Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanochtend ging het best goed.

Maar vanmiddag hebben we in de tuin gewerkt. Bolletjes er in gezet.

Daarna had ik weer meer buikpijn.

Ook is nog gevoelig bij het plassen.

Morgen ben ik nog vrij. (Ik werk zelden op maandag.)

Dinsdag moet ik weer werken.

Ik heb een aantal afspraken staan die dag.

Maar als het echt niet gaat, ga ik eerder weg.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een vroeg bericht we hebben een positieve test met clearblue maar een negatieve met predictor. Straks nog een doen. Het kruisje kwam al heel snel.

Geplaatst
Even een vroeg bericht we hebben een positieve test met clearblue maar een negatieve met predictor. Straks nog een doen. Het kruisje kwam al heel snel.

***** oh wauw!!!! Positief is positief....en Clearblue is veel gevoeliger dan predictor. Predictor heeft het jaren geleden gepresteerd om na 6 weken zwangerschap nog negatief te zijn... Alvast een heeeeeeeel voorzichtig gefeliciteerd!

Geplaatst

Raba. Gefeliciteerd. Wat een fantastisch nieuws. Een plusje is een plusje.

Mirke. Ik hoop dat de punctie goed is gegaan.

En ik heb vanmiddag de TP!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er is 1 emmy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Frannie wat goed nieuws heel veel succes vanmiddag!!

Ik moet wachten krijg vanmiddag telefoontje of de tp morgen doorgaat! Maak me nu best wel druk hoor wil zo graag dat het doorgaat!!

Naja

Geplaatst

als ik morgen met gonal f begin

kan dat tegelijk met de decapeptyl of moet er bv een half uur tussen zitten

raba; gefeliciteerd met je positieve test

frannie succes bij de tp

groetjes diana

Geplaatst

Nou dames.....punctie gehad,die viel me op zich alles mee. Kreeg direct te horen dat ik geen TP ga krijgen... Dat durven ze echt niet aan, omdat ze het vermoeden hebben dat ik meer dan gemiddeld kans heb op een zwangerschap.

Arts is na een hele tijd oogsten maar gestopt, want hij bleef telkens weer nieuwe zien.

Uiteindelijke oogst 36 eitjes en goed zaad.

Lig nu in bed,want napijn is wel behoorlijk zwaar en ze hadden me ook lekker ver weg gespoten dus slapen lukt ook nog prima....

Miranda

Geplaatst

Miranda

Jeeejtje 36 dat zijn er veeeel!! Kan me voorstellen dat je last hebt van napijn! Lekker rustig aan doen. Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn??

Frannie hoe is het gegaan vandaag?

Wat was ik zenuwachtig vandaag!! Had redelijk wat vocht in mijn buik dus moest weer bloed laten prikken om te kijken of dat er goed uitzag zo ja kan de tp doorgaan als het er niet goed uitzag gaat de tp niet door!! Om 4 uur kreeg ik pas een telefoontje de tp gaat door!!!!!!! Morgen om half 2 in zwolle

Liefs

Geplaatst

Ik krijg morgenmiddag een telefoontje over de hoeveelheid cryo's. (als die er zijn natuurlijk)Als het goed is ben ik binnen een week ongesteld (vraag me niet waarom zo snel, schijnt te maken te hebben met ontbreken gebruikelijke hormonen) Daarna afspraak maken om bedje te creeeren in de baarmoeder voor TP...

MirandaJeeejtje 36 dat zijn er veeeel!! Kan me voorstellen dat je last hebt van napijn! Lekker rustig aan doen. Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn??Frannie hoe is het gegaan vandaag?Wat was ik zenuwachtig vandaag!! Had redelijk wat vocht in mijn buik dus moest weer bloed laten prikken om te kijken of dat er goed uitzag zo ja kan de tp doorgaan als het er niet goed uitzag gaat de tp niet door!! Om 4 uur kreeg ik pas een telefoontje de tp gaat door!!!!!!! Morgen om half 2 in zwolleLiefs
Geplaatst

Hoe is de TP gegaan Frannie?

Raba. Gefeliciteerd. Wat een fantastisch nieuws. Een plusje is een plusje.Mirke. Ik hoop dat de punctie goed is gegaan.En ik heb vanmiddag de TP!!!!!!!!!!!!!!!!!Er is 1 emmy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst

Mirke. 36 eitjes. Wat een enorme oogst. Ik hoop zo voor je dat er een aantal mooie emmy's / cryo's tussen zitten!!!!!!!

En als ik kijk hoe ik me voelde na het aanprikken van 4 follikels, kan ik me heel goed voorstellen dat je nu pijn hebt.

Doe rustig aan!

Amanda. Wat fijn dat de tp door gaat!

Diana. De deca en gonal mogen meteen na elkaar.

De tp stelt niets voor. En helaas zonder echo.

Maar gevoelsmatig is het wel bijzonder. We gingen ons kindje halen. En nu maar duimen dat het zich netjes innestelt en 8 1/2 maanden wil blijven zitten.

Er was 1 mooi embryo. Een eitje heeft niets gedaan en 1 eitje maar een halve deling (na 1 dag moeten er 2 kleine celletjes zitten, er zat er maar 1) en daarna ook niets maar. Maar ik had toch al niet verwacht dat er cryo's zouden komen.

Daarna zijn we bij mijn ouders gaan theedrinken. Mijn broer en schoonzus waren er ook. Dus die heb ik meteen bijgepraat.

Geplaatst

Miranda spannend hoor! Hoop dat je morgen goed nieuws krijgt

Frannie lijkt me idd heel speciaal. Jammer dat er geen echo was! Nou op naar 22 november en een positieve test. Voor jou zijn de wachtweken nu echt begonnen!

Geplaatst

Raba gefeliciteeerd! Lekker van genieten, heerlijk nieuws!!

Frannie YES wat geweldig dat er een mooie EM tussen zat! Hé heerlijk zeg, al het werk echt ergens voor gedaan.

Bijzonder he de TP, zo en nu heb je een embryo in je buik. Veel plezier ermee tot ziens. Haha ik vond het zo leuk

die middag in het ziekenhuis.

Een vriendin van me zegt dat omdat de Emmy al 12 dagen oud is, ik in principe over 2 dagen al zou moeten kunnen

testen ipv pas volgende week maandag. Mja.. wil het heeeeeel graag weten maar vindt het doodeng om te testen.

Denk dat ik het toch ga doen..

Geplaatst

Nog heel veel ongeloof hier maar ik heb vanmorgen (veeel te vroeg, mag pas maandag) getest met twee merken testjes en beiden een licht maar duidelijk streepje!

Ik kan er echt nog niet bij, morgen nog een keer dan dringt het vast beter door maar ik geloof dus dat het echt zo is, ik ben zwanger!

Geplaatst

Yesssssss.... Zojuist ben ik gebeld....

Uitslag:

36 eitjes

waarvan 24 rijpe eitjes

17 cryo's zijn inmiddels ingevroren!!!!!!!!!

Ik ben zoooooo blij.....

Geplaatst

Mirke. Wat een mooie oogst. 17 cryo's. Daar kun je een heleboel maanden mee vooruit voordat je evt. weer aan de hormonen moet.

Sterkte met het herstel en op naar de TP!

Geplaatst

17 cryo's kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent!!

De tp is goed gegaan! En er zijn 6 cryo's ingevroren vrijdag nog een echo om me in de gaten te houden.

Nou hopen dat het snel 22 november is!!

Liefs

Geplaatst

De laatste pregnylprik zit er in. En deze deed ontzettend pijn.:angry5:

Maar nu zit het medische stuk er gelukkig op. Dat geeft toch wel rust.

Amanda. Wat mooi dat je 6 cryo's hebt. Dat zijn 6 (Of 3? in hoeveel rietjes zitten ze?) extra kansen.

Geplaatst
De laatste pregnylprik zit er in. En deze deed ontzettend pijn.:angry5:Maar nu zit het medische stuk er gelukkig op. Dat geeft toch wel rust.Amanda. Wat mooi dat je 6 cryo's hebt. Dat zijn 6 (Of 3? in hoeveel rietjes zitten ze?) extra kansen.
Ik hoor jullie steeds over rietjes. Daar hebben ze het bij mij niet over gehad. Is 1 per rietje de standaard?
Geplaatst

Mirke. Dat hangt af van wat jezelf hebt aangegeven.

Wij hebben in het contract aangekruisd dat we er steeds 1 teruggeplaatst willen hebben.

Dus zouden ze elk een eigen rietje gekregen hebben.

Als je hebt aangegeven dat je er 2 teruggeplaatst wilt hebben, worden ze per 2 ingevroren.

Geplaatst

Frannie gelukkig dat het erop zit... Geen prikken meer!! 6 extra kansen er zit er maar 1 in elk een rietje! Omdat ze van goede kwaliteit waren geloof ik... Kon de man niet al te goed verstaan! Bij mij gaven ze dat ook niet aan heb er zelf na gevraagt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden