Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Anita. Wat ontzettend !#$%^&*(). Wat een rotnieuws.

Het lijkt ons inderdaad niet gegund te zijn.

Sterkte meid, een hele dikke knuffel.

Geplaatst

Had vandaag totaal mij dag niet! Zou zo graag via de normale weg met el een kindje maken :-(

Hoe is het met jullie Frannie en Diane?

Geplaatst

ja vandaag ging het redelijk al schoot ik wel eventjes vol dat mn neefje zei je babytje is een sterretje bij opa he

het vruchtzakje ben ik nog niet kwijt al hoop ik dat het gouw is want anders krijg ik pillen of word ik gecuriteerd

maar dat hoor ik vrijdag pas

groetjes diana

Geplaatst

Zaterdag is mijn neefje geboren.

Gister op kraamvisite geweest.

Het is zo bijzonder om zo'n kleintje te zien en te mogen vasthouden, maar het doet ook erg pijn.

Na afloop heb ik in de auto weer zitten huilen.

Waarom komt er bij ons geen kindje?

Dit weekend hebben we ons kaartje verstuurd.

Ik hoop op goede en fijne reacties.

Ik kan steun en erkenning voor ons verdriet erg goed gebruiken.

Verder gaat het redelijk. Ik probeer weer een beetje vorm in mijn leven te krijgen.

Niet te veel te snoepen en allerlei klusjes die zijn blijven liggen tijdens de icsi's weer op te pakken.

Ik ben nu begonnen met het opruimen van lades en (keuken)kastjes.

Daarna liggen er ook nog genoeg andere klussen zoals schilderwerk en het ophangen van schilderijen.

Ik ben wel ontzettend moe en de emoties komen natuurlijk regelmatig hoog. Maar dat hoort er bij en kan geen kwaad.

Geplaatst

Frannie, dat klinkt als een goede manier om te verwerken. Doe wel lekker rustig aan!

Is inderdaad moeilijk om dan dat kleine grut te zien. Krijg je wel veel steun van je familie?

Diana, vervelend weer dat wachten hè? Hopelijk krijg je vrijdag meer zekerheid. Hoeveel weken was jij voordat ze er achter kwamen dat er geen vruchtje is?

Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld. Ik heb volgende week donderdag pas afspraak staan voor controle, maar ben afgelopen weekend helemaal op geweest van de zenuwen van die onzekerheid. Heb nog alle zwangerschapsverschijnselen, maar geen kindje. Heb het daar zo moeilijk mee. Nu mag ik gelukkig komende donderdag op controle komen.

Afgelopen zaterdag een bruiloft gehad. Veel kinderen, baby's en ook zwangeren. Was echt heel moeilijk. Uiteindelijk was de bruiloft wel leuk, maar voelde me zo'n buitenstaander.

Geplaatst

Anita. Ik herken dat zo goed, het gevoel een buitenstaander te zijn. Net alsof ik niet echt mee mag doen met het leven.

En doordat we de afgelopen jaren in een "wachtkamer" gezeten hebben en allerlei beslissingen hebben uitgesteld, is dat gevoel bij mij alleen maar versterkt. Vervelend is dat. Je hebt al zo'n verdriet en dan dit ook nog.

Echt balen dat er geen kindje meer is en je lichaam zich nog steeds gedraagt alsof het er nog is.

Daardoor word je er steeds weer mee geconfronteerd.

Sterkte met wachten en heel veel sterkte deze komende moeilijke dagen.

Een hele dikke knuffel.

En ik krijg gelukkig veel steun van mijn familie. Ook van de ouders van mijn babyneefjes. Dat scheelt wel.

Het verdriet mag er zijn.

Hoe is dat bij jou? Heb jij voldoende steun?

Geplaatst

vandaag zou ik 8 weken zwanger zijn geweest en ook ik heb de verschijnselen met vlagen

vrijdag mag ik komen voor co maar dan hoop ik echt op kopen met spijkers te slaan want dit is geen doen voor je zenuwen

groetjes diana

Geplaatst

Diana, misschien zou je dan om die pillen kunnen vragen die MK opwekken. Of zou je liever curettage willen? Dan weet je wel zeker dat je er vanaf bent.

Geplaatst

in het vu hebben ze liefst dat het zelf los komt het vruchtzakje.maar als het te lang duurt dan beginnen ze met pillen

want ze zijn bang met een curitage dat er wat achter blijft

groetjes diana

Geplaatst
vandaag jarig we vieren het met zn 2en lekker samen even op padenkhuizen en dan zien we het welgroetjes diana
Gefeliciteerd meis, maak er een mooie dag van!
Geplaatst

Afgelopen weekend hebben we ons kaartje verstuurd. Familie en close-friends met de post, naar ons werk per mail.

We hebben hele warme en meelevende reacties gehad.

Ik ben blij dat we het gedaan hebben.

Ik voel me hierdoor niet meer zo onzichtbaar met ons verdriet.

Geplaatst

mn verjaardag liep niet zo goed af als gehoopt.

stond me uit te kleden dat iik het vruchtzakje verloor wat een bloed op de vloer

en dan in de wc

sorrie als het niet smakelijk verhaal is

maar schrok er echt van ben er nog van slag van

vrijdag naar ziekenhuis of alles weg is

heb gelukkig geen pijn niks meer

groetjes diaan

Geplaatst

Lieve Diana.

Wat een pech. Probeer je er een fijne dag van te maken en dat krijg je dit er als ongewenst cadeau bij.

Ik kan me goed voorstellen dat je er behoorlijk van slag van was. Dat zou ik ook zijn.

Ik hoop dat alles schoon is en ze niets meer hoeven te doen.

Sterkte meid.

Geplaatst

Ik sprak net mijn moeder.

ons kaartje staat in de keuken tussen de foto's van de kleinkinderen en de geboortekaartjes.

Dat voelde wel raar, zei ze, maar het hoort daar wel.

Het is nu eenmaal zo. Maar we hadden allemaal gewenst dat dit een geboortekaartje was geweest i.p.v. een afscheidskaartje.

Ik ben wel erg blij dat we het verstuurd hebben.

We krijgen hele fijne, warme reacties.

O.a. van een collega die zelf ongewenst kinderloos is. Ze is eind 50 en ik ken haar alleen oppervlakkig.

Heel lief van haar dat ze het met ons deelt.

Geplaatst
Wat mooi van die collega, en voor jullie fijn dat mensen zo lief reageren Frannie.

Dat klopt. Het is wel opvallend dat sommige mensen niet reageren.

Juist van de mensen waar ik het wel van had verwacht komt geen reactie.

O.a. van een paar van de collega's met wie ik de afgelopen jaren het meeste heb samen gewerkt.

En van collega's waar ik het niet meteen had verwacht komen hele warme mailtjes.

Van sommige mensen kan ik het plaatsen (bijv. zelf kinderloos), van anderen minder.

Maar ik denk dat het voor sommige mensen erg moeilijk is om op dit soort berichten te reageren.

Je ziet dat soms ook bij het overlijden van familie. Sommige mensen komen naar je toe en anderen ontwijken je.

Wat waarschijnlijk ook meespeelt is de enorme werkdruk aan het eind van het schooljaar.

Vermoedelijk hebben ze er nu geen tijd / ruimte voor en hebben ze het daardoor niet gedaan.

Wat het nu natuurlijk ook vreemd maakt, is dat ik al 4 weken thuis zit.

Mijn man heeft de kaart opgehangen op zijn werk en krijgt veel mondelinge reacties.

Ik zie nu niemand en alle contact gaat per mail.

Maar we hebben dit niet gedaan om veel reacties te krijgen.

Dit is onze manier van verwerken en we zijn erg blij dat we het gedaan hebben.

En Bunbums, ik vind het heel fijn en hartverwarmend dat je nog steeds al die tijd met ons meeleest / meeleeft.

Hoe gaat het ondertussen met jou? Je zult zo langzamerhand dicht bij de uitgerekende datum zitten?

(Als onze 1e poging was gelukt, was ik nu 8 maanden zwanger geweest.)

Gaat alles goed? Ligt de baby goed? Weten jullie al wat het gaat worden, of is dat nog een verrassing?

Geplaatst

sorrie frannie als ik niet zo snel reageer op dingen.

ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest en niet alles is weg ze verwachten niet dat het uit zich zelf weg gaat omdat er ook geen bloed of vocht zit

dus vanavond de eerste deel van de pillen er in en als er niks komt morgen 2e deel erin

groetjes diana

Geplaatst

Diana. Je hoeft helemaal geen sorry te zeggen, meid.

Je hebt het zelf hartstikke zwaar. En nu ook nog dit rotnieuws dat het nog niet schoon is.

Dat is balen.

Dat ik nu de hele dag thuis zit en veel tijd heb om te schrijven en na te denken, is mijn probleem.

Zorg jij er nu eerst maar eens voor dat je weer een beetje hersteld. Dat is nu belangrijk.

Geplaatst

Hmmm...ik zie dat mijn vorige bericht niet geplaatst is.Frannie, wat mooi van je ouders. Ik krijg er een brok van in mijn keel. En van die reacties of gebrek eraan. Helaas is dat herkenbaar. Je krijgt vaak fijne reacties uit onverwachte hoek. En van degenen waarvan je iets verwacht niets. Sommigen laten je ook gewoon vallen. Ik probeer het zelf maat gewoon te accepteren en zien als een gebrek van de ander. Maar het is wel vervelend.Kan je het al een beetje een plekje geven? Of is het daar nog de tijd niet voor?Diana, wat enorm balen dat het nog niet weg is. Veel sterkte met de pillen. Bij mij gaven ze flinke krampen. Al vond ik dat persoonlijk wel fijn dat mijn lichaam ook pijn had. Een soort van verwerken.Bij mij komt alles nu goed los. Flinke krampen ook en heel veel bloedverlies. Hoef gelukkig niet gecuretteerd te worden. Ben blij dat mijn lichaam het nu wel zelf doet. Ik begin wel te twijfelen of het zijn werk wel goed deed. Donderdag controle gehad en ze gaan wel verder onderzoek doen gelukkig. Dus gelijk bloed laten prikken. Ben er wel blij mee en voel me ook echt serieus genomen. Nu moet ik mijn volgende menstruatie afwachten en dan mogen we daarna weer een terugplaatsing. Begin augustus ga ik samen met een vriendin een paar dagen op vakantie met onze paarden. Dat heb ik altijd al willen doen en nu kan het natuurlijk nog. Heel spannend aangezien ik nog nooit zonder manlief op vakantie ben geweest. En heb laatste.tijd weer meer last van paniekaanvallen. Maar is ook wel goed voor me en er lekker even uit.Vandeweek heb ik ook afspraak bij de tattoo shop. Vriendin heeft een tattoo.ontworpen ter nagedachtenis aan de miskramen.

Geplaatst

goeiemorgen is het allang niet meer maar voor mij gevoel wel.

heb me ziek gemeld had een avonddienst

maar mijn god wat ben ik beroerd geweest van die pillen en nog ben ik niet lekker

overgeven een bloed en niet te vergeten de verschrikkelijke kramp

was 2 pillen verloren maar wat had dat dan moeten worden als ik die wel had in gebeleven

nou voor mij geen pillen meer had dit niet verwacht ze zei al valt wel mee van vu maar dat is het zeker niet

hopelijjk is nu alles weg

hou me nog rustig en we kijken morgen wel verder volgende week maandag controle

groetjes diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden