Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohh 13 bevrucht wat een mega geweldige score! Daar moeten inderdaad cryo's bij zitten Amanda!

Ja ik moest ook om 13.30uur voor de TP dus moest gewoon die bollen om 07.00uur gebruiken. Ik zei het nog

even bij de TP dat ik ze gewoon gebruikt had en ze zeiden "geen zorgen, we weten hoe dat eruit ziet en je moet

ze juist zo nauwkeurig mogelijk gebruiken over de dag verspreid (iedere 8 uur 2). Dus nou ja, heb er maar niet

over nagedacht verder wat een kledderboel het daarbinnen voor ze is geweest want dat zien ze altijd bij bollengebruiksters.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Frannie dat is mooi nieuws. Duim voor je.

Diana sterkte met wachten dat is toch altijd vreselijk.

Ik heb ook een pillen schieten die is groot genoeg. Ideaal gekregen in Nijmegen. Hoef je zelf niet moeilijk te doen met de bollen.

Amanda wat een super resultaat. Nu op naar de tp.

Geplaatst

Hallo dames,

Zo enthousiast als ik afgelopen week nog was, zo teleurgesteld ben ik nu:-(

Vanmorgen nieuwe echo gekregen, en groeide de follikels afgelopen week niet hard genoeg, nu is ze gestopt met tellen bij 27 enorme follikels, maar ze is er zeker van dat er nog veel meer zitten....

Punctie afgesproken voor maandag, maar de mogelijkheid bestaat dat ze de hele boel afblazen. In het gunstigste geval plaatsen ze 1 emmetje terug, maar zelfs daar mag ik niet op hopen. Zoals ze er nu in staan moeten alle emmetjes die mogen ontstaan hun ijsmutsjes opdoen en moeten ze minimaal een maandje wachten om weer teruggeplaatst te worden.....

Ik hou jullie op de hoogte...

Miranda

Geplaatst

Mirke. Ik hoop zo voor je dat de punctie door kan gaan.

Zo veel mooie follikels. Het zou toch heel erg zonde zijn om die allemaal voor niets te hebben.

Ik duim voor je.

Geplaatst
Miranda jeetje hopelijk krijg je gewoon de tp en hoef je niet langer te wachten.

Dank je.... Ik hoop het ook, maar een TP bij overstimulatie schijnt echt link te zijn. Normaal gesproken hadden we afgesproken 2 emmy's terug te plaatsen, maar dat wordt er sowieso max 1....

We wachten maar af...

MIranda

Geplaatst
Mirke. Ik hoop zo voor je dat de punctie door kan gaan.

Zo veel mooie follikels. Het zou toch heel erg zonde zijn om die allemaal voor niets te hebben.

Ik duim voor je.

Tja zo voelt het voor mij dus wel...Wat zonde van al die follikels die de prullenbak in gaan.... Wie weet hoe weinig ik er nog maar heb op mijn leeftijd?

Maar ja, manlief staat er toch wat anders in... Die is na het verhaal van vanmorgen over vocht vasthouden tot een longembolie wel erg geschrokken en blijft maar volhouden dat mijn gezondheid belangrijker is dan die follikels...

Helaas kan ik het zo nog niet bekijken, ook al zou ik dat graag doen.... Ik hoop in ieder geval dat de punctie door kan gaan en dat er dan maar een stel mooie Cryo's van komen..... Dan is het risico op complicaties minimaal en zijn ze er toch niet voor niks gekomen...

MIranda

Geplaatst

Miranda ik hoop dat alles doorgaat!! Zou idd heel zonde zijn. Snap dat je er zo over denkt maar je gezondheid is ook heel belangrijk hoor!! Maar zou voor je duimen!!

Hier gaat alles goed heb niet veel last van de punctie ik voel het wel maar niet zo erg dat ik niks kan!! Alleen en nu komt er een rare vraag hebben jullie ook pijn gehad bij het plassen?? Ik zie er gewoon tegenop om naar de wc te gaan!! Doet zoveel pijn...

Fijne avond nog allemaal

Geplaatst

Ja enorm pijnlijk was het plassen, dat is normaal na de punctie.

Miranda hegh wat rot allemaal, ik hoop dat ze toch gaan oogsten en je een heel groot gezin in de vriezer krijgt voor zoveel

mogelijk kansen! En natuurlijk dat er toch 1 terug geplaatst kan worden. Ik was met 25 follikels ook al een twijfelgeval qua TP.

Geplaatst
Hoi hoi

We hebben het telefoontje gehad nou ik stond onder de douche ik zei nog tegen me kerel zul je zien dat ze dan bellen!! En ja hoor haha!!

Van de 22 waren er 21 goed!! En uiteindelijk zijn er 13 goed bevrucht!!!! Verder geeft mijn kerel niet heel veel gevraagt haha hij zei ik was zo blij met dat nieus. De rest vraag ik dinsdag wel!

Joepieeeeejjj ben helemaal blij

Dinsdag om half 2 de tp.

Iggie goeie tip ga ik ook doen!

Wow.....wat een score... Ik ben bij deze jaloers, maar het is je van harte gegund... Ik hoop maandag op een soortgelijk berichtje van mijn kant....

Geplaatst

Miranda nou met die 27 van jou moet er toch ook wel een soort gelijke score komen!! Heb je er veel last van?? Nou hoop op een goeie score voor jullie!!

Geplaatst

hoi hoi

wie heeft dat ook als ik decapetyl rechts in mn buik spuit dat het pijnlijk/branderig is

en de andere kant niet.

wie prikt er wel eens in de benen want volgens degene die prikles geeft mag het ook in de benen

groetjes diana

Geplaatst

Diana. Bij mij ging het prikken links ook veel makkelijker dan rechts.

Maar het wisselde bij mij per dag. De ene dag ging het heel makkelijk en pijnloos, de volgende dag ging het moeizaam en / of deed het pijn.

Ik heb alleen in mijn buik gespoten.

Toen de volgende spuit er bij kwam, heb ik links deca gespoten en rechts puregon.

Dat werkte voor mij het beste.

Geplaatst
Diana. Bij mij ging het prikken links ook veel makkelijker dan rechts.

Maar het wisselde bij mij per dag. De ene dag ging het heel makkelijk en pijnloos, de volgende dag ging het moeizaam en / of deed het pijn.

Ik heb alleen in mijn buik gespoten.

Toen de volgende spuit er bij kwam, heb ik links deca gespoten en rechts puregon.

Dat werkte voor mij het beste.

Bij mij is het ook de ene dag pijnlijker dan de andere....Die deca spuitjes zijn altijd wel wat vervelend om er in te krijgen vind ik!

Geplaatst

Diana ik spoot de deca in mijn been ging bij mij een stuk makkelijker als in mijn buik maar ook daar is het soms gevoelig hoor! Puregon spoot ik wel in mijn buik.

Succes

Geplaatst

Ik heb een mooi laagje prikvet op mijn buik.

Dat pakt lekker vast. :laugh:

De prikpen die je over een paar weken krijgt, prikt veel makkelijker.

Die decaspuitjes zijn inderdaad niet zo fijn.

Maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen................

Geplaatst

Miranda heel veel succes morgen!

Frannie jij ook heel veel succes zou duimen voor goed nieuws! Hoe laat heb je de tp of hoor je dat morgen?

Ik heb morgen een extra echo voor ik dinsdag de tp heb! Hoop dat alles er goed uitziet en dat ik dinsdag gewoon de tp heb!

Liefs

Geplaatst

We worden morgen tussen 10 en 11 gebeld.

De tp is na 14 uur.

Dus nog even wachten...........

Amanda. Waarom heb je nog een echo?

Geplaatst

Frannie om me in de gaten te houden omdat ze bang zijn voor overstimulatie. Ik mag zowiezo tot dinsdag niet werken en ook na de tp als die doorgaat word ik streng in de gaten gwhouden. Heb jij nog veel last? Ik heb een hele harde en een beetje opgezette onderbuik.

Spannende dag is het morgen voor jullie!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden