Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mirke van harte !!! Nu rustig steeds de nieuwe stapjes maken, op naar de echo en dan op naar de 3 maanden ! Dat is zo'n mooie mijlpaal :-)

Fran ik kan me voorstellen dat kraamvisites nu niet bepaald makkelijk zijn, ik had er tijdens de aanloop naar de ICSI 3 verdorie. Kan niet zeggen dat het makkelijker werd. Je gunt het de ander zo hartelijk maar toch is t moeilijk met je neus te worden gedrukt op wat jouzelf tot dan toe niet gegeven is.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bunbums. Leuk dat je weer even langskomt.

Het was gisteravond inderdaad heel dubbel.

Het was erg fijn om de kleine te zien en mijn schoonzus en broer waren heel erg blij dat we er waren en heel lief.

De tranen kwamen daarna in de auto.

Tijdens het bezoek kon ik me goed op hen concentreren.

Zaterdag zie ik de baby weer. We nemen dan de andere kinderen een dagje mee zodat mama een dag rust heeft.

Over ca. 5 weken krijgt mijn andere broer ook een baby.

Die zal veel heftiger worden.

Dat is na de punctie en als we pech hebben ook na het definitieve nee.

Dus daar zal ik het veel moeilijiker hebben.

Geplaatst

@diana wat vervelend, heel veel sterkte.

@frannie heel herkenbaar ik heb het ook overal om me heen.

@mirke wat een fantastisch nieuws Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!

Liefs saskia

Geplaatst

De eerste deca zit er weer in. Het prikken gaat gelukkig nu heel makkelijk.

Ik zie wel een beetje op tegen al die ampullen van de menopur, maar dat zal ook wel meevallen.

En nu maar duimen dat er een wonder gebeurt.

Geplaatst

Hallo dames,

even een update van deze kant.... Gisteren voor de zekerheid even nuchter suiker laten prikken bij de huisarts, vanwege zwangerschapssuiker in de vorige zwangerschappen... Helaas zat ik dus al gelijk hoog en ging huisarts op tilt.

Niks wachten tot 23 mei voor een echo, hij wil dat ik gelijk volgende week een afspraak maak met de gyn en als er dan inderdaad een " goede" zwangerschap te vinden is dan mag ik gelijk door naar de internist om te gaan spuiten.....

Heel dubbel dus...Ik hoop dat ik volgende week mag gaan spuiten...:-)

Miranda

Geplaatst

Okay dames, waar ik al in het stadium van 'eerst zien dan geloven was' ben ik nu officieel ongerust.... Vanmorgen bij het plassen verloor ik een hoeveelheid 'bruin'. Niks roods, dus tot nu toe is het 'oud' maar ik vind dit dus echt verschrikkelijk eng.....Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

mirke kan me voorstellen is ook eng

nog een paar daagjes mag ik mn eskimo halen

gelukkig geen last van de pregnyl vorige maand had ik er veel buikpijn van

groetjes diana

Geplaatst

Mirke. Dat is echt schrikken. Vooral na de vorige positieve test. Ik hoop voor je dat het bij oud bloed blijft en je eskimootje mooi blijft zitten.

En dan ook nog zwangerschapssuiker. Gelukkig ben je daar mooi vroeg bij. Ik duim voor je.

Diana. Nog een paar daagjes. Ik ben ook voor jou aan het duimen dat je cryo goed ontdooit en dat je een TP hebt.

Geplaatst
Mirke. Dat is echt schrikken. Vooral na de vorige positieve test. Ik hoop voor je dat het bij oud bloed blijft en je eskimootje mooi blijft zitten.

En dan ook nog zwangerschapssuiker. Gelukkig ben je daar mooi vroeg bij. Ik duim voor je.

Diana. Nog een paar daagjes. Ik ben ook voor jou aan het duimen dat je cryo goed ontdooit en dat je een TP hebt.

Ik heb de moed nog niet opgegeven... Na het verliezen van een klein stolseltje lijkt het nu minder te worden en mijn testen knallen er nog steeds uit...

Oftewel...ik weet nog steeds niks...

Geplaatst

He Mirk wat rot die onzekerheid, het gebeurd zeer vaak dat vrouwen wat bloed verliezen in t begin dus kop op meid! Ik duim voor je!

Geplaatst

Hoi dames

Even een vraagje.

Het lijkt erop dat ik vandaag ongesteld ben geworden, maar ik slik nog de pil. (Vandaag de laatste keer.)

De vorige keren werd ik pas ongesteld als ik met de pil gestopt was.

Nu twijfel ik of alles wel goed gaat.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Geplaatst

frannie ik heb tijdens de pil slikken niet gehad dat ik ongesteld werd wel al buikpijn

vanmiddag de terugplaatsing net gebeld en eskimo is goed ondooid

en nu maar duimen

groetjes diana

Geplaatst

Hoi dames,

Langzaam begin ik bloednerveus te worden..... Zo dadelijk om 14:10u heb ik een afspraak in Veldhoven bij de gyn, vervroegd in verband met mijn te hoge suiker.....

Zullen jullie voor me duimen dat er " iets" te zien is...?

Geplaatst

Nou dames, ik ben niet zo erg veel wijzer.... Via de binnenkant konden ze er niet bij door de vreemde stand van mijn baarmoeder, maar dat had ik al wel verwacht. Ze moesten dus kijken via de buikwand en dat is veel lastiger/onduidelijker. Wat ze in ieder geval hebben gezien is een vruchtzakje waar iets in lijkt te zitten, maar veel verder kom je zo niet. Volgende week terug!

Wel moet ik morgen naar de internist voor de nodige onderzoeken voor de suiker!

Geplaatst

Diana. Wat fijn dat je cryo zo mooi ontdooit is. Sterkte met de wachtweken.

Mirke. Jij ook sterkte met wachten. Wel balen dat het nu niet goed te zien was.

Ik heb vandaag het zh gebeld. Ik hoef me geen zorgen te maken en moet me gewoon aan het schema houden.

Dus dat ga ik maar doen.

Geplaatst

Hoi frannie ik lees hier altijd nog mee en zag je berichtje ik heb dat ook gehad toen ik aan de pil was en bij zeiden ze ook gewoon aan het schema houden en bij mij is het ook goed gekomen!!

Iedereen heel veel succes gewenst en hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger ik hou jullie nog steeds in de gaten hoor!!

Geplaatst

Mirke, wat een onzekerheid zeg! Ik hoop dat ze volgende week meer kunnen zien en je meer duidelijkheid hebt. Bloedverlies schijnt toch wel vaak voor te komen in het eerste trimester.

Balen van je zwangerschapssuiker!

Frannie, helaas heb ik daar geen ervaring mee. Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken.

Diana, wat super dat je nu een TP hebt gehad! Sterkte met wachten en doe lekker rustig aan.

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Vorige week in het ziekenhuis had ik nog een klein ei, dus had het nog niet verwacht. Ik heb voor maandag pas een afspraak staan voor uitgangsecho. Morgen even bellen en hopelijk kan ik dan al. Moet morgenochtend met de Synarel beginnen en zou dan 's avonds met de Gonal kunnen beginnen. Manlief doet mee met de ROPA run volgende week, maar als ik zo zit te rekenen, zal dan de punctie volgend weekend zijn en kan hij dus niet meedoen.

Geplaatst

Zo, ik ben weer onder mijn steen vandaan. Ik ga volgende week even goed bijlezen; heb net alleen snel gescand.

En wat zag mijn lezend oog?!: Mirke gefeliciteerd meid. Hopelijk gaat alles goed komen!!

Frannie, ik had ook bloedverlies tijdens de hele pilperiode bijna 6 weken lang.

Lavendel, knap van je dat je een rustpauze in last. Ik ben eigenlijk ook best op. De tweede miskraam heeft er erg ingehakt!

Voor de rest dus nog niet zo heel veel gelezen. Ik moet aankomende zondag ongesteld worden en dan gaan we weer een cryopoging doen als er nog tijd is voor mijn vakantie en anders waarschijnlijk pas eind augustus/begin september.

Trouwens frannie, de tranen sprongen bijna in mijn ogen na het lezen van de verhaal over het pannenkoekenrestaurant. Ik kan je zó goed begrijpen. Ik vind het ook erg lastig om baby's te zien. Oudere kinderen wat minder en ook liever geen zwangere vrouwen. Ha ha, iedereen aan de kant ;-)

Herkennen jullie ook het gevoel van boosheid/gevoel van oneerlijkheid? Het gevoel dat iedereen om je heen je inhaalt? Lastig hoor om mee om te gaan :-(

Geplaatst

Toekie, spannend weer!

Ik ben nu onderweg naar het ziekenhuis voor uitgangsecho/1e FM. Donderdag ongesteld geworden en vrijdag wel begonnen met Synarel en Gonal-F iom de assistente.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden