Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mag ik vragen waarom jij een neusspray gebruikt? Ik ben/was panisch (maar dan ook werkelijk panisch!) voor naalden voordat ik in dit traject kwam. Het kost mij heel veel energie om die prikken te zetten en dat heb ik ook aangegeven in het ziekenhuis maar heb nog nooit van deze neusspray gehoord. Kan/mag jij niet prikken?

Groeten

NCM

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

NCM: jij mag alles vragen :icon_flower:.

Ik gebruik de spray naast de prikpen met Puregon (2000), dus ik prik ook elke dag...nou ja mijn vriend doet dit voor me en dat gaat super goed. De prikpen is ook echt een super dunne naald dus haast niet voelbaar. En daarnaast schilt het al heel erg als je 20 min van te voren de medicatie uit de koelkast haalt.

De spray is voor: Werking

Nafareline vermindert de aanmaak van de geslachthormonen oestrogeen en progestageen. In combinatie met andere middelen ontstaat hierdoor een betere controle over de eisprong.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Geplaatst

Ben ik dan.

Het is niet goed meiden 1_crying.gif . Nagenoeg leeg vruchtzakje en zakje ook te klein voor het aantal weken dat ik zwanger ben.

Dus het is weer wachten om de miskraam.

Ik was echt pisnijdig en ook al veel gehuild. Nu weer even leeg.

Voor nu even dit. Weet niets meer te zeggen.

Geplaatst

Toekie, heel veel sterkte!

Hier ook klote. Dinsdag voor echo geweest. En waarschijnlijk is het hartje de dag ervoor gestopt. Wat is dat vreselijk als je daar op de bank ligt en geen hartje meer ziet. En we hadden hem al 2x gezien. Alles zat er op en er aan. Nu wachten op de miskraam. Heb ook pillen gekregen om het op te wekken, maar kan dat nog niet over mijn hart verkrijgen. En het vooruitzicht van spuiten en punctie maakt me ook niet echt positiever.

Geplaatst

Anita, heel heel veel sterkte, wat moeilijk allemaal, je was zo ontzettend dichtbij, ik leef met jullie mee. Is iedereen zo gegund!!!

Sterkte met het verwerken hiervan x

ik wordt hier stil en verdrietig van, klote zooi (*U(*^&&^&%E%%@##

Geplaatst

Inderdaad, wat een kl*tezooi!!!!! Sorry hoor, geen andere woorden voor. Ik kan hier zó boos om worden. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!

Sterkte Anita, helaas kan ik mij voorstellen hoe je je voelt :-(

Geplaatst

Anita en Toekie. Wat ontzettend (!#$%^&*()_+%&^$*) is dit. Ik vind het zo oneerlijk. Ik was zo blij dat het bij jullie wel gelukt was en nu dit. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik denk aan jullie en een hele, hele, hele dikke knuffel.

Diana. Ik ben heel hard voor je aan het duimen dat je nu wel ingeloot wordt. Stom is dat, dat lange wachten.

Hier gaat het redelijk. Ik dacht dat mijn eisprong geweest was, maar de temp is nog te laag. Dus die signalen kloppen ook niet meer. Ik word echt oud. We proberen op de natuurlijke manier voor een kerstkindje te zorgen, ook al weten we dat die kans eigenlijk nul is. Maar het proberen is veel te leuk ;-).

Over ca. 2 weken gaat het circus weer beginnen.....

Geplaatst

Diana, ik duim ook voor je!

Frannie, ondertussen proberen wij ook nog op de natuurlijke manier een kindje te krijgen ;-). Niet geschoten is altijd mis toch!

Toekie, hoe gaat het nu met jou?

Ik heb vorige week echt een klote week gehad. Zo verdrietig en boos. Ik wilde de miskraam eigenlijk afwachten. Leek me beter voor mijn lichaam om het zelf te laten doen. Maar ik was er zo mee bezig dat ik donderdagavond toch maar de pillen heb genomen. Twee uur later kwam het op gang. Was nog best pijnlijk die krampen! Heb geen oog dicht gedaan. Veel bloed verloren en ook wat vaster weefsel. Maar niets herkenbaars. Dus ik ga er maar van uit dat het uit elkaar is gevallen. Morgen controle of alles weg is en dan hoop ik dat we snel weer verder mogen. Op naar poging 2. Positief puntje is wel dat ik weet dat zwanger worden een mogelijkheid is. Al vind ik het nog wel moeilijk om positieve dingen te zien hoor. Gisteren weer een verhaal van schoonzusje van een vriendin van mij die 'ineens' 20 weken zwanger bleek. Is getrouwd, maar zijn wel uit elkaar. En is dus van de nieuwe vriend, die ze ongeveer 5 maanden heeft, zwanger. Nu wilde ze het eigenlijk weg laten halen, want ze heeft geen geld voor een babykamer. Dan kan ik echt woest worden!!!! Mijn vriendin gelukkig ook, dus die heeft haar even goed de waarheid gezegd. Maar ik vind het dan zo oneerlijk.

Geplaatst

Anita. Wat een rotweek heb jij achter de rug. De miskraam is al erg genoeg. Zowel lichamelijk als alle emoties die er bij komen.

Maar dan ook nog zo'n verhaal van die schoonzus. Ik kan me goed voorstellen dat je daar woest van wordt. Dat werd ik al bij het lezen.

Wij willen zo graag en het lukt niet en anderen gaan er zo nonchalant mee om.

Dikke knuffel.

Frannie

Geplaatst

Hoi meiden,

Toekie en Anita heel veel sterkte met het verlies.

Hier alles goed, ben een beetje beurs van binnen. Gisteren (dinsdag) heb ik mijn punctie gehad en ze hebben 11 eitjes gevonden die rijp waren. Donderdag hoor ik hoeveel er bevrucht zijn en wat voor kwaliteit. Vrijdag krijg ik mijn terugplaatsing en laten we er 2 terug zetten.

Liefs Sas

Geplaatst

Ik heb vandaag medicijnen meegekregen om de miskraam op te wekken. Er was op de echo te zien dat er nog weinig beweging in zit (echo was wel heel duidelijk, nog nooit zo duidelijk gezien!). Ik ga ze morgen na het afscheid op de psz inbrengen. En dan na een week op drie terugkomen om te kijken of ik schoon ben. Ik kan goed leven met deze beslissing. Als het nog weken duurt, schiet het niet op.

Lavendel, hoe was je echo?

Fran, je temp al omhoog?

Sas, ik ga voor je duimen morgen!

Anita, wat is de wereld oneerlijk hè?! Ben je soms ook zo boos?

Geplaatst

Sas, spannend vandaag. Heb je al iets gehoord? Veel plezier morgen. Toekie, heb je de medicijnen al genomen? Ik vond het best heftig die krampen die je krijgt. Ik had dinsdag de controle. Maar mijn baarmoeder bleek nog niet schoon. Dus ik ben gisteren gecuretteerd. Dinsdag middag dus de hele middag in het ziekenhuis geweest om alles te regelen. Gisteren om 1 uur op de dagbehandeling (nuchter, dat ook nog) en rond 3 uur naar de ik. Daar kreeg ik infuus en spuitje dormicum omdat ik had aangegeven erg angstig te zijn. Van de ruggenprik heb ik niets meer gemerkt. Ik was voor mijn gevoel wel bij, alleen erg ontspannen...haha. Maar nu achteraf herinner ik me hele stukken niet meer. Manlief vond me ook heel grappig toen ik weer op zaal kwam. Ik moest alleen wel wat langer op de verkoever blijven, want mijn verdoving was wel erg hoog opgelopen. Ik voelde tot halverwege mijn ribbenkast niet meer. Als het nog hoger zou oplopen moest ik misschien beademd worden. Ik mocht dus pas weg als ik mijn navel weer voelde. Uiteindelijk was rond 6 uur de ruggenprik uitgewerkt en mocht ik naar huis nadat ik geplast had. Gisteravond nog wel een beetje pijn gehad, maar dat was prima te controleren met paracetamol.Over 4 weken controle. Als alles dan goed blijkt te zijn, mag ik direct weer starten. Als het goed is kunnen ze dan ook beoordelen wanneer mijn menstruatie ongeveer zal zijn.Frannie, hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Jeetje, wat een heftig verhaal Anita. Ik hoop dat mij dat bespaard blijft. Wat ik wel apart vind, is dat ze na een week al gingen curreteren. Was er nog zo weinig losgekomen dan? Want ik moet pas over 3 weken komen of ik schoon ben maar ik kan wel 2 weken nabloeden. En ik vind het ook wel erg snel om alweer te starten met een behandeling. Je lichaam heeft echt herstel nodig hoor. Zeker na een curretage en je geest ook. Mijn zh adviseert na de miskraam 2 cycli te wachten. Natuurlijk wil je verder maar je moet ook zuinig zijn op jezelf hoor! Weet dat je baas bent over eigen lichaam en beslissingen!!

Ik ga zo een broodje eten en dan de medicijnen inbrengen.

Dikke knuf.

Geplaatst

Toekie, ik had ook mogen wachten met de curettage. Maar gezien het bloedverlies dat ik al had gehad en het feit dat de bloeding al bijna over was, was de kans dat mijn lichaam het op korte termijn zelf af zou stoten niet zo groot. Ik mocht ook nog wel met die pillen proberen, maar omdat dat niet had geholpen was de kans dat het dan nu met de pillen los zou komen ook niet heel groot. Uiteindelijk zou het er wel uit komen. Maar ik was er ieder moment van de dag mee bezig en dat kostte me zoveel energie.

De gynaecoloog begreep heel goed dat ik weer door wilde. Dus als het medisch gezien kan, mag het wel. Maar niet eerder. Op dit moment vind ik het geestelijk zwaarder om te wachten dan om door te gaan. Maar dat kan natuurlijk nog anders worden.

Merk je al iets van de medicijnen? Bij mij begon het na 2 uur.

Dikke knuf terug!!!

Geplaatst

Anita en Toeki, wat heftig allemaal!! Sterkte zeg!!! Super digitale knuffel vanaf hier!!!!! passen jullie goed op jezelf?

Ik heb morgen me punctie, ondertussen zitten er 9 follikels. dus ff afwachten!!!

Geplaatst

Wow, spannend Lavendel!! Succes en sterkte.

Anita, ik begrijp het!

Ik voel wel al wat (3 uur later). Krampen, vervelend maar nog te doen en ik ben nog niets verloren zeg maar (geen stolsels of vruchtzakje).

Geplaatst

Toekie en Anita. Wat heftig, zo'n miskraam. Ik denk aan jullie en hoop dat jullie snel herstellen - lichamelijk en psychisch.

Saskia. En...... Heb je vandaag je TP?

Lavendel. 9 Follikels. Ik duim zo voor je dat er ook 9 eitjes gevonden worden.

Hier gaat het goed. Eisprong is echt geweest, temperatuur is netjes omhoog gegaan.

Toch wel een geruststelling dat mijn lijf z'n eigen ritme weer oppakt na al die hormonen die er in gegaan zijn.

Ik ben heel erg aan het duimen dat we een wondertje gaan beleven en ik over 2 weken zwanger ben.

Ik weet met mijn verstand dat de kans heel erg klein is, maar toch blijf ik hopen.

En anders begin ik dan weer met de pil en ga ik mijn hele lading medicijnen halen.

Iedereen een fijn Paasweekend gewenst.

Geplaatst

Frannie, veel plezier met deze poging ;-). Wij gaan het deze keer ook natuurlijk proberen. Je weet maar nooit. Manlief is druk bezig met acupunctuur en zijn voeding, dus je weet maar nooit.

Lavendel, hoe voel je je. Duim voor een paaskindje voor jullie. Dat wordt dan een kerstkindje ;-).

Diana, ik hoop echt zo voor jullie dat jullie deze keer nu echt een terugplaatsing krijgen. Inderdaad 3x scheepsrecht. En dat het dan ook maar gelijk raak mag zijn.

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Nog wel erg moe, maar dat lijkt me niet gek met al die medicijnen die ik heb gekregen. En is toch een ingreep geweest. Vandaag er weer lekker even uit geweest. Nu lig ik lekker even op de bank. Ik vind dat dat best mag ;-).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden