.

Geplaatst

Amanda en Frannie succes vrijdag.

Amanda meestal is de tp naar 3 dagen. Tenzij van te voren iets anders is afgesproken.

bumbuns kan me goed voorstellen dat het zwaar is.

ik ben steeds erg moe. en mijn borsten doen zo'n zeer. moet ze echt ondersteunen als ik s'nachts naar de wc moet. het kan natuurlijk door de bollen komen. maar het toch wel pijnlijker als de vorige keren. wil zo graag dat het dinsdag is.

Geplaatst

Bumbums. Sterkte met werken vandaag. Nog 2 dagen en het is weekend. Dat scheelt

Wanneer mag jij eigenlijk testen?

Raba. Ik hoop dat die vermoeidheid en zere borsten komt van het zwanger zijn en niet alleen maar van de hormonen.

Heel veel sterkte met wachten......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden