Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Frannie, wij zouden binnen 2 weken een brief krijgen. Vorige keer was dat na 2 dagen, dus hoopte dat dat nu ook zo zou zijn. Nu schiet ik iedere keer als ik de post hoor op om te kijken (met een hartslag van 200).

Volgens het ziekenhuis mag ik vrijdag (de 15e) testen. Maar dinsdag is het 2 weken na de punctie, dus zou de test positief moeten zijn als ik zwanger zou zijn. Ik ga dus waarschijnlijk dinsdag testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Bij vorige punctie werd ik precies 2 weken na de punctie ongesteld.

Is niet raar dat je je verdoofd voelt. Je gaat toch een rouwproces in, maar kan die eigenlijk nog niet in omdat je nog niet ongesteld bent. Veel plezier vandaag bij je ouders. Ik hoop dat je een beetje leuke afleiding hebt.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen lieve meiden,

Mirke, hoe is het met je? Heeft het doorgezet?

Frannie, logisch dat je nog (een beetje) hoop hebt. De poging is idd. nog niet afgelopen dus van afsluiten van het traject kan dan nog geen sprake zijn.

Heel veel sterkte met werken dinsdag. Heel begrijpelijk dat je er tegen op ziet en dat je bang bent dat je emotioneel wordt maar niet te bang voor zijn hoor, wees lief voor jezelf! Hoe was het bij je ouders?

Anita, spannend hè?! Als ik jou was zou ik 2 weken en een dag na de punctie testen. Zoals je weet, staat de punctie voor de eisprong. Dan zou je precies twee weken later ongesteld worden dus ben je een dag daarna over tijd.

En wat die cryo's betreft, dat zal qua dagen dat het duurt wel elke keer anders zijn. Ik heb het even nagekeken maar bij mij duurde het 5 dagen.

Maar goed, soms maak je je gewoon druk zonder dat je het wilt zoals ik ook. Mijn temp is nog steeds laag en dat blijf ik apart vinden. Ik hoop maar dat het komt door de Ovitrelle. Ik voel wel dingetjes in mijn buik maar dat kan natuurlijk van alles zijn.

Gisteren op de verjaardag van mijn nicht vertelde de vriendin van mijn neef dat ze 10 weken zwanger is (ze hadden hetzelfde probleem als mijn man; neef had niet ingedaalde teelbal en is rond zijn 12e geopereerd net als mijn man dus) maar gewoon de 1e maand zwanger. Ze had veel oog voor mijn gevoel. Ze weten van ons traject en dat voelde fijn. En zij kon haar gevoel ook kwijt. Zo hoor het! Pluimpje voor ons ;-)

Geplaatst

Toekie. Wat bijzonder dat je er zo goed over hebt kunnen praten met de vriendin van je neef, zodat er plek was voor jullie allebei. Zo zou je het vaker wensen.

Ik kan me goed voorstellen dat je het er zo moeilijk mee hebt dat je temperatuur nog steeds laag is. Ik zou er ook compleet de zenuwen van krijgen.

Bij mijn ouders was het erg fijn. Mijn neefje en nichtje vonden het heerlijk dat ik er was. Ik heb spelletjes met ze gedaan, ze wilden allebei naast me zitten bij het eten. En ik heb ze samen met opa naar bed gebracht en voorgelezen.

Tussendoor heb ik erg goed met mijn ouders kunnen praten. Dus dat was echt fijn.

Vandaag heb ik mijn beide afdelingsmanagers gebeld. Mijn eigen en degene van de afdeling waar ik aan uitgeleend ben.

Ze zijn allebei op de hoogte en reageerden heel fijn. Ze deden ook helemaal niet moeilijk dat ik deze week nog niet wil werken.

Ik hoef pas maandag te laten weten of het volgende week wel gaat lukken.

Ik ga morgen wel naar de scholing. Het is een hele belangrijke die ik niet wil missen en een aantal collega's zijn op de hoogte. Dus als het niet gaat, zijn er genoeg mensen om even bij te kunnen huilen.

Verder gaat het met vlagen redelijk. Ik heb nog steeds buikpijn. En dat terwijl ik geen punctie heb gehad. Maar het voelt alsof het van binnen bont en blauw en opgezet is. Dus niet te veel doen en voorzichtig zijn met fietsen.

Mirke, hoe gaat het bij jou? Is het nu schoon? Ik hoop zo voor je dat er geen curretage nodig is en dat je lijf het zelf kan.

Anita. Redt je het een beetje met alle spanning van het wachten?

Diana. Hoe gaat het met de kwaaltjes?

Geplaatst

Spannend Diane, nog een weekje wachten dus en dan hopelijk een goede echo en de echo's daarna ook!

Frannie, wat fijn dat ze op je werk zo goed reageren en je de ruimte geven!

Ik geniet ook altijd zo van mijn neefje en nichtje. Soms zo erg dat het pijn doet (als je begrijpt wat ik bedoel).

Mijn temp was vandaag hoog. Hè hè. Nou twijfel ik ook wel aan mijn thermometer hoor. Hij gaf al een paar keer error aan en was bijna 2 jaar intensief gebruikt. Gister een nieuwe gekocht en vanmorgen dus hoog.

Over een week heb ik getest. Whhhhaaaaaaa, volhouden.

Hoe gaat het met de anderen?

Geplaatst

Frannie, balen dat je toch zo'n last van je buik hebt. Maar is natuurlijk niet gek. Ook deze follikels vullen zich met vocht. Hoe gaat het nu met je?Diana, spannend zeg. Verder nog klachten? Moet je ook overgeven of alleen misselijk (is ook al erg vervelend).Toekie, bij jou ook spannend zeg! Gelukkig heb je nu een goede temp. Voel je al iets?Ik ben nog een beetje overdonderd. Was er van overtuigd dat het mislukt was. Borsten waren minder gevoelig en geen krampjes meer. Maar vanmorgen met Clearblue positief getest. Vanmiddag nog bij Kruidvat test gehaald en deze was ook positief (wel een licht streepje maar). Overmorgen dus maar weer testen.

Geplaatst

Wel grappig, het verbaasd mij niks dat je test positief is Anita. Had al zo'n voorgevoel. Net als bij Diane. Gefeliciteerd meis!!!! En nu op naar alleen maar goede testen, echo's enzovoort en een gezonde baby!!! Miskramen daar doen we niet meer aan!

Ik heb wat gevoeld ja. Net als de vorige keer een paar dagen na mijn tp ongigevoel in onderbuik, duur van ongeveer 1,5 dag en dan over. Toen was ik zwanger en nu?

Mijn geduld begint toch al wel een beetje op te raken. Maar goed, ik probeer mij op de vakantie te richten. Zaterdag komen we aan en dan is het zo dinsdag :-)

Geplaatst

Groot gelijk Anita :-)

Ik baal een beetje want ik heb sinds gisteren een jeukerig, branderig gevoel in mijn vagina/schede. Morgen maar even de ha bellen want zo wil ik niet naar het buitenland.

Geplaatst

Hoera, er is er een zwanger. Anita, wat een fantastisch nieuws. Gefeliciteerd.

Toekie. Ik hoop zo dat jij ook zwanger bent. Laat je het ons wel weten vanaf je vakantieadres? Heb je daar internet?

Ik heb helaas nog steeds buikpijn. En niet alleen mijn eierstokken, maar ook de rest van mijn onderbuik.

Verder ben ik zo ontzettend moe. Vanmiddag tijdens de scholing viel ik bijna in slaap. Maar het was wel boeiend en ik heb het een paar collega's kunnen vertellen.

Alleen een vervelend incidentje. Een collega zei dat je ook goed naar je kinderen kon kijken en daarop kon oefenen met verschillende manieren van reageren. Toen heb ik geantwoord dat je dan wel kinderen moet hebben. Normaal zou ik mijn mond gehouden hebben, maar dit floepte eruit.

Na afloop sprak hij me aan en bood zijn excuses aan. Hij had er inderdaad bij moeten zeggen als je kinderen hebt. Hij had door dat het gevoelig lag. Dus heb ik maar de waarheid gezegd en verteld dat we sinds een week weten dat we geen kinderen kunnen krijgen.

Daarop bood hij nog een keer zijn excuses aan en wenste hij me sterkte. Dat was wel fijn.

Verder doen mijn borsten pijn. Dat had ik de vorige keren ook door de pregnyl. Toen moest ik 4 x spuiten. Maar nu hoop ik heel erg dat dit komt doordat ik toch zwanger ben. De pregnyl heb ik 8 dagen geleden gespoten en de pijn is pas sinds gisteren. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie dat ook gehad en hoeveel dagen na de pregnyl?

Ik begin het nu toch wel heel spannend te vinden.

Geplaatst

Toekei, klinkt als een schimmelinfectie (komt ook vaak voor als je zwanger bent ;-)). Als dat zo is, is dat zo verholpen.

Frannie, wat fijn dat je zulke reacties hebt gekregen. Ik kan je helaas niet helpen met je vraag want ik gebruik Utrogestan ipv Pregnyl. Maar symptomen bij mijn eerste zwangerschap was dus last van mijn buik en borsten. Nu heb ik dat amper, maar maar last van moeheid. Echt niet normaal. Ben daardoor ook zo draaierig en wordt daardoor weer gespannen. Dus ga mezelf vanavond lekker verwennen met een douche, maskertje en vroeg naar bed.

Geplaatst
frannie ik had ook geen last van de pregnyl van mn borsten

is de pregnyl niet na een dag of 8/10 uit je lichaam?

groetjes diana

De pregnyl is volgens de bijsluiter na 10 dagen uit je lichaam. Ik zit nu op dag 9.

Daar zou het dus niet van kunnen komen.

Maar ik kan me niet voorstellen dat ik toch zwanger ben.

Ik durf haast niet te hopen en zit pas op dag 7. Dus ik moet nog even wachten.

Ik durf dit ook niet aan mijn man te vertellen. Hij is al zo bezig met afsluiten, dat ik hem geen valse hoop wil geven.

Geplaatst

Frannie, let je een beetje op jezelf? Zou de pijn in je buik ook geen overstimulatie kunnen zijn?

Wat betreft je borsten, het zou denk ik raar zijn als het nog van de Pregnyl zou komen.

Zeker omdat het sinds gisteren pas is. Als je normaal geen pijn in je borsten hebt, zou het iets kunnen

betekenen (maar helaas evengoed niets) maar als je dit normaal ook hebt, komt het waarschijnlijk

door de progesteron.

Weet je, ik heb er niet echt op gelet hoe mijn borsten reageerden de 1e 2 keer omdat het bij mij normaal al zo

wisselend is. Ik heb cycli gehad dat ik een week lang elke nacht wakker werd van de pijn in mijn borsten en niet

zwanger. Nu zijn mijn boobs aardig gegroeid maar nog niet echt pijnlijk.

Straks naar de ha. Hopelijk geen eendebek. Voelt zo niet fijn met een cryo in mijn buik. An sich geen probleem mee

maar wil cryootje tegen alles beschermen.

Geplaatst

Zoals het nu voelt, heb ik het normaal niet.

Alleen bij de vorige 2 pogingen.

En wat die buikpijn betreft. De vorige keer duurde het ook lang. Toen heb ik het zh hierover gebeld en de boodschap was dat dat normaal was en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Dus ik zit het nog wel even uit.

Succes straks bij de ha. Ik zou maar aangeven dat je even geen eendebek wilt.

Ik zou dat ook een vervelende gedachte vinden, zo kort na de TP.

Geplaatst

Ik voel me nog steeds niet echt goed.

Mijn borsten doen nog steeds pijn en vanochtend voelde ik me echt beroerd.

Nu gaat het gelukkig weer wat beter.

Morgen ga ik de arboarts bellen voor een afspraak.

Kijken of ik met hem kan afspreken dat ik tot de vakantie thuis kan blijven.

Dat zijn nog 3,5 weken. Dat zou enorm veel rust geven. Bijslapen en en veel gaan sporten.

Vanwege mijn astma sport ik bij fysiosport. Daar zijn ze erg goed in het opstellen en begeleiden van persoonlijke revalidatieprogramma's.

Dat kan ik nu goed gebruiken.

Geplaatst

Frannie, wat naar dat je je zo voelt. Ik hoop dat het een hele mooie reden heeft. Ik ga voor je duimen meis!!

En goed hoe je het op je werk geregeld hebt. Slim. Even pas op de plaats.

Wanneer is je NOD trouwens Frannie?

Ik heb gisteren medicijnen gekregen en gisteren de eerste tablet ingebracht. Apart, de laatste twee keer dat ik tabletten inbracht, was dit

om mijn miskraam op te wekken.

Verder heb ik een goed gevoel over alles. Vrijdag op zaterdagnacht gaan we richting Frankrijk en dinsdag mag ik testen. Als het even kan, laat ik jullie weten wat de uitslag was.

Geplaatst

Toekie. Ik kan me goed voorstellen dat het vreemd was om die tabletten in te brengen. Het roept toch herinneringen op. Ik hoop dat je er een beetje mee kon omgaan?

En ik hoop dat jullie een hele fijne vakantie hebben. Het weer begint langzaam iets beter te worden, dus hopelijk is het lekker zonnig en kun je lekker lui op een terrasje in de zon zitten.

Ik heb net een afspraak gemaakt met de arbo. Dinsdagmiddag kan ik er naar toe.

Alleen was het heel raar dat ik volgens hun systeem niet ziek ben.

Blijkbaar is mijn ziekmelding niet doorgegeven. Erg slordig.

Gelukkig mag je ook op eigen initiatief een afspraak maken.

Mijn cylcus is de laatste 2 jaar een rommeltje geworden. Ik werd ergens tussen de 11 en 15 dagen na mijn eisprong ongesteld.

Maar bij poging 1 was op dag 15 mijn temp gezakt en werd ik op dag 16 ongesteld.

Mijn testdatum zou 23 juni zijn geweest.

Vanwege de arbo ga ik dinsdag testen (als het dan nog nodig is).

Dan weet ik het hopelijk tijdens het gesprek. Ik was eigenlijk van plan geweest om woensdag of donderdag te testen.

Het zou toch super zijn als we dinsdag allebei positief testen?

Gister heb ik het kaartje afgemaakt en een proefdruk besteld.

Ik hoop dat het mooi geworden is.

Het was wel raar om dat nu al af te maken, terwijl ik nog zo vol hoop zit.

Maar het voelde ook wel goed.

Geplaatst

Ja, het ging wel hoor Frannie, met het inbrengen van de tablet. Het was gewoon raar.

Ja, we gaan ervoor dat we dinsdag allebei een positieve test hebben. Lijkt me geweldig!

Wat raar van je ziekmelding. Goed dat je terecht kunt.

En je kaartje, ja lijkt mij ook apart, het is ook nog niet voorbij. Hopelijk heb je hem niet nodig en was het een manier om je gevoel kwijt te kunnen.

Dikke kus!

Geplaatst

Frannie en Toekie, spannend zeg voor jullie dinsdag.Frannie, goed om lekker even voor jezelf.te zorgen. Ik neem aan dat de bedrijfsarts hier alleen maar akkoord mee kan gaan.Vandaag weer getest, maar nog steeds een licht streepje. Lijkt wel dikker dan die van 2 dagen terug maar weet niet zeker. Doordat bij de vorige zwangerschap hij op de testdatum al donkerder was dan nu ben ik toch wel onzeker. Heb net het ziekenhuis gebeld. Moet maandag weer testen. Als het dan nog steeds licht is mag ik naar het ziekenhuis voor een bloedtest.

Geplaatst
Frannie en Toekie, spannend zeg voor jullie dinsdag.Frannie, goed om lekker even voor jezelf.te zorgen. Ik neem aan dat de bedrijfsarts hier alleen maar akkoord mee kan gaan.Vandaag weer getest, maar nog steeds een licht streepje. Lijkt wel dikker dan die van 2 dagen terug maar weet niet zeker. Doordat bij de vorige zwangerschap hij op de testdatum al donkerder was dan nu ben ik toch wel onzeker. Heb net het ziekenhuis gebeld. Moet maandag weer testen. Als het dan nog steeds licht is mag ik naar het ziekenhuis voor een bloedtest.
https://lh5.googleusercontent.com/-MYog9LCsiiQ/T9rapglQp4I/AAAAAAAACSM/Rj2MjWo63Mw/s400/20120615_084748.jpg?gl=NL&source=mog&hl=nl&gl=nl
Geplaatst

He dames

Ik zie ineens dit topic weer verschijnen en realiseer me dat ik hier in het begin ook meegeschreven heb! Ik ben inmiddels ruim 37 weken zwanger, net als Sandra en Iggie die hier ook schreven. We hebben nu alle drie verlof. Wat gaat de tijd toch snel he soms ( als die nare wachtweken voorbij zijn...)

Anita: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Toekie: succes met de laatste wachtdagen, ik hoop dat je volgende week positief test! Meiden, hopenlijk hebben jullie over 7 maanden ook verlof over 8 maanden een kleintje.

Frannie: voor jou helaas niet zo goed nieuws. Ik wens jou en je man heel veel sterkte, dikke kniffel!

Geplaatst

Anita. Wat spannend voor je. Ik hoop zo dat alles in orde is. Heel veel sterkte de komende dagen totdat je weer moet testen.

Jessie. Leuk dat je even lang komt. Fijn dat alles goed gaat. Wat gaat de tijd snel. Heel veel sterkte de laatste weken.

Geplaatst

Vandaag een familieverjaardag gehad.

We hebben de verjaardagen van mijn nichtje, broer en die van mij gevierd.

Dat was erg gezellig. Maar ook best moeilijk.

Mijn schoonzussen hadden het over de kinderkleding. De kleding van mijn ene nichtje (6 jaar) hadden ze uitgezocht en meegenomen voor mijn andere nichtje (2 jaar) en voor een vriendin die ook een dochtertje heeft van net 1.

Alles in mij riep: "niet weggeven die kleren, die hebben wij straks nodig". Maar je weet dat die kans zo klein is, dat ik dat niet kan zeggen.

En de 2 baby's die er nu zijn / komen, zijn jongetjes.

Ik heb een hele tijd met mijn babyneefje gezeten. Dat was behalve verdrietig vooral erg fijn.

Daarnaast heb ik gelukkig ook goed kunnen praten met broers en een schoonzus.

Het andere neefje laat nog op zich wachten. Hij was donderdag uitgerekend.

Dus binnenkort op kraamvisite.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden