Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh spannend al die positieve testen! Proficiat Dames

Frannie: begin maar al af te tellen. Binnenkort kan je ook hopelijk positief testen.

Mirke: Super mooi resultaat. Hopelijk krijg je snel bericht voor de tp.

Gisteren ben ik nog eens op controle gegaan. Vorige week zei de gyn dat er wel al een paar gegroeid waren, maar nog niet voldoende. Dus afwachten en verder mijn neusspray en inspuitingen Menophur gebruiken.

Na mijn controle bij de gyn en mijn bloedafname kreeg ik telefoon van de fertiliteitsafdeling van het ziekenhuis.

Het 1ste dat die vroedvrouw zei was: Mevr zet u neer en neem alvast iets om te schrijven want we gaan u pick-up plannen!!!

Ik wist niet goed hoe ik moest reageren. Ik was verrast, had het niet zo snel verwacht. Nrml was het voorzien voor in de loop van volgende week.

Gisteren dus om 2Ou mijn neusspray en inspuiting menophur. Om 2Ou15 moest ik mijn inspuiting pregnyl (2x5000) zetten. D

e inspuiting zelf deed geen pijn. Maar het is nu wel een gevoelige plek. Ik heb wel een vreemd gevoel in mijn buik. Maar het is draaglijk.

Vanaf vandaag geen neusspray en inspuitingen meer, Zalig!!

Ik ben zo blij dat ik morgen om 7U45 mij mag aanmelden voor de pick-up, wel onder volledige verdoving. Dit is naar het schijnt minder pijnlijk.

Spannend eigenlijk. Nu hopen op goede embryo's en een snelle tp...

Groetjes

Geplaatst

mirke wat een hoop.

Frannie ik duim voor je. op naar de tp.

Vandaag bloedtest gehad mijn hcg is 101. Ik ben dus zwanger. Maar brussel had liever gezien dat die 200 was.

Ze willen dat we volgende week dinsdag weer bloed laten testen. Dus hopen dat mijn waarde gaat stijgen. We zitten dus weer een week in de onzekerheid. Ik baal. Ik ben ook onzeker over het feit dat ik in mijn rechter zij steken heb. Ik hoop zo dat het geen bbz is?

Geplaatst

Snelle. Dat gaat plotseling heel vlug. Spannend voor je! Je bent lekker vroeg. Dan ben je er ook snel vanaf. Of moet je nu heel vroeg op omdat je ver moet rijden?

Het is toch interessant om te zien hoe verschillend de zh omgaan met de medicijnen. Ik hoefde de dag van de pregnyl de andere hormonen niet meer te spuiten.

Bij mij gaf de pregnyl ook een zere plek. Die trok pas na 2 dagen weg.

Heel veel sterkte morgen en dat ze veel mooie eitjes vinden!

Geplaatst

Uiteindelijk ben ik pas gestart op 16 okt met de neusspray en op de 28ste met mijn inspuitingen. Ik had het ook niet zo snel verwacht. Maar ben wel blij.

Ik woon dicht bij Brussel, dus Leuven is een 4O min rijden. Ik ben de 1ste morgen, ben blij dan ben ik er ook inderdaad snel vanaf :-)

Hopelijk zal ik niet veel last hebben van de narcose...

Hebben jullie eigenlijk veel kwaaltjes gehad van de pick-up?

Geplaatst

Ik heb nog steeds een beetje buikpijn, vooral bij het plassen doet het pijn en als ik een onverwachte draaibeweging maak.

Mijn punctie was vrijdag.

Verder valt het mee, zolang ik niet te veel doe. Ik had ook maar 4 follikels aan 1 kant. Dus dat scheelt ook veel.

Geplaatst

Vandaag bloedtest gehad mijn hcg is 101. Ik ben dus zwanger. Maar brussel had liever gezien dat die 200 was.

Ze willen dat we volgende week dinsdag weer bloed laten testen. Dus hopen dat mijn waarde gaat stijgen. We zitten dus weer een week in de onzekerheid. Ik baal. Ik ben ook onzeker over het feit dat ik in mijn rechter zij steken heb. Ik hoop zo dat het geen bbz is?

Raba, natuurlijk heb je geen zekerheid nu, maar het is zeker niet zo dat je niet alsnog gewoon "goed" zwanger kunt zijn.

In 1995 ben ik zwanger geworden na Clomid, maar een week over tijd was er op de echo nog niks te zien en mijn bloedwaardes stegen niet hard genoeg. Ik moest me voorbereiden op een miskraam....

Niets was minder waar want later bleek dat ik zwanger was van een drieling! Dus geef de hoop nog niet op!

Geplaatst
vanavond de eerste gonal f erin gespoten.

was erg spannend

groetjes diana

Dat kan ik me voorstellen... Ik vind de nieuwe pennen wel een verbetering t.o.v. de oude pennen.... Vond het altijd "zo gepiept"... Had meer moeite met die deca dingen...

Geplaatst

Mirke. Het lijkt me logisch dat je buik zich nu zo aanvoelt. Je hebt 36 follikels in je buik die zich nu gevuld hebben met vocht. Eigenlijk dus 36 cysten.

Je lichaam heeft tijd nodig om dit op te ruimen.

En als ik kijk hoe het bij mij voelt, met maar 3,5, denk ik dat je nog wel even last zult hebben.

Geplaatst

Ben nu aardig onrustig aan het worden, normaliter met een "gewone cyclus" zou ik ongesteld moeten worden. Meestal dag 28 - 30. Ik zit nu op dag 29. Ik heb altijd een hele regelmatige cyclus gehad, dus vandaar dat ik nu de spanning ga voelen. Ik moet nog wachten tot zondag voordat ik kan testen en de pregnyl uit me lichaam is, de dagen kruipen voorbij.....:happy8: Het heen en weer slingeren van gevoelens, onrust, spanning in mijn lichaam wordt nu best zwaar.

Geplaatst

Mirke moet jij nog voor controle terug komen? En dat je buik er zo uitziet en voelt is idd niet raar! Ik hield na 22 eitjes al vocht vast!! Lekker rustig aan doen!!

Lavendel kan me voorstellen dat de spanning nu nog groter word!! Zal voor je duimen dat je zondag een mooie positieve test hebt

Geplaatst

Op me werk een collega die net terug is van zwangerschapsverlof, dus ik zit midden in de baby verhalen.

Afgelopen zaterdag buren van mijn broer met een dochtertje van 3 maanden die ik opeens in mijn handen krijg en of ik de fles wil geven..wel gedaan natuurlijk maar wel even slikken.

Geplaatst
Mirke moet jij nog voor controle terug komen? En dat je buik er zo uitziet en voelt is idd niet raar! Ik hield na 22 eitjes al vocht vast!! Lekker rustig aan doen!!

Lavendel kan me voorstellen dat de spanning nu nog groter word!! Zal voor je duimen dat je zondag een mooie positieve test hebt

Nee, ik hoef niet terug te komen als ik me verder niet zieker ga voelen. Zodra ik bepaalde klachten krijg als kortademig of koorts o.i.d. dan moet ik me direct melden.

Ik moet bellen zodra ik ongesteld ben geworden om een afspraak te maken met de chef de clinique zeg maar. De embryoloog zou deze week overleggen met hem hoe dit zo ver heeft kunnen komen en daar krijg ik nog een verklaring voor. Daarnaast gaan we dan starten met het terugplaatsschema.....

Geplaatst

Ik had nog wel wat vraagjes voor de ervaren dames hier;-)

De laborante die mij belde deze week had het over 17 bevruchtingen én 17 cryo's...

Nu ben ik hier en daar nog eens aan het lezen gegaan, maar bijna overal zie je dat het aantal cryo's lager ligt dan het aantal bevruchtingen vanwege de kwaliteit van de deling....... Heb ik nu gewoon mazzel gehad dat ze allemaal geschikt waren om cryo's van te maken, zou ze de "slechte bevruchtingen niet genoemd hebben" of zijn er ook klinieken die gewoon alles wat bevrucht raakt tot cryo bombarderen..... (en dus een minder resultaat bij het ontdooien)

En dan de TP....Ik mag gezien mijn leeftijd 2 cryo's tegelijk TP. Stel dat de eerste twee niet goed ontdooien, is er dan nog tijd om nieuwe te ontdooien of gaat die maand dan weer voorbij? Hoe werkt dat eigenlijk?

Geplaatst

Mirke: ik denk dat je dit het beste eens kan vragen aan de behandelende arts. Zelf heb ik geen idee. Maar ik veronderstel wel dat ze er wel zullen op voorzien zijn indien er 1 embryoke de ontdooing niet heeft overleefd.

Had deze morgen mijn pick-up onder gedeeltelijke verdoving. In een soort van roes heb ik de pick-up mee kunnen volgen. Ik had 11 eitjes!!

Tijdens de ingreep zelf heb ik geen pijn ervaren. Nadien een beetje misselijk, maar dat was niet van lange duur.Na een 30min was het al gedaan. Tgn 11u mocht ik het ziekenhuis al verlaten.

Mijn vriend is wel 2 keer nr het labo moeten gaan voor zijn staal. Dit was kwalitatief beter dan de vorige keer. Ze hadden nog een 2 de staal nodig want ze gingen het eventueel toch proberen met gewone IVF. Dit terwijl ze een paar maanden geleden lieten weten dat het enkel via ICSI zou gebeuren.

Momenteel heb ik wel last als ik nr toilet ga, als ik moet rechtstaan en bij het lachen....:icon_smile: Maar mag gelukkig een dafalgan in nemen tgn de pijn.

Vanaf vanavond een pilletje utrogestan vaginaal 200mg en vanaf morgen 3x/dag.

Morgen het verlossende telefoontje mbt de tp.

Geduld is een mooie deugd!

Groetjes

Geplaatst

Mirke als de cryo niet goed ontdooit dan lijkt het me dat ze een andere ontdooien. En dat je die dag echt een tp krijgt.

Maar ik zal het na vragen hoe dat gaat.

Snelle succes voor morgen.

Geplaatst

Snelle. Fijn dat de punctie zo goed ging. En 11 eitjes is een hele mooie oogst. Nu maar afwachten tot het verlossende telefoontje. Gelukkig bellen ze al morgen. Wij moesten 3 dagen wachten.

Mirke. Als je hebt aangegeven dat je er 2 wilt hebben, gaan ze door totdat er 2 goede emmy's zijn. Dat kan dus betekenen dat als er meer dan 1 in een rietje zit, ze misschien eentje overhouden. (Uit het 1e rietje is er eentje goed. Uit het 2e rietje zijn er 2 goed. Dan heb je er dus 3.)

Ik denk dat je wel moet verwachten dat niet alle 17 emmy's het zullen overleven. Ze zijn erg "jong" ingevroren. En er doen het sowieso altijd een paar niet.

Ze worden ontdooid en moeten zich daarna verder gaan delen. Alleen als ze dat goed doen, worden ze tp.

Lavendel. Spannend deze laatste dagen. Ik geloof dat je schreef dat je ook pregnyl hebt gebruikt. Dus je kunt nog niet testen want dat is nog niet helemaal uit je lijf. Duimen, duimen, duimen dat je zwanger bent.

Geplaatst

mmmm, vrijdag de laatste keer hormonen gebruikt, maandag punctie gehad....... Dat is nog maar een paar dagen geleden...

Toch heb ik nu ineens enorme menstruatiepijn, dus het zit er al aan te komen....

Zou dat niet verrekte snel zijn?

Geplaatst

@Frannie wat leuk dat je zo`n lijst bij houdt, zo overzichtelijk. Maar ik zag bij mijn pogingen 2 staan, maar dit is onze eerste icsi poging.

Ik heb een vraagje, heeft iemand ook een keertje vergeten zijn spuit op tijd uit de koelkast te halen en hem koud moeten zetten, ik heb namelijk enorm last gehad van mijn onderbuik. Dit is pas de eerste keer dat het gebeurd is. Maar voor de rest heb ik helemaal geen last gehad van de deca.

Zaterdag mag ik mijn gonal-f erbij gaan zetten, best spannend allemaal.

Iedereen heel veel succes en sterkte met wachten.

Groetjes Saskia

Geplaatst
@Frannie wat leuk dat je zo`n lijst bij houdt, zo overzichtelijk. Maar ik zag bij mijn pogingen 2 staan, maar dit is onze eerste icsi poging.

Ik heb een vraagje, heeft iemand ook een keertje vergeten zijn spuit op tijd uit de koelkast te halen en hem koud moeten zetten, ik heb namelijk enorm last gehad van mijn onderbuik. Dit is pas de eerste keer dat het gebeurd is. Maar voor de rest heb ik helemaal geen last gehad van de deca.

Zaterdag mag ik mijn gonal-f erbij gaan zetten, best spannend allemaal.

Iedereen heel veel succes en sterkte met wachten.

Groetjes Saskia

Ik haal de deca altijd net voor het spuiten uit de koelkast.... Mijn man warmt hem dan een paar minuten op in zijn hand, dan heeft hij het gevoel dat ie ook wat kan doen:-) Werkt prima!

Geplaatst

Mirke. Ik denk dat je eerder nareacties hebt van de punctie. Je lichaam weet nog niet dat er geen bevrucht eitje is, en kan daar nog niet op reageren.

Je hebt en een heleboel follikels gehad, een eendebek die de boel een tijd heeft opengehouden en prikgaatjes in je schede.

Maar je kunt voor de zekerheid even het ziekenhuis bellen. Dat geeft misschien duidelijkheid.

Saskia. Ik zal het aanpassen.

Bij mij vielen de deca's soms heel erg verkeerd en soms ging het goed.

Ik raakte een enkele keer een zenuwtje en dan had ik er behoorlijk last van.

Het zijn gewoon rotspuitjes.

De prikpen is veel fijner (na het wennen aan het instellen.)

Geplaatst

Lavendel. Al getest?

Ik ben begonnen om 's ochtends te tempen. Dat deed ik de afgelopen maanden meestal aan het eind van mijn cyclus. Als de temp zakt, wordt ik binnen een paar uur/een dag ongesteld.

Gelukkig is mijn temperatuur inderdaad hoog genoeg. Ik weet dat het nu nog niets zegt, maar vanaf maandag zou ik ongesteld kunnen worden en ik ben er liever op voorbereid. Zowel wat voorzorgsmaatregelen betreft als de teleurstelling. Die krijg ik liever niet op mijn werk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden